Mini SPI podłączenie komputera do ECU
Moderator: flapjck1
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 9
- Rejestracja: 16 lut 2015, 23:39
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Mini SPI podłączenie komputera do ECU
Witam! Od 3 miesięcy posiadam miniaka. Wersja British Classic Open, kierownica po lewej, wyprodukowany przez ROVER-a. Posiada jednopunktowy wtrysk, silnik 1.3i. Mam pełną dokumentację, serwisy i historię. W związku z tym podszedłem bardzo poważnie do odrestaurowania pojazdu. W związku z problemami z odpalaniem / obrotami jałowymi / gaśnięciem silnika jako zapalony elektronik postanowiłem podłączyć się komputerem do ECU. Ten temat jest raczej niszowy i przeglądając forum nie widziałem takiego rozwiązania.
Udało mi się! O ile program jest darmowy, potrzebna jest specjalna przejściówka USB->ECU. Jestem w stanie taką wykonać na sprzedaż, wystawiam fakturę VAT. Jeśli potrzeba interfejsu Bluetooth->ECU, również mam przygotowane takie rozwiązanie. Detale - cena na priv.
Program pozwala:
- odczytać wartości czujnika podciśnienia, prędkości obrotowej, temp. silnika i temperatury powietrza w filtrze.
- sprawdzenie błędów: czujnika temperatury ECT, czujnika temperatury powietrza, obwodu pompy paliwowej, oraz pozycji przepustnicy.
- możliwość sterowania: przekaźnikiem podgrzewania wtrysku, samym wtryskiem, przekaźnikiem pompy paliwowej, cewką zapłonową.
- dane mogą być zapisywane w data logi.
- istnieje możliwość skasowania błędów historycznych (pomaga ECU szybko dostroić parametry pracy do nowo zmienionych czujników).
Zdjęcie Mini z 30 stycznia 2014r. w załączniku. Teraz praktycznie silnik w 3/4 jest rozebrany. Całe wnętrze już rozebrałem, wiele rzeczy naprawiłem, teraz zaczynam składać z powrotem. Walczę jeszcze z układem wydechowym.
Mam nadzieję, że kogoś zainteresuję temat diagnostyki silnika od Mini Mi pomogło bardzo. Jeszcze bez komputera doszedłem do uszkodzonych elementów, wymieniłem je, ale nie nastąpiła "nagła" poprawa. Po podłączeniu do ECU: znalezienia problemu podciśnieniem ( z odczytów - niedociśnięty przewód podciśnieniowy) oraz po skasowaniu błędów - wszystko cyka jak powinno.
Udało mi się! O ile program jest darmowy, potrzebna jest specjalna przejściówka USB->ECU. Jestem w stanie taką wykonać na sprzedaż, wystawiam fakturę VAT. Jeśli potrzeba interfejsu Bluetooth->ECU, również mam przygotowane takie rozwiązanie. Detale - cena na priv.
Program pozwala:
- odczytać wartości czujnika podciśnienia, prędkości obrotowej, temp. silnika i temperatury powietrza w filtrze.
- sprawdzenie błędów: czujnika temperatury ECT, czujnika temperatury powietrza, obwodu pompy paliwowej, oraz pozycji przepustnicy.
- możliwość sterowania: przekaźnikiem podgrzewania wtrysku, samym wtryskiem, przekaźnikiem pompy paliwowej, cewką zapłonową.
- dane mogą być zapisywane w data logi.
- istnieje możliwość skasowania błędów historycznych (pomaga ECU szybko dostroić parametry pracy do nowo zmienionych czujników).
Zdjęcie Mini z 30 stycznia 2014r. w załączniku. Teraz praktycznie silnik w 3/4 jest rozebrany. Całe wnętrze już rozebrałem, wiele rzeczy naprawiłem, teraz zaczynam składać z powrotem. Walczę jeszcze z układem wydechowym.
Mam nadzieję, że kogoś zainteresuję temat diagnostyki silnika od Mini Mi pomogło bardzo. Jeszcze bez komputera doszedłem do uszkodzonych elementów, wymieniłem je, ale nie nastąpiła "nagła" poprawa. Po podłączeniu do ECU: znalezienia problemu podciśnieniem ( z odczytów - niedociśnięty przewód podciśnieniowy) oraz po skasowaniu błędów - wszystko cyka jak powinno.
- Załączniki
-
- memsgauge_0.1.0.png
- Program do diagnostyki.
- (110.91 KiB) Pobrany 1193 razy
-
- mini10.jpg
- Moje Mini - koniec grudnia 2014r.
- (579.29 KiB) Pobrany 1193 razy
- Arti
- Wiarus
- Posty: 528
- Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
- Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Mini SPI podłączenie komputera do ECU
Zaciekawiło mnie to zagadnienie i postanowiłem je rozgryźć Okazuje się, że nie taki diabeł straszny jak go malują!
Teoretycznie wystarczy konwerter USB<>RS232 na układzie PL2303HX (zalecany) np. taki http://allegro.pl/show_item.php?item=4913503010
Do tego laptop z Windowsem i programami - http://alum.wpi.edu/~colinb/mems_interface.html
Można też podpiąć tablet albo smartfon z Androidem. Urządzenie musi mieć obsługę OTG. I jest soft polskiego autorstwa, które wygląda obiecująco http://memsdiag.blogspot.com/
Na razie testowane na MEMSach Roverów. Ale przeca MEMS to MEMS. Nakupiłem kabelków, majątek to nie jest Sprawdzę i dam znać czy poszło.
Teoretycznie wystarczy konwerter USB<>RS232 na układzie PL2303HX (zalecany) np. taki http://allegro.pl/show_item.php?item=4913503010
Do tego laptop z Windowsem i programami - http://alum.wpi.edu/~colinb/mems_interface.html
Można też podpiąć tablet albo smartfon z Androidem. Urządzenie musi mieć obsługę OTG. I jest soft polskiego autorstwa, które wygląda obiecująco http://memsdiag.blogspot.com/
Na razie testowane na MEMSach Roverów. Ale przeca MEMS to MEMS. Nakupiłem kabelków, majątek to nie jest Sprawdzę i dam znać czy poszło.
Pozdrawiam,
Arti
Arti
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 9
- Rejestracja: 16 lut 2015, 23:39
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Mini SPI podłączenie komputera do ECU
Jak już będziesz kombinował to uważaj,aby nie podłączy masę z którymś z pinów komunikacyjnych. Wówczas ECU lekko zwariuje i może być większy problem (u mnie zaczeły przekaźniki skakać z częstotliwością około 5 Hz, pomogło odłączenie ECU od akumulatora na minutkę). Aby nie siać błędnych informacji - to nie jest RS232 (zgodny ze standardem) tylko wersja TTL o niskim napięciu zwana także w elektronice jako UART. Jak podłączysz kabel RS232 to wówczas zapodasz +-12V na ECU i pogrzebiesz go.
Dlaczego? A bo jak jeszcze lepiej doczytasz to wyjdzie, że złącze diagnostyczne to w rzeczywistości nieizolowany port mikrokontrolera ECU. Jak tylko przekroczysz poziom 5,5V na nóżkach albo do masy podłączysz potencjał to będzie "dobranoc".
U mnie złącze znajdowało się w komorze silnika i było tak zabezpieczone przed przypadkowym stykiem z masą samochodu, że parę minut zdejmował takiego czopa na złączu. Teraz wiadomo już po co tak zabezpieczali.
Fakt, nie taki diabeł straszny, ale upalić łatwo.
Dlaczego? A bo jak jeszcze lepiej doczytasz to wyjdzie, że złącze diagnostyczne to w rzeczywistości nieizolowany port mikrokontrolera ECU. Jak tylko przekroczysz poziom 5,5V na nóżkach albo do masy podłączysz potencjał to będzie "dobranoc".
U mnie złącze znajdowało się w komorze silnika i było tak zabezpieczone przed przypadkowym stykiem z masą samochodu, że parę minut zdejmował takiego czopa na złączu. Teraz wiadomo już po co tak zabezpieczali.
Fakt, nie taki diabeł straszny, ale upalić łatwo.
- Arti
- Wiarus
- Posty: 528
- Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
- Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Mini SPI podłączenie komputera do ECU
Dzięki za sprostowanie. Pisząc RS232 użyłem dużego skrótu myślowego Oczywiście chodzi o układ z niskim napięciem.
Pozdrawiam,
Arti
Arti
- Arti
- Wiarus
- Posty: 528
- Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
- Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Mini SPI podłączenie komputera do ECU
No to sukcesik. Dobrałem się do ECU!
Nie mając pewności na jakim chipsecie soft pójdzie nakupiłem kilka wersji
I okazuje się, że zarówno na PL2303HX jak i na układzie FT232RL wszystko śmiga idealnie.
Sprawdzony soft na Windowsie jak i na Androidzie. Teraz czeka mnie zgłębianie tajników idealnych parametrów
Zainteresowanych zapraszam na konsultacje
Nie mając pewności na jakim chipsecie soft pójdzie nakupiłem kilka wersji
I okazuje się, że zarówno na PL2303HX jak i na układzie FT232RL wszystko śmiga idealnie.
Sprawdzony soft na Windowsie jak i na Androidzie. Teraz czeka mnie zgłębianie tajników idealnych parametrów
Zainteresowanych zapraszam na konsultacje
Pozdrawiam,
Arti
Arti
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mini SPI podłączenie komputera do ECU
Minimalnie za wysokie obroty, ale pewnie w związku z niedogrzanym silnikiem, napięcie TPS wskazuje, że przepustnica jest lekko uchylona, także to by się zgadzało, wskazanie Lambda jest stałe czy się zmienia?
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- Arti
- Wiarus
- Posty: 528
- Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
- Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Mini SPI podłączenie komputera do ECU
Wszystko się zgadza!
Silnik zimny. A z lambdą nie kojarzę. Wiesz na razie testowo podłączyłem czy w ogóle to ze sobą pogada. No i gada. Teraz czas na zgłębianie tajemnic tych cyferek
Silnik zimny. A z lambdą nie kojarzę. Wiesz na razie testowo podłączyłem czy w ogóle to ze sobą pogada. No i gada. Teraz czas na zgłębianie tajemnic tych cyferek
Pozdrawiam,
Arti
Arti
- Psztymucel
- Wiarus
- Posty: 890
- Rejestracja: 05 gru 2004, 09:32
- Posiadane auto: IMA, Fulvia, 900, Ypsilon
- Lokalizacja: Świdnica
- Kontakt:
Re: Mini SPI podłączenie komputera do ECU
Ehhh... aż zaczynam ubolewać, że już nie mam wtryskowca
Kawał dobrej roboty
Kawał dobrej roboty
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
- Arti
- Wiarus
- Posty: 528
- Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
- Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Mini SPI podłączenie komputera do ECU
Dziś nie ale jutro kto wie?! Także nic straconego.Witek pisze:Ehhh... aż zaczynam ubolewać, że już nie mam wtryskowca
Ja się doszkolę i będę ekspertem to Cię później wszystkiego nauczę!
Teraz musze tylko dorobić wtyczkę do MPI i sprawdzić czy on też pójdzie na tym ustrojstwie.
Pozdrawiam,
Arti
Arti
- dyslaw
- Swój Człowiek
- Posty: 212
- Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
- Posiadane auto: 1992 MINI Honda
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Mini SPI podłączenie komputera do ECU
Jak tylko odbiorę silnik od Monsterka to przetestuję. Ze starych zabawek modelarskich pozostał mi usb rs232 ttl. Mam też bluetooth rs232 ttl - trzebaby go tylko jakoś zasilić 5V http://botland.com.pl/przetwornice-step ... v-06a.html
i będzie bezprzewodowo.
i będzie bezprzewodowo.
- domino1985
- Wiarus
- Posty: 551
- Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
- Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Mini SPI podłączenie komputera do ECU
Program fajny, podpinając go pod Roverka dowiedziałem się że uszkodzony jest czujnik położenia przepustnicy a był to element którego nie podejrzewałem gdy silnik się dziwnie zachowywał.
Gdyby ktoś chciał się jeszcze pobawić, informuję że układ PL2303 użyty w przejściówkach, ma problemy z Windowsem 8 i wyżej. U mnie program złapał komunikację dopiero z Visty uruchomionej na VirtualBoxie.
Dzięki Arti, za pomocne konsultacje
Ciekawe co wyjdzie w Miniaku
Gdyby ktoś chciał się jeszcze pobawić, informuję że układ PL2303 użyty w przejściówkach, ma problemy z Windowsem 8 i wyżej. U mnie program złapał komunikację dopiero z Visty uruchomionej na VirtualBoxie.
Dzięki Arti, za pomocne konsultacje
Ciekawe co wyjdzie w Miniaku
- Załączniki
-
- WP_002002 forum.jpg
- Metro pod PC
- (141.31 KiB) Pobrany 814 razy
-
- mems metro - cieply forum.jpg
- metro mems
- (106.79 KiB) Pobrany 814 razy
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mini SPI podłączenie komputera do ECU
uzywales tylko tego softu czy tego od roverkow tez?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Arti
- Wiarus
- Posty: 528
- Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
- Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Mini SPI podłączenie komputera do ECU
Tylko tego bo ten Roverkowy jest tylko na androida
Pozdrawiam,
Arti
Arti
- domino1985
- Wiarus
- Posty: 551
- Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
- Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Mini SPI podłączenie komputera do ECU
Na razie tylko tego, Androidowego przetestuję za jakiś czas, wtedy spróbuję też podpiąć go pod MEMS 1.9
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mini SPI podłączenie komputera do ECU
twoj padre ma jeszcze 416?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow