Kółko kompresora !

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

tys0nik

Kółko kompresora !

Post autor: tys0nik »

Jak w temacie czy po założeniu mniejszego macie z nim jakieś problemy ???
U mnie poprzedni właściciel wymienił na Alta 17% z tego co pamiętam i nie wiem czy zrobił to profesjonalnie.
Cały czas mam z autem ten sam problem ze co jakiś czas szarpie autem przy przyspieszaniu i zapala się kontrola od trakcji a dzisiaj np zapaliła się od silnika.
Na uniwersalnych komputerach w warsztatach nie pokazuje nic apropo trakcji czy czegoś tylko komunikat o tempomacie, temperaturze i ciśnieniu...
pepe_b

Re: Kółko kompresora !

Post autor: pepe_b »

strzelę w ciemno, ale może przy zamianie kółeczka na mniejsze nie zmienili paska na krótszy i czasem się ślizga, a czasem łapie, wtedy dostaje kopa i stąd kontrolka od trakcji...
tys0nik

Re: Kółko kompresora !

Post autor: tys0nik »

napisałem dzisiaj do właściciela i odpisał mi że nie zmienił paska na krótszy, wiec może to to ??
Co teraz mogę z tym zrobić ?????
pepe_b

Re: Kółko kompresora !

Post autor: pepe_b »

teraz możesz całkiem sensownie spożytkować 15Ł :mrgreen:
no może troszkę więcej z wysyłką

http://www.med-engineering.co.uk/produc ... ang_id=289
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1112
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: Kółko kompresora !

Post autor: pididi »

np. kupić krótszy, zalecany przez Alta - NAPA #60539? :>
Albo jakiś o podobnej długości, np. Goodyear'a.
Niektórzy do 17% pakują krótsze, #60535, ale wg. Alta - 539.

Edit: nie zauważyłem pepe_b, yyy :oops:
Ten Goodyear to Gatorback #4060537 o dł. 1365mm, 20mm krótszy niż zalecany przez Alta - to na pewno pod 17%? Nie ma toto znaczenia?
pepe_b

Re: Kółko kompresora !

Post autor: pepe_b »

pididi - dobrze, że napisałeś, bo ja na 100% nie byłem pewny przyczyny problemów tysOnika :grin:

aż tak nie znam tematu - myślę, że jak tysOnik napisze np. do med-engineering to mu poradzą - a na zdjęciu myślę, że jest przykładowy
tys0nik

Re: Kółko kompresora !

Post autor: tys0nik »

dziękuje za odpowiedz

zamawiam ten http://www.altaperformance.com/products ... ulley-Belt

mam nadzieję ze to pomoże bo im zimniej tym gorzej z tym szarpaniem

pozdrawiam
pepe_b

Re: Kółko kompresora !

Post autor: pepe_b »

tysOnik - napisz czy wymiana pomogła, oczywiście jak wymienisz :wink:
TomSky
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 274
Rejestracja: 28 cze 2008, 20:21
Posiadane auto:
Lokalizacja: GóRny Śląsk

Re: Kółko kompresora !

Post autor: TomSky »

napiszcie przy okazji jakie sa koszty wymiany takiego kółka wraz z robocizną oraz skutki takiej wymiany: osiągi?? spalanie??
pepe_b

Re: Kółko kompresora !

Post autor: pepe_b »

dziś przy okazji próbnego montażu większych zacisków i tarcz :mrgreen: rozmawiałem o wymianie kółeczka, ale bez ściągacza nie obiecywali czy się uda... :roll:
raz już zadawałem pytanie na forum czy ktoś zna zakład gdzie profesjonalnie wymienią - ale chyba nikt nie zna, bo przeszło bez echa

zastanawiałem się jakby jakąś zrzutkę zrobić w kilka zainteresowanych osób, ewentualnie gdyby kilka osób umówiło się na wymianę w jednej firmie, to może opłacałoby się im kupić taki ściągacz

dostałem odpowiedź od jednego z forumowiczów, właściciela JCW, że pali po mieście 14, ale dużo zależy od stylu jazdy, zwykłą eSką też da się tyle spalać...

może tysOnik napisze ile pali po mieście z mniejszym kółeczkiem...
tys0nik

Re: Kółko kompresora !

Post autor: tys0nik »

witam
dzisiaj z firmy Lohen mi odpisali ze za 8 funciaków wyśla krótszy pasek wiec w poniedziałek wpłacę im kaskę.

Poprzedni właściciel powiedział mi ze sam wymieniał to kółeczko na mniejsze 17% i że nie było z tym problemów, szkoda tylko że nie wymienił paska na krótszy

U mnie spalanie po mieście na tym kółeczku i pasku od starego to jakieś 14 - 14,5 litra ale nie jeżdżę powoli tylko przeważnie ze skrzyżowania ogień...

Co do osiągów hmmm nie wiem jak było przed założeniem ale ja w sumie jestem zadowolony,
prawda taka że auto jedzie dobrze od 4 tysięcy obrotów
ravestation

Re: Kółko kompresora !

Post autor: ravestation »

ja nie wiem skąd wy macie takie spalanie... ja mam kółko 19%... komp pokazuje mi w granicach 9,5-12 w mieście, a nie jeżdżę jak emeryt....
pepe_b

Re: Kółko kompresora !

Post autor: pepe_b »

ravestation,

a masz porównanie do seryjnego kółeczka ?
jak oceniasz różnice w mocy i momencie (czy zmieniałeś coś jeszcze ?)
ravestation

Re: Kółko kompresora !

Post autor: ravestation »

pepe_b, poza kółkiem 19% mam jeszcze zmieniony na większy i wydajniejszy intercooler, węże wodne i powietrzne nowe sylikonowe, dolot to wkładka K&N, tylny wydech JCW... wszystko poza wkładką K&N i wydechem jest ALTA

auto ciągnie mocniej od dołu, jest bardziej dynamiczne, hamownia pokazała 198 KM na suchym, jak jest wilgotniej pokazuje 201 KM...

na razem jestem na etapie szukania dobrych hebli na sezon i gwintu (mam seryjne amory i sprężyny od JCW), no i kompletuje kolejne carbonowe elementy :lol:
tys0nik

Re: Kółko kompresora !

Post autor: tys0nik »

oo kurcze, 9,5 to nawet na trasie nie mam... hmm... może u mnie coś nie tak...
ODPOWIEDZ