Hej,
To mój pierwszy post na forum więc proszę o wyrozumiałość Szukam jak najwięcej pomocnych przy kupnie informacji o tym aucie. Chciałbym się dowiedzieć czy dajmy na to z 10 letnim autem będzie dużo kłopotów? Na co zwrócić szczególną uwagę przy kupnie, jaka wersja uważana jest za najbardziej udaną i żywotną (interesują mnie tylko silniki benzynowe).
Dzięki z góry
Kupno pierwszego Mini - Na co zwrócić uwagę, gdzie szukać, jaką wersje itd.
Re: Kupno pierwszego Mini - Na co zwrócić uwagę, gdzie szukać, jaką wersje itd.
mini one-cooper usterki :pompa wspomagania, skrzynia biegów , łożyska
mini cooper s usterki :pompa wspomagania, chociaż w moim nic nie padło chyba że łożyska
mini cooper s usterki :pompa wspomagania, chociaż w moim nic nie padło chyba że łożyska
Re: Kupno pierwszego Mini - Na co zwrócić uwagę, gdzie szukać, jaką wersje itd.
Masz tu moje kompendium jakie sobie zrobiłem szukając auta dla siebie, mądrości z forów i portali motoryzacyjnych.
W praktyce wszystko zależy od egzemplarza, bezwzględnie auta trzeba oglądać z kimś kto się zna i ma chłodną głowę, bo niestety w Mini się człowiek zakochuje i "kupuje oczami".Benzynowe:
R4 1,6 (90-115 KM) One, Cooper
R4 1,6 z kompresorem (163-170 KM) Cooper S
Diesel:
R4 1,4 (75-90 KM) One D – brać 90KM
Słabe punkty:
- przednie zawieszenie (sworznie wahaczy oraz ich tuleje, czyli elementy metalowo-gumowe).
- wspomagania kierownicy (pompa) -> przyczyny takiego problemu należy szukać w zabrudzonym wentylatorze.
- sprzęgło, zwłaszcza w wersjach benzynowych.
- w Mini I zaczyna już być widać pierwsze ślady korozji na tylnej klapie i w okolicach spoilera.
- problemy z elektryką: niedziałający centralny zamek, nieregularnie chodzący zegarek, szwankujące czujniki ABS oraz migające kontrolki to normalność.
Eksploatacja. Silniki
Benzynowce w Mini nie sprawiają większych kłopotów. Jeśli słabną lub dławią się to zazwyczaj winę za to ponosi elektronikam układ zapłonowy (przebicia, konieczna wymiana przewodów wysokiego napięcia) albo zatkane sitko w zbiorniku paliwa. Bardzo istotne w przypadku silników benzynowych jest częste i regularne sprawdzanie poziomu oleju. Wskutek wycieków w okolicach miski olejowej środka smarnego ubywa i przy braku reakcji ze strony użytkownika silnik zaczyna pracować albo przy mnimalnym poziomie oleju, albo poniżej minimalnego poziomu. Stąd już krok do poważnych uszkodzeń i kosztownej wizyty w warsztacie. Turbodiesle są mało kłopotliwe i są uznawane za wyjątkowo niezawodne.
Eksploatacja. Przeniesienie napędu
Mini słynie z szybko zużywającego się sprzęgła i nietrwałych poduszek w punktach mocowania silnika. Jeśli te elementy nie zostaną wymienione na czas dochodzi do uszkodzeń skrzyni biegów.
Szczególnie podatna na awarie jest przekładnia Midland Gears, montowana w egzemplarzach z lat 2001-2004. Od 2004 r. zastąpiono ją solidniejszą skrzynią biegów firmy Getrag. Ten przykład pokazuje, jak ważna w przypadku Mini jest stała i fachowa opieka serwisowa, pozwalająca uniknąć kosztownych napraw.
Eksploatacja. Podwozie
- tuleje i sworznie wahaczy oraz końcówki drążków kierowniczych.
- pompa systemu wspomagania, a właściwie jej elektryczny sektor. Dochodzi w nim do zwarcia i pompa zaczyna pracować bez przerwy. Nie wytrzymuje tego i po pewnym czasie ulega awarii. Problemy z pompą sygnalizowane są zazwyczaj rozmaitymi dźwiękami, pojawiającymi się przy skręcaniu kół.
Instalacja elektryczna
Obwody elektryczne i elektroniczne w Mini lubią kaprysić, czego przykładem jest nie tylko pompa wspomagania w układzie kierowniczym czy przerywanie i słabnięcie silnika.
- bezzasadne włączanie się kontrolek na desce rozdzielczej
- niedomagania sterowników szyb w drzwiach
- wrażliwe na wstrząsy ksenonowe reflektory, a właściwie system odpowiadający za samopoziomowanie świateł.
Nadwozie
Fabryczne zabezpieczenie przed korozją nie budzi zastrzeżeń. Nawet w najstarszych egzemplarzach rdza nie stanowi problemu, co najwyżej zaczyna się dopiero pojawiać (najszybciej na tylnym pasie).
- notorycznie psujący się zamek pokrywy bagażnika
- zacinający się mechanizm składania oparć przednich foteli
Na co najczęściej narzekają użytkownicy pojazdu?
problemy z elektrycznie sterowanymi szybami, centralnym zamkiem czy systemem ABS.
cięgna w drzwiach.
tuleje, sworznie i łączniki stabilizatorów
dobrze zabezpieczony przed korozją, niewielkie ogniska rdzy można znaleźć na elementach układu wydechowego i śrubach podwozia
wycieki oleju z silnika
nieszczelności w układzie chłodzenia
termostaty, rozruszniki, cewki zapłonowe i czujniki silnika.
Benzynowe silniki mają problem z rozciągającym się łańcuchem rozrządu oraz awaryjnym napinaczem łańcucha.
Turbodiesle nie są wolne od wad. Mankamentem jednostki 1.6 D jest przewód doprowadzający olej do turbosprężarki. Dość łatwo traci drożność – problemy ze smarowaniem prowadzą do uszkodzenia turbiny. Aby zminimalizować ryzyko wystąpienia problemów, warto wymieniać olej najdalej co 15 tysięcy kilometrów. Niektórzy mechanicy twierdzą, że przewód powinien być profilaktycznie zastępowany nowym przy co drugim przeglądzie olejowym.
Polecane wersje silnikowe
Benzynowa 1.6
Wysokoprężna 1.6 D: Silniki 1.6, bez względu na wersję, zapewniają dobre osiągi przy niewielkim zużyciu paliwa. Wysokoprężne Coopery przyspieszają do "setki" w niecałe 10 sekund, co wystarcza, by cieszyć się jazdą. Duże pokłady momentu obrotowego w lekkim samochodzie zapewniają więcej niż dobrą elastyczność. Motor ma kilka przypadłości, ale wszystkie są znane mechanikom. Mogą zawieść koła pasowe, czujniki i zawory EGR. Istnieje jednak spora szansa, że przez pierwsze 200 tysięcy kilometrów silnik nie będzie wymagał większych inwestycji.
Mini Cooper 1.6 Pure Silver Metallic
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 2
- Rejestracja: 18 sty 2016, 22:23
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Kupno pierwszego Mini - Na co zwrócić uwagę, gdzie szukać, jaką wersje itd.
Dzięki panowie! Super podsumowanie!