Nasilające się problemy
- ganwilk
- Swój Człowiek
- Posty: 197
- Rejestracja: 16 maja 2017, 19:06
- Posiadane auto: MINI COOPER S R56
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Nasilające się problemy
Witam was
Mam pytanie. Od jakiegoś czasu autko na zimny silniku troche szarpie od niskich obrotów tak do 3 tys poszarpuje potem przestaje. Objaw również ustępuje jak silnik osiągnie mniej więcej 100 stopni. Dodatkowo po odpaleniu słychać lekkie postukiwanie. Co może być tego przyczyną ? Dodam że zawory już wyczyszczone świece wymienione pompa paliwa w baku wymieniona. Filtry olej również.
Rozrząd ? a jeśli tak to jak można to sprawdzić ?
Mam pytanie. Od jakiegoś czasu autko na zimny silniku troche szarpie od niskich obrotów tak do 3 tys poszarpuje potem przestaje. Objaw również ustępuje jak silnik osiągnie mniej więcej 100 stopni. Dodatkowo po odpaleniu słychać lekkie postukiwanie. Co może być tego przyczyną ? Dodam że zawory już wyczyszczone świece wymienione pompa paliwa w baku wymieniona. Filtry olej również.
Rozrząd ? a jeśli tak to jak można to sprawdzić ?
- lookee94
- Swój Człowiek
- Posty: 496
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
- Posiadane auto: R55 Clubman S
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Nasilające się problemy
Zdjąć pokrywę i zobaczyć czy łańcuch jest sztywny i czy ślizgi nie są powycierane. A zdarzyło Ci się na zimnym żeby zawory zaterkotały?
- ganwilk
- Swój Człowiek
- Posty: 197
- Rejestracja: 16 maja 2017, 19:06
- Posiadane auto: MINI COOPER S R56
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Nasilające się problemy
Trudno powiedzieć skąd dobiega dzwięk roznosi się po całej komorze silnika. Nagrałem go może coś doradzicie
https://www.youtube.com/watch?v=I7mYY78WJqw
https://www.youtube.com/watch?v=I7mYY78WJqw
- lookee94
- Swój Człowiek
- Posty: 496
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
- Posiadane auto: R55 Clubman S
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Nasilające się problemy
A jest jakaś zmiana po wciśnięciu sprzęgła? Może dwumasa się kończy?
- ganwilk
- Swój Człowiek
- Posty: 197
- Rejestracja: 16 maja 2017, 19:06
- Posiadane auto: MINI COOPER S R56
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Nasilające się problemy
NIe ma zmiany. To pukanie jak i szarpanie znika po osiągnięciu temperatury około 100 stopni. Nic to nie przypomina nikomu ?
Re: Nasilające się problemy
Stawiam na rozrząd. Kiedy robiłeś?
- ganwilk
- Swój Człowiek
- Posty: 197
- Rejestracja: 16 maja 2017, 19:06
- Posiadane auto: MINI COOPER S R56
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Nasilające się problemy
Autko ma koło 65 tys jeszcze robiony nie był
- lookee94
- Swój Człowiek
- Posty: 496
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
- Posiadane auto: R55 Clubman S
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Nasilające się problemy
O ile przedlift to może być już go słychać
- ganwilk
- Swój Człowiek
- Posty: 197
- Rejestracja: 16 maja 2017, 19:06
- Posiadane auto: MINI COOPER S R56
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Nasilające się problemy
2007 końcówka, Ile powinna kosztować taka wymiana bo jak patrzyłem na ceny części to są różne od 300 do 700
Re: Nasilające się problemy
Ok 1000 pln (łańcuch, napinacz, ślizg, olej, filtr, robocizna). Możesz mieć już rozciągnięty łancuch i może "wypadać" zapłon. Może napinacz ciężej pracować i nie naciągać właściwie łanćucha ... itd. Myślę, że po wymianie będzie OK.ganwilk pisze:2007 końcówka, Ile powinna kosztować taka wymiana bo jak patrzyłem na ceny części to są różne od 300 do 700
PS. Miałem okazję przyglądać się wymianie rozrządu w citroenie z tym silnikiem po przebiegu 55 tyś km i łańcuch był dłuższy o jedno ogniwo od nowego a napinacz chodził dwa razy ciężej.
- ganwilk
- Swój Człowiek
- Posty: 197
- Rejestracja: 16 maja 2017, 19:06
- Posiadane auto: MINI COOPER S R56
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Nasilające się problemy
A powiedz mi jeszcze jak zdejmie się pokrywę zaworów to jest sie w stanie stwierdzić w jakim to jest stanie ?
Re: Nasilające się problemy
Nie mam pojęcia ale raczej trudno to ocenić w ten sposób. Rozciągnięty łańcuch trochę hałasuje. Te łańcuchy niestety nie są nieśmiertelne i mit samochodu z dożywotnim rozrządem na łańcuszku w tym przypadku się nie sprawdził. Podjedź do dobrego, uczciwego mechanika (wiem, gatunek na wymarciu albo rzadko idzie w parze) i podpytaj.ganwilk pisze:A powiedz mi jeszcze jak zdejmie się pokrywę zaworów to jest sie w stanie stwierdzić w jakim to jest stanie ?
- lookee94
- Swój Człowiek
- Posty: 496
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
- Posiadane auto: R55 Clubman S
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Nasilające się problemy
Po zdjęciu obudowy rozrząd jest jak na dłoni tak że można mniej więcej stwierdzić czy jest rozciągnięty czy nie. Wystarczy poruszać nim do przodu i tyłu i zobaczyć czy nie ma żadnego luzu pomiędzy łańcuchem a zębami. Warto sprawdzić zwłaszcza że roboty dużo nie ma.
Możesz jeszcze spróbować dolać do maxa oleju i zobaczyć czy nie ucichnie. Z tego co zauważyłem, te silniki są mega wrażliwe na stan oleju.. U mnie jak stan zejdzie poniżej 1/3 czasem na zimnym silniku zadzwoni łańcuszek. Dolewka do pełna i problem znika. Ile km temu wymieniałeś olej?
Możesz jeszcze spróbować dolać do maxa oleju i zobaczyć czy nie ucichnie. Z tego co zauważyłem, te silniki są mega wrażliwe na stan oleju.. U mnie jak stan zejdzie poniżej 1/3 czasem na zimnym silniku zadzwoni łańcuszek. Dolewka do pełna i problem znika. Ile km temu wymieniałeś olej?
- ganwilk
- Swój Człowiek
- Posty: 197
- Rejestracja: 16 maja 2017, 19:06
- Posiadane auto: MINI COOPER S R56
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Nasilające się problemy
O oleju nie pomyslałem wymieniałem z 2 tys temu z tys temu było trochę mniej niż połowa skali
- lookee94
- Swój Człowiek
- Posty: 496
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
- Posiadane auto: R55 Clubman S
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Nasilające się problemy
No to myślę, że warto sprawdzić, może się okazać, że to olej jest winny a raczej jego brak