Statut MKP

STATUT STOWARZYSZENIA MINI KLUB POLSKA

Rozdział 1.
Postanowienia ogólne

§1. Stowarzyszenie nosi nazwę „Mini Klub Polska” i zwane jest w dalszej części niniejszego statutu „Klubem”. Stowarzyszenie może posługiwać się nazwą skróconą – MKP, oraz angielskim tłumaczeniem nazwy: „MINI CLUB POLAND”.

§2. Klub jest apolityczną organizacją społeczną powołaną w celu popularyzowania marki na terenie Polski. Klub umożliwia wszystkim zainteresowanym wymianę doświadczeń oraz wzbogacanie wiedzy technicznej, historycznej, prawnej, kulturalnej i innej związanej z samochodami AUSTIN MINI, MORRIS MINI, ROVER MINI, INNOCENTI MINI, AUTHI, Wolseley, Riley, Moke i pokrewne w dalszej części zwanej w skrócie MINI. Służy wzajemnym kontaktom użytkowników i sympatyków tych samochodów, organizowaniu sportu, turystyki motorowej, imprez towarzyskich i kulturalnych, podnoszenia bezpieczeństwa ruchu i kwalifikacji osób kierujących pojazdami. Klub służy także utrzymaniu kontaktów z oficjalnymi przedstawicielami producentów MINI zarówno w Polsce jak i poza jej granicami. oraz kontakty z firmami typu Minispares, Minispeed, Swiftune, Mini Sport.

§3. Klub jest stowarzyszeniem i posiada osobowość prawną. Samodzielnie określa swoje cele, program działania, strukturę organizacyjną oraz uchwala akty wewnętrzne dotyczące swojej działalności. Klub jest dobrowolnym, samorządnym, trwałym zrzeszeniem skupiającym członków w celach nie zarobkowych.

§4. Klub działa na podstawie przepisów ustawy Prawo o Stowarzyszeniach (Dz. U. 1989 r. Nr 20 poz. 104) oraz niniejszego statutu.

§5. Klub opiera swoją działalność na pracy społecznej członków. Do prowadzenia swych spraw, w razie konieczności, Klub może zatrudniać pracowników, powierzać członkom i innym osobom wykonywanie czynności zleconych, jak również zatrudniać funkcyjnych członków Zarządu.

§6. Klub może być członkiem krajowych i zagranicznych stowarzyszeń i organizacji o takim samym lub podobnym charakterze. Współpraca z zagranicznymi organizacjami będzie prowadzona zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem.

§7. Klub działa na terenie Rzeczypospolitej Polskiej jak i poza jej granicami. Siedzibą Klubu są Kartuzy.

§8. Klub posiada własne odznaki organizacyjne, używa pieczęci, własnego logo, może posługiwać się znakami AUSTIN, MORRIS, ROVER, INNOCENTI. W szczególności znaki firmowe Rover muszą być używane wyłącznie za porozumieniem z osobami uprawnionymi do rozporządzania nimi.

§9. Czas trwania Klubu jest nieograniczony.


Rozdział 2.
Cele i środki działania

§10. Celem działalności Klubu jest:

a. zrzeszanie użytkowników i sympatyków samochodów MINI;
b. rozwijanie wzajemnych kontaktów użytkowników samochodów MINI;
c. popularyzacja samochodów MINI;
d. popularyzowanie historii samochodów MINI;
e. udzielanie porad związanych z eksploatacją, budową, serwisem, warunkami zakupu samochodów MINI;
f. tworzenie lobby użytkowników i sympatyków samochodów MINI w Polsce;
g. utrzymywanie kontaktów z oficjalnymi przedstawicielami firm związanych z marką MINI w celu zapewnienia Klubowi jak najlepszego dostępu do informacji na temat produktów i usług oferowanych przez te firmy;
h. upowszechnianie i rozwijanie wśród społeczeństwa kultury motoryzacyjnej, oraz podejmowanie wszelkich działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego;
i. organizacja imprez turystycznych i poznawczych w tym: grupowych wyjazdów zagranicznych do krajów i miejscowości związanych z imprezami sportowymi (wyścigi, rajdy), imprezami promocyjnymi (targi i wystawy motoryzacyjne), a także do muzeów motoryzacji i sportu samochodowego;
j. zakup interesujących (unikatowych, krótkoseryjnych, kolekcjonerskich) egzemplarzy samochodów MINI i pokrewnych.
k. utworzenie (w drodze zakupu, darowizny, opracowania, wymiany) i organizacja zbioru dokumentacji technicznych (eksploatacja, naprawa, technologia budowy, itp.) wszystkich modeli samochodów MINI oraz materiałów i wydawnictw z zakresu historii firm produkujących samochody MINI.

§11. Klub realizuje swoje cele poprzez:

a. prowadzenie stron WWW oraz grup dyskusyjnych w sieci Internet;
b. działalność popularyzującą historię samochodów MINI;
c. organizację imprez sportowych, turystycznych oraz kulturalnych związanych z brytyjską motoryzacją;
d. pokazy samochodów MINI;
e. promocję Klubu oraz marki MINI w mediach;
f. utrzymywanie współpracy z oficjalnymi przedstawicielem marki MINI w Polsce;
g. uczestnictwo w zlotach zagranicznych;
h. uczestnictwo w imprezach sportowych i motoryzacyjnych;
i. prowadzenie wszelkiego rodzaju szkoleń sportowych i technicznych oraz prowadzenie szkoleń w zakresie podnoszenia kwalifikacji kierowców;
j. podejmowanie działań mających na celu podnoszenie bezpieczeństwa ruchu drogowego;
k. inne formy realizacji celów statutowych Klubu, przyjęte przez Zarząd – w ramach jego uprawnień statutowych.

Rozdział 3.
Członkostwo w Klubie

§12. Członkowie Klubu dzielą się na:

1. Zwyczajnych (posiadających status „klubowicza”);
2. Wspierających;
3. Sympatyków (posiadających status „sympatyka”);
4. Honorowych (posiadających status „klubowicza honorowego”).

§13. Członkiem Zwyczajnym Klubu („klubowiczem”) może być każdy obywatel polski mający pełną zdolność do czynności prawnych, ukończone lat 18 i nie pozbawiony praw publicznych, posiadający samochód marki MINI lub będący sympatykiem tej marki, wykazujący zainteresowanie realizacją celów Klubu. Warunkiem jest spełnienie innych wymogów określonych statutem i uchwalonymi na jego podstawie regulaminami.

§14. Przyjęcia w poczet Członków Zwyczajnych Klubu dokonuje Zarząd w drodze uchwały po złożeniu, przez kandydata na członka, deklaracji przystąpienia do Klubu – wyrażającej się w opłaceniu wpisowego i klubowej składki rocznej. Tym samym kandydat zobowiązuje się do przestrzegania statutu, obowiązujących regulaminów, uchwał władz Klubu oraz do działania na rzecz Klubu.

§15. Zarząd może odmówić przyjęcia w poczet Członków Zwyczajnych kandydata, który nie spełnia warunków statutowych.

§16. Członkowie Zwyczajni („klubowicze”) mają prawo do:

a. uczestniczenia w Walnym Zabraniu Członków Klubu z biernym i czynnym prawem wyborczym;
b. zgłaszania postulatów i wniosków oraz wyrażania opinii dotyczących działalności Klubu;
c. udziału we wszelkiego rodzaju szkoleniach, zlotach i imprezach organizowanych przez Klub oraz organizowanych przez inne organizacje krajowe i międzynarodowe reprezentując barwy Klubu;
d. korzystania ze sprzętu i urządzeń klubowych oraz pomocy organizacyjnej;
e. korzystania ze wszelkiego rodzaju zniżek udzielanych członkom Klubu, pod warunkiem opłacenia składki członkowskiej, przez współpracujące z Klubem podmioty;
f. noszenia odznak klubowych i reprezentowania jego barw;
g. brania udziału w innych pracach Klubu związanych z realizacją celów statutowych;
h. dobrowolnego wspierania Klubu w postaci pomocy finansowej, rzeczowej, merytorycznej lub innej.

§17. Do obowiązków Członków Zwyczajnych Klubu („klubowiczów”) należy:

a. przestrzeganie statutu, regulaminów i uchwał władz Klubu;
b. czynny udział w pracach Klubu oraz regularne opłacanie składek członkowskich;
c. ochrona majątku i interesów Klubu jako dobra wspólnego;
d. regularne opłacanie składek członkowskich;
e. godne reprezentowanie Klubu;
f. popularyzowanie znajomości marki MINI, krzewienie kultury motoryzacyjnej i bezpieczeństwa ruchu drogowego;
g. podnoszenie poziomu wiedzy własnej w zakresie tradycji i techniki firmy MINI, oraz techniki i bezpieczeństwa jazdy;
h. wzajemne wspieranie się i pomoc członkom Klubu.

§18. Członkiem Wspierającym może być osoba prawna (krajowa lub zagraniczna) bąd osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą i posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych (bez względu na miejsce zamieszkania i obywatelstwo), która zadeklaruje bezinteresowną pomoc finansową, rzeczową, merytoryczną lub inną na rzecz Klubu.

§19. Przyjęcia w poczet Członków Wspierających Klubu dokonuje Zarząd w drodze uchwały po stwierdzeniu, że kandydat lub też upoważniony przedstawiciel kandydata na Członka Wspierającego złożył pisemną deklarację przystąpienia do Klubu, zobowiązał się do przestrzegania statutu, obowiązujących regulaminów, uchwał władz Klubu oraz działania na jego rzecz poprzez zadeklarowaną pomoc.

§20. Do obowiązków Członków Wspierających należy wywiązywanie się z zadeklarowanej pomocy, działanie dla dobra Klubu i nie podejmowanie działań sprzecznych z interesami Klubu.

§21. Członkowie Wspierający nie posiadają biernego oraz czynnego prawa wyborczego, mogą jednak brać udział z głosem doradczym w statutowych władzach Klubu. Poza tym posiadają takie prawa i obowiązki jak Członkowie Zwyczajni.

§22. Członkiem Sympatykiem Klubu („sympatykiem”) może zostać każdy obywatel, deklarujący taką chęć jako właściciel lub miłośnik samochodów MINI. Sympatykiem zostaje się w momencie wypełnienie formularza rejestracyjnego zamieszczonego na internetowej stronie Klubu pod adresem: http://www.mini.org.pl.

§23. Członek Sympatyk pozbawiony jest czynnego i biernego prawa wyborczego oraz obowiązku uiszczania składek członkowskich. Członek sympatyk nie korzysta ze zniżek, rabatów i upustów udzielanych na rzecz Klubu i jego Klubowiczów jak również ponosi pełne koszty uczestnictwa w organizowanych przez Klub wydarzeniach (zloty, imprezy promocyjne, etc.).

§24. Osobie fizycznej szczególnie zasłużonej dla Klubu Zarząd, w drodze uchwały, może przyznać członkostwo honorowe (Członek Honorowy, „klubowicz honorowy”).

§25. Członek Honorowy Klubu („klubowicz honorowy”) posiada wszelkie prawa i obowiązki członka zwyczajnego z wyjątkiem wnoszenia składek członkowskich. Ponadto członek honorowy nie posiada biernego oraz czynnego prawa wyborczego, może jednak brać udział – z głosem doradczym – w obradach Walnego Zgromadzenia Członków.

§26. Potwierdzeniem członkostwa zwyczajnego i honorowego jest odpowiednia karta klubowa lub legitymacja podpisana przez Prezesa lub upoważnionego przez niego Członka Zarządu.

§27. Członkostwo w Klubie wygasa na skutek:

1. Rezygnacji członka zgłoszonej pisemnie na ręce jednego z członków Zarządu.
2. Śmierci, a w przypadku osoby prawnej jej likwidacji.
3. Utraty praw obywatelskich członka na mocy prawomocnego wyroku sądu.
4. Skreślenia z listy członków przez Zarząd na skutek niepłacenia składek.
5. Z chwilą wykluczenia członka uchwałą Zarządu za nieprzestrzeganie przez członka postanowień statutu, obowiązujących regulaminów, rozporządzeń i uchwał władz Klubu lub działania na jego szkodę.

§28. O posiedzeniu, na którym może być podjęta uchwała o skreśleniu członka lub jego wykluczeniu, zainteresowany powinien być zawiadomiony pisemnie 14 dni wcześniej w celu umożliwienia mu złożenia pisemnych lub ustnych wyjaśnień.

§29. Uchwała w sprawie skreślenia lub wykluczenia członka obowiązuje z chwilą jej podjęcia, o czym Zarząd niezwłocznie zawiadamia zainteresowaną osobę.

§30. Zainteresowanemu przysługuje prawo odwołania się od decyzji w ciągu 2 tygodni od daty jej uchwalenia. Odwołanie wnosi się do Zarządu, który własną uchwałę ma prawo zmienić. Odwołanie powinno być rozpoznane przez najbliższe Walne Zgromadzenie. Uchwała Walnego Zgromadzenia członków jest ostateczna. O terminie i miejscu Walnego Zgromadzenia, na którym ma być rozpatrywane odwołanie, powiadamia się odwołującego z przynajmniej dwutygodniowym wyprzedzeniem. Odwołujący może w Walnym Zabraniu uczestniczyć i odpierać stawiane mu zarzuty.

Rozdział 4
Władze Klubu

§31. Władzami Klubu są:

1. Walne Zgromadzenie Członków Klubu;
2. Zarząd;
3. Komisja Rewizyjna.

§32. Obrady wszystkich władz klubu mogą odbywać się w drodze osobistego uczestnictwa członków, jak i za pomocą telekonferencji, skype.

§33. Wybór Władz Klubu odbywa się na Walnym Zgromadzeniu, poprzez osobiste oddanie głosu. Wybór odbywa się w głosowaniu tajnym.

§34. (skreślony)

§35.
1. Uchwały Walnego Zgromadzenia Członków zapadają w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów przy obecności:
a. w terminie pierwszym - co najmniej 1/3 osób uprawnionych do głosowania,
b. w terminie drugim - bez względu na liczbę obecnych.
2. Tajne głosowanie zarządza się przy wyborach oraz nad wnioskami o odwołanie członków organów.

§36.

1. Najwyższą władzą Stowarzyszenia jest Walne Zgromadzenie Członków, zwoływane przez Zarząd, na co najmniej 14 dni przed terminem posiedzenia. W przypadku braku kworum Zarząd zwołuje Walne Zgromadzenie Członków w drugim terminie, nie później niż 20 dni po terminie pierwszym.
2. O zwołaniu Walnego Zgromadzenia Członków Zarząd zawiadamia członków poprzez ogłoszenie, obejmujące porządek obrad, umieszczone na stronie internetowej http://www.mini.org.pl.

§37. W Walnym Zgromadzeniu Członków biorą udział:
a. Z głosem stanowiącym – członkowie zwyczajni,
b. Z głosem doradczym – członkowie honorowi i wspierający oraz zaproszeni goście.

§38.

1. Walne Zgromadzenie Członków może być zwyczajne lub nadzwyczajne.
2. Walne Zgromadzenie Członków zwyczajne jest zwoływane raz na 2 lata.

§39. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Członków zwołuje się w każdym czasie na wniosek Zarządu, Komisji Rewizyjnej lub na pisemny wniosek ¼ liczby członków, co najmniej przed upływem dwóch miesięcy od złożenia wniosku.

§40. Walne Zgromadzenie Członków obraduje nad sprawami ujętymi w porządku obrad i tylko w tych sprawach może podejmować uchwały.

§41. Porządek obrad Walnego Zgromadzenia Członków ustala Zarząd. Zarząd obowiązany jest włączyć uchwałę lub punkt obrad do porządku Walnego Zgromadzenia, jeśli wniosek składa co najmniej 1/3 członków zwyczajnych Klubu lub Komisja Rewizyjna i jest on złożony Zarządowi co najmniej na tydzień przed terminem Walnego Zgromadzenia.

§42. (skreślony)

§43. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie obraduje i podejmuje uchwały w sprawach, dla których zostało zwołane.

§44. Do wyłącznej kompetencji Walnego Zgromadzenia Członków należy:

a. uchwalanie zmian statutu;
b. uchwalanie wytycznych programowych działalności Klubu;
c. rozpatrywanie sprawozdań z działalności Zarządu i Komisji Rewizyjnej, wniosków zgłoszonych przez Zarząd i Komisję Rewizyjną oraz podejmowanie uchwał w tym zakresie;
d. udzielanie na wniosek Komisji Rewizyjnej absolutorium Zarządowi za minioną kadencję;
e. wybór członków władz Klubu oraz ich odwoływanie;
f. podejmowanie uchwał o rozwiązaniu Klubu i przeznaczeniu jego majątku po rozwiązaniu;
g. uchwalanie wysokości składki członkowskiej.

§45. Zarząd Klubu.

1. Zarząd Stowarzyszenia składa się z 2 do 3 członków: prezesa oraz 1 do 2 wiceprezesów. Wyboru członków zarządu i podziału funkcji w zarządzie dokonuje Walne Zebranie Członków.
2. Kadencja Zarządu trwa dwa lata. Rozpoczyna się ona z dniem wyboru na Zwyczajnym Walnym Zebraniu Sprawozdawczo-Wyborczym i kończy z chwilą odbycia następnego Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia po upływie dwóch lat.
3. (skreślony)
4. Podział zadań poszczególnych członków Zarządu określa regulamin uchwalony przez Zarząd.

§46. Do kompetencji Zarządu Klubu należy:

a. kierowanie działalnością Klubu;
b. wybór delegatów do organizacji, których Klub może być członkiem;
c. proponowanie wysokości wpisowego i składki członkowskiej Walnemu Zgromadzeniu do zatwierdzenia;
d. nadawanie godności Członka Honorowego;
e. przyjmowanie nowych członków w poczet Klubu;
f. udzielania nagród i kar Klubowiczom;
g. uchwalanie regulaminów obowiązujących w Klubie;
h. uchwalanie preliminarzy budżetowych Klubu;
i. zatwierdzanie bilansów i sprawozdań;
j. powoływanie wszelkiego rodzaju komisji dora nych, uchwalanie ich regulaminu, składu osobowego oraz sposobu działania;
k. podejmowanie wszelkich uchwał w sprawach członkowskich;
l. uchwalanie szczegółowych wytycznych działalności statutowej Klubu;
m. podejmowanie uchwał w sprawie nabywania, zbywania lub obciążania ruchomości i nieruchomości;
n. uchwalanie struktury wewnętrznej Klubu, jego biura oraz regulaminu działalności;
o. (skreślony)

§47. Zarząd realizuje swoje zadania poprzez podejmowanie uchwał, na posiedzeniach zwoływanych przez Prezesa lub Wiceprezesa Zarządu, z podaniem porządku obrad. Szczegółowy tryb odbywania posiedzeń Zarządu, sposób sporządzania protokołów, określa regulamin Zarządu.

§48. (skreślony)

§49. Z posiedzeń Zarządu sporządza się protokół, który podpisuje przewodniczący posiedzenia – jeden z członków Zarządu.

§50. Do składania oświadczeń woli w imieniu Klubu uprawniony jest każdy członek Zarządu samodzielnie.

§51. Komisja Rewizyjna.
1. Komisja Rewizyjna Stowarzyszenia jest organem kontroli wewnętrznej Stowarzyszenia, składa się z 2 do 5 członków wybieranych przez Walne Zebranie Członków.
2. Kadencja Komisji Rewizyjnej trwa dwa lata. Rozpoczyna się i kończy tak jak kadencja Zarządu.
3. Na pierwszym posiedzeniu członkowie Komisji wybierają ze swego grona Przewodniczącego i Sekretarza.
4. Członkowie Komisji Rewizyjnej nie mogą być jednocześnie członkami Zarządu.

§52. Komisja Rewizyjna wykonuje swoje zadania poprzez:
a. przeprowadzanie kontroli działalności Zarządu;
b. badanie celowości i legalności wydatków oraz ich zgodności z budżetem;
c. sporządzanie sprawozdań, które przedstawia Walnemu Zebraniu Członków Klubu;
d. przedstawianie wniosków o udzielenie absolutorium Zarządowi.

§53. Komisja Rewizyjna obowiązana jest do dokonywania czynności rewizyjnych co najmniej raz na pół roku.

§54. Sąd Koleżeński.

1. Sąd Koleżeński jest organem w składzie 3 osobowym, zwoływanym dora nie przez Zarząd spośród członków Klubu, dla rozstrzygnięcia sporów zaistniałych między członkami Klubu. Każda ze stron ma prawo powołać jednego arbitra a ci powołują superarbitra. W razie braku powołania arbitra przez którąkolwiek ze stron, arbitra tego powołuje Zarząd.
2. Sąd koleżeński orzeka po wysłuchaniu stron oraz zaznajomieniu się z przedstawionymi dowodami.
3. Sąd koleżeński stosuje kary określone w rozdziale 5 z wyłączeniem orzeczenia czasowego zakazu brania udziału w imprezach klubowych, zawieszenia w prawach członka lub wykluczenia z Klubu. Dla orzeczenia tych kar wymagane jest zatwierdzenie ich przez Zarząd.
4. Od decyzji Sądu Koleżeńskiego przysługuje odwołanie do Zarządu, który zaskarżone orzeczenie może uchylić lub zmienić. Decyzje Zarządu jako organu odwoławczego są ostateczne i nie podlegają dalszemu zaskarżeniu.

§55. Mandat członka Komisji Rewizyjnej lub Członka Zarządu wygasa:

a. z chwila złożenia pisemnej rezygnacji na ręce Zarządu;
b. z chwilą odwołania przez Walne Zgromadzenie zwołane w tym celu;
c. z upływem kadencji;
d. z chwilą wygaśnięcia członkostwa w Klubie.

§56. Z chwilą wygaśnięcia mandatu Członka Zarządu lub członka Komisji Rewizyjnej – Zarząd zobowiązany jest podjąć kroki zmierzające do wyboru nowego członka w terminie jednego miesiąca.

§57. Zarząd i Komisja Rewizyjna mogą uzupełnić w trakcie kadencji swój skład, w ilości nie przekraczającej 1/3 składu pochodzącego z wyboru.

§58. W sytuacji gdy nastąpiłoby jednoczesne wygaśnięcie mandatów wszystkich członków Zarządu lub Komisji Rewizyjnej – Walne Zgromadzenie ma obowiązek zarządzić natychmiastowe głosowanie w sprawie wyboru nowych władz Klubu.


Rozdział 5.
Wyróżnienia i kary

§59. Za wyróżniające się wykonywanie obowiązków członka Klubu, w szczególności za aktywny udział w pracach na rzecz i dla dobra Klubu, członkowie mogą być wyróżniani przez Zarząd w formie:

a. pochwały na piśmie;
b. nagród rzeczowych;
c. honorowych odznak Klubu;
d. zniżek w opłatach związanych z uczestnictwem w imprezach klubowych, w których uczestnictwo jest odpłatne.

§60. Za uchybienia naruszające postanowienia statutu, regulaminów i uchwał władz Klubu lub działanie na szkodę Klubu, na członków zwyczajnych w zależności od wagi uchybienia, mogą być nakładane następujące kary:
a. upomnienie;
b. nagana;
c. zakaz czasowego brania udziału w imprezach klubowych;
d. czasowe, trwające nie dłużej niż rok, zawieszenie w prawach członka Klubu;
e. wykluczenie z Klubu.

§61. Karę wykluczenia można nałożyć tylko wobec osoby, co do której w okresie ostatnich dwóch lat stosowano inne kary lub w przypadku działania na szkodę Klubu lub popełnienia przestępstwa ze szkodą dla Klubu czy też innego, którego ciężar stoi w sprzeczności z dobrym imieniem Klubu.


Rozdział 6.
Majątek i fundusze

§62. Majątek Klubu stanowią ruchomości, nieruchomości, prawa i fundusze.

§63. Na fundusze Klubu składają się:
a. składki członkowskie;
b. dochody z majątku Klubu;
c. darowizny, spadki, zapisy;
d. dotacje;
e. odsetki od lokat.

§64. Wszelkie środki pieniężne mogą być przechowywane wyłącznie na koncie Stowarzyszenia.

§65. Stowarzyszenie prowadzi gospodarkę pieniężną zgodnie z obowiązującymi przepisami.

§66. (skreślony)

Rozdział 7.
Rozwiązanie Klubu

§67. Uchwała o rozwiązaniu Klubu może być podjęta przez większość 3/4 członków Klubu wg listy członków na dzień, w którym odbyło się głosowanie.

§68. Czynności w zakresie likwidacji stowarzyszenia podejmuje Komisja Likwidacyjna, w której skład wchodzi Prezes i dwóch członków stowarzyszenia wybranych zwykłą większością głosów przez Walne Zgromadzenie, które podjęło uchwałę o likwidacji Klubu.

§69. Zadaniem Komisji Likwidacyjnej jest dokończenie działań i akcji podjętych przez Klub i wykonywanie jego działań statutowych.

§70. Środki pozostałe w dyspozycji Klubu są przeznaczane na cel, który określa Walne Zgromadzenie. Cel ten musi mieścić się w zakresie zamieszczonym w rozdziale „Cele i środki działania” niniejszego Statutu.

§71. Komisja Likwidacyjna składa wniosek do sądu rejestrowego o wykreślenie stowarzyszenia z rejestru.

Rozdział 8.
Postanowienia końcowe

§72. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Statucie mają zastosowanie przepisy ustawy Prawo o Stowarzyszeniach.