Problem z chlodnica

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

speedfight

Re: Problem z chlodnica

Post autor: speedfight »

U mnie ostatnio dzieje się coś takiego że po jeżdzie powiedzmy 10km po wyłączeniu silnika i odczekaniu ok minuty włacza się wentylator na kilka min po czym się wyłącza. Płyn ok, ubytku nie ma, nie wybija zbiorniczkiem, podczas jazdy np w korku załączy się schłodzi troche i wyłączy się (czyli jest wszystko ok tak jak powinno być)

Dziwi mnie to trochę bo temp na dworze ok.25'C i po zgaszeniu silnika za każdym razem się właczy ten wentylator, a wcześniej tego nie było i nawet wtedy kiedy było jeszcze cieplej.
Awatar użytkownika
iad
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 160
Rejestracja: 25 maja 2012, 13:18
Posiadane auto: MCS R53
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Problem z chlodnica

Post autor: iad »

U mnie jest podobnie, często załącza się już po wyłączeniu silnika, ale chyba nie ma nic w tym dziwnego.
Bardziej niepokoi mnie to, że auto jak stoi cały dzień na słońcu i do niego wsiadam wskazówka od temperatury jest już minimalnie podniesiona, czy to naturalne aby od słońca tak się nagrzewało czy oznaka beznadziejnego płynu?
anka
Nowy
Nowy
Posty: 89
Rejestracja: 16 paź 2010, 16:46
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: Problem z chlodnica

Post autor: anka »

Po wymianie chłodnicy w mojm, "odkurzacz" nie włącza się po zgaszeniu silnika, wcześniej tak. Z tym słońcem i temp. u mnie jest to samo np. ja zauważyłam dodatkowo że gdy jest nagrzany od słońca po odpaleniu wpada w nierówne obroty przez chwile.
piotrek-a4
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 45
Rejestracja: 19 cze 2011, 22:55
Posiadane auto:
Lokalizacja: Szczytna

chłodzenie

Post autor: piotrek-a4 »

Witam,mam taki problem w mini one 1.6 ben 2004r z chłodzeniem pewnego dnia na postoju zagotował wodę .Temp. na wskażniku pow.100 do garażu, stan płynu jest, termostat otwarty, po podłączeniu pod komputer żadnych błędów,po wykonaniu testu wentylatora przez komp.włącza 1i 2 bieg więc instalacja ok. Wymieniłem czujnik temp.w głowicy i dalej lipa czy jaszcze coś odpowiada za załączanie wentylatorów.
Maciek_m
Nowy
Nowy
Posty: 94
Rejestracja: 04 sty 2011, 14:10
Posiadane auto:
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z chlodnica

Post autor: Maciek_m »

Może masz zapowietrzony układ chłodzenia? Jaki masz stan płynu chłodzącego na zimnym i rozgrzanym silniku?
A może pompa wody jest niesprawna?
Hyundai Santa Fe '04 4WD 2.0 CRDi 140KM - dupowóz
Mini Cooper S Park Lane Steptronik '06 beżowa tapicera :-)
piotrek-a4
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 45
Rejestracja: 19 cze 2011, 22:55
Posiadane auto:
Lokalizacja: Szczytna

chlodzenie

Post autor: piotrek-a4 »

Nie wiem czemu miałby być zapowietrzony,a pompa wody wymieniona w tamtym roku.
Olo

Re: Problem z chlodnica

Post autor: Olo »

U mnie jedynie sie wlancza wiatrak odrazu po starcie jak samochdo stoi jedna strona przewaznie prawa na wyzszej powierzchni typu chodnik wtedy wlancza sie wiatrak a jest to spowodowane tym ze jak plyn jest ciut wiecej niz minimalne wskazanie czujnik pod wzgledem przechylu dostaje sygnal ze jest malo plynu i wlancza wiatraki. To takie male info dla tych, zeby sie nie martwili takim stanem rzeczy :)

Co do chlodnic jak ktos nie ma funduszy naprawa jak i spawanie plastikow i innych rzeczy polecam w Wawie Valdi Chlodnice. Za smieszne pieniadze naprawiaja
Olo

Re: chlodzenie

Post autor: Olo »

piotrek-a4 pisze:Nie wiem czemu miałby być zapowietrzony,a pompa wody wymieniona w tamtym roku.
Masz do odpowietrzania taki zaworek gdzie sie go srubokretem odpowietrza. Odkreac az poleci plyn wtedy bedziesz wiedzial czy byl zapowietrzony czy nie. Jak nie wiesz gdzie i jak to jedz do mechanika.
piotrek-a4
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 45
Rejestracja: 19 cze 2011, 22:55
Posiadane auto:
Lokalizacja: Szczytna

chłodzenie

Post autor: piotrek-a4 »

Witam Olo dzięki za inf. sam jestem mechanikiem i nie ma na wężach żadnego zaworku.tylko odpowietrzam przez korek ciśnieniowy na układzie.A na jesień wymieniałem płyn weszło ponad 5l i było Ok.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Problem z chlodnica

Post autor: flapjck1 »

Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
candy111

Re: Problem z chlodnica

Post autor: candy111 »

Witam mam problem ze swoim autkiem.
Włącza mi się wentylator chłodnicy, przynajmniej tak mi się wydaje. Po przyjechaniu z trasy jak wyłącze silnik po ok 1-2 min zaczyna "buczec".
Raz wiatrak włączył się po wyprowadzeniu auta z garażu. Co może być tego przyczyną. Temperatura wg wskażnika jest prawidłowa. Nigdy wczesniej tak nie miałam
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Problem z chlodnica

Post autor: flapjck1 »

normalne, cieplo sie zrobilo, wystudza silnik

sprawdz proforma czy ci plymu mie ubywa chlodniczego
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
candy111

Re: Problem z chlodnica

Post autor: candy111 »

Włącza się nawet kilka minut po ruszeniu np jak się zatrzymam na skrzyżowaniu. Jak już pisałam włączył się jak wyprowadziłam samochód z garażu a stał tam kilka dni to się nie zgrzał bo garaż mam pod domem.

Dodam jeszcze, że jak było chłodniej czasami miałam wrażenie, że z chłodnicy leci dym/para.
Ale wskaźnik zawsze pokazuje dobra temp.
Olo

Re: Problem z chlodnica

Post autor: Olo »

Radze uwazac w mini z wezami i ukladem chlodzenia ja juz swoje przygody przerabialme 2 razy i bez problemu mozna przegrzac motor a potem tylko czeka remont od a do z i nie jest to 1000zl bo tyle wychodza same uszczelki wszystkie
piotrek-a4
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 45
Rejestracja: 19 cze 2011, 22:55
Posiadane auto:
Lokalizacja: Szczytna

chłodnica, wentylator

Post autor: piotrek-a4 »

Witam, mini S 2002r około 170 KM włączył się wentylator i chodzi cały czas po wyciągnięciu przekażników dalej bryka,dopiero po wyciągnięciu bezpiecznika 50A stoi.Czyżby zwarcie w skrzynce czy coś przy oporniku?Widzę żeby do niego się dobrać trzeba rozebrać przód. :evil:
ODPOWIEDZ