Regeneracja głowicy silnika
Moderator: flapjck1
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Regeneracja głowicy silnika
Głowica silnika serii A / A+ 1275 cm. Stan wyjściowy uszkodzone, częściowo wypalone gniazda zaworów wydechowych, zużyte prowadnice, brak zaworów i sprężyn.
Zakres naprawy i modyfikacji: Powiększenie średnicy kanałów ssacych i wydechowych na całej długości ze szczególnym naciskiem na odcinki kanałów bezpośrednio przed zaworami. Wstawienie nowych prowadnic o średnicy wewnętrznej 7 mm. Stożkowe zakończenia prowadnic. Uszczelniacze Elring. Wstawione nowe gniazda zaworów wydechowych z materiału wysokiej jakości przystosowanego do benzyny bezołowiowej / gazu. Nowe zawory ssące 35,4 mm i wydechowe 29,5 mm o średnicy trzonków 7 mm. Planowanie powierzchni przylgowej głowicy 0,4 mm
Głowica przystosowana do zastosowania dla silnika 1275 - modyfikacje w celu poprawy przepływu kanałów dla lepszego napełniania cylindrów, niewielkiego zwiększenia CR i zastąpienia prowadnic i zaworów "calowych" metrycznymi 7 mm wraz z bardziej skutecznymi uszczelniaczami.
Zakres naprawy i modyfikacji: Powiększenie średnicy kanałów ssacych i wydechowych na całej długości ze szczególnym naciskiem na odcinki kanałów bezpośrednio przed zaworami. Wstawienie nowych prowadnic o średnicy wewnętrznej 7 mm. Stożkowe zakończenia prowadnic. Uszczelniacze Elring. Wstawione nowe gniazda zaworów wydechowych z materiału wysokiej jakości przystosowanego do benzyny bezołowiowej / gazu. Nowe zawory ssące 35,4 mm i wydechowe 29,5 mm o średnicy trzonków 7 mm. Planowanie powierzchni przylgowej głowicy 0,4 mm
Głowica przystosowana do zastosowania dla silnika 1275 - modyfikacje w celu poprawy przepływu kanałów dla lepszego napełniania cylindrów, niewielkiego zwiększenia CR i zastąpienia prowadnic i zaworów "calowych" metrycznymi 7 mm wraz z bardziej skutecznymi uszczelniaczami.
- Załączniki
-
- mfv1275 head 3.jpg (20.86 KiB) Przejrzano 5809 razy
-
- mfv1275 head 2.jpg (35.53 KiB) Przejrzano 5809 razy
-
- mfv1275 head 1.jpg (44.35 KiB) Przejrzano 5809 razy
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Regeneracja głowicy silnika
Uzupełnienie. Opisana wyżej głowica w trakcie renowacji, widok od strony kolektora ssąco wydechowego. Zaznaczone granice do obróbki / powiększenia kanałów wydechowych.
- Załączniki
-
- mfv1275 head 0x.jpg (26.19 KiB) Przejrzano 5783 razy
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Regeneracja głowicy silnika
waldkowa?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Regeneracja głowicy silnika
Głowica silnika serii A 998 cm typ 12G295 stosowana w silnikach Cooper i Innocenti. Najlepsza głowica do silników 998. Zamiana seryjnej głowicy A 848 i 998 cm lub A+ 998 cm na typ 12G295 po dostosowaniu stopnia sprężania i dostrojeniu gaźnika, umożliwia zwiększenie mocy silnika o 7 KM.
Zakres naprawy i modyfikacji. Powiększenie średnicy kanałów ssących i wydechowych głównie bezpośrednio przed zaworami. Nowe prowadnice ( średnica wewn. 7 mm) o stożkowym zakończeniu. Uszczelniacze Elring. Nowe zawory ssące 33 mm i wydechowe 27,3 mm. Podwójne sprężyny zaworowe. Planowanie powierzchni przylgowej głowicy w tym przypadku o 1,5 mm.
Na trzeciej ilustracji głowica przed regeneracją.
Zakres naprawy i modyfikacji. Powiększenie średnicy kanałów ssących i wydechowych głównie bezpośrednio przed zaworami. Nowe prowadnice ( średnica wewn. 7 mm) o stożkowym zakończeniu. Uszczelniacze Elring. Nowe zawory ssące 33 mm i wydechowe 27,3 mm. Podwójne sprężyny zaworowe. Planowanie powierzchni przylgowej głowicy w tym przypadku o 1,5 mm.
Na trzeciej ilustracji głowica przed regeneracją.
- Załączniki
-
- mfv998 295 head 0x.jpg (44.1 KiB) Przejrzano 3794 razy
-
- mfv998 295 head 2.jpg (32.3 KiB) Przejrzano 3794 razy
-
- mfv998 295 head 1.jpg (49.12 KiB) Przejrzano 3794 razy
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Regeneracja głowicy silnika
Porównanie głowic.
1. Typ 12G295 stosowana w Cooper 998 i Innnocenti 1000 / L90. Powiększone średnice kanałów. Powiększona komora spalania (+3,8 cm3). Średnica zaworów ssących 31 mm, wydechowych 25,4 mm. Głowica opisana wyżej i pokazana na ilustracji jest zmodyfikowana. Średnice zaworów to 33 mm (ssące) i 27,3 mm (wydechowe). Kształt komory spalania zmieniony głównie w okolicy zaworów wydechowych dla zachowania równej odległości między grzybkiem zaworu wydechowego a najbliższą ścianką komory. Po zmierzeniu pojemności komór spalania po obróbce, konieczne jest wyliczenie stopnia sprężania (CR) dla silnika w którym ma być zamontowana i odpowiednie jego dostosowanie poprzez planowanie powierzchni przylgowej.
2. Seryjna, typ podstawowy 12A1456 czyli taka jak stosowane w silnikach 998 serii A i A+.
Różnica między A i A+ po 90 roku polega na tym, że nowsze głowice mają wstawiane gniazda zaworowe i zawory przystosowane do benzyny bezołowiowej. Jest też niewielka (+1 cm3) różnica pojemności komory spalania. Średnica zaworów ssących 27 mm, wydechowych 25,4 mm
Wyraźnie widać różnice kształtu komór spalania i różnice średnic kanałów dolotowych od strony kolektora.
1. Typ 12G295 stosowana w Cooper 998 i Innnocenti 1000 / L90. Powiększone średnice kanałów. Powiększona komora spalania (+3,8 cm3). Średnica zaworów ssących 31 mm, wydechowych 25,4 mm. Głowica opisana wyżej i pokazana na ilustracji jest zmodyfikowana. Średnice zaworów to 33 mm (ssące) i 27,3 mm (wydechowe). Kształt komory spalania zmieniony głównie w okolicy zaworów wydechowych dla zachowania równej odległości między grzybkiem zaworu wydechowego a najbliższą ścianką komory. Po zmierzeniu pojemności komór spalania po obróbce, konieczne jest wyliczenie stopnia sprężania (CR) dla silnika w którym ma być zamontowana i odpowiednie jego dostosowanie poprzez planowanie powierzchni przylgowej.
2. Seryjna, typ podstawowy 12A1456 czyli taka jak stosowane w silnikach 998 serii A i A+.
Różnica między A i A+ po 90 roku polega na tym, że nowsze głowice mają wstawiane gniazda zaworowe i zawory przystosowane do benzyny bezołowiowej. Jest też niewielka (+1 cm3) różnica pojemności komory spalania. Średnica zaworów ssących 27 mm, wydechowych 25,4 mm
Wyraźnie widać różnice kształtu komór spalania i różnice średnic kanałów dolotowych od strony kolektora.
- Załączniki
-
- 295 vs 1456 02.jpg (39.38 KiB) Przejrzano 3717 razy
-
- 295 vs 1456 01.jpg (68.29 KiB) Przejrzano 3717 razy
- klorak
- Nowy
- Posty: 73
- Rejestracja: 25 paź 2009, 16:48
- Posiadane auto: Mini Special 1100
- Lokalizacja: Polkowice
Re: Regeneracja głowicy silnika
Jaki jest łączny koszt regeneracji głowicy?markfive pisze:Głowica silnika serii A / A+ 1275 cm. Stan wyjściowy uszkodzone, częściowo wypalone gniazda zaworów wydechowych, zużyte prowadnice, brak zaworów i sprężyn.
Zakres naprawy i modyfikacji: Powiększenie średnicy kanałów ssacych i wydechowych na całej długości ze szczególnym naciskiem na odcinki kanałów bezpośrednio przed zaworami. Wstawienie nowych prowadnic o średnicy wewnętrznej 7 mm. Stożkowe zakończenia prowadnic. Uszczelniacze Elring. Wstawione nowe gniazda zaworów wydechowych z materiału wysokiej jakości przystosowanego do benzyny bezołowiowej / gazu. Nowe zawory ssące 35,4 mm i wydechowe 29,5 mm o średnicy trzonków 7 mm. Planowanie powierzchni przylgowej głowicy 0,4 mm
Głowica przystosowana do zastosowania dla silnika 1275 - modyfikacje w celu poprawy przepływu kanałów dla lepszego napełniania cylindrów, niewielkiego zwiększenia CR i zastąpienia prowadnic i zaworów "calowych" metrycznymi 7 mm wraz z bardziej skutecznymi uszczelniaczami.
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Regeneracja głowicy silnika
Podaj typ głowicy, ważne też czy A seria bez gniazd czy A+ z gniazdami na bezołowiowe paliwo. Jaki stan ( kompletna / niekompletna / zawory, prowadnice, gniazda do wymiany czy obróbki i dotarcia. Stan sprężyn czy do wymiany ?). Jaki cel regeneracji - czy do seryjnego silnika czy ma być modyfikowana.klorak pisze:Jaki jest łączny koszt regeneracji głowicy?
Zakres naprawy / modyfikacji ma decydujące znaczenie. Ważne też czy zawory, prowadnice, sprężyny, uszczelniacze maja być oryginalne sprowadzane z UK czy bazowane na dostępnych typowych.
- klorak
- Nowy
- Posty: 73
- Rejestracja: 25 paź 2009, 16:48
- Posiadane auto: Mini Special 1100
- Lokalizacja: Polkowice
Re: Regeneracja głowicy silnika
Chodziło mi o twój konkretny przypadek.markfive pisze:Podaj typ głowicy, ważne też czy A seria bez gniazd czy A+ z gniazdami na bezołowiowe paliwo. Jaki stan ( kompletna / niekompletna / zawory, prowadnice, gniazda do wymiany czy obróbki i dotarcia. Stan sprężyn czy do wymiany ?). Jaki cel regeneracji - czy do seryjnego silnika czy ma być modyfikowana.klorak pisze:Jaki jest łączny koszt regeneracji głowicy?
Zakres naprawy / modyfikacji ma decydujące znaczenie. Ważne też czy zawory, prowadnice, sprężyny, uszczelniacze maja być oryginalne sprowadzane z UK czy bazowane na dostępnych typowych.
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Regeneracja głowicy silnika
Pozwolisz, że nie odpowiem na forum na to konkretne pytanie. Każda naprawa / modyfikacja głowicy jest inna jeżeli chodzi o zakres więc nie wiem w jakim celu zadajesz to pytanie.
Nie mam zamiaru brać udziału w dyskusji o kosztach i cenach. Dla jednych są to wielkości zrozumiałe i do zaakceptowania dla innch będzie to "cholernie drogo" i bez sensu bo kupią sobie za to np. 3 używane głowice z rozbiórki.
Jeżeli pytasz tylko z ciekawości to można przyjąć przybliżoną rozpiętość kosztów pomiędzy 300 a 1300 zł zależnie od zakresu, w/g aktualnych cen.
Nie mam zamiaru brać udziału w dyskusji o kosztach i cenach. Dla jednych są to wielkości zrozumiałe i do zaakceptowania dla innch będzie to "cholernie drogo" i bez sensu bo kupią sobie za to np. 3 używane głowice z rozbiórki.
Jeżeli pytasz tylko z ciekawości to można przyjąć przybliżoną rozpiętość kosztów pomiędzy 300 a 1300 zł zależnie od zakresu, w/g aktualnych cen.
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Regeneracja głowicy silnika
Głowica 12G940 seryjnie stosowana w silnikach o pojemności 1275 cc, w tym przypadku przystosowana do zamontowania na bloku silnika 998 cc.
Na pierwszej ilustracji u góry głowica zdjęta z silnika 1275 metro przed renowacją i modyfikacją, niżej ta sama głowica już przerobiona.
Zakres prac : powiększenie średnicy kanałów na całej długości, wymiana prowadnic (zakończenia stożkowe i inne wzmocnione uszczelniacze), wymienione zawory bez zmiany średnicy. Obniżone gniazda zaworów wydechowych. Obróbka komór spalania (zmiana kształtu i pojemności komór, planowanie powierzchni.
Na drugiej ilustracji blok 998 (rozwiercony - płaskie tłoki nadwymiarowe +120) z uszczelką pod głowicę 1275.
Na pierwszej ilustracji u góry głowica zdjęta z silnika 1275 metro przed renowacją i modyfikacją, niżej ta sama głowica już przerobiona.
Zakres prac : powiększenie średnicy kanałów na całej długości, wymiana prowadnic (zakończenia stożkowe i inne wzmocnione uszczelniacze), wymienione zawory bez zmiany średnicy. Obniżone gniazda zaworów wydechowych. Obróbka komór spalania (zmiana kształtu i pojemności komór, planowanie powierzchni.
Na drugiej ilustracji blok 998 (rozwiercony - płaskie tłoki nadwymiarowe +120) z uszczelką pod głowicę 1275.
- Załączniki
-
- mod 998.jpg (100 KiB) Przejrzano 3284 razy
-
- 12g940 mod.jpg (67.89 KiB) Przejrzano 3284 razy
-
- Nowy
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lip 2012, 20:26
- Posiadane auto: Mini Cooper SPI '95
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Regeneracja głowicy silnika
Poszukuję właśnie głowicy do odbudowy litrówki na ulicę, chciałbym wsadzić coś lepszego nić CAM4810, celowałem w 12G295 ale jakoś ostatnio ciężko o nie na ebay'u albo licytacje kończą się kosmiczną ceną... znalazłem jeszcze 2 typy, które można kupić:
-12G202
-12A185
czy są to głowice lepsze (kanały/komory/przepływ ogólnie) od CAM4810 i pasują plug&play do 998ccm czy nie zawracać sobie nimi głowy?
-12G202
-12A185
czy są to głowice lepsze (kanały/komory/przepływ ogólnie) od CAM4810 i pasują plug&play do 998ccm czy nie zawracać sobie nimi głowy?
Standout Design Studio // Web design // Graphic design // E-commerce
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2082
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Regeneracja głowicy silnika
mam glowice 295 na sprzedaź ale do remontu
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Regeneracja głowicy silnika
Kontynuacja tematu głowic silników serii A i A+
W trakcie kolejnego remontu silnika 1275 SPI wykonałem modyfikację głowicy w celu dostosowania jej do zwiększonej do 1312 cc pojemności silnika. W głowicy powiększone zostały średnice przelotu kanałów głównie w okolicy gniazd zaworów ssących i częściowo wydechowych. Aby to zrobić konieczne jest usunięcie prowadnic i wprasowanie nowych po tej operacji. Zawsze po wymianie prowadnic zmienia się położenie ich w osi gniazd zaworowych co wymaga również obróbki gniazd. To są rutynowe czynności.
W przypadku tej głowicy zdecydowałem o modyfikacji również komór spalania. Po oznaczeniu granic obróbki kształtu w okolicy zaworów (w tym celu za szablon służy uszczelka pod głowicę) ukazały się widoczne znaczne różnice kształtu poszczególnych komór w fabrycznej głowicy. Ciekawostką okazało się również to, że komora spalania drugiego cylindra była mniejsza od pozostałych trzech.
Po obróbce kształtu i głębokości komór ich objętości zostały wyrównane.
Głowica przed i po obróbce na pierwszej ilustracji
Kolejny przykład to wykonanie gwintowanego otworu pod czujnik temperatury cieczy chłodzącej w głowicy SPI. Taką operację trzeba wykonać w przypadku rezygnacji z wtrysku na rzecz gaźnika. Czujnik w SPI wkręcony jest w kanał wodny kolektora ssącego.
W tym konkretnym przypadku silnik to SPI, ale w samochodzie zamontowała została inna deska rozdzielcza i nieseryjne wskaźniki. Stąd potrzeba dostosowania do nich niezależnego czujnika. Czujnik w kolektorze pozostaje oryginalny bo na jego podstawie ECU dostosowuje pracę wtrysku.
Kolejne etapy wykonania gwintowanego otworu na drugiej ilustracji
W trakcie kolejnego remontu silnika 1275 SPI wykonałem modyfikację głowicy w celu dostosowania jej do zwiększonej do 1312 cc pojemności silnika. W głowicy powiększone zostały średnice przelotu kanałów głównie w okolicy gniazd zaworów ssących i częściowo wydechowych. Aby to zrobić konieczne jest usunięcie prowadnic i wprasowanie nowych po tej operacji. Zawsze po wymianie prowadnic zmienia się położenie ich w osi gniazd zaworowych co wymaga również obróbki gniazd. To są rutynowe czynności.
W przypadku tej głowicy zdecydowałem o modyfikacji również komór spalania. Po oznaczeniu granic obróbki kształtu w okolicy zaworów (w tym celu za szablon służy uszczelka pod głowicę) ukazały się widoczne znaczne różnice kształtu poszczególnych komór w fabrycznej głowicy. Ciekawostką okazało się również to, że komora spalania drugiego cylindra była mniejsza od pozostałych trzech.
Po obróbce kształtu i głębokości komór ich objętości zostały wyrównane.
Głowica przed i po obróbce na pierwszej ilustracji
Kolejny przykład to wykonanie gwintowanego otworu pod czujnik temperatury cieczy chłodzącej w głowicy SPI. Taką operację trzeba wykonać w przypadku rezygnacji z wtrysku na rzecz gaźnika. Czujnik w SPI wkręcony jest w kanał wodny kolektora ssącego.
W tym konkretnym przypadku silnik to SPI, ale w samochodzie zamontowała została inna deska rozdzielcza i nieseryjne wskaźniki. Stąd potrzeba dostosowania do nich niezależnego czujnika. Czujnik w kolektorze pozostaje oryginalny bo na jego podstawie ECU dostosowuje pracę wtrysku.
Kolejne etapy wykonania gwintowanego otworu na drugiej ilustracji
- Załączniki
-
- modyfikacja głowicy.jpg (84.25 KiB) Przejrzano 344 razy
-
- head mod temp.jpg (95.39 KiB) Przejrzano 344 razy
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Regeneracja głowicy silnika
A ja geremu do litra zaaplikowalem glowice 12g285 z zaworami z 1,3 - wydechy 29 mm a ssace zostaly stoczone do okolic 31,5 a indywidualnie dopasowywane w tym konkretnym silniku - tak aby uniknac pocketingu w bloku a zeby ten grzybki nie uderzaly w krawedz cylindra
Zas aby skompensowac roznice dlugosci trzonkow zostaly wykonane na zamowienie specjalne podkladki pod kolumienki klawiatury
Zas aby skompensowac roznice dlugosci trzonkow zostaly wykonane na zamowienie specjalne podkladki pod kolumienki klawiatury
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Regeneracja głowicy silnika
Witam.
Blok 998 A+ z podcięciami pod głowice 12G940. Tutaj pokazałem moje zboczenie... docieranie blok – głowica.
Darek.
Blok 998 A+ z podcięciami pod głowice 12G940. Tutaj pokazałem moje zboczenie... docieranie blok – głowica.
Darek.
- Załączniki
-
- Zdjęcie013.jpg (937.57 KiB) Przejrzano 327 razy
-
- Zdjęcie017.jpg (925.51 KiB) Przejrzano 327 razy
-
- Zdjęcie012.jpg (991.66 KiB) Przejrzano 327 razy
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad