Mini Clubman 1.3 GT, 1965r
Moderator: flapjck1
-
- Swój Człowiek
- Posty: 319
- Rejestracja: 19 wrz 2007, 22:07
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: ...Szczecin...
- Kontakt:
Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r
Gdzieś jeszcze widziałem Golfa mk3 na żółtych i chyba był nawet w Classicu opisany...
Co innego jeśli właściciel tej zabytkowej BMW serii 5 jest kolekcjonerem, ma zarejestrowane muzeum i tam kilka sztuk naprawde fajnych autek z fabryki w Monachium. Wtedy nawet najnowszy pojazd (wyprodukowany w roku 2012- dla przykładu) wchodzący w skład kolekcji może mieć żółte tablice.
O ile mi wiadomo (a mogę się mylić) do paragrafu o kolekcjach nie wyszły jeszcze przepisy wykonawcze, więc wszystko zależy tak jak mówicie od Konserwatora, Rzeczoznawcy i urzędu rejestrującego pojazdy... oczywiście trzeba też brać poprawke na różną interpretacje przepisów i ustaw na różnych terytoriach (inaczej może być na mazowszu a inaczej w pomorskiem)
Jestem zdania że przepisy powinny być dla ludzi a nie odwrotnie, ale bez przesadyzmu - oczywiście!
Co innego jeśli właściciel tej zabytkowej BMW serii 5 jest kolekcjonerem, ma zarejestrowane muzeum i tam kilka sztuk naprawde fajnych autek z fabryki w Monachium. Wtedy nawet najnowszy pojazd (wyprodukowany w roku 2012- dla przykładu) wchodzący w skład kolekcji może mieć żółte tablice.
O ile mi wiadomo (a mogę się mylić) do paragrafu o kolekcjach nie wyszły jeszcze przepisy wykonawcze, więc wszystko zależy tak jak mówicie od Konserwatora, Rzeczoznawcy i urzędu rejestrującego pojazdy... oczywiście trzeba też brać poprawke na różną interpretacje przepisów i ustaw na różnych terytoriach (inaczej może być na mazowszu a inaczej w pomorskiem)
Jestem zdania że przepisy powinny być dla ludzi a nie odwrotnie, ale bez przesadyzmu - oczywiście!
nikt nie mówił że będzie łatwo
-
- Swój Człowiek
- Posty: 222
- Rejestracja: 22 sty 2012, 15:31
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: poznań
- Kontakt:
Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r
Potrzebuje porady:
Z braku czasu musze się przygotować chociaż w teorii do demontażu silnika i chciałbym się dowiedzieć za co w pierwszej kolejności mam się zabrać
Może potrzeba jakiś specyficznych kluczy, ściągaczy, itp...
może ktoś ma jakiś link?
dzięki
Z braku czasu musze się przygotować chociaż w teorii do demontażu silnika i chciałbym się dowiedzieć za co w pierwszej kolejności mam się zabrać
Może potrzeba jakiś specyficznych kluczy, ściągaczy, itp...
może ktoś ma jakiś link?
dzięki
- Bochen
- Swój Człowiek
- Posty: 391
- Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
- Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
- Lokalizacja: Łódź
Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r
krok po kroku opisane w manualu haynes'a
-
- Swój Człowiek
- Posty: 222
- Rejestracja: 22 sty 2012, 15:31
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: poznań
- Kontakt:
Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r
Autko tak mi się spodobało,że zostanie odrestaurowane i nie będzie mocnych przeróbek car-audio.
Do mocnego grania zostało juz zakupione nastepne "już typowe" mini
Do mocnego grania zostało juz zakupione nastepne "już typowe" mini
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r
brawo!
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r
I jeszcze raz brawo
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
-
- Swój Człowiek
- Posty: 222
- Rejestracja: 22 sty 2012, 15:31
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: poznań
- Kontakt:
Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r
Narazie silnik wyciągnięty i powoli ruszają prace
-
- Swój Człowiek
- Posty: 222
- Rejestracja: 22 sty 2012, 15:31
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: poznań
- Kontakt:
van
Witam,
Może mi ktoś potwierdzić jaki to silnik 1.0 czy 1.1 ?
Chciałbym go wyremontować i udoskonalić. Co radzicie? Co przerobić aby można było uzyskać z niego więcej mocy?
Może mi ktoś potwierdzić jaki to silnik 1.0 czy 1.1 ?
Chciałbym go wyremontować i udoskonalić. Co radzicie? Co przerobić aby można było uzyskać z niego więcej mocy?
- Załączniki
-
- DSC01942.jpg (225.99 KiB) Przejrzano 2800 razy
-
- DSC01941.jpg (226.87 KiB) Przejrzano 2800 razy
-
- DSC01939.jpg (203.58 KiB) Przejrzano 2800 razy
- icemac
- Super użytkownik
- Posty: 1775
- Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r
a co masz na tabliczce znamionowej wybite ??
jeśli jest na bloku, bo na fotkach mało co można zobaczyć ...
jeśli jest na bloku, bo na fotkach mało co można zobaczyć ...
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze
-
- Swój Człowiek
- Posty: 222
- Rejestracja: 22 sty 2012, 15:31
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: poznań
- Kontakt:
Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r
Opisz mi jak wygląda tabliczka i gdzie ją szukać to poszperam na fotkach może znajde
Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r
http://markfive.republika.pl/bmot/mot1.htm#T21
warto poczytać lekturę
http://www.guess-works.com/Tech/engine.htm
warto poczytać lekturę
http://www.guess-works.com/Tech/engine.htm
- Załączniki
-
- dsc01941_204.jpg (46.54 KiB) Przejrzano 2790 razy
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2012, 10:56 przez TRIP, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 222
- Rejestracja: 22 sty 2012, 15:31
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: poznań
- Kontakt:
Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r
Z nr. wynika że to poj. 1.1 ( 10H791aa 092371 )
A góra też jest od 1.1 ?
A góra też jest od 1.1 ?
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2012, 21:56 przez Łukasz, łącznie zmieniany 2 razy.
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r
Zdejmij pokrywę zaworów z głowicy i odczytaj symbol / oznaczenie na samej głowicy. Jeżeli jest 12G202 to jest to głowica silnika 1098 cc czyli "1100"
Zdejmij głowicę i zmierz skok tłoka od górnego do dolnego martwego punktu. Jeżeli pomiar wykaże 83,73 mm to masz silnik 1098 cc
Na podstawie samych zdjęć można jedynie stwierdzić, że jest to silnik serii A i, że na pewno nie jest to silnik o pojemności większej jak 1098.
Silnik i tak musisz rozebrać by ocenić jego stan i zakres ewentualnego remontu.
Zdejmij głowicę i zmierz skok tłoka od górnego do dolnego martwego punktu. Jeżeli pomiar wykaże 83,73 mm to masz silnik 1098 cc
Na podstawie samych zdjęć można jedynie stwierdzić, że jest to silnik serii A i, że na pewno nie jest to silnik o pojemności większej jak 1098.
Silnik i tak musisz rozebrać by ocenić jego stan i zakres ewentualnego remontu.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 222
- Rejestracja: 22 sty 2012, 15:31
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: poznań
- Kontakt:
Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r
Bardzo dziękuje za fachową porade.
A dugie pytanie: Czy warto go jakoś modyfikować i ile z niego można wycisnąć, oczywiście w granicach rozsądku. Auto nie będzie do wyścigów ale chciałbym aby na starcie się troche pokazało co potrafi
A dugie pytanie: Czy warto go jakoś modyfikować i ile z niego można wycisnąć, oczywiście w granicach rozsądku. Auto nie będzie do wyścigów ale chciałbym aby na starcie się troche pokazało co potrafi