Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

sidi
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 319
Rejestracja: 19 wrz 2007, 22:07
Posiadane auto:
Lokalizacja: ...Szczecin...
Kontakt:

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: sidi »

Gdzieś jeszcze widziałem Golfa mk3 na żółtych i chyba był nawet w Classicu opisany...
Co innego jeśli właściciel tej zabytkowej BMW serii 5 jest kolekcjonerem, ma zarejestrowane muzeum i tam kilka sztuk naprawde fajnych autek z fabryki w Monachium. Wtedy nawet najnowszy pojazd (wyprodukowany w roku 2012- dla przykładu) wchodzący w skład kolekcji może mieć żółte tablice.
O ile mi wiadomo (a mogę się mylić) do paragrafu o kolekcjach nie wyszły jeszcze przepisy wykonawcze, więc wszystko zależy tak jak mówicie od Konserwatora, Rzeczoznawcy i urzędu rejestrującego pojazdy... oczywiście trzeba też brać poprawke na różną interpretacje przepisów i ustaw na różnych terytoriach (inaczej może być na mazowszu a inaczej w pomorskiem)
Jestem zdania że przepisy powinny być dla ludzi a nie odwrotnie, ale bez przesadyzmu - oczywiście!
nikt nie mówił że będzie łatwo
Łukasz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 222
Rejestracja: 22 sty 2012, 15:31
Posiadane auto:
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: Łukasz »

Potrzebuje porady:
Z braku czasu musze się przygotować chociaż w teorii do demontażu silnika i chciałbym się dowiedzieć za co w pierwszej kolejności mam się zabrać
Może potrzeba jakiś specyficznych kluczy, ściągaczy, itp...
może ktoś ma jakiś link?

dzięki :wink:
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: Bochen »

krok po kroku opisane w manualu haynes'a
Łukasz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 222
Rejestracja: 22 sty 2012, 15:31
Posiadane auto:
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: Łukasz »

Autko tak mi się spodobało,że zostanie odrestaurowane i nie będzie mocnych przeróbek car-audio.
Do mocnego grania zostało juz zakupione nastepne "już typowe" mini :grin:
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: flapjck1 »

brawo!
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: Sadam »

I jeszcze raz brawo :smile:
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
macko
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 425
Rejestracja: 08 maja 2009, 23:19
Posiadane auto: mini
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: macko »

Dołączam do grona cieszących się z takie decyzji :D

m.
maćko
Łukasz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 222
Rejestracja: 22 sty 2012, 15:31
Posiadane auto:
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: Łukasz »

Narazie silnik wyciągnięty i powoli ruszają prace
Łukasz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 222
Rejestracja: 22 sty 2012, 15:31
Posiadane auto:
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

van

Post autor: Łukasz »

Witam,
Może mi ktoś potwierdzić jaki to silnik 1.0 czy 1.1 ?
Chciałbym go wyremontować i udoskonalić. Co radzicie? Co przerobić aby można było uzyskać z niego więcej mocy?
Załączniki
DSC01942.jpg
DSC01942.jpg (225.99 KiB) Przejrzano 2800 razy
DSC01941.jpg
DSC01941.jpg (226.87 KiB) Przejrzano 2800 razy
DSC01939.jpg
DSC01939.jpg (203.58 KiB) Przejrzano 2800 razy
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: icemac »

a co masz na tabliczce znamionowej wybite ??

jeśli jest na bloku, bo na fotkach mało co można zobaczyć ...
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
Łukasz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 222
Rejestracja: 22 sty 2012, 15:31
Posiadane auto:
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: Łukasz »

Opisz mi jak wygląda tabliczka i gdzie ją szukać to poszperam na fotkach może znajde
Awatar użytkownika
TRIP
Wiarus
Wiarus
Posty: 636
Rejestracja: 08 maja 2009, 19:35
Posiadane auto:
Lokalizacja: 3miasto/Żukowo

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: TRIP »

Załączniki
dsc01941_204.jpg
dsc01941_204.jpg (46.54 KiB) Przejrzano 2790 razy
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2012, 10:56 przez TRIP, łącznie zmieniany 1 raz.
Łukasz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 222
Rejestracja: 22 sty 2012, 15:31
Posiadane auto:
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: Łukasz »

Z nr. wynika że to poj. 1.1 ( 10H791aa 092371 )
A góra też jest od 1.1 ?
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2012, 21:56 przez Łukasz, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: markfive »

Zdejmij pokrywę zaworów z głowicy i odczytaj symbol / oznaczenie na samej głowicy. Jeżeli jest 12G202 to jest to głowica silnika 1098 cc czyli "1100"
Zdejmij głowicę i zmierz skok tłoka od górnego do dolnego martwego punktu. Jeżeli pomiar wykaże 83,73 mm to masz silnik 1098 cc

Na podstawie samych zdjęć można jedynie stwierdzić, że jest to silnik serii A i, że na pewno nie jest to silnik o pojemności większej jak 1098.
Silnik i tak musisz rozebrać by ocenić jego stan i zakres ewentualnego remontu.
Łukasz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 222
Rejestracja: 22 sty 2012, 15:31
Posiadane auto:
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Re: Mini Clubman 1.3 GT, 1965r

Post autor: Łukasz »

Bardzo dziękuje za fachową porade.
A dugie pytanie: Czy warto go jakoś modyfikować i ile z niego można wycisnąć, oczywiście w granicach rozsądku. Auto nie będzie do wyścigów ale chciałbym aby na starcie się troche pokazało co potrafi :-)
ODPOWIEDZ