Regulacja obrotow silnika

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

adamantan66
Nowy
Nowy
Posty: 16
Rejestracja: 29 mar 2009, 21:10
Posiadane auto:
Lokalizacja: Warszawa

Regulacja obrotow silnika

Post autor: adamantan66 »

Witam, mam troszke duze obroty przy cieplym silniku ponad 1000 ale stabilne... jak moge skrecic troche zeby bylo prawidlowo? w ktorym miejscu sie to reguluje?
Awatar użytkownika
Saint
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1227
Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
Posiadane auto:
Lokalizacja: KR
Kontakt:

Re: Regulacja obrotow silnika

Post autor: Saint »

zależy jaki gaźnik, przy SU HS4 jest wkręt regulacji wolnych obrotów tuż nad cięgnem gazu, nad osią przepustnicy. Przy gaźniku HIFF podobnie, nad ośką, w prawej części gaźnika. Wkrętami tymi ustala się po prostu stopień otwarcia przepustnicy.
Zawodowy Szyderca
Awatar użytkownika
gadzio
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 240
Rejestracja: 25 lut 2008, 18:32
Posiadane auto: austin rover red hot
Lokalizacja: Opole/Lipnica Mur.

Re: Regulacja obrotow silnika

Post autor: gadzio »

...o tutaj :idea: :wink:
Załączniki
DSC03316.JPG
DSC03316.JPG (80.19 KiB) Przejrzano 3330 razy
Chris11
Wiarus
Wiarus
Posty: 624
Rejestracja: 28 maja 2009, 16:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulacja obrotow silnika

Post autor: Chris11 »

Odświeżam temat, ponieważ próbuję obecnie wyregulować gaźnik i mam (wydaje mi się) dosyć nietypowy problem.

Po odpaleniu zimnego silnika obroty są na poziomie 700-800, ale po rozgrzaniu dochodzą do prawie (lub nawet do) 1000. Próbowałem więc zmniejszyć śrubą od obrotów, ale okazało się, że jest już wykręcona maksymalnie... Jak w takiej sytuacji obniżyć obroty??
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Regulacja obrotow silnika

Post autor: markfive »

Chris11 pisze:Próbowałem więc zmniejszyć śrubą od obrotów, ale okazało się, że jest już wykręcona maksymalnie... Jak w takiej sytuacji obniżyć obroty??

Śruba reguluje otwarcie przepustnicy czyli upraszczając ilość powietrza. Jeżeli śruba jest wykręcona przepustnica powinna byc całkowicie zamknięta.
1. Nizej jest jeszcze jedna śrubka która opiera się o krzywkę. Służy ona do regulacji obrotów na "ssaniu". Jeżeli jest za mocno wkręcona nie pozwala przepustnicy zamknąć się całkowicie i zmniejszenie obrotów jest niemożliwe
2. Jeżeli jest luz na osi przepustnicy może dostawać sie tamtędy "fałszywe powietrze" co również zwieksza obroty ale raczej nieregularnie.
3. Jeżeli nieszczelny jest przewód odmy połączony do gaźnika również może dostawać się ta drogą "fałszywe powietrze" i efekt jest podobny dodatkowo silnik pracuje nieregularnie i trudno wyregulować równą pracę na wolnych obrotach
4. Jeżeli nieszczelna jest rurka od podciśnienia do aparatu zapłonowego lub gumowy kątowy łącznik przy gaźniku "lewe powietrze" też bedzie się dostawać do kolektora i powodować zwiększenie wolnych obrotów.
Masz więc kilka możliwych powodów - sprawdź to :smile:
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Regulacja obrotow silnika

Post autor: Sadam »

światła miałeś zapalone czy zgaszone?
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Chris11
Wiarus
Wiarus
Posty: 624
Rejestracja: 28 maja 2009, 16:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulacja obrotow silnika

Post autor: Chris11 »

Luzu na osi nie ma, nieszczelności na rurkach też nie stwierdzam tym bardziej, że nie mam żadnych problemów z pracą silnika.
Chris11
Wiarus
Wiarus
Posty: 624
Rejestracja: 28 maja 2009, 16:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulacja obrotow silnika

Post autor: Chris11 »

No właśnie - zapalone.
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Regulacja obrotow silnika

Post autor: Sadam »

jak tak to trzeba szukać
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Regulacja obrotow silnika

Post autor: se7ven »

Sprawdź iglicę i dyszę - jak jest wyrobiona może to dawać takie symptomy. A jeszcze prościej pokręć regulacją składu mieszanki jaki będzie efekt (ta nakrętka od spodu gaźnika)
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Regulacja obrotow silnika

Post autor: markfive »

Chris11 pisze:Luzu na osi nie ma, nieszczelności na rurkach też nie stwierdzam tym bardziej, że nie mam żadnych problemów z pracą silnika.

A sprawdziłeś pkt 1 i to o czym w nim napisałem. Czy przepustnica zamyka się całkowicie.
Włączenie świateł czy innych odbiorników o większej mocy powoduje spadek obrotów.
Co do iglicy i gniazda to jakkolwiek były by one "wyrobione", całkowite zamknięcie przepustnicy powoduje zatrzymanie silnika i od tego należy zacząć, szukajac przyczyn niemożliwości zmniejszenia obrotów pomimo całkowicie wykręconej śruby zderzaka przepustnicy.
Wyjątkiem od tej reguły mogą być jedynie przepustnice z wywierconym otwartym otworem lub zaworkiem płytkowym.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Regulacja obrotow silnika

Post autor: markfive »

Ponieważ nie ma możliwosci edytowania postów chcę dodać, że obroty rozgrzanego silnika o jakich piszesz tzn 900 - 1000 są jak najbardziej prawidłowe dla silnika serii A+ w mini. Jeżeli silnik pracuje równo ( obroty nie falują ) i po odjęciu gazu są zawsze takie same a nie raz 1200 a raz 800 to wszystko jest w porządku.
Nie zmienia to jednak faktu, że obroty powinny poddawać się regulacji służącą do tego celu śrubą zderzaka osi przepustnicy.
Awatar użytkownika
Lukas
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 234
Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Regulacja obrotow silnika

Post autor: Lukas »

Jeżeli silnik pracuje równo ( obroty nie falują ) i po odjęciu gazu są zawsze takie same a nie raz 1200 a raz 800 to wszystko jest w porządku
a jeśli po odjęciu gazu są raz 1200 a raz 800 i przy mocniejszym dodawaniu gazu silnik się dławi? Co sprawdzać i regulować?

Spotkałem się z opinią, żeby zaślepić otwór odmy na gaźniku. Jak to jest?
aymoo.pl
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Regulacja obrotow silnika

Post autor: flapjck1 »

gaznik ma wyrobione czopy w korpusie gdzie obraca sie oska przepustnicy


a na dlawienie: olej do gaznika wlany?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Lukas
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 234
Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Regulacja obrotow silnika

Post autor: Lukas »

Przydało by się więc kupić zestaw naprawczy do gaźnika i zrobić mu przegląd z czyszczeniem, nie? Dobrze się składa, będzie zdjęty do wymiany kolektora. Sam gaźnik chyba nie jest strasznie skomplikowany żeby sobie nie poradzić z takim przeglądem samemu?

Olej wlany, tak.
aymoo.pl
ODPOWIEDZ