Co to za część?
Moderator: flapjck1
Co to za część?
Koledzy/Koleżanki, jak w temacie.
Odkopałem w kartonie taką oto część i nie bardzo wiem do czego to służy i gdzie to zamontować, będę wdzięczny za pomoc w zidentyfikowaniu przedmiotu.
Odkopałem w kartonie taką oto część i nie bardzo wiem do czego to służy i gdzie to zamontować, będę wdzięczny za pomoc w zidentyfikowaniu przedmiotu.
- Załączniki
-
- wtf.jpg (140.91 KiB) Przejrzano 1899 razy
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Co to za część?
Element instalacji paliwowej (filtr) występujący w układach wtrysku paliwa. Do niego podłączone są przewody odprowadzajace opary paliwa (nie paliwo). Wewnątrz zbiornika jest węgiel aktywowany. Powinien być po określonym przebiegu wymieniany, ale nie sadzę by ktokolwiek ty się tą wymianą przejmował
Re: Co to za część?
Pewnie nie, a to sobie wymienię jak już mam na zewnątrz.
Wiesz może w jaki sposób jest to podłączone?
Wiem, że na pewno bak i gaźnik a ten wężyk na dole zostaje chyba nie podłączony.
Ale zostają jeszcze 2 wejścia/wyjścia - jedno taki małe jak od podciśnienia, i jedno powiedzmy "normalnych" rozmiarów.
Wiesz może w jaki sposób jest to podłączone?
Wiem, że na pewno bak i gaźnik a ten wężyk na dole zostaje chyba nie podłączony.
Ale zostają jeszcze 2 wejścia/wyjścia - jedno taki małe jak od podciśnienia, i jedno powiedzmy "normalnych" rozmiarów.
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Co to za część?
Najlepiej by było, żebyś sam zobaczył jak i gdzie jest to podłączone w takim samym typie i roczniku miniaka jak Twój. Chyba są jeszcze inne miniaki oprócz Twojego w najblizszej okolicy
Mogę poszukać opisu, jak podasz typ i rocznik - nie wiem jakie masz auto i czy coś w nim nie był przerabiane np wtrysk na gaźnik. Dlaczego masz to nie zamontowane. Kupiłeś w częściach czy jak ?
Mogę poszukać opisu, jak podasz typ i rocznik - nie wiem jakie masz auto i czy coś w nim nie był przerabiane np wtrysk na gaźnik. Dlaczego masz to nie zamontowane. Kupiłeś w częściach czy jak ?
Re: Co to za część?
NIe, nie.
Kupiłem oczywiście na chodzie, później zabrałem się za remont i dokumentacja fotograficzna z "przed rozbiórki" zaginęła (jak zresztą większość części - miałem w międzyczasie włamanie do garażu... ), a powoli przychodzi czas na składanie przodu.
Rocznik 92/93, 1.3, gaźnik (myślałem do tej pory, że HIF44 ale średnica gardzieli ma 38mm więc to chyba HIF38 jednak), z tego co mi wiadomo to nie był przerabiany z wtryskowca, British Open Classic jeśli ma to jakieś znaczenie.
Postaram się oczywiście namierzyć podobnego miniaczka w okolicy, ale gdybyś przy okazji coś znalazł na ten temat to z chęcią poczytam.
Kupiłem oczywiście na chodzie, później zabrałem się za remont i dokumentacja fotograficzna z "przed rozbiórki" zaginęła (jak zresztą większość części - miałem w międzyczasie włamanie do garażu... ), a powoli przychodzi czas na składanie przodu.
Rocznik 92/93, 1.3, gaźnik (myślałem do tej pory, że HIF44 ale średnica gardzieli ma 38mm więc to chyba HIF38 jednak), z tego co mi wiadomo to nie był przerabiany z wtryskowca, British Open Classic jeśli ma to jakieś znaczenie.
Postaram się oczywiście namierzyć podobnego miniaczka w okolicy, ale gdybyś przy okazji coś znalazł na ten temat to z chęcią poczytam.
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Co to za część?
Jaki masz zbiornik paliwa. Chodzi o to czy ma od góry zamontowaną elektryczną pompę i czy przewód zasysajacy paliwo jest u góry zbiornika. Czy pod podłogą są 3 przewody paliwowe ( dopływ, odpływ / nadmiar, odpowietrzenie). Może sie mylę ale 92/93 to już powinien być wtrysk SPI. Gaźniki HIF 38 były montowane do (gaźnikowych) silników 1275 na rynek wewnętrzny GB. Eksport do Niemiec skąd głównie pochodzą miniaki ( które już tam nie nadawały sie do rejestracji ) to gaźniki HIF 44. Jeżeli na silniku jest tabliczka z symbolem i numerem spisz i podaj może to coś więcej wyjaśni.
Re: Co to za część?
Pompa jest mechaniczna na 100%, bak ma 2 końcówki wyjścia/wejscia. Pod podłogą biegną też 2 przewody paliwowe.
Znalazłem nawet fotkę z rozbiórki gdzie już bak jest wyjęty, ale przewody zostały - ten, który jest podłączony do górnego kroćca w baku ma jakieś "urządzenie", ale to chyba jakiś filtr/zawór - na pompę mi to nie wygląda w każdym razie, zresztą po co byłyby 2pompy .
Za chwilkę podskoczę do garażu i sprawdzę numery.
Znalazłem nawet fotkę z rozbiórki gdzie już bak jest wyjęty, ale przewody zostały - ten, który jest podłączony do górnego kroćca w baku ma jakieś "urządzenie", ale to chyba jakiś filtr/zawór - na pompę mi to nie wygląda w każdym razie, zresztą po co byłyby 2pompy .
Za chwilkę podskoczę do garażu i sprawdzę numery.
- Załączniki
-
- bagaznik.jpg (168.83 KiB) Przejrzano 1756 razy
Re: Co to za część?
nr na tabliczce silnika to 12A2BG04 284410
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Co to za część?
To masz jakiegoś nietypowego.
A zespół napędowy jest:
Engine type & CC : A+ 1275 cc Transverse mounted
Fueling : HIF38 MAC10031, AEM Needle, Red Spring
Engine features : 9.4:1 Compression Ratio
Servo Assisted Brakes
95 Ron Unleaded petrol
Open Loop Catalyst
Pre-engaged starter
Gearbox features : Wide Ratio Rod Change gearbox with Pot Joints
2.76:1 Final Drive
A zespół napędowy jest:
Engine type & CC : A+ 1275 cc Transverse mounted
Fueling : HIF38 MAC10031, AEM Needle, Red Spring
Engine features : 9.4:1 Compression Ratio
Servo Assisted Brakes
95 Ron Unleaded petrol
Open Loop Catalyst
Pre-engaged starter
Gearbox features : Wide Ratio Rod Change gearbox with Pot Joints
2.76:1 Final Drive
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
- gawa
- Swój Człowiek
- Posty: 109
- Rejestracja: 18 lut 2005, 21:07
- Posiadane auto: Mini British Open
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Co to za część?
Jest tak jak napisał seven.
12A/2B- Carburettor and catalyst
G04- 9,4CR, 2,76 final drive/catalyst
France only.
Ta czarna puszka to jest "ekologia" na kontynent.
12A/2B- Carburettor and catalyst
G04- 9,4CR, 2,76 final drive/catalyst
France only.
Ta czarna puszka to jest "ekologia" na kontynent.
pozdrawiam
Waldek
601348937
Waldek
601348937
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Co to za część?
Piotr - skoro znalazłeś juz informacje na temat typu, może pomożesz koledze opisać miejsce i sposób połaczenia tego osadnika / filtra. Fakt, jeżeli eksport do Francji, jest możliwa instalacja gaźników HIF 38 i niskich przełożeń FD. Nie spotkałem się z takim modelem. Powinien być chyba jeszcze do tego zawór elektromagnetyczny.