Stage one
Moderator: flapjck1
-
- Nowy
- Posty: 58
- Rejestracja: 01 wrz 2011, 22:25
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Stage one
Ostatnio chodzi za mną zakup tego zestawu. Wiem, że w Mini 998 najlepszym sposobem na wzrost mocy jest wymiana silnika na 1275 albo chociaż samej głowicy - ale mój jest w tak dobrym stanie, że mi po prostu trochę szkoda... Stąd zainteresowanie tym Stage1.
Z tego co się zorientowałem są wersje dla różnych gaźników - mam standardowe HS4 i może przy okazji warto by zamienić na HIF38? Jakąś różnicę by to robiło?
I jeszcze kwestia samego zakupu - są do kupienia na minisport, ale może jest jakieś inne źródło (krajowe? ) czy może też ktoś w Polsce zajmuje się budową podobnych zestawów?
Pozdrawiam
Z tego co się zorientowałem są wersje dla różnych gaźników - mam standardowe HS4 i może przy okazji warto by zamienić na HIF38? Jakąś różnicę by to robiło?
I jeszcze kwestia samego zakupu - są do kupienia na minisport, ale może jest jakieś inne źródło (krajowe? ) czy może też ktoś w Polsce zajmuje się budową podobnych zestawów?
Pozdrawiam
-
- Swój Człowiek
- Posty: 450
- Rejestracja: 31 sie 2008, 22:04
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Scotland, UK
Re: Stage one
na pewno kupisz w jednym ze sklepow reklamujących sie na dole strony
a "real mini" is definitely not big, plastic and german
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Stage one
Przez zmodyfikowanie seryjnej głowicy zyskasz więcej niż przez zakup STG1.vonfloyd pisze:ale mój jest w tak dobrym stanie, że mi po prostu trochę szkoda... Stąd zainteresowanie tym Stage1.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
-
- Nowy
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lip 2012, 20:26
- Posiadane auto: Mini Cooper SPI '95
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Stage one
Naprawdę mini tak kiepsko reaguje na "odetkanie" dolotu i wydechu? W 99% aut to są modyfikacje dające wymiernie korzyści. Zyskuje chociaż trochę response? Głowica jest tutaj najsłabszym ogniwem, które nie daje rozwinąć skrzydeł po takich modach czy jak to jest?
Chciałem ze względów estetycznych i doznań dźwiękowych zmienić w mini puszkę na kanapkę K&N i zakupić wydech bo ten i tak pierdzi ale miałem nadzieję, że uwolni to też kilka koni...
Chciałem ze względów estetycznych i doznań dźwiękowych zmienić w mini puszkę na kanapkę K&N i zakupić wydech bo ten i tak pierdzi ale miałem nadzieję, że uwolni to też kilka koni...
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Stage one
Wymierne czyli jakie? Przez wymianę wydechu i filtra nie zyskasz więcej niż 2KM a ito jest wątpliwe bez dostarczenia zimnego powietrza do filtra stożkowego.
Przez skorygowanie kanałów w głowicy i wymianę zaworów ssących na większe zdecydowanie odczujesz przyrost Nm.
Przez skorygowanie kanałów w głowicy i wymianę zaworów ssących na większe zdecydowanie odczujesz przyrost Nm.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
-
- Nowy
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lip 2012, 20:26
- Posiadane auto: Mini Cooper SPI '95
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Stage one
Wymierne czyli odczuwalne pod nogą, widoczne na wykresie z hamowni, nie mówię tu o mocy max ale lepszym przebiegu krzywych, poprawie reakcji na gaz itp.se7ven pisze:Wymierne czyli jakie? Przez wymianę wydechu i filtra nie zyskasz więcej niż 2KM a ito jest wątpliwe bez dostarczenia zimnego powietrza do filtra stożkowego.
Przez skorygowanie kanałów w głowicy i wymianę zaworów ssących na większe zdecydowanie odczujesz przyrost Nm.
U siebie kiedy kąpię wkładkę K&N i jeżdżę 2 dni na papierzaku i potem wsadzam ją czyściutką to mam banana do wieczora
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Stage one
Jedź na hamownię i się dowiesz. Banan może być niestrawny
Wieś tuning - gleba, stożek, głośno z wydechu i odpowiednia muza (niektórzy kierowcy uwielbiają jeździć w dresie)
Wieś tuning - gleba, stożek, głośno z wydechu i odpowiednia muza (niektórzy kierowcy uwielbiają jeździć w dresie)
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
-
- Nowy
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lip 2012, 20:26
- Posiadane auto: Mini Cooper SPI '95
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Stage one
Dres jest wygodny, uwielbiam w nim jeździć ale rowerem. Nie wiem czy to jakiś przytyk, jeżeli tak to niezbyt trafionyse7ven pisze:Jedź na hamownię i się dowiesz. Banan może być niestrawny
Wieś tuning - gleba, stożek, głośno z wydechu i odpowiednia muza (niektórzy kierowcy uwielbiają jeździć w dresie)
Spójrz na to od drugiej strony w 1000 2 konie przyrostu to 5% - już nie brzmi tak beznadziejnie
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Stage one
Mam własne wizje zwiększania potencjału klasycznego Mini (nie mam stożka i STG1 )
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
-
- Nowy
- Posty: 58
- Rejestracja: 01 wrz 2011, 22:25
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Stage one
Czyli ogólnie bez szału z tym Stage 1... Mi wydał się takim stosunkowo mało "inwazyjnym" i prostym podejściem do zwiększenia mocy Modyfikacje głowicy to chyba już trochę wyższa szkoła jazdy. Będzie trzeba pomyśleć...
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Stage one
a może warto byłoby rzeczowo wymienić, co w skład stage 1 wchodzi, po co się to montuje i jaki to ma sens w szerszej perspektywie? nawet jeśli przyrost mocy wyniesie tylko 2KM?
zrobienie głowicy? jasne i wydech ma zostać ten sam? dolot ma zostać ten sam?
poza tym w skład stg nie musi wchodzić stożek, bo jest też opcja z wkładką K&N
zrobienie głowicy? jasne i wydech ma zostać ten sam? dolot ma zostać ten sam?
poza tym w skład stg nie musi wchodzić stożek, bo jest też opcja z wkładką K&N
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- Beny
- Super użytkownik
- Posty: 2373
- Rejestracja: 08 maja 2005, 20:57
- Posiadane auto: Mini '76 1300, mini van, mini kombi
- Lokalizacja: Kraków
Re: Stage one
jak kilka lat temu zamontowałem stage 1 do seryjnej litrówki, to z gaźnikiem hif 38 moc wzrosła z ok. 40KM do 44KM więc przepisowe 10% (bo chyba tyle daje stage one), dalszy krok czyli dłubnięcie głowicy lub wymiana na głowicę 12G295 powinno dać sumaryczny wynik na poziomie 50KM i wtedy naprawdę czuć różnicę
Mini Countryman Cooper S ALL4 R60 2011
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
-
- Nowy
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lip 2012, 20:26
- Posiadane auto: Mini Cooper SPI '95
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Stage one
Mam zamiar złożyć coś na kształt zestawu stage1 samemu, kanapka K&N 56-9128 + stub stacks, do tego kolektor i wydech maniflow owinięte bandażem termo i kolektor dolotowy jakiś + może przejadę go szlifierką trochę jeżeli będzie potrzeba. Także mam nadzieję, że to coś da i nie będzie postrzegane jako montaż stożka i głośnego wydechu bo jestem daleki od takich posunięć w jakimkolwiek samochodzie.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Stage one
praktycznie kazda metoda cos da, w sumie dadza najwiecej
stage1 pelny to kolektor wydechowy lcb ( + sila rzeczy inny wydech ) + odseparowany aluminiowy dolotowy + zmieniona igla + wkladka/stozek
generalnie juz wielokrotnie bylo stwierdzone ze stozek sie nie sprawdza, lepsza jest modyfikacja seryjnej puszki
to co piotr pisze tez ma sens - tylko sama glowica to spory koszt modyfikacji, zreszta pelny stage1 tez tani nie jest
przy tym wszystkim nowy walek rozrzadu to wydaje sie tanizna
stage1 pelny to kolektor wydechowy lcb ( + sila rzeczy inny wydech ) + odseparowany aluminiowy dolotowy + zmieniona igla + wkladka/stozek
generalnie juz wielokrotnie bylo stwierdzone ze stozek sie nie sprawdza, lepsza jest modyfikacja seryjnej puszki
to co piotr pisze tez ma sens - tylko sama glowica to spory koszt modyfikacji, zreszta pelny stage1 tez tani nie jest
przy tym wszystkim nowy walek rozrzadu to wydaje sie tanizna
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Stage one
no i można rzeczowo?
od siebie dodam, że kolektory dolotowe jakie teraz oferują są wrzucane do kitów bez zastanowienia nad rozmiarem gaźnika - ten sam stosują do 38mm gardzieli i 44mm gardzieli, co niekoniecznie ma dobre skutki w mniejszych silnikach, warto szukać używek na ebayu, kosztują grosze a można trafić sensowniejszy kolektor niż to co dają w kitach
z filtrem tak jak flap pisze, lepsza będzie wkładka i mod puszki oryginalnej, stożki w tysiączce tylko ze stagem są kaprawe i ciężkie do wyregulowania - mieszanka wychodzi permanentnie uboga i auto nie jeździ (czy placek z trąbką będzie lepszy to nie wiem), przy większym dłubnięciu jest ok, doprowadzenie zimnego powietrza wskazane
od siebie dodam, że kolektory dolotowe jakie teraz oferują są wrzucane do kitów bez zastanowienia nad rozmiarem gaźnika - ten sam stosują do 38mm gardzieli i 44mm gardzieli, co niekoniecznie ma dobre skutki w mniejszych silnikach, warto szukać używek na ebayu, kosztują grosze a można trafić sensowniejszy kolektor niż to co dają w kitach
z filtrem tak jak flap pisze, lepsza będzie wkładka i mod puszki oryginalnej, stożki w tysiączce tylko ze stagem są kaprawe i ciężkie do wyregulowania - mieszanka wychodzi permanentnie uboga i auto nie jeździ (czy placek z trąbką będzie lepszy to nie wiem), przy większym dłubnięciu jest ok, doprowadzenie zimnego powietrza wskazane
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas