icemac pisze:
P.S.
wybaczcie jeśli zaśmiecam forum moim błahym problemem - dziekuje za wysłuchanie
Problem może i błachy ale jednak wystepujacy ja zacznę od wymiany termostatu i zobaczymy co bedzie
Moderator: flapjck1
icemac pisze:
P.S.
wybaczcie jeśli zaśmiecam forum moim błahym problemem - dziekuje za wysłuchanie
Gibki Staruszek pisze:icemac pisze:
termostatu nie będę sprawdzał
Yyyyyy ...jeśli jeszcze można .... Termostat można sprawdzić bez wyciągania go. Gdy zapalisz zimny silnik sprawdzaj ręką czy temt. chłodnicy rośnie równo z temp. silnika.I czy robi się ciepła w górnej części najpierw.Jeśli tak to jest walnięty. To tyle pozdro...
PS. Ja wybaczam ....
napięcie ma być stałe, dokładnie nie napiszę Ci jakie, bo wszystko jest do wyregulowania - prawdopodobnie jest to około 10,5V. Aktualnie układ jest na regulatorze LM317 wraz z nastawnym opornikiem itp. ...luk_asz01 pisze:Odświeżanie tematu
Czyli objaw z tematu jest konsekwencją wadliwe stabilizatora jeśli dobrze zrozumiałem.
Teraz pytanie co do napięcia na stabilizatorze ma być "pływające" czy stałe?
Jeżeli stabilizator jest mechaniczny (podłużna metalowa puszka z tyłu za zegarami) to napięcie "pływa" - to efekt działania bimetalu.luk_asz01 pisze: Teraz pytanie co do napięcia na stabilizatorze ma być "pływające" czy stałe?
szczerze to nie dostaniesz juz bimetalicznego regulatoraluk_asz01 pisze:czy stabilizator elek. jest wymienialny?
widziałeś poprzedni schemat ??luk_asz01 pisze:czy jak już zdechł to kibel i trzeba cale liczniki wymieniać?
Nie. Na nic nie trafiłemwidziałeś poprzedni schemat ?? co i jak ??
kilka postów nad twoim jest post z "tutorialem" do ściągnięcia.luk_asz01 pisze:Nie. Na nic nie trafiłemwidziałeś poprzedni schemat ?? co i jak ??