Problem z plynem w chlodnicy
Re: Problem z plynem w chlodnicy
WITAM
ODŚWIERZĘ TEMAT
.bo po przeczytaniu jego i innych podobnych nie wiem gdzie dokładnie znajduje sie termostat zeby sprawdzić jego obudowę, ubywa mi płynu(30km przechodzi z max do min, na postoju po nocy ubylo gdzieć z 5mm w zbiorniczku) a pod spodem nie wiedzę wycieków ..i bardzo parują mi szyby ale dywaniki wydają się być suchę, w oleju nie przybywa objętości,sprawdzali mi też dzis C02 w płynie nie ma więc raczej uszczelka pod głowicą cała
1.prosze o info gdzie jest termostat dokładnie zlokalizowany(moze być łopatologicznie)
2. i jak sprawdzić nagrzewnicę -też gdzie np wsadzić rękę żeby zobaczyć czy gdzieś nie cieknie..z góry dzięki pozdr
ODŚWIERZĘ TEMAT
.bo po przeczytaniu jego i innych podobnych nie wiem gdzie dokładnie znajduje sie termostat zeby sprawdzić jego obudowę, ubywa mi płynu(30km przechodzi z max do min, na postoju po nocy ubylo gdzieć z 5mm w zbiorniczku) a pod spodem nie wiedzę wycieków ..i bardzo parują mi szyby ale dywaniki wydają się być suchę, w oleju nie przybywa objętości,sprawdzali mi też dzis C02 w płynie nie ma więc raczej uszczelka pod głowicą cała
1.prosze o info gdzie jest termostat dokładnie zlokalizowany(moze być łopatologicznie)
2. i jak sprawdzić nagrzewnicę -też gdzie np wsadzić rękę żeby zobaczyć czy gdzieś nie cieknie..z góry dzięki pozdr
Re: Problem z plynem w chlodnicy
Ja mialem taka sama sytuacje okazalo sie , ze uszczelka pod termostatem niestety trzeba kupic obudowe , a ze juz ich nie produkuja do R53 to z termostatem nowym , koszt wszystkich czesci w BMW to 250zl.
U mnie byly male plamki czasem pod autem , ale 90% zostawalo na aucie plynu chlodzacego
U mnie byly male plamki czasem pod autem , ale 90% zostawalo na aucie plynu chlodzacego
Re: Problem z plynem w chlodnicy
nie moglem edytowac posta
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... fg=35&hl=4
tutaj masz link i zobacz gdzie jest dokladnie termostat
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... fg=35&hl=4
tutaj masz link i zobacz gdzie jest dokladnie termostat
Re: Problem z plynem w chlodnicy
najbardziej interesuje mnie gdzię znajduję się ten termostat dokładnie.....dalej sobie juz poradze jak by ktoś mógł mi powiedzieć gdzie on jest pod maską jest masa tematów na ten temat na forum a nigdzie nie było napisane gdzie on sie w tej obudowie znajduje żeby spojrzeć czy stamtąd cieknie ułatwiło by mi to dużo bo już dawno bym sobie tą częsc zamówił
Re: Problem z plynem w chlodnicy
a tu masz dokladnie opisane jak to zrobic : http://www.northamericanmotoring.com/fo ... hange.html
Re: Problem z plynem w chlodnicy
tyle że tu jest z silnikiem JCW a ja mam 1.6 85kw 2003 mogłbyś pokazac np na tej fotce
w jakim rejonie to sie znajduje lub łopatologicznie wytłumaczyć pod jakim z większych elementów rozpoznawczych on leży http://0.tqn.com/d/cars/1/0/Q/S/1/ag_08miniconv_engine.jpg
w jakim rejonie to sie znajduje lub łopatologicznie wytłumaczyć pod jakim z większych elementów rozpoznawczych on leży http://0.tqn.com/d/cars/1/0/Q/S/1/ag_08miniconv_engine.jpg
Re: Problem z plynem w chlodnicy
Ja za nowy termostat do R56 zaplacilem 390 zloty pelen kompletny z nowymi czujnikami.
Tez przerabialem problem plynu. Plyn uciekal przez dziurke w wezu ktory miesci sie nad skrzynia biegow a w zasadzie lezal na niej i sie przetarl.
Tez przerabialem problem plynu. Plyn uciekal przez dziurke w wezu ktory miesci sie nad skrzynia biegow a w zasadzie lezal na niej i sie przetarl.
Re: Problem z plynem w chlodnicy
witam mam pytanie ubywa mi plyn do chlodnicy co najgorsze to nie widac skąd wycieka bylem na kanale i widze ze leci mi po skrzyni biegów odkrecilem obudowe od filtra powietrza i widze ze skrzynia jest mokra myslalem ze leci spod korka ale tam jest sucho prosze o pomac
rok auta 2003 116 km pozdrawiam
rok auta 2003 116 km pozdrawiam
Re: Problem z plynem w chlodnicy
zapasnik pisze:witam mam pytanie ubywa mi plyn do chlodnicy co najgorsze to nie widac skąd wycieka bylem na kanale i widze ze leci mi po skrzyni biegów odkrecilem obudowe od filtra powietrza i widze ze skrzynia jest mokra myslalem ze leci spod korka ale tam jest sucho prosze o pom
oc rok auta 2003 116 km pozdrawiam
Re: Problem z plynem w chlodnicy
Jest wiele miejsc z których może lecieć. Ściągnie obudowe filtry może wiecej zobaczysz skoro widzisz mokrą skrzynię. A jak nic nie zobaczysz to podejdz do mechanika bo tak sie jeździć nie powinno ?
Re: Problem z plynem w chlodnicy
plyn dolewam co 4 dni po pól litra jutro wjezdzam do garazu i rozkrece obudowe filtra mysle ze to mala usterka
jeszcze mam do wymiany pompe wspomaganie nie wiem czy kupić uzywkę czy dac ja do regeneracji widzialem ze oglaszaja sie na allegro moze ktos z was juz regenerowal pozdrawiam
jeszcze mam do wymiany pompe wspomaganie nie wiem czy kupić uzywkę czy dac ja do regeneracji widzialem ze oglaszaja sie na allegro moze ktos z was juz regenerowal pozdrawiam
Re: Problem z plynem w chlodnicy
Hej,zapasnik pisze:witam mam pytanie ubywa mi plyn do chlodnicy co najgorsze to nie widac skąd wycieka bylem na kanale i widze ze leci mi po skrzyni biegów odkrecilem obudowe od filtra powietrza i widze ze skrzynia jest mokra myslalem ze leci spod korka ale tam jest sucho prosze o pomac
rok auta 2003 116 km pozdrawiam
Leci Ci z termostatu właśnie. Termostat jest nad skrzynią biegów.
M
Hyundai Santa Fe '04 4WD 2.0 CRDi 140KM - dupowóz
Mini Cooper S Park Lane Steptronik '06 beżowa tapicera
Mini Cooper S Park Lane Steptronik '06 beżowa tapicera
- iad
- Swój Człowiek
- Posty: 160
- Rejestracja: 25 maja 2012, 13:18
- Posiadane auto: MCS R53
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Problem z plynem w chlodnicy
Ostatnio zauważyłem ubytki płynu w zbiorniczku wyrównawczym, termostat wymieniony około 1,5 roku temu. Jak doleje płynu to po jakimś czasie znów jest minimum.
Zacznę od wymiany korka bo to najtańsza opcja, ale mam jeszcze kilka pytań:
1. jak sprawdzić szczelność zbiorniczka wyrównawczego?
2. na forum wyczytałem że oprócz zbiornika wyrównawczego jest jeszcze jakiś drugi zbiornik, gdzie on się znajduję?
3. gdzie ewentualnie szukać jeszcze wycieków?
4. jak powinno się odpowietrzać układ chłodzenia?
5. jak wymienić płyn i czym go zalewacie?
Zacznę od wymiany korka bo to najtańsza opcja, ale mam jeszcze kilka pytań:
1. jak sprawdzić szczelność zbiorniczka wyrównawczego?
2. na forum wyczytałem że oprócz zbiornika wyrównawczego jest jeszcze jakiś drugi zbiornik, gdzie on się znajduję?
3. gdzie ewentualnie szukać jeszcze wycieków?
4. jak powinno się odpowietrzać układ chłodzenia?
5. jak wymienić płyn i czym go zalewacie?
- iad
- Swój Człowiek
- Posty: 160
- Rejestracja: 25 maja 2012, 13:18
- Posiadane auto: MCS R53
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Problem z plynem w chlodnicy
Dodam jeszcze że temperatura jest cały czas w normie, jak stoję w korku trochę wzrasta ale po chwili spada do połowy.
- Julx
- Nowy
- Posty: 37
- Rejestracja: 18 lis 2013, 08:29
- Posiadane auto: MINI Cooper 2005r
- Lokalizacja: Łódź
Re: Problem z plynem w chlodnicy
Miałam ten problem ostatnio w moim MINI.
Wymieniłam termostat prawdopodobnie na marne(może uszczelka była lekko zniszczona...), prawdopodobnie wina leżała pod stronie odpowietrzacza (to jest mały plastikowy koreczek wielkości naparstka w rurce po prawej stronie od zbiorniczka wyrównującego), był uszkodzony i tamtędy uciekał mi płyn zapowietrzając układ.
Nie powinno się odpowietrzać tych układów, one same się odpowietrzają.
Jeżeli chodzi o możliwe miejsca wycieków to oprócz korka sprawdź czy nie leci z wężyków. Jeżeli słychać bulgotanie przy odpaleniu zapewne jest gdzieś prześwit, tamtędy też do układu dostaje się powietrze
Oprócz zbiornika wyrównującego jest właściwy zbiornik z czarnym korkiem na przodzie silnika.
I najważniejsze, sprawdź czy auto zostawia plam płynu... jeżeli nie a ze zbiorniczka ubyła całość może to oznaczać poważniejszą usterkę.
Pozdrawiam
Wymieniłam termostat prawdopodobnie na marne(może uszczelka była lekko zniszczona...), prawdopodobnie wina leżała pod stronie odpowietrzacza (to jest mały plastikowy koreczek wielkości naparstka w rurce po prawej stronie od zbiorniczka wyrównującego), był uszkodzony i tamtędy uciekał mi płyn zapowietrzając układ.
Nie powinno się odpowietrzać tych układów, one same się odpowietrzają.
Jeżeli chodzi o możliwe miejsca wycieków to oprócz korka sprawdź czy nie leci z wężyków. Jeżeli słychać bulgotanie przy odpaleniu zapewne jest gdzieś prześwit, tamtędy też do układu dostaje się powietrze
Oprócz zbiornika wyrównującego jest właściwy zbiornik z czarnym korkiem na przodzie silnika.
I najważniejsze, sprawdź czy auto zostawia plam płynu... jeżeli nie a ze zbiorniczka ubyła całość może to oznaczać poważniejszą usterkę.
Pozdrawiam