Wymiana wtrysku na gaznik

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Kris77
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 4
Rejestracja: 15 sty 2012, 12:30
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Wymiana wtrysku na gaznik

Post autor: Kris77 »

Witam
Posiadam Mini 1,3 na wtrysku chciałbym zmienić wtrysk na gaznik mam pytanie
na jaki gaznik najlepiej wymienic a moze na podwójny ,oczywiscie chcem jeszcze zmienić wałek,oraz dłubąc coś w głowicy .
Czy ktoś może podpowiedzieć jaka konfiguracja bedzie najlepsza ile można wyciągnąc KM.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Wymiana wtrysku na gaznik

Post autor: flapjck1 »

mozna ponad 250,

tylko pytanie do czego chcesz tego samochodu uzywac, ile chcesz wydac i kto to ma wszystko zrobic?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Kris77
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 4
Rejestracja: 15 sty 2012, 12:30
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: Wymiana wtrysku na gaznik

Post autor: Kris77 »

Bez przesady do 100 KM
Samochód nie bedzie używany na codzień
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Wymiana wtrysku na gaznik

Post autor: se7ven »

Jaki budżet przewidujesz? Pamiętaj, że silnik to jest tylko część napędu!
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Wymiana wtrysku na gaznik

Post autor: flapjck1 »

ile koni ma twoj silnik teraz? 50 czy 60 ?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Wymiana wtrysku na gaznik

Post autor: markfive »

Kris77 pisze:Bez przesady do 100 KM
Samochód nie bedzie używany na codzień
No ale co z tego wynika ?
Chcesz się ścigać w eliminacjach , tylko jeździć na zloty i spotkania, popisać się czasem spod świateł, obojętne jest ci zużycie paliwa ?
I jakie masz oczekiwania odnośnie trwałości modyfikowanego silnika.

To są istotne sprawy bo z praktyki wiem, że przeważnie oczekiwania są takie żeby silnik miał 120 KM, był elastyczny w całym zakresie obrotów, nie hałasował, nie "brał oleju" spalał max 6 litrów na mieście i wytrzymał przebieg 100 tys km po modyfikacji :smile:
Żartuję, ale mam ku temu podstawy bo naprawiam i modyfikuję te silniki już dobrze ponad 20 lat.

Realnie, gaźnik HIF 44 + kolektor ssący, aparat zapłonowy metro elektronik, wałek 266, głowica cooper 1275 (większe zawory ssace), wymiana tłoków na CR 9,7 i dobre 70 KM bez szkody dla trwałości silnika i przekładni.
Kris77
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 4
Rejestracja: 15 sty 2012, 12:30
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: Wymiana wtrysku na gaznik

Post autor: Kris77 »

Mój silnik ma teraz 63 KM
Robie Miniaka od podstaw bude kończe juz
chciałem miec pod maska cos wyjatkowego nie seryjnego
nie zamierzam jezdzić na codzień tylko od swieta i to tylko w suche dni
ewentualnie jak pozwoli na to czas spróbować sił na torze .
Miniak dla mnie nowy temat dlatego chciałem sie doradzić coś od kolegów
co juz nie jednego Miniaka zrobili .
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Wymiana wtrysku na gaznik

Post autor: se7ven »

Ile chcesz zainwestować - bo zrobić to nie jest problem.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Wymiana wtrysku na gaznik

Post autor: markfive »

Kris77 pisze:Mój silnik ma teraz 63 KM
To jest wielkość przepisana z dowodu rejestracyjnego / danych technicznych modelu czy rzeczywisty wynik pomiaru na hamowni ?

Jeżeli silnik jest w bardzo dobrym stanie technicznym ( czytaj nie wymaga remontu) to tak jak napisałem wcześniej już po zamontowaniu elementów które wymieniłem ( gaźnik , aparat, wałek, głowica i bez wymiany tłoków z fabrycznych CR 8,8 na 9,7 powinieneś bez problemu uzyskać minimum 70 KM bez napinania się i specjalnego strojenia gaźnika ( iglica BFY). Zapomniałem jeszcze dodać, że zamontowana w SPI elektryczna pompa paliwa wytwarza zbyt wysokie ciśnienie paliwa dla gaźnika, tak, że ten problem też trzeba opanować.

Inne opcje to demontaż całego zespołu napędowego i remont połączony jednocześnie z rozwierceniem bloku na większą średnicę, nowe nadwymiarowe tłoki, zwiększenie pojemności, zwiększenie stopnia sprężania, ostrzejszy wałek (kosztem pogorszenia elastycznosci silnika) regulowany rozrząd, klawiatura rolkowa, gaźnik Weber DCOE kompletny rurowy wydech LCB i td itp ( czyli modyfikacje skrzyni i przekładni głównej )

Tak jak napisał Se7ven wszystko zależy od budżetu jaki możesz na to przeznaczyć. Podałem przykład z poziomu podstawowego.

Może zdecydujesz sie na gotowy zmodyfikowany ( 100 KM i więcej) zespół napędowy. Są ludzie na forum którzy mogą to zaoferować.

PS. Od razu zaznaczam :smile: nie posiadam aktualnie takiego zespołu i nie jestem również zainteresowany takim zleceniem.
Kris77
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 4
Rejestracja: 15 sty 2012, 12:30
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: Wymiana wtrysku na gaznik

Post autor: Kris77 »

Dzięki za info Pozdrawiam
Awatar użytkownika
TRIP
Wiarus
Wiarus
Posty: 636
Rejestracja: 08 maja 2009, 19:35
Posiadane auto:
Lokalizacja: 3miasto/Żukowo

Re: Wymiana wtrysku na gaznik

Post autor: TRIP »

Kris77 pisze:Witam
Posiadam Mini 1,3 na wtrysku chciałbym zmienić wtrysk na gaznik mam pytanie
na jaki gaznik najlepiej wymienic a moze na podwójny ,oczywiscie chcem jeszcze zmienić wałek,oraz dłubąc coś w głowicy .
Czy ktoś może podpowiedzieć jaka konfiguracja bedzie najlepsza ile można wyciągnąc KM.

Pozdrawiam
zawsze można jeszcze zostać przy wtrysku i jeśli masz silnik w dobrym stanie zamontować gotowy kit http://www.minisport.com/mini-spare-par ... ST100.html
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Wymiana wtrysku na gaznik

Post autor: se7ven »

TRIP!
Ty chyba w cuda wierzysz, że wklejasz takie propozycje.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Awatar użytkownika
TRIP
Wiarus
Wiarus
Posty: 636
Rejestracja: 08 maja 2009, 19:35
Posiadane auto:
Lokalizacja: 3miasto/Żukowo

Re: Wymiana wtrysku na gaznik

Post autor: TRIP »

se7ven pisze:TRIP!
Ty chyba w cuda wierzysz, że wklejasz takie propozycje.
możesz rozwinąć tą wypowiedź?
zastanawiałem się aby w przyszłości zamontować takie coś u siebie.
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Wymiana wtrysku na gaznik

Post autor: se7ven »

Napisz do nich czy gwarantują taką moc na 100% przy prawidłowym montażu bez innych przeróbek.
Wg mnie taki zestaw na seryjnym kompie nie wygenruje więcej niż 71-75 kM - mogę się mylić, SPI dla mnie temat "tabu"
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
ODPOWIEDZ