Regulacja obrotow silnika
Moderator: flapjck1
-
- Nowy
- Posty: 16
- Rejestracja: 29 mar 2009, 21:10
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Warszawa
Regulacja obrotow silnika
Witam, mam troszke duze obroty przy cieplym silniku ponad 1000 ale stabilne... jak moge skrecic troche zeby bylo prawidlowo? w ktorym miejscu sie to reguluje?
- Saint
- Super użytkownik
- Posty: 1227
- Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: KR
- Kontakt:
Re: Regulacja obrotow silnika
zależy jaki gaźnik, przy SU HS4 jest wkręt regulacji wolnych obrotów tuż nad cięgnem gazu, nad osią przepustnicy. Przy gaźniku HIFF podobnie, nad ośką, w prawej części gaźnika. Wkrętami tymi ustala się po prostu stopień otwarcia przepustnicy.
Zawodowy Szyderca
- gadzio
- Swój Człowiek
- Posty: 240
- Rejestracja: 25 lut 2008, 18:32
- Posiadane auto: austin rover red hot
- Lokalizacja: Opole/Lipnica Mur.
Re: Regulacja obrotow silnika
Odświeżam temat, ponieważ próbuję obecnie wyregulować gaźnik i mam (wydaje mi się) dosyć nietypowy problem.
Po odpaleniu zimnego silnika obroty są na poziomie 700-800, ale po rozgrzaniu dochodzą do prawie (lub nawet do) 1000. Próbowałem więc zmniejszyć śrubą od obrotów, ale okazało się, że jest już wykręcona maksymalnie... Jak w takiej sytuacji obniżyć obroty??
Po odpaleniu zimnego silnika obroty są na poziomie 700-800, ale po rozgrzaniu dochodzą do prawie (lub nawet do) 1000. Próbowałem więc zmniejszyć śrubą od obrotów, ale okazało się, że jest już wykręcona maksymalnie... Jak w takiej sytuacji obniżyć obroty??
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Regulacja obrotow silnika
Chris11 pisze:Próbowałem więc zmniejszyć śrubą od obrotów, ale okazało się, że jest już wykręcona maksymalnie... Jak w takiej sytuacji obniżyć obroty??
Śruba reguluje otwarcie przepustnicy czyli upraszczając ilość powietrza. Jeżeli śruba jest wykręcona przepustnica powinna byc całkowicie zamknięta.
1. Nizej jest jeszcze jedna śrubka która opiera się o krzywkę. Służy ona do regulacji obrotów na "ssaniu". Jeżeli jest za mocno wkręcona nie pozwala przepustnicy zamknąć się całkowicie i zmniejszenie obrotów jest niemożliwe
2. Jeżeli jest luz na osi przepustnicy może dostawać sie tamtędy "fałszywe powietrze" co również zwieksza obroty ale raczej nieregularnie.
3. Jeżeli nieszczelny jest przewód odmy połączony do gaźnika również może dostawać się ta drogą "fałszywe powietrze" i efekt jest podobny dodatkowo silnik pracuje nieregularnie i trudno wyregulować równą pracę na wolnych obrotach
4. Jeżeli nieszczelna jest rurka od podciśnienia do aparatu zapłonowego lub gumowy kątowy łącznik przy gaźniku "lewe powietrze" też bedzie się dostawać do kolektora i powodować zwiększenie wolnych obrotów.
Masz więc kilka możliwych powodów - sprawdź to
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Regulacja obrotow silnika
światła miałeś zapalone czy zgaszone?
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Regulacja obrotow silnika
Luzu na osi nie ma, nieszczelności na rurkach też nie stwierdzam tym bardziej, że nie mam żadnych problemów z pracą silnika.
Re: Regulacja obrotow silnika
No właśnie - zapalone.
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Regulacja obrotow silnika
jak tak to trzeba szukać
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Regulacja obrotow silnika
Sprawdź iglicę i dyszę - jak jest wyrobiona może to dawać takie symptomy. A jeszcze prościej pokręć regulacją składu mieszanki jaki będzie efekt (ta nakrętka od spodu gaźnika)
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Regulacja obrotow silnika
Chris11 pisze:Luzu na osi nie ma, nieszczelności na rurkach też nie stwierdzam tym bardziej, że nie mam żadnych problemów z pracą silnika.
A sprawdziłeś pkt 1 i to o czym w nim napisałem. Czy przepustnica zamyka się całkowicie.
Włączenie świateł czy innych odbiorników o większej mocy powoduje spadek obrotów.
Co do iglicy i gniazda to jakkolwiek były by one "wyrobione", całkowite zamknięcie przepustnicy powoduje zatrzymanie silnika i od tego należy zacząć, szukajac przyczyn niemożliwości zmniejszenia obrotów pomimo całkowicie wykręconej śruby zderzaka przepustnicy.
Wyjątkiem od tej reguły mogą być jedynie przepustnice z wywierconym otwartym otworem lub zaworkiem płytkowym.
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Regulacja obrotow silnika
Ponieważ nie ma możliwosci edytowania postów chcę dodać, że obroty rozgrzanego silnika o jakich piszesz tzn 900 - 1000 są jak najbardziej prawidłowe dla silnika serii A+ w mini. Jeżeli silnik pracuje równo ( obroty nie falują ) i po odjęciu gazu są zawsze takie same a nie raz 1200 a raz 800 to wszystko jest w porządku.
Nie zmienia to jednak faktu, że obroty powinny poddawać się regulacji służącą do tego celu śrubą zderzaka osi przepustnicy.
Nie zmienia to jednak faktu, że obroty powinny poddawać się regulacji służącą do tego celu śrubą zderzaka osi przepustnicy.
- Lukas
- Swój Człowiek
- Posty: 234
- Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
- Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
- Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Regulacja obrotow silnika
a jeśli po odjęciu gazu są raz 1200 a raz 800 i przy mocniejszym dodawaniu gazu silnik się dławi? Co sprawdzać i regulować?Jeżeli silnik pracuje równo ( obroty nie falują ) i po odjęciu gazu są zawsze takie same a nie raz 1200 a raz 800 to wszystko jest w porządku
Spotkałem się z opinią, żeby zaślepić otwór odmy na gaźniku. Jak to jest?
aymoo.pl
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Regulacja obrotow silnika
gaznik ma wyrobione czopy w korpusie gdzie obraca sie oska przepustnicy
a na dlawienie: olej do gaznika wlany?
a na dlawienie: olej do gaznika wlany?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Lukas
- Swój Człowiek
- Posty: 234
- Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
- Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
- Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Regulacja obrotow silnika
Przydało by się więc kupić zestaw naprawczy do gaźnika i zrobić mu przegląd z czyszczeniem, nie? Dobrze się składa, będzie zdjęty do wymiany kolektora. Sam gaźnik chyba nie jest strasznie skomplikowany żeby sobie nie poradzić z takim przeglądem samemu?
Olej wlany, tak.
Olej wlany, tak.
aymoo.pl