[BMW MINI R50] znikający płyn do chłodnicy

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Gonzo

Re: [BMW MINI R50] znikający płyn do chłodnicy

Post autor: Gonzo »

Dajcie znać czy wymiana termostatu/obudowy pomogła (chociaż przyczyn pewnie może być wiele).




u mnie pomogła wymiana obudowy
szlassa

Re: [BMW MINI R50] znikający płyn do chłodnicy

Post autor: szlassa »

Gonzo pisze:Objawów padniętej uszczelki głowicy na szczęście nie zauważyłem.


Jakie są objawy pękniętej uszczelki głowicy?

Po odkręceniu korka płynu chłodzącego, tego tuż przy głowicy (nie wiem jak się nazywa ten korek: tuż przy głowicy, nie od zbiorniczka wyrównawczego, nie odpowietrzający) i odpaleniu silnika zaczęły lecieć bąbelki. Czy to znaczy, że uszczelka puszcza i spaliny lecą w układ chłodzenia?

i jeszcze jedno pytanie: czy przy wymianie uszczelki konieczne jest planowanie głowicy? (tak mi dziś powiedział mechanik, oczywiście bez demontażu czegokolwiek, a jedynie na podstawie tych bąbelków pod korkiem :)
Olo

Re: [BMW MINI R50] znikający płyn do chłodnicy

Post autor: Olo »

Odswierze kotleta. Takie objawy jak u reszty co i umnie powrocilo a co najlepsze ze stalo sie to po wymianie termostatu na nowy. Po 22 km od opuszczenia serwisu po zgaszeniu silnika zaczal chodzic wentylator na chlodnicy co oczywiscie spowodowalo otwarcie maski i sprawdzenie ilosci plynu chladzacego i oczywiscie pusto. Wszystko bylo juz praktycznie wymieniane i teraz chyba przyjdzie uszczelka pod glowice a tutaj koszty nie sa male komplet z uszczelna czyli reszta uszczelek opd kolektor itp to koszt 1000 albo juz nawet ponad 1000 zloty z uszczelka grubsza o +0,3mm do tego jeszcze trzeba doliczyc koszt planowania glowicy o ile ta wogole nadaje sie jeszcze do tego bo moze miec mikropekniecia i wtedy mozna sobie ja w dupe wsadzic za przeproszeniem.

Zdam relacje jak sie sytuacja miewa jak wyladuje na serwisie bo nie ma co nawet jezdzic autem...
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: [BMW MINI R50] znikający płyn do chłodnicy

Post autor: flapjck1 »

zalej plyn, odpowietrz solidnie ( powinienes miec odpowietrznik na wezu przy chlodnicy ) odpowietrzaj na wlaczonym ogrzewaniu
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
marcinmsm

Re: [BMW MINI R50] znikający płyn do chłodnicy

Post autor: marcinmsm »

Moglo zassac do obiegu, zalej i obserwuj. moze sie nawet zdazyc ze bedziesz musial to zrobic z 2-3 razy
Olo

Re: [BMW MINI R50] znikający płyn do chłodnicy

Post autor: Olo »

A jest jakis rytual w mini odpowetrzania go?

Czy jak zjada plyn przez pekniete glowice to plyn nie powinien wymieszac sie z olejem i wskazywac jego wiekszy stanw silniku?
Olo

Re: [BMW MINI R50] znikający płyn do chłodnicy

Post autor: Olo »

Po 15km dolalem ponad 600ml plynu. Jeszcze nie odpowietrzalem. Ale sprawa wyglada tak, auto nie dymi ostro, nie ma wyciekow z rury, pod odkreceniu korka wlewu oleju nie ma objawow zasysania plynu tak samo na bagnecie a plyn gdzies jednak znika. Zawsze spada do 2-3 mm ponizej poziomu minimalnego.

Co jeszcze lepsze podczas jazdy mam sygnal dzwiekowy taki tiru <- nie smiac sie, ale podczas sygnalu dzwiekowego nie jest wyswietlany zaden komunikat na wyswietlaczu ze cos jest nie tak. moze byc to sygnal ze jest malo plynu w zbiorniczku wyrownawczym?
Olo

Re: [BMW MINI R50] znikający płyn do chłodnicy

Post autor: Olo »

Jeszcze zapomnialem o jednym jak sie odkreci korek od dolewania plynu chlodniczego na odpalonym silniku oczywiscie na caly tylko lekko to strasznie burzy plyn.
Richie
Nowy
Nowy
Posty: 96
Rejestracja: 09 maja 2010, 09:43
Posiadane auto: Mini F56, Mini R60, Mini R53
Lokalizacja: Wroclaw

Re: [BMW MINI R50] znikający płyn do chłodnicy

Post autor: Richie »

A ten dźwięk to nie jest wtedy jak spada temp. poniżej 3 stopni C. bo ja tak mam.

ps. problem z płynem tez mam właśnie zobaczyłem ;/
wanios
Nowy
Nowy
Posty: 38
Rejestracja: 27 kwie 2011, 02:38
Posiadane auto: R53 MCS British Racing Green
Lokalizacja: SD

Re: [BMW MINI R50] znikający płyn do chłodnicy

Post autor: wanios »

Kilka tygodni temu żona dzwoni, że jakoś ogrzewanie nie działa a wskazówka od temp 'szaleje'. Po analizie okazało się, że była mikro-szczelina na zbiorniku wyrównawczym, wymieniłem i odpukać problem zniknął. Wcześniej niepokoiło mnie, że od czasu do czasu dolewam płynu, czasami czuć było zapach płynu ale nie mogłem zlokalizować wycieku. Zbiorniczek jest nad kolektorem (blachą ochronną) i pewnie momentalnie odparowywało pozostawiając tylko zapach :)
To chyba najbardziej banalna usterka, ale sporo minęło zanim udało się to zlokalizować.
gh0ly

Re: [BMW MINI R50] znikający płyn do chłodnicy

Post autor: gh0ly »

moze zle zamontowali ten termostat? ja mialem wyciek na uszczelce od termostatu , wymienialem na nowy i bylo wszystko git :)
Olo

Re: [BMW MINI R50] znikający płyn do chłodnicy

Post autor: Olo »

Richie pisze:A ten dźwięk to nie jest wtedy jak spada temp. poniżej 3 stopni C. bo ja tak mam.

ps. problem z płynem tez mam właśnie zobaczyłem ;/
Nie bo dzwiek przy temp. ktora spadla do 3 stopni to pokazuje sie na obrotomierzu jak i w nawigacji sie wyswietla komunikat. Zauwazylem, ze jak mialem caly czas poziom plynu w zbiorniczku tyle ile powinno byc to ani razu komunikat nie wystepowal teraz narazie jest ok zobaczymy jak bedzie pozniej.
Funkykoval
Nowy
Nowy
Posty: 62
Rejestracja: 16 sie 2012, 16:53
Posiadane auto:
Lokalizacja: Opole

Re: [BMW MINI R50] znikający płyn do chłodnicy

Post autor: Funkykoval »

Daj jemu i sobie troche czasu. :wink:
Mialem wyciek w chlodnicy. Po usunieciu usterki jeszcze przez jakis czas (3-4tys km) dolewalem plynu (przypuszczam, ze powolutku sie odpowietrzal)
Teraz od dluzszego czasu jest ok

co do sygnalu: "tiru" to nie wiem - u mnie nic nie sygnalizowalo kiedy jezdzilem z za niskim stanem plynu...
pozdrav
Olo

Re: [BMW MINI R50] znikający płyn do chłodnicy

Post autor: Olo »

Funkykoval pisze:Daj jemu i sobie troche czasu. :wink:
Mialem wyciek w chlodnicy. Po usunieciu usterki jeszcze przez jakis czas (3-4tys km) dolewalem plynu (przypuszczam, ze powolutku sie odpowietrzal)
Teraz od dluzszego czasu jest ok

co do sygnalu: "tiru" to nie wiem - u mnie nic nie sygnalizowalo kiedy jezdzilem z za niskim stanem plynu...
Dam mu czasu albo go bede czesto odpowietrzal, narazie nie zrobilem nawet 1tys od wymiany termostatu a zlali troche plynu z niego wiec moga sie spora poducha gdzies tam w obiegu wytworzyc. Pojezdzimy zobaczymy.

Do konca tygodnia przyjdzie mi ELM327 wiec bede mial na stale wrzucony telefon na androidzie z torque pro do obserwacji parametrow samochodu wiec zobaczymy jakie temperatury ma i reszte rzeczy z czujnikow.
ODPOWIEDZ