Moje pierwsze Mini

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
TRIP
Wiarus
Wiarus
Posty: 607
Rejestracja: 08 maja 2009, 19:35
Posiadane auto:
Lokalizacja: 3miasto/Żukowo

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: TRIP »

Kisame pisze:Jutro będę próbował i zobaczymy czy coś wskóram, a jak nie to we wtorek odsiecz nadejdzie w postaci "magicznego narzędzia" :mrgreen:

Poczekaj na magiczne narzędzie bez niego stracisz tylko czas.
Jak odbierzesz je we wtorek nagrzej uszczelki w ciepłej wodzie a klin i szczelinę OBFICIE oblej płynem do mycia naczyń cała operacja naprawdę zajmie Ci tylko chwilkę.
Kisame

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: Kisame »

Szyby jako, tako siedzą. Czekam na narzędzie i problem będzie załatwiony.

Zlikwidowany jeden problem i pojawia się dziesięć następnych. Ogólnie teraz mam problem z elektryką. Otóż lewy kierunkowskaz przedni i tylna lewa lampa w ogóle nie działają. Bezpieczniki sprawdziliśmy chyba wszystkie( te za filtrem i skrzynka na lewo od filtru powietrza) Świateł awaryjnych w ogóle nie ma. To nie jest na pewno problem lampy bo jak podpieliśmy wiązkę, która idzie do prawej lampy to działa :) Ogólnie szukamy problemu, ale póki co nie wiemy co za tym może stać. Znalazłem tylko jeden spalony bezpiecznik i go wymieniłem. Miał może ktoś takowy problem :)?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8179
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: flapjck1 »

kazdy wlasciciel miniaka :)

szukaj, jakis konektor ci sie rozpial, przewod ulamal albo cos w ten desen

tyl z jednej strony jest zabezpieczony bezpiecznikiem po lini :)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Kisame

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: Kisame »

Wygląda na to, że będzie trzeba całą drogę przejść po nitce do kłębka co jest nie tak. W konektorach przy lampie nie ma już prądu. Jutro powinienem się już czegoś dokładniejszego dowiedzieć.
Kisame

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: Kisame »

Instalacja elektryczna już działa. Wypruta została i wstawiona nowa. Niestety jeszcze trochę roboty przede mną i moją załogą serdecznych osób. Grono wtajemniczonych w projekt wynosi już chyba ponad 10 osób. Niestety samemu, tak jak powiedzieliście byłoby niebywale ciężko zrobić takie auto bez dużych nakładów finansowych. Póki gdy jeszcze studiuję chcę zrobić najpilniejsze rzeczy, a w detale się bawić gdy niedługo pójdę do pracy i będę mógł coś ciekawszego z nim zrobić.

Z pilniejszych prace jakie mnie jeszcze czekają to:
- naprawić ręczny
- wymiana sworznia
- wymiana szczęk
- wymiana łożysk piasty przedniej

No, i pora na problem, który mnie teraz strasznie niepokoi. Otóż gdy robiłem tłumik powiedziano mi, że mam wycieki płynu od sprzęgła. Liczyłem, że to będzie gdzieś w widocznym miejscu pod maską, ale tam "niestety" sucho...Czyli znów będę musiał jechać na kanał auto oglądać. Miał ktoś może podobny problem i wie czego się można spodziewać?
Ostatnio zmieniony 10 lut 2013, 02:42 przez Kisame, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2533
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: Gibki Staruszek »

Kisame pisze: Z pilniejszych prace jakie mnie jeszcze czekają to:
- naprawić ręczny
- wymiana sworznia
- wymiana szczęk
- wymiana łożysk piasty przedniej

?
co do sworznia ... (jeśli masz na myśli te do zwrotnicy) to zanim kupisz nowe, wyciągnij ze dwie podkładki ze starego i dokręć ponownie i sprawdź luz . Napewno to wystarczy a te podkładki właśnie po to są. Chyba ,że ich nie ma to sworzeń jest już po tym zabiegu i trzeba dać nowy. Wiem ,że nowy nie jest drogi (sam wymieniłem u siebie 4szt) ale nowy przed wsadzeniem powinno się podocierać pastą do zaworów lub po przejechaniu pewnego dystansu podokręcać je jeszcze raz. Stary przed zostawieniem trzeba oczywiście umyć i nasmarować. warto dać nowe kalamitki.
Kisame

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: Kisame »

Do wymiany jest sworzeń kulisty wahacza. Mam jeszcze pewien problem z wycieraczkami, bo silniczek działa, a w ogole się nie kręcą. Mam nadzieję, że jak wykręce cały mechanizm i przeczyszcze to wszystko będzie okej.

Przy okazji: Czy zna ktoś jakiegoś dobrego mechanika w Szczecinie, który już się wcześniej zajmował mini. Niestety nie mam możliwości wykonania wszystkich prac i czasem przydałby się ktoś znający na rzeczy. Jak narazie to mam bardzo złe zdanie o tego typu ludziach, gdyż każdy narzeka na poprzedniego, a sam coś spieprzy ;)
Ostatnio zmieniony 10 lut 2013, 11:45 przez Kisame, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2533
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: Gibki Staruszek »

czyli sworzeń łączący wahacz ze zwrotnicą (to ten co pisałem) .Co do wycieraczek to jeśli silnik kręci spiralką a ramie stoi to masz do wymiany wielokliny ... tam często wykonana z aluminium końcówka utlenia się i zaciera/zrywa wieloklin. To ta część http://www.englishcars.pl/?productID=595&rollback=,
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1418
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: markfive »

Sworzeń kulisty wahacza - to sworzeń z miską z tworzywa osadzony w łaczniku poduszki zawieszenia. Miseczka osadzona w wahaczu górnym.
Sworzeń zwrotnicy - są dwa, górny bez sprężynki pod stalową miseczką i dolny ze sprężynką ( służącą do kasowania luzu w niewielkim zakresie ). Sworznie te posiadają oprawy nakręcane na gwint zwrotnicy. Faktycznie tak jak pisze Gibki do ustalenia luzu roboczego tych sworzni służą cienkie podkładki regulacyjne.
Kasowanie luzu starych już częsciowo wypracowanych sworzni przy pomocy eliminacji podkładek ma pewną wadę. Sworznie kuliste nie wyrabiaja się równomiernie "na okrągło". Po usunięciu podkładek luz jest nierównomierny w różnych pozycjach sworznia. Inny przy skręconych kołach. inny przy górnej i dolnej pozycji wahacza. Może się więc w pewnych pozycjach blokować. W tym przypadku nie można usunąć wszystkich podkładek by nie dopuścic do blokowania w "najciaśnieszej" pozycji.
Myślę, że tego typu doraźna naprawa miała sens gdy sworznie te były trudno dostępne.
Kisame

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: Kisame »

Pora na dalsze sprawozdanie z robót :)

Dzisiaj wymieniłem olej :cool: Nie obyło się oczywiście bez komplikacji w postaci za dużego klucza do filtrów. Trzeba było wywiercić nową dziurę w tym kluczu, żeby w ogóle objęło filtr do mini :)

Powodem wycieków płynu do sprzęgła była uszczelka, która muszę wymienić jutro.

Zdjęcie: Obrazek

Kolejny problem w postaci wycieraczek to dostałem już opis, ale jako nowicjusz mało jeszcze ogarniam. Zrobiłem pare zdjęć:

Obrazek

Na tym zdjęciu ta śrubka się kręci jak powinna, ale dosyć słabo. Rozkręcić trzeba ten mechanizm i przeczyścić czy co?

A tutaj ta część, którą napędza tamta wcześniejsza śrubka. Widziałem, że coś tam przy niej było spawane jakby ktoś majstrował.

Obrazek

Ogólnie nie bardzo wiem co z tym zrobić :(
Kisame

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: Kisame »

EDIT:

Zapomniałem jeszcze o temacie smarowania! Ogólnie będę to robił pierwszy raz, gdyż auto ma w końcu zacząć jeździć. Ogólnie czy dysponuje ktoś może jakimiś fotkami tych miejsc gdzie trzeba nasmarować to zawieszenie. Bardzo by się przydały. Albo chociaż ktoś ze Szczecina mógłby pokazać co gdzie lub jak :)? Smar już mam kupiony :cool: Mam nadzieję, że pół kg starczy :D

Analizuję schemat podany tutaj: http://markfive.republika.pl/hwar/obs6.htm

głownie interesują mnie te punkty:
7. Punkty smarowania sworzni zwrotnic i osi wahaczy (użyć smarownicy ciśnieniowej)
8. Punkty smarowania osi wahaczy (użyć smarownicy ciśnieniowej)

Rozumiem, że mam nasmarować tam gdzie są smarowniczki, tak?

11. Zewnętrzny mechanizm zmiany biegów - tutaj bez kanału się chyba nie obejdzie?

Ostatnie: Jakie smarownice posiadacie :)?
Ostatnio zmieniony 12 lut 2013, 23:34 przez Kisame, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1418
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: markfive »

Jeżeli chodzi o mechanizm wycieraczek to dalsza dyskusja bez pokazania ilustracji była by bezsensowna :smile:
Dlaczego ? Bo w Twoim samochodzie mechanizm ten nie jest oryginalny. Jest to indywidualna przeróbka na system dźwigniowy. W mini jest bardzo niewiele miejsca na zamontowanie mechanizmu tego typu w związku z czym powoduje on przede wszystkim "konflikt" z oryginalną obudową filtra powietrza nie mówiac o innych problemach. Dodatkowo jest tez możliwe, że otwory na osie wycieraczek w podszybiu masz teraz w innym miejscu niż w oryginale. Kolejnym problemem może być zmieniony nieoryginalny przełacznik pod kierownicą.
Co zrobić ? Najlepiej wrócic do oryginału czyli zamontowac kompletny mechanizm ( silniczek z obejmą, przeniesienie napedu i osie wycieraczek ) typowy dla mini.
Jest jeszce opcja pozostawienia tej przeróbki ( jeżeli będzie działać ) ale w tym przypadku musi sie temu przyjrzeć na miejscu i naprawić ktoś kto się na tym zna :smile:

Smarowanie. Najlepiej zapoznać się z miejscem umieszczenia smarowniczek w innym miniaku lub na ilustracjach w Manualu Haynesa.
Kisame

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: Kisame »

Wiem, że to działało, spróbuje pierw to naprawić. A orientuje się ktoś jakie mogą być koszty zamontowania z powrotem oryginalnego sprzętu do wycieraczek? I po jaką cholere ktoś to przerabiał :)? Czyżby go mechanizm wycieraczek doprowadził do furii, że aż go musiał zmienić :D?

Wracając do smarowania, znalazłem pare rzeczy, ale paru wciąż nie potrafię zlokalizować :)
1.Obrazek
a) Steering swivel hub; two nipples, one
upper and one lower on each side.
b) Upper suspension arm inner pivot; one
nipple on each arm.
c) Rear radius arm pivot; one nipple on each
pivot. Remove the rubber blanking plug to
expose the nipple on early models.

Które to dokładnie miejsca, gdyż niebardzo ogarniam ten żargon techniczny.

2. Obrazek < - To nawet nie wiem co to jest, podpisane jest Distributor ;)

3.Obrazek

Tutaj pozaznaczałem te miejsca z przodu gdzie wydaje mi się, że trzeba coś nasmarować...Jeżeli czegoś brakuje to mnie poprawcie. Z tyłu ciężko z tych ich zdjęć cokolwiek wywnioskować. Ogólnie to cały dział 16 w rozdziale 1 w książce.
Ostatnio zmieniony 13 lut 2013, 11:18 przez Kisame, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1418
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: markfive »

Jeżeli ten mechanizm działał, to patrząc od strony kosztów / kasy, bardziej rozsądne w tej chwili będzie naprawienie go, przywrócenie sprawności. Prawdopodobnie problem tego mechanizmu jest sprawą marginalną w stosunku do całego zakresu napraw jakich będzie jeszcze wymagał ten samochód :smile:
Nowy kompletny mechanizm jest drogi. Odpowiedź ile kosztuje, znajdziesz w ofercie np: minispares. Używany z rozbiórki może mieć wypracowane, uszkodzone istotne elementy, szczególnie frezy na osiach w miejscu osadzenia ramion albo gwinty oprawek osi. Może mieć równiez uszkodzony wyłacznik krańcowy i skorodowane gniazdo przyłączeniowe.
I to prawdopodobnie były powody "...po jaką cholere ktoś to przerabiał "
Kisame

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: Kisame »

No, to kwestia mechanizmu jest "załatwiona" Trzeba będzie go naprawić i tyle.

Ja niestety nie podzielam optymizmu mojej rodziny, że jeszcze "pare rzeczy" i będzie super chodził. Coś czuję, że pewnie jeszcze pare kwiatków wyjdzie. Jako, że wymieniłem olej zobaczymy jak troche się nim pojeździ czy dużo go bierze.

Za parę dni jak przyjdą części wymieni się sworznie, łożysko piasty przedniej i zamontuje tą uszczelkę olejową sprzęgła, gdyż wycieki są całkiem spore, potem wymiana szczęk, linki ręcznego, nasmarowanie zawieszenia(które będzie chyba problemem, skoro połowy punktów nieogarniam :smile: ) i auto będzie gotowe :D Do pierwszej awarii :cool:
ODPOWIEDZ