Moje pierwsze Mini

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: markfive »

Kisame pisze:...Sprawdziłem i obrotomierz jest podłączony do cewki, a jednak nadal nie działa. Czym to może być spowodowane? ...
Obrotomierz podłączony jest trzema przewodami:
1. Plus czyli zasilanie 12 V po włączeniu zapłonu.
2. Minus czyli masa, połączenie stałe
3. Licznik impulsów z cewki czyli przewód podłączony do zacisku cewki od strony przerywacza ( oznaczenie RUP na cewkach Ducelliera).
Jeżeli przy takim połączeniu nie działa, to znaczy że jest uszkodzony sam obrotomierz lub jest przerwa w instalacji.
Kisame

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: Kisame »

A można wiedzieć jak sprawdzić obrotomierz na krótko?
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: markfive »

Nie potrafię odpowiedziec na tak zadane pytanie. Co znaczy na krótko ?
Obrotomierz działa gdy jest podłączony tak jak opisałem i wtedy gdy silnik pracuje. Wskazówka obrotomierza nie będzie wychylać się gdy np: zacisk impulsowy zewrzesz z masą. Obrotomierz nie działa na zasadzie takiej jak wskaźnik temperatury silnika czy poziomu paliwa więc żadne zwieranie na krótko go nie rusza :smile: Można natomiast go uszkodzić ( układ elektroniczny) podłączając odwrotnie bieguny zasilania.
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: Konrad K_2 »

Kisame pisze:A można wiedzieć jak sprawdzić obrotomierz na krótko?
mozna - podłączając te 3 kable o których pisze markfive - to jest robota na 7 minut
Kisame

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: Kisame »

Okej, dzięki wam za odpowiedź :)

Teraz gdy już prawie wszystko jest już zrobione został temat smarowania zawieszenia. Poprzedni właściciel tak mi o tym gadał, ale gdy patrzałem na te smarowniczki to chyba smaru nie widziały od dawna :) Dodatkowo jest problem, że np. z tyłu smar nie chce wchodzić. Myślałem, że to wina smarowniczki, ale po wymianie, smar nadal wychodzi na boki nie z tej strony z której powinien. Wygląda na to, że musze rozkręcić te śruby przy tylnej piaście i wyczyścić?
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: markfive »

Pytanie. Czy były wymieniane osie, tulejki i łożyska tylnych wahaczy a jeżeli tak to kiedy ?. Czyli podstawowa sprawa - regeneracja tylnego zawieszenia.
Jeżeli było to robione dawno albo wcale i do tego ośki nie były regularnie smarowane to teraz samo smarowanie niewiele pomoże.
Z tylnymi wahaczami jest tak, że jeżeli wewnętrzna osłona osi ( plastikowa tuba pomiędzy tulejką a łożyskiem igiełkowym) jest popękana lub jej wcale nie ma, bo ktoś uznał że to element zbędny, to zanim smar wydostanie się z drugiej strony mocowania osi trzeba napełnić nim całą wolną przestrzeń wewnatrz odlewu wahacza a więc około kilograma smaru trzeba wtłoczyć :smile:
Kisame

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: Kisame »

No, w końcu problem smarowania też został rozwiązany. Trzeba było wymienić smarowniczki.

Aktualnie mam problem z ogrzewaniem. Z tego co rozumiem ten tłoczek, który jest podobny do tego od ssania, z narysowanym płomieniem jest od ogrzewania? Kiedy go przyciskam ciągle odskakuje.

Teraz się zastanawiam również nad montażem centralnego zamka w samochodzie. Może ktoś montował z was i w ogóle orientuje się czy to wykonalne w mini :)?
Awatar użytkownika
mikiV8
Wiarus
Wiarus
Posty: 548
Rejestracja: 13 wrz 2010, 20:46
Posiadane auto: Mini Morris 1973 998cc - w trakcie remontu
Lokalizacja: Gdańsk/Bielkówko

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: mikiV8 »

Centralny zamek miał w swoim Miniaku TRIP - na pewno udzieli Ci rad i wskazówek jeśli go poprosisz :grin:

A co do cięgna ogrzewania, to to się ciągnie, nie przyciska :razz:
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: markfive »

Kisame pisze:...Myślałem, że to wina smarowniczki, ale po wymianie, smar nadal wychodzi na boki nie z tej strony z której powinien.
Kisame pisze:...No, w końcu problem smarowania też został rozwiązany. Trzeba było wymienić smarowniczki
:smile:
Kisame pisze:...Aktualnie mam problem z ogrzewaniem. Z tego co rozumiem ten tłoczek, który jest podobny do tego od ssania, z narysowanym płomieniem jest od ogrzewania? Kiedy go przyciskam ciągle odskakuje
Cięgło zaworu ogrzewania, czyli jak to nazwałeś "tłoczek" w mini z Twojego rocznika działa tak, że gdy jest wciśniete do oporu to jest pełny przepływ i max grzanie. Gdy jest wyciągnięte to zamyka przepływ i obieg centralki. Blokowanie w dowolnej pozycji poprzez przekręcenie gałki lekko w prawo o 1/4 obr. ( wtedy samo nie wpada / nie otwiera samoczynnie przepływu ani nie odskakuje do pozycji zamkniecia). Aby wcisnąć albo bardziej wysunąć gałkę, trzeba odblokować przekręcając 1/4 obr w lewo. Nie wolno wyciągać ani wciskać gałki w pozycji zablokowanej.
Jeżeli blokada nie działa, to popsuto ją własnie w ten sposób :smile:
spitt
Nowy
Nowy
Posty: 28
Rejestracja: 13 lip 2012, 11:07
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: spitt »

Centralny zamek był zamontowany w samochodzie który kupiłem od użytkownika forum. Podczas prac blacharsko-lakierniczych zostały przez któregoś z wykonawców zdemontowane siłowniki.
Ponieważ i tak nie zamierzałem korzystać z dobrodziejstw "central lock'a" chętnie sprzedam siłowniki i piloty sterujące centralnym zamkiem
Kisame

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: Kisame »

Ah, o tym przekręceniu nie wiedziałem! Przyciskałem i zaraz to odbijało. Póki co auto jest na poprawce flagi, a ja rozpaczliwie szukam garażu do kupna. Niestety podaż jest bardzo mała w moim rejonie.

Co do centralki to będzie można omówić szczegóły na privie. Aktualnie robię wywiad na ten temat. Jak go będę robił to raczej dopiero w kwietniu.

P.S Jakie macie obroty w swoim mini po odłączeniu ssania? Ja mam ok. 1000 obr. Czy to nie jest trochę za dużo?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8846
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: flapjck1 »

jest. powinno byl 650-800
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Kisame

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: Kisame »

Czyli jak rozumiem mam wyregulować gaźnik tak jak jest podane w tym temacie?

http://forum.mini.org.pl/viewtopic.php? ... ght=obroty
Kisame

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: Kisame »

Pora na parę newsów z frontu odbudowy Mini ;)

Auto było na poprawkach lakierniczych bo gdzieniegdzie miał jakieś odpryski i ogólnie flagę trzeba było poprawić. Teraz flaga jest w końcu poprawiona.

Przy okazji gdy już się szykowałem do odjazdu spotkała mnie "miła niespodzianka" Coś się stało z linką gazu...Pedał gazu się zablokował. Dobrze, że wtedy gdy grzałem silnik. Jak już się przyciśnie to nie odskakuje. Zajrzałem pod maskę, a tam widzę, że od tej linki, która się składa z takich splotów prętów metalowych odeszło pare z nich i według mnie przez to się blokuje. Ogólnie to chyba w takim wypadku czeka mnie wymiana linki zapewne. Ogólnie nieciekawie...Musiałem dzwonić po lawetę i wracać innym samochodem niż zamierzałem. Na po świętach czeka mnie wymiana tego cholerstwa. A tak już chciałem zacząć jeździć. Tak czy siak nasza kochana zima to uniemożliwia :)
Kisame

Re: Moje pierwsze Mini

Post autor: Kisame »

W przerwie między naprawą linki gazu wrzucę w końcu zdjęcie jak auto wygląda, bo póki co treść króluje w moim temacie ;)

Obrazek
Załączniki
WP_001596.jpg
WP_001596.jpg (139.78 KiB) Przejrzano 2309 razy
WP_001597.jpg
WP_001597.jpg (124.2 KiB) Przejrzano 2308 razy
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2013, 13:57 przez Kisame, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ