Mini One D 90KM 2005 usterka

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

taszko

Mini One D 90KM 2005 usterka

Post autor: taszko »

Witam wszystkich !!

Jak wspomniałem w temacie posiadam 90 konne mini 1,4 D. Kupiłem go w zeszłym roku i tak od tej pory zauważyłem parę rzeczy których mechanicy nie potrafią rozwiązać a mnie doprowadzają do białej gorączki. Mianowicie zaczęło się klekotu silnika który nasila się przy ok 950 obr/min a później ustępuje, dalej gdzieś pod koniec grudnia przy temperaturze na zewnątrz koło -6 mini zaczął wskazywać +50. teraz raz wskazuje dobrze a raz źle, ale pojawił się nowy problem podczas jazdy włącza się kontrolka ręcznego po minucie włącza się kontrolka ASC i po kolejnej minucie kontrolka ręcznego się wyłącza i pozostaje kontrolka ASC która pozostaje włączona do momentu wyłączenia silnika nie zdarza się to zbyt często aczkolwiek zdarza. Zdarzają mu się także braki mocy przy zimnym silniku, a także raz zdarzyło mi się ze podczas jazdy przy wysokich obrotach zaczął przerywać jakby brakowało mu paliwa.
Trochę tego jest ale zaczynam myśleć że to wszystko dzieje się za sprawą komputera.

Proszę o pomoc :)
KW
Nowy
Nowy
Posty: 29
Rejestracja: 30 gru 2011, 21:16
Posiadane auto:
Lokalizacja: Śląsk

Re: Mini One D 90KM 2005 usterka

Post autor: KW »

Zacznij od sprawdzenia wiązki elektrycznej przy lewym przednim kole. Przypuszczam, że spartolona naprawa powypadkowa.
Awatar użytkownika
Bzyq
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 415
Rejestracja: 16 cze 2012, 18:27
Posiadane auto: MC R50
Lokalizacja: SC

Re: Mini One D 90KM 2005 usterka

Post autor: Bzyq »

Witamy!
bardzo się cieszę, że ktoś nowy z Częstochowy zawitał na forum. Mam nadzieję, że spotkamy się w niedługim czasie :wink:
Co do MINI to jeśli chodzi o:
- klekot (rozumiem, że przewyższa to standardowy klekot silnika Diesla) przyczyną może być rozrząd - bynajmniej w One i Cooper z silnikami benzynowymi coś takiego występuje (później ustępuje bo silnik rozgrzany). A może któryś z zaworów nie trzyma? Przyczyn może być wiele - tu musi być fachowa diagnoza specjalisty,
- wskaźnik temp. - termometr padł lub tak jak piszesz coś z komputerem,
- ręczny i kontrolka ASC to wina czujników ABS - miałem podobny problem (czyszczenie lub wymiana),
- przerywanie to być może świece a może pompa/filtr,

To wszystko to przypuszczenia. Tak na prawdę nikt Ci przez komputer problemu nie rozwiąże.
Zajrzyj do tego tematu (dotyczy zupełnie czegoś innego ale jest tam informacja o mechaniku z Cz-wy być może on pomoże) - lub pisz do Phantomas'a on u niego naprawiał i go polecał. Przypomniał mi się wątek więc podpowiadam. Powodzenia!
Bzyku
taszko

Re: Mini One D 90KM 2005 usterka

Post autor: taszko »

Dziękuje Wam za odpowiedzi :) Myślę że dzięki temu mini będzie w lepszym stanie :)
MiniaczONE

Re: Mini One D 90KM 2005 usterka

Post autor: MiniaczONE »

ja miałem problem w mietku w210 z termometrem- raz pokazywał dobrze, a raz nie wiadomo co, okazało się, że masę gubił
Grzegorz77

Re: Mini One D 90KM 2005 usterka

Post autor: Grzegorz77 »

Bzyq pisze: - przerywanie to być może świece a może pompa/filtr,
Apeluje do wszystkich - nie wiesz nie pisz ...świeca ...przerywanie w dieslu.... facepalm
Awatar użytkownika
Bzyq
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 415
Rejestracja: 16 cze 2012, 18:27
Posiadane auto: MC R50
Lokalizacja: SC

Re: Mini One D 90KM 2005 usterka

Post autor: Bzyq »

Grzegorz77 pisze:
Bzyq pisze: - przerywanie to być może świece a może pompa/filtr,
Apeluje do wszystkich - nie wiesz nie pisz ...świeca ...przerywanie w dieslu.... facepalm
Kolega taszko napisał, że przerywa mu na zimnym silniku to sugeruje, że świeca/e nie grzeją tak jak powinny lub jest po prostu spalona.
W końcu świeca żarowa jest potrzebna tylko przy niskich temp., do wstępnego podgrzania paliwa.
Bzyku
Grzegorz77

Re: Mini One D 90KM 2005 usterka

Post autor: Grzegorz77 »

Jeszcze trochę musisz poczytać...ale idziesz w dobrym kierunku :grin:
Gdyby problem był ze świeca żarowa to kolega pisał by o problemie z odpaleniem...
ODPOWIEDZ