Mini British Open 1.3 1999 rok

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: flapjck1 »

te pedaly wyrwane to od pracy :D u mnie to samo zaczelo sie dziac, pedal gazu za bardzo chodzi a blacha za miekka w tym miejscu niestety


pociesze cie ze wyglada jak kazdy miniak :P
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
morris super
Nowy
Nowy
Posty: 36
Rejestracja: 26 sty 2009, 09:29
Posiadane auto: Rover Mini Cooper 1,3 .1992r Morris Mini 850 de luxe 1967r
Lokalizacja: olsztyn,ul Dożynkowa 77

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: morris super »

Jak bys oglondal miniaki do sprzedazy pod kontem korozji to bys , nie kupil rzadnego.Ja kupilem endoskop, i sprawdzilem kilka mini w profilach ,krajobraz ksiezycowy.Stwierdzilem ze niema mini bez korozji.Trzeba kupic i robic a nie rospisywac sie ,na temat korozji.Powodzenia trzymam kciuki.
morris de-luxe
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: Bochen »

Korzystając z chwili wolnego czasu dokończyłem model, który zacząłem robić hmm.. w sumie nie pamiętam jak dawno. Narobiłem się lakierując go, a efekt i tak mnie nie zadowala. Zresztą ostatnie kroki w modelarstwie stawiałem kilkanaście lat temu uczestnicząc w kółku modelarskim i troche się wyszło z wprawy. Podsumowując - model jest zajebisty, polecam każdemu fanowi marki. Co sprawia największą frajdę? Z pewnością rozmiar - jest duuuży, 1/12. Dodatkowo fajne są chromowane elementy, jak garnki lamp, grill, etc.
Co do wykonania - wyszło mi tak sobie ; )

kilka fotek:

http://imgur.com/a/jYAqk
Załączniki
IMG_5274 (Kopiowanie).JPG
IMG_5274 (Kopiowanie).JPG (125.66 KiB) Przejrzano 3330 razy
Ostatnio zmieniony 16 lip 2012, 13:12 przez Bochen, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: Bochen »

Silnik pojechał do Se7vena na kurację ;)
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: Bochen »

powoli, powoli :)
Załączniki
zdjęcie 1 (Kopiowanie).JPG
zdjęcie 1 (Kopiowanie).JPG (158.31 KiB) Przejrzano 2826 razy
Ostatnio zmieniony 16 mar 2013, 14:46 przez Bochen, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: Bochen »

cos nie wyszlo wiec jeszcze raz :)
Załączniki
zdjęcie 3 (Kopiowanie).JPG
zdjęcie 3 (Kopiowanie).JPG (163.68 KiB) Przejrzano 2823 razy
zdjęcie 2 (Kopiowanie).JPG
zdjęcie 2 (Kopiowanie).JPG (154.76 KiB) Przejrzano 2823 razy
zdjęcie 1 (Kopiowanie).JPG
zdjęcie 1 (Kopiowanie).JPG (158.31 KiB) Przejrzano 2823 razy
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: Bochen »

i jeszcze jedno
Załączniki
zdjęcie 5 (Kopiowanie).JPG
zdjęcie 5 (Kopiowanie).JPG (169.52 KiB) Przejrzano 2819 razy
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: Bochen »

Wybieram się w tym tygodniu zrobić geometrię i zbieżność. Czy potrzebna mi jest jakaś wiedza tajemna którą mógłbym przekazać mechanikowi?

Wystarczą dane podane w tabelce na stronie Markfive? Z tyłu mam wahacze z regulacją zrobioną przez Sevena.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: flapjck1 »

wystarcza
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: monsterk »

Jak na tyle masz regulacje to zrób zbieżność fabryczna a kąt pochylenia koła na -0,5st czyli idź w negatyw. Z przodu ważne żeby byla rozbieżność
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: Bochen »

Odebrałem w końcu samochód i się cieszę na maksa, że w końcu mogę latać.

http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 736&type=1 tutaj cała odbudowa wraz z efektem końcowym

Pojawiło się jednak trochę problemów. Podstawowa sprawa to airbag - pali mi się lampka srs. Rozebrałem kierownicę i co? Okazało się, że jak rozbierali auto to wyjęli prawdopodobnie kierownicę razem z kolumną. Jako, że nie było już zwrotnic i magla, który by ograniczał ruch kierownicy, to pewnie ktoś zakręcił kierownicą kilka razy i urwał taśmę tego śmiesznego połączenia ślimakowego pod kierownicą. Udało mi się cholerstwo złożyć o tyle, że działa klakson (przyda się na przeglądzie) ale srs już nie.

W związku z tym mam dwa pytania: ma ktoś może coś takiego na zbyciu? A może da się to polutować jakoś?

Druga sprawa to chłodzenie. Auto się notorycznie przegrzewa więc rozebrałem czujnik i termostat. Termostat niby się otwiera przy okolo dziewięćdziesięciu stopniach. Poniżej zdjęcie testów czujnika temperatury :D

Czujnik wydaje się walnięty - w wodzie nie zamyka układu, a jak go grzałem świeczką to w końcu zamknął (po bardzo długim opalaniu), ale i tak rezystancja nie spadła do zera. Później wkręciłem go w obudowe, odpaliłem auto i podłączyłem miernik to gdy płyn się zaczął gotować na czujniku nadal był opór. Wskaźnik temperatury wskazuje środek pola czyli tak jakby w ogóle komputer nie widział czujnika. Swoją drogą coś jest nie tak bo chyba bez podłączonego czujnika komp powinien na stałe włączyć wentylator, zgadza się?

Co jeszcze powinienem sprawdzić? Jakieś rady? Chyba nie obędzie się bez pojechania na diagnostykę i skasowania błędów? Wkurza mnie ten wiatrak bo od samego początku mam z nim kłopoty. Może w końcu uda się to jakoś rozwiązać...

Aha i jeszcze jedno - jakie powinno być ładowanie na klemach a jakie na alternatorze?
Załączniki
zdjęcie 10.JPG
zdjęcie 10.JPG (95.91 KiB) Przejrzano 2502 razy
Ostatnio zmieniony 12 maja 2013, 21:01 przez Bochen, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: flapjck1 »

tasma poduszki bedzie pasowac z jakiegos wiekszego roverka typu 200 400 mgf mg tf
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: Bochen »

wow, nie pomyślałem o tym. Dzięki bardzo! już znalazłem na allegro, w sumie taniocha

reszta pytań pozostaje aktualna
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: flapjck1 »

z chlodzeniem: moze byc lipa, to czesto zdycha niejako systemowo, usterka komputera

ale zanim na tym stanie musisz sprawdzic instalacje, zwlaszcza sama kostke wtyczki,
masz racje ze powinien sie went. wlaczyc na stale po odpieciu wiec to jest sygnal ze albo wiazka albo komp.


w najgorszym wypadku bedziesz musial przerobic na uklad z pominieciem kompa :)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Szolders
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 232
Rejestracja: 05 wrz 2008, 09:24
Posiadane auto:
Lokalizacja: Nysa//Wrocław

Re: Mini British Open 1.3 1999 rok

Post autor: Szolders »

Sprawdz czy korek zbiorniczka trzyma ciśnienie. Najlepiej wymienic na nowy. Nie jest drogi a stary pewnie pamięta jeszcze fabrykę.

Co do czujnika to zwykle jak sie psuje to wentylator dziala caly czas. Podlacz wentylator na krotko, moze to jego wina. Jak odlaczysz czujnik to wentylator powinien sie wlączyc.

Na klemach i alernatorze powinno byc identyczne ładowanie, w okolicach 13.8V
Back on the road...
ODPOWIEDZ