żółta lampka silnika świeci
żółta lampka silnika świeci
Witam. Dzisiaj zapaliła się żółta lampka kontrolna silniczek. Wg instrukcji - usterka silnika z pogorszeniem wartości spalin. Czy wiecie co zacz? Już kiedyś miałem taką lampeczkę, ale mechanik wyjasnił mi, ze może gorsze paliwo. Tyle, że ja nie zbliżam się do innych niż BP stacji. Panika czy spokój? Pozdrawiam
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: żółta lampka silnika świeci
Ogólnie spokój, ale potrzebny mechanik z softem diagnostycznym, żeby zobaczyć co nie działa/nie działało tak jak powinno
static
Re: żółta lampka silnika świeci
czasem jak mało zupy w baku a pociskasz to potrafi się przyświecić, ale wtedy wystarczy zalać i po problemie
- mainecoon6
- Swój Człowiek
- Posty: 142
- Rejestracja: 29 lip 2012, 16:39
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Brzeziny/Łódź
Re: żółta lampka silnika świeci
ja bym się nie przejmował, chyba że błąd bedzię wyskakiwał coraz częściej ,wtedy diagnoza
Re: żółta lampka silnika świeci
BP to nie jest jakas rewelacja, lalem juz wszystko praktycznie. BP Ultimate to chyba tylko z napisu zawory graly symfonie Beethovena i po 2 tankowaniach przestalem tankowac. Orlen Verva 98 paliwo jak palowi.Bliska 98 to samo jak i reszta stacji. Polubilem zas shella V Power Racing inaczej auto zaczelo jezdzic jak kilka misiecy temu przesiadlem sie tylko na to paliwo ostatecznie lejej V Powera 95 bo niestety nie na kazdej stacji jest V Power Racing bo jak ludzie widza prawie 6,5 za litr paliwa to zwalu dostaja a roznica prawde mowiac pomiedzy pelnym bakiem na bliskiej czy innej stacji to jakies 16zloty na baku czyli paczka fajek… Nie pale wiec wole poswiecic wiecej dla jakosci.Marek Serek pisze:Witam. Dzisiaj zapaliła się żółta lampka kontrolna silniczek. Wg instrukcji - usterka silnika z pogorszeniem wartości spalin. Czy wiecie co zacz? Już kiedyś miałem taką lampeczkę, ale mechanik wyjasnił mi, ze może gorsze paliwo. Tyle, że ja nie zbliżam się do innych niż BP stacji. Panika czy spokój? Pozdrawiam
Ostatnio mialem przypadek w nowej BMW 7 jak po zatankowaniu Orlen Verva Diesel auto przestalo jezdzic i caly uklad paliwowy szlak trafil wiec cos chyba bylo nie tak w paliwie co prawda przejechalem 60tys w rok w poprzednim aucie i nic takiego sie nie stalo.
Re: żółta sampka cd
wkrec sonde co masz ja przed soba jak otworzysz maske czyli od lewej strony za turbo i wez ja przeczysc i wkrec, odpal i zobacz czy cos pomoglo. Mi przezcyszczenie pomoglo na tydzien hehe a pozniej nowa sonda za 380zl udalo sie wyrwac z KolmotuMarek Serek pisze:zapomniałm dodać, że trochę go przytyka.
Re: żółta lampka silnika świeci
Ja zaczęłam mieś problem z tą kontrolką w okresie zimowym. Poprzednie zimy 'przeszły' gładko. Samochód ma prawie 6 lat, jeździ bardzo dużo .
Najpierw wymienione świece, bo był już czas, po jakimś czasie błąd znowu wyskoczył (niestety nie potrafię podać nr błędu). Po diagnostyce stanęło na wtrysku paliwa (do baku został nalany jakiś płyn czyszczący) i sondy lambda (zostały przeczyszczone). Niestety po około 3 tg. błąd wyskoczył znowu. Moc jest ok. Jedyne co mnie niepokoi to gaśnięcie (nie zawsze) jak odpalam (akumulator jest nowy, wymieniałam w tym roku) i jak jest zimny to na 'jałowym biegu' nierówne obroty.
Na jutro jestem umówiona na diagnostykę, jak wyjdzie znowu ten wtrysk i sondy to pewnie będzie wymiana i zobaczymy.
Daj znać , czy będziesz diagnozował i co wyjdzie.
Najpierw wymienione świece, bo był już czas, po jakimś czasie błąd znowu wyskoczył (niestety nie potrafię podać nr błędu). Po diagnostyce stanęło na wtrysku paliwa (do baku został nalany jakiś płyn czyszczący) i sondy lambda (zostały przeczyszczone). Niestety po około 3 tg. błąd wyskoczył znowu. Moc jest ok. Jedyne co mnie niepokoi to gaśnięcie (nie zawsze) jak odpalam (akumulator jest nowy, wymieniałam w tym roku) i jak jest zimny to na 'jałowym biegu' nierówne obroty.
Na jutro jestem umówiona na diagnostykę, jak wyjdzie znowu ten wtrysk i sondy to pewnie będzie wymiana i zobaczymy.
Daj znać , czy będziesz diagnozował i co wyjdzie.
Re: żółta lampka silnika świeci
Najczesciej sondy w Eskach R56 padaja te pierwsze przez turbo bo temperatura je niszczy jak sie auto butujeSisi0908 pisze:Ja zaczęłam mieś problem z tą kontrolką w okresie zimowym. Poprzednie zimy 'przeszły' gładko. Samochód ma prawie 6 lat, jeździ bardzo dużo .
Najpierw wymienione świece, bo był już czas, po jakimś czasie błąd znowu wyskoczył (niestety nie potrafię podać nr błędu). Po diagnostyce stanęło na wtrysku paliwa (do baku został nalany jakiś płyn czyszczący) i sondy lambda (zostały przeczyszczone). Niestety po około 3 tg. błąd wyskoczył znowu. Moc jest ok. Jedyne co mnie niepokoi to gaśnięcie (nie zawsze) jak odpalam (akumulator jest nowy, wymieniałam w tym roku) i jak jest zimny to na 'jałowym biegu' nierówne obroty.
Na jutro jestem umówiona na diagnostykę, jak wyjdzie znowu ten wtrysk i sondy to pewnie będzie wymiana i zobaczymy.
Daj znać , czy będziesz diagnozował i co wyjdzie.
Re: żółta lampka silnika świeci
Witam, jestem nowy na tym forum. Samochód Mini cooper s 1.6 125kW 2005r. Samochód ma 57kkm, padła sonda wymieniłem na nową uniwersalną, za miesiąc znowu błąd sondy przed kat. wymieniłem na 2 nową uniwersalną tamtą uznali na gwarancji. Dzisiaj znowu błąd sondy. W między czasie wymieniłem świece i filtr powietrza ale problem pozostał. Sonda pracuje w cały zakresie. Czy do tego modelu musi być jakaś specyficzna sonda, bo hurtownia nakazuje uniwersalną NTK... ?
Poniżej ramka zamrożona:
P0130 Sonda lambda 1 (przed katalizatorem) rząd 1;
sygnał nieprawidłowy,
wystąpił przy przebiegu= 52;
usterka wystąpiła x razy= 34;
ECU: 0x13 Pid:0x02 Frame: 0x00 Warunki wystąpienia kodu usterk P0130
Pid:0x03 System paliwa 1 otwarta pętla
Status: pasywn.
Pid:0x03 System paliwa 1 zamknięta pętla
Status: aktywn.
Pid:0x03 System paliwa 1 otwarta pętla napęd
Status: pasywn.
Pid:0x03 System paliwa 1 otwarta pętla usterka
Status: pasywn.
Pid:0x03 System paliwa 1 zamknięta pętla usterka
Status: pasywn.
Pid:0x03 System paliwa 2 otwarta pętla
Status: pasywn.
Pid:0x03 System paliwa 2 zamknięta pętla napęd
Status: pasywn.
Pid:0x03 System paliwa 2 otwarta pętla napęd
Status: pasywn.
Pid:0x03 System paliwa 2 otwarta pętla usterka
Status: pasywn.
Pid:0x03 System paliwa 2 zamknięta pętla usterka
Status: pasywn.
Pid:0x04 Obliczona wartość obciążenia
Wert: 38.81 [%]
Pid:0x05 Temperatura cieczy chłodzącej
Wert: 9.00 [oC]
Pid:0x06 Krótkotrwała korekta wtrysku rząd 1
Wert:-3.12 [oC]
Pid:0x07 Długotrwała korekta wtrysku rząd 1
Wert: -196.09 [%]
Pid:0x0B Ciśnienie absolutne na kolektorze ssącym
Wert: 42.00 [kPa]
Pid:0x0C Obroty silnika
Wert:1238.00 [1/min]
Pid:0x0D Czujnik prędkości
Wert:0.00 [km/h]
Pid:0x0E Wyprzedzenie zapłonu cyl.1
Wert: -45.50 []
Pid:0x0F Temp. powietrza dolotowego
Wert:-7.00 [oC]
Pid:0x11 Pozycja absolutna przepustnicy
Wert:14.90 [%]
Rozjechany LTFT czym może być spowodowany ??????
Poniżej ramka zamrożona:
P0130 Sonda lambda 1 (przed katalizatorem) rząd 1;
sygnał nieprawidłowy,
wystąpił przy przebiegu= 52;
usterka wystąpiła x razy= 34;
ECU: 0x13 Pid:0x02 Frame: 0x00 Warunki wystąpienia kodu usterk P0130
Pid:0x03 System paliwa 1 otwarta pętla
Status: pasywn.
Pid:0x03 System paliwa 1 zamknięta pętla
Status: aktywn.
Pid:0x03 System paliwa 1 otwarta pętla napęd
Status: pasywn.
Pid:0x03 System paliwa 1 otwarta pętla usterka
Status: pasywn.
Pid:0x03 System paliwa 1 zamknięta pętla usterka
Status: pasywn.
Pid:0x03 System paliwa 2 otwarta pętla
Status: pasywn.
Pid:0x03 System paliwa 2 zamknięta pętla napęd
Status: pasywn.
Pid:0x03 System paliwa 2 otwarta pętla napęd
Status: pasywn.
Pid:0x03 System paliwa 2 otwarta pętla usterka
Status: pasywn.
Pid:0x03 System paliwa 2 zamknięta pętla usterka
Status: pasywn.
Pid:0x04 Obliczona wartość obciążenia
Wert: 38.81 [%]
Pid:0x05 Temperatura cieczy chłodzącej
Wert: 9.00 [oC]
Pid:0x06 Krótkotrwała korekta wtrysku rząd 1
Wert:-3.12 [oC]
Pid:0x07 Długotrwała korekta wtrysku rząd 1
Wert: -196.09 [%]
Pid:0x0B Ciśnienie absolutne na kolektorze ssącym
Wert: 42.00 [kPa]
Pid:0x0C Obroty silnika
Wert:1238.00 [1/min]
Pid:0x0D Czujnik prędkości
Wert:0.00 [km/h]
Pid:0x0E Wyprzedzenie zapłonu cyl.1
Wert: -45.50 []
Pid:0x0F Temp. powietrza dolotowego
Wert:-7.00 [oC]
Pid:0x11 Pozycja absolutna przepustnicy
Wert:14.90 [%]
Rozjechany LTFT czym może być spowodowany ??????
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: żółta lampka silnika świeci
przyczyna moze byc w uszkodzonych wtryskach, zaworze odpowietrzenia par paliwa, nieszczelnoscia pod kolektorem/egr - nie wiem jak w miniakach to wyglada
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow