Rodzaje skrzyń automatycznych w Mini

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Olo

Re: Rodzaje skrzyń automatycznych w Mini

Post autor: Olo »

Nie wykluczam, ze moga byc oczywiscie i te i te skrzynie bo nigdzie nie jest napisane, ze bede pakowac Asina czy ZF do kazdego miniacza. Wsadzaja to co wyjdzie taniej w ilosciach milionowych i jest to logiczne a ile to przetrwa to juz ich nie interesuje.

Over…

ps. nie uwazam sie za wszechwiedzacego
Funkykoval
Nowy
Nowy
Posty: 62
Rejestracja: 16 sie 2012, 16:53
Posiadane auto:
Lokalizacja: Opole

Re: Rodzaje skrzyń automatycznych w Mini

Post autor: Funkykoval »

moja CVT z 2002 ma juz za soba 65tys.km i - tfu, tfu - nic sie nie dzieje
(oczywiscie olejek wymienilem)
pozdrav
Olo

Re: Rodzaje skrzyń automatycznych w Mini

Post autor: Olo »

Funkykoval pisze:moja CVT z 2002 ma juz za soba 65tys.km i - tfu, tfu - nic sie nie dzieje
(oczywiscie olejek wymienilem)
jak sie dba o skrzynie wymieniajac oleje i filtry to raczej szlak jej od tak nie trafi. Mam na DSG nabiegnae 200tys i jezdzi bez problemu. W poprzednim aucie mialem normalny 6biegowy automat i ktos zalal ja innym olejem niz producent zaleza i lekko szarpala jak redukowala z 3na 2 ze wzglegu, ze skrzynia nie lubi zmian oleju i leje sie to co fabryka daje albo od nowosci sie zlewa i zalewa innym. Koszt naprawy automatow sa szacowane potem w tysiacach
Cinu
Nowy
Nowy
Posty: 17
Rejestracja: 01 cze 2013, 17:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rodzaje skrzyń automatycznych w Mini

Post autor: Cinu »

Przeczytałem te posty i zastanawiam się czego ludzie oczekują od automatycznej skrzyni? Większość chciałaby chyba żeby była manualną :D Jeśli jeździ się normalnie, czyli nie sportowo skrzynia CVT działa jak każda inna automatyczna:
https://www.youtube.com/watch?v=4CiNPyqGNy8
Jeśli chce się poszaleć to faktycznie robi się dziwnie, ale wtedy pozostaje ręczna zmiana przełożenia łopatkami lub lewarkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=b0RCmY4uvd8

Na marginesie dodam, że w CVT chodzi o komfort - płynność zmian i ekonomię - mniejsze spalanie niż w klasycznym automacie. Dodatkowo skrzynia CVT jest lżejsza niż np. DSG. I nie twierdzę, że DSG jest złe.
Olo

Re: Rodzaje skrzyń automatycznych w Mini

Post autor: Olo »

Cinu pisze:Przeczytałem te posty i zastanawiam się czego ludzie oczekują od automatycznej skrzyni? Większość chciałaby chyba żeby była manualną :D Jeśli jeździ się normalnie, czyli nie sportowo skrzynia CVT działa jak każda inna automatyczna:
https://www.youtube.com/watch?v=4CiNPyqGNy8
Jeśli chce się poszaleć to faktycznie robi się dziwnie, ale wtedy pozostaje ręczna zmiana przełożenia łopatkami lub lewarkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=b0RCmY4uvd8

Na marginesie dodam, że w CVT chodzi o komfort - płynność zmian i ekonomię - mniejsze spalanie niż w klasycznym automacie. Dodatkowo skrzynia CVT jest lżejsza niż np. DSG. I nie twierdzę, że DSG jest złe.
Do sportowej jazdy wystarczy jakis dobry automat od Z F jedno sprzeglowy i tyle. CVT dla mnie to szit i nie wiem po co to wogole wyladowalo w samochodach. DSG nie sa zle te pierwsze generacje byly srednie a zaczelo sie od golda 4 i modelu r32 bo tam ona wyladowala pierwsza w 2003 roku. Te nowe DGS to juz inna bajka chodza naprawde super. Najwazniejsze to zmieniac oleje w automatach do 60tys w manualach zreszta tez! Jak ktos mi powie ze sa skrzynie bezobslugowe to zycze powodzenia z taka skrzynia pozniej bo po 200tys a nawet wsczesniej jest do wywalenia do kosza. Wystarczy poczytac na necie ile skrzyn Z F z bmw i DSG padlo bo nie zmieniany byl olej
ODPOWIEDZ