Budowa silnika 1300 A+

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Budowa silnika 1300 A+

Post autor: monsterk »

Tak policzyłem w myślach i około 10 silników wyremontowałem w przeciągu ostatnich 2 lat.
A co do klawiatury to zwróć uwagę gdzie jest otwór blokujący ośkę. Jak wkręcałem śrubę stożkową to bylo tak ze z jednej strony nie bylo miejsca na podkładki
Pipi

Re: Budowa silnika 1300 A+

Post autor: Pipi »

z checia bym Ci oddal swoj silnik do przejrzenia i delikatnego podrasowania tylko chyba jeszcze mnie na to nie stac :(
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Budowa silnika 1300 A+

Post autor: monsterk »

Pipi pisze:z checia bym Ci oddal swoj silnik do przejrzenia i delikatnego podrasowania tylko chyba jeszcze mnie na to nie stac :(
:mrgreen:
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Budowa silnika 1300 A+

Post autor: monsterk »

A teraz walka z silnikiem MPI, niby mały przebieg bo około 60 tyś km a w środku trochę do roboty znalazło się. Tak wygląda silnik który dotarł do mnie
Załączniki
IMG_3237.JPG
IMG_3237.JPG (135.6 KiB) Przejrzano 935 razy
IMG_3235.JPG
IMG_3235.JPG (107.17 KiB) Przejrzano 935 razy
IMG_3234.JPG
IMG_3234.JPG (110.16 KiB) Przejrzano 935 razy
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Budowa silnika 1300 A+

Post autor: monsterk »

Po odkręceniu pompy wody ukazał się rdzawy widok, w mpi to normalka, tak właśnie wygląda płyn chłodzący nie wymieniany od nowości, rdzawy i śmierdzący.

Kolejna niespodzianka to zapieczona głowica na środkowej szpilce, świadczy to o przegrzewaniu silnika i nie zmienianiu we właściwym czasie oleju. w tym przypadku musiałem wykręcić 8 szpilek zewnętrznych i kręcąc głowicą odkręcić ją wraz ze szpilką
Załączniki
IMG_3239.JPG
IMG_3239.JPG (128.75 KiB) Przejrzano 926 razy
IMG_3239.JPG
IMG_3239.JPG (128.75 KiB) Przejrzano 926 razy
IMG_3238.JPG
IMG_3238.JPG (125.14 KiB) Przejrzano 926 razy
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Budowa silnika 1300 A+

Post autor: monsterk »

Po rozłączeniu silnika od skrzyni ukazał się szlam w skrzyni biegów

Panewki wału trochę ucierpiały, szczególnie środkowa główna

Po wyjęciu tłoków okazało się że pierścienie olejowe są zaklejone i nie spełniały swojej roli
Załączniki
IMG_3244.JPG
IMG_3244.JPG (116.15 KiB) Przejrzano 914 razy
IMG_3243.JPG
IMG_3243.JPG (104.24 KiB) Przejrzano 914 razy
IMG_3247.JPG
IMG_3247.JPG (121.28 KiB) Przejrzano 914 razy
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Budowa silnika 1300 A+

Post autor: monsterk »

dalszy ciąg weryfikacji
Załączniki
IMG_3249.JPG
IMG_3249.JPG (106.05 KiB) Przejrzano 908 razy
IMG_3248.JPG
IMG_3248.JPG (133.64 KiB) Przejrzano 908 razy
IMG_3245.JPG
IMG_3245.JPG (127.07 KiB) Przejrzano 908 razy
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Budowa silnika 1300 A+

Post autor: monsterk »

Zarośnięta głowica nagarem

Czas mycia i składania skrzyni biegów
Załączniki
IMG_3252.JPG
IMG_3252.JPG (121.31 KiB) Przejrzano 901 razy
IMG_3251.JPG
IMG_3251.JPG (116.38 KiB) Przejrzano 901 razy
IMG_3250.JPG
IMG_3250.JPG (91.06 KiB) Przejrzano 901 razy
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Budowa silnika 1300 A+

Post autor: monsterk »

obudowa skrzyni po kilkukrotnym myciu
Załączniki
IMG_3253.JPG
IMG_3253.JPG (105.9 KiB) Przejrzano 898 razy
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Budowa silnika 1300 A+

Post autor: monsterk »

i dalej
Załączniki
IMG_3254.JPG
IMG_3254.JPG (105.95 KiB) Przejrzano 894 razy
ODPOWIEDZ