Na tak wysokim zawieszeniu nie ma sie co dziwic ze dupa ucieka itp. Zrobilbys to samo w obnizonym miniaczu na tych samych oponach i juz by nie bylo tego zachowania. Kwestia srodka ciezkosci. Kiedys na seri tez mi wyrzucalo dupe z zakretow po obnizeniu i utwardzeniu oraz usztywnieniu auto jezdzi jak po szynachmaniujr pisze:droższe w zakupie - fakt 1, problematyczne przy wymianie - fakt 2, droższe przy montażu - fakt 3, ale wystarczy mieć 2 komplety felg (lato i zima) i po problemie 2/3 przez lata, a są mocniejsze i naprawdę ratują jak masz laczka.
nie naprawia się ich na pewno, jeśli chodzi o rozcięcie boków, a co do zarzucania tyłem... kwestia masy auta na tylnej osi..., temperatury, nawierzchni i toru jazdy/prędkości. mi raczej przodem wyjeżdża (trzymam gazem w łukach, jak odpuścisz to wiadomo, że tył ucieknie). tyłem zarzuca jak go sprowokuję balansem, hamując lewą nogą w zakręcie, albo ręcznym
Opony RUN FLAT czy normalne?
Re: Opony RUN FLAT czy normalne?
-
- Wiarus
- Posty: 925
- Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
- Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Opony RUN FLAT czy normalne?
zgadza się. chodziło mi o to, że to nie wina runflat'ów jak niektórzy sugerują.
Re: Opony RUN FLAT czy normalne?
RF lepiej trzyma na zakretach bo ma mocniejsza siatka na bokach i opona przy ostrym wchodzeniu w zakret nie podlega takim ugieciom jak normalna guma. Ale jak wiadomo wszystko ma swoje plusy i minusy a do wyscigow i tak uzywa sie normalne lacie. Ja tez smigam na normalnych bo na RF to mialbym dopiero mega twardo na tych nastawach gwintu co mam...maniujr pisze:zgadza się. chodziło mi o to, że to nie wina runflat'ów jak niektórzy sugerują.
- hello
- Wiarus
- Posty: 536
- Rejestracja: 20 lis 2008, 16:33
- Posiadane auto: '96 Sportspack
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Opony RUN FLAT czy normalne?
w RF nie chodzi o oszczędność tylko o spokój myśli - bo fizycznie problem przebitej opony przestaje istnieć. i fakt - jest mniej komfortowo, trudniej się zmienia oponę, opony są droższe i gorzej dostępne itp. ale moim zdaniem warto. assistance nie pojawia się w sekundę, a opona może strzelić w najróżniejszych momentach, np. kiedy wyjątkowo nam się gdzieś śpieszy. jeżdżę tak już dobre kilka lat (lato i zima 16" RSC na osobnych felgach) i zero problemów. raz opona złapała gwoździa i nawet nie wiedziałem gdzie i kiedy, dowiedziałem się dopiero po zasygnalizowaniu tego przez system. ponieważ było to koło prawy tył to gdyby nie kontrolka w życiu bym nie poczuł że jadę bez powietrza...
Re: Opony RUN FLAT czy normalne?
Ja caly czas smigam na normalnych lackach i nie mialem nigdy problemow jeszcze. A nie zaloze RF na do naciagu bo jest to raczej niewykonalne…hello pisze:w RF nie chodzi o oszczędność tylko o spokój myśli - bo fizycznie problem przebitej opony przestaje istnieć. i fakt - jest mniej komfortowo, trudniej się zmienia oponę, opony są droższe i gorzej dostępne itp. ale moim zdaniem warto. assistance nie pojawia się w sekundę, a opona może strzelić w najróżniejszych momentach, np. kiedy wyjątkowo nam się gdzieś śpieszy. jeżdżę tak już dobre kilka lat (lato i zima 16" RSC na osobnych felgach) i zero problemów. raz opona złapała gwoździa i nawet nie wiedziałem gdzie i kiedy, dowiedziałem się dopiero po zasygnalizowaniu tego przez system. ponieważ było to koło prawy tył to gdyby nie kontrolka w życiu bym nie poczuł że jadę bez powietrza...
Kazdy jezdzi na tym co lubi i uspokaja jego wewnetrzne "JA"

- Psztymucel
- Wiarus
- Posty: 841
- Rejestracja: 05 gru 2004, 09:32
- Posiadane auto: IMA, Fulvia, 900, Ypsilon
- Lokalizacja: Świdnica
- Kontakt:
Re: Opony RUN FLAT czy normalne?
Nie wiem czy to nie wada fabryczna... ja też złapałem prawy tyłhello pisze:raz opona złapała gwoździa i nawet nie wiedziałem gdzie i kiedy, dowiedziałem się dopiero po zasygnalizowaniu tego przez system. ponieważ było to koło prawy tył to gdyby nie kontrolka w życiu bym nie poczuł że jadę bez powietrza...

Niestety u mnie było gorzej bo do moich opon zimowych miałem 660 km i musiałem mieć coś już... i musiałem kupić 2 normalne... Ale jak tu już zostało powiedziane - każdemu według potrzeb.
W.
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 6
- Rejestracja: 11 paź 2011, 15:12
- Posiadane auto: Audi x2 + JCW
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Opony RUN FLAT czy normalne?
u mojej mamy letnie Bridgestone są zwykłe, a zimowe Goodyeary UG7 RF... dla mnie RF to porażka, strasznie twarde i mało komfortowe. ale to może dlatego, że pierwszy raz miałem z nimi do czynienia. ale tam jest balon 195/55/16.. w Audi takich opon nie ma, ale i tak jestem przyzwyczajony do twardych gum. u siebie w A5 mam 255/35/19 Dunlop SportMaxx GT i Michelin Pilot Sport 2, obie opony mega twarde. ale i tak bardziej komfortowe niż te RF..
Re: Opony RUN FLAT czy normalne?
Uwiez sa jeszcze twardsze od tego co wymienilesjedrekx pisze:u mojej mamy letnie Bridgestone są zwykłe, a zimowe Goodyeary UG7 RF... dla mnie RF to porażka, strasznie twarde i mało komfortowe. ale to może dlatego, że pierwszy raz miałem z nimi do czynienia. ale tam jest balon 195/55/16.. w Audi takich opon nie ma, ale i tak jestem przyzwyczajony do twardych gum. u siebie w A5 mam 255/35/19 Dunlop SportMaxx GT i Michelin Pilot Sport 2, obie opony mega twarde. ale i tak bardziej komfortowe niż te RF..

-
- Nowy
- Posty: 40
- Rejestracja: 28 sie 2012, 23:54
- Posiadane auto: MCS 2013 + JCW Brake Kit
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Opony RUN FLAT czy normalne?
Jak dla mnie Dunlop Sport 01 RF, ktore teraz mam sa za twarde...Olo pisze:Uwiez sa jeszcze twardsze od tego co wymienilesjedrekx pisze:u mojej mamy letnie Bridgestone są zwykłe, a zimowe Goodyeary UG7 RF... dla mnie RF to porażka, strasznie twarde i mało komfortowe. ale to może dlatego, że pierwszy raz miałem z nimi do czynienia. ale tam jest balon 195/55/16.. w Audi takich opon nie ma, ale i tak jestem przyzwyczajony do twardych gum. u siebie w A5 mam 255/35/19 Dunlop SportMaxx GT i Michelin Pilot Sport 2, obie opony mega twarde. ale i tak bardziej komfortowe niż te RF..
Czy ktos probowal juz: ToyoProxes T1-R?
Re: Opony RUN FLAT czy normalne?
Na golfie mialem i powiem ze spoko na suchym na mokrym juz nie jest za ciekawie...kawa pisze:Jak dla mnie Dunlop Sport 01 RF, ktore teraz mam sa za twarde...Olo pisze:Uwiez sa jeszcze twardsze od tego co wymienilesjedrekx pisze:u mojej mamy letnie Bridgestone są zwykłe, a zimowe Goodyeary UG7 RF... dla mnie RF to porażka, strasznie twarde i mało komfortowe. ale to może dlatego, że pierwszy raz miałem z nimi do czynienia. ale tam jest balon 195/55/16.. w Audi takich opon nie ma, ale i tak jestem przyzwyczajony do twardych gum. u siebie w A5 mam 255/35/19 Dunlop SportMaxx GT i Michelin Pilot Sport 2, obie opony mega twarde. ale i tak bardziej komfortowe niż te RF..
Czy ktos probowal juz: ToyoProxes T1-R?
Falkeny FK453 a do mini FK452 sa bardzo dobre i wcalenie ustepuja Dunlopom, Michelin, Yokohamie i innym topowym firma.
- Babak
- Swój Człowiek
- Posty: 358
- Rejestracja: 22 mar 2010, 23:04
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Opony RUN FLAT czy normalne?
a ja właśnie nabyłem drogą kupna nowe ContinentalContiSport 3 215/45 R17 z lutego 2013r zwykłe,
bo nasłuchałem się od wielu osób i w warsztatach, że na takim profilu to Run Flaty i niekomfortowe i wszystko wali, stuka oraz zawieszeniu się dostaje.
Kupię ten uszczelniacz w szpraju + jak Pipidi koło dojazdowe na dłuższe podróże bo i tak w trase to max 2osoby jadą z bagażami także dojazdówka znajdzie dla siebie przestrzeń.
Pytanie brzmi teraz czy ktoś ma w MINI i może mi podać rozmiary dojazdówki?
Wiem że średnica musi się zgadzać ale chce zobaczyć co tam macie ;P
bo nasłuchałem się od wielu osób i w warsztatach, że na takim profilu to Run Flaty i niekomfortowe i wszystko wali, stuka oraz zawieszeniu się dostaje.
Kupię ten uszczelniacz w szpraju + jak Pipidi koło dojazdowe na dłuższe podróże bo i tak w trase to max 2osoby jadą z bagażami także dojazdówka znajdzie dla siebie przestrzeń.
Pytanie brzmi teraz czy ktoś ma w MINI i może mi podać rozmiary dojazdówki?
Wiem że średnica musi się zgadzać ale chce zobaczyć co tam macie ;P
Re: Opony RUN FLAT czy normalne?
Zobcz co ci wogole wejdzie najmniejszego na Ske na zaciski przednie.
Co do zestawow to po tekim zestawie naprawczym i tak opona do kosza co prawda zam firmy co czyszcza potem felgi i kola z tego syfu ale nie kasuja mala oraz opona juz nie jest taka sama.
Co do rozmiaru to raczej 205/45/17 215 to na 35/18 prawidlowy rozmiar dla mini
Co do zestawow to po tekim zestawie naprawczym i tak opona do kosza co prawda zam firmy co czyszcza potem felgi i kola z tego syfu ale nie kasuja mala oraz opona juz nie jest taka sama.
Co do rozmiaru to raczej 205/45/17 215 to na 35/18 prawidlowy rozmiar dla mini
Re: Opony RUN FLAT czy normalne?
57 tysięcy opony były założone jako seryjne, tak widnieje w dokumentach. przez nieuwagę poprzedniego właściciela prawa została krzywo przytarta. Ja zrobiłem na oponach 4 tysiące i powiem Ci że nie jest źle. Jedyne co czuje każdą dziurę ( mój tata śmieje się ze nawet czuje jak po pasach przejeżdżam)... Wczoraj wyważyłem dwie tylnie opony i problem się zmniejszył. Mini trzyma się drogi jak przyklejone do 60 km/h przy 80/90 i ostrych zakrętach tyłek trochę ucieka..... PowodzeniaBzyq pisze:Mam Goodyear NCT5 RF też już swoje mają i w ostrym zakręcie też tak mam. Myśle nad wymianą. Jaka opinia na temat Dunlop'ów co o nich możesz powiedzieć ile sezonów, jaki przebieg na nich masz? Ja na Goodyear'y nie narzekam, dobrze się trzymają jak na swój czas i eksploatacje. Słyszałem, że Dunlopy szybko się ścierają to prawda?tomsop pisze:mam dunlopy run flat trochę starawe ( prawa to już trupy) ale dalej na nich śmigam minusem jest ze przy 50-60 km/h w ostrych zakrętach trochę mi tyłek ucieka... mieliście coś takiego? Wiem, że jest to igranie z ogniem ale jeszcze tydzień musze czekać na nowe gumy.
1

Re: Opony RUN FLAT czy normalne?
To chyba nie zasługa opon ale zawieszenia audi. W moim a6 jest podobnie mino "laczka" auto jest komfortowe...jedrekx pisze: u siebie w A5 mam 255/35/19 Dunlop SportMaxx GT i Michelin Pilot Sport 2, obie opony mega twarde. ale i tak bardziej komfortowe niż te RF..

-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 6
- Rejestracja: 11 paź 2011, 15:12
- Posiadane auto: Audi x2 + JCW
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Opony RUN FLAT czy normalne?
możliwe, mam 1BE (czyli twardsze, nieobniżone). ale na zimowych Dunlopach Winter 3D 225/50/17 jest rewelacjatomsop pisze:To chyba nie zasługa opon ale zawieszenia audi. W moim a6 jest podobnie mino "laczka" auto jest komfortowe...jedrekx pisze: u siebie w A5 mam 255/35/19 Dunlop SportMaxx GT i Michelin Pilot Sport 2, obie opony mega twarde. ale i tak bardziej komfortowe niż te RF..
