R50, R53 przed lift. Rdza! Blacharka

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Awatar użytkownika
Babak
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 358
Rejestracja: 22 mar 2010, 23:04
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

R50, R53 przed lift. Rdza! Blacharka

Post autor: Babak »

Właśnie oddałem samochód do lakiernika na kilka napraw parkingowych + przy okazji chciałbym zniweczyć plany rdzy na mojej karoserii.

Przy takiej okazji pragnę rozpocząć taki nowy temat a propos przypadków na Mini I-gen.

Samochód wyprodukowany w marcu 2003r czyli przed lift.
Jestem drugim właścicielem, ale znam samochód od nowości i nie było przygód wypadkowych czy jakich kol wiek napraw blacharskich w miejscach ukazanych na zdjęciach.

Do klasyki należą oczywiście tylne klapy i ognisko rdzy przy otworach na kostki oświetlenia tablicy rejestracyjnej.
Ale! równolegle do klapy purchle (rdzewienie od środka) zaczęły pojawiać się wokół lewej tylnej lampy.
To był 2010r. także pewnie zaczęło gnić pewnie w 2009 czyli po 6 latach od daty produkcji.
Czy kogoś zaskoczył tym podobny fakt?

Oto zdjęcia:
Załączniki
2010r. lewy tył. Prawy bez oznak rdzy.
2010r. lewy tył. Prawy bez oznak rdzy.
DSCN9363.jpg (1.49 MiB) Przejrzano 2323 razy
2010r. prawdopodobną przyczyną dostania się wody był brak kostek oświetlenia. Pewnego momentu zdecydowały sobie wypaść :(
2010r. prawdopodobną przyczyną dostania się wody był brak kostek oświetlenia. Pewnego momentu zdecydowały sobie wypaść :(
IMG_2507.jpg (1.1 MiB) Przejrzano 2323 razy
2010r. pierwsze oznaki rdzy
2010r. pierwsze oznaki rdzy
DSCN9365.jpg (812.16 KiB) Przejrzano 2323 razy
Awatar użytkownika
Babak
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 358
Rejestracja: 22 mar 2010, 23:04
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: R50, R53 przed lift. Rdza! Blacharka

Post autor: Babak »

To był 2010, lakiernik nie dał mi gwarancji na klapę bo już była przegnita od środka.
Co mógł to oczyścił, ale mamy 2013 i klapa już się poddała.
Przy tylnej lampie wyciął fragmenty i wspawał blachę.
Niestety tu rdza również powróciła.

Na gwarancji będę miał teraz wycinany większy fragment tylnego lewego błotnika w okół lampy i wspawywany z innego auta z Włoch bez śladów rdzy.

A więc tak to wyglądało kilka dni temu:
Załączniki
2013r. nawrót gnicia wokół lewej lampy.
2013r. nawrót gnicia wokół lewej lampy.
IMG_2829.JPG (1.5 MiB) Przejrzano 2316 razy
2013r. tylna klapa -nawrót pruchnicy
2013r. tylna klapa -nawrót pruchnicy
P4143098.jpg (736.95 KiB) Przejrzano 2316 razy
Awatar użytkownika
Babak
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 358
Rejestracja: 22 mar 2010, 23:04
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: R50, R53 przed lift. Rdza! Blacharka

Post autor: Babak »

Ale teraz największa niespodzianka!
Zobaczcie gdzie zaczynają pokazywać się purchle!

zaczyna mnie to martwić...

Czy ktoś z was zaobserwował coś podobnego?
Załączniki
2013r. purchle wokół wlewu paliwa. Na razie w jednym punkcie.
2013r. purchle wokół wlewu paliwa. Na razie w jednym punkcie.
IMG_2830.JPG (1.22 MiB) Przejrzano 2314 razy
Awatar użytkownika
Kocyk
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 267
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:38
Posiadane auto: MINI Cooper Green Arrow
Lokalizacja: Warszawa

Re: R50, R53 przed lift. Rdza! Blacharka

Post autor: Kocyk »

Niestety brak odpowiedniej konserwacji karoserii powoduje takie przykre widoki :( Jadę jutro oglądać R50 z 2001 roku. Zobaczymy co tam ciekawego siedzi...
Awatar użytkownika
Bzyq
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 481
Rejestracja: 16 cze 2012, 18:27
Posiadane auto: MC R50
Lokalizacja: SC

Re: R50, R53 przed lift. Rdza! Blacharka

Post autor: Bzyq »

Zgadzam się z poprzednikiem. Konserwacja karoserii ma tutaj duże znaczenie ale nie tylko. Nieciągłość materiału może mieć wpływ na powstanie takich pęcherzy. Jazda w zimie też robi swoje. Można by się zastanowić nad użytym podkładem oraz lakierem. Można szukać przyczyny ale to za dużo zabawy no i nie wiem czy warto. Lepiej (tak jak już to robisz) walczyć z tym. Generalnie z tego co często się obserwuje to pierwsze oznaki korozji pojawiają się przy drzwiach - dolny róg od wewnętrznej strony (oraz tak jak wspomniałeś klapy). Jak jest z tym u Ciebie?
Na chwilę obecną nie dostrzegam nigdzie podobnego problemu (R50 '03). Jedyne co zjadła rdza to tłumik, zresztą już dawno wymieniony..
Bzyku
Awatar użytkownika
Babak
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 358
Rejestracja: 22 mar 2010, 23:04
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: R50, R53 przed lift. Rdza! Blacharka

Post autor: Babak »

drzwi u mnie czyste
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: R50, R53 przed lift. Rdza! Blacharka

Post autor: flapjck1 »

koroduje bo byl walony/malowany/obtarty - proste - widac to wyraznie na blotniku pod wlewem i na tej korozji pod lampa


klapa to inna para kaloszy - chyba zaden producent nie przyklada sie do procesu technologicznego tego elementu - wczesniej czy pozniej gnija wszystkie - zaczyna sie od elementow wspolpracujacych - blendy, listwy, elementy oswietleniowe - uszkadzaja powloke lakiernicza i wystawiaja stal na dzialanie czynnikow zewn.
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Babak
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 358
Rejestracja: 22 mar 2010, 23:04
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: R50, R53 przed lift. Rdza! Blacharka

Post autor: Babak »

rzeczywiście patrząc na to od strony logicznej cały ten element musiał być kiedyś naprawiany.
Pytanie tylko jak to możliwe aby bez wiedzy mojej oraz pierwszej właścicielki ktoś to naprawiał.
W warsztacie też na długo nie zostawialiśmy auta żeby mieli czas mieć dzwona i go naprawić.

Dziwna akcja... kiedyś słyszałem, że bmw sprzedało nowy samochód z naprawianymi drzwiami bo w transporcie jakiś grzmot był.

Jak to teraz naprawić jak nadkole od środka rdzewieje?
Mam całą lewą tylną ćwiartkę z włocha ale boże ile to roboty, ćwierć auta trzeba wyciąć!
Awatar użytkownika
g00dMan
Wiarus
Wiarus
Posty: 589
Rejestracja: 14 wrz 2009, 10:44
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: R50, R53 przed lift. Rdza! Blacharka

Post autor: g00dMan »

Babak pisze:Pytanie tylko jak to możliwe aby bez wiedzy mojej oraz pierwszej właścicielki ktoś to naprawiał.
W warsztacie też na długo nie zostawialiśmy auta żeby mieli czas mieć dzwona i go naprawić.

Dziwna akcja... kiedyś słyszałem, że bmw sprzedało nowy samochód z naprawianymi drzwiami bo w transporcie jakiś grzmot był.
Masz odpowiedź ;)
Nowe auta ze statku/pociągu/tira same się nie rozładują ;) Przed tym jak trafią do salonu przechodzą przez wiele rąk i uszkodzenia zwyczajnie się zdarzają.
Później wystarczy, że trafi się nieuczciwy salon, który nie wspomni o tym i tyle.
Awatar użytkownika
t_scarf
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 215
Rejestracja: 26 lip 2012, 12:25
Posiadane auto:
Lokalizacja: Mysłowice

Re: R50, R53 przed lift. Rdza! Blacharka

Post autor: t_scarf »

Ja mam podobnie ze swoją klapą :evil:
Wypadła mi kiedyś lampka oświetlenia tablicy rejestracyjnej i po zimie wyszło tyle rdzy, że dramat... Od teraz sprawdzam regularnie, czy lampki są na miejscu facepalm
Wszystko mam już wyczyszczone i zabezpieczone, ale na zaprawki jest tego trochę za dużo i nie wygląda to za ciekawie, więc w to miejsce pójdą chyba naklejane pasy :roll:
Jeśli chodzi o inne fragmenty to u mnie brak śladów rdzy -> MINIak z '05

Co ciekawe, kupując auto w zeszłym roku, na masce była niewielka wgniotka i odpryśnięty lakier o powierzchni ok. 2cm² po parkingowej przygodzie.... która miała miejsce bodajże rok wcześniej - goła blacha na wierzchu i do tej pory brak ognisk rdzy w tym miejscu :shock:
Widać więc, że da się dobrze zabezpieczyć blachę...
Załączniki
DSC00431.JPG
DSC00431.JPG (99.28 KiB) Przejrzano 2215 razy
maniujr
Wiarus
Wiarus
Posty: 954
Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: R50, R53 przed lift. Rdza! Blacharka

Post autor: maniujr »

klapa to standard, u mnie to samo...
Olo

Re: R50, R53 przed lift. Rdza! Blacharka

Post autor: Olo »

Ja w swoim R56 tez teraz szlifowalem i malowalem cala tylna klape bo po zimie pod szyba odezwaly sie juz jakies malusienkie okaziki czegos wiec zostalo odrazu zniwelowane. Nie ma sie co dziwic w szczegolmnosci, ze z kol narzuca caly syf na klape wraz ze sola i przezera lakier. W zime trzeba czesciej splukiwac chociaz ta sol z karoserii
Awatar użytkownika
Babak
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 358
Rejestracja: 22 mar 2010, 23:04
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

wypadające oświetlenie tablicy rejestracyjnej

Post autor: Babak »

najsłabszym ogniwem tej klapy są chyba wypadające kostki z oświetleniem tablicy rejestracyjnej.
Byłem dziś u Zarzyc'a w serwisie i na podwórku stoją akurat 4 miniaki I-gen. We wszystkich nie ma szybek a w większości szybek i żarówek.

Jest z tym nie mały problem bo:
1) nie można dokupić samych "wkładów" w formie szybek do listwy bagażnika
2) nowa kompletna listwa w ASO = ok. 300zł !!!!
3) musimy się wtedy bawić z malowaniem (jak ktoś ma pod kolor) + jakąś przeróbką aby na przyszłość nie wypadało
4) na allegro używki jak są to w większości bez szybek

jest trochę na allegro wkładów ledowych w formie samych żarówek "beczek" za ok 15zł/szt
lub kompletny wkład led+szybka za 100-130zł za 2szt.
Ale!
żeby nie było za pięknie dopatrzyłem się, że wraz z szybkami i żaróweczkami w naszych pięknych listwach znikają również takie blaszki-wtyki w które to montuje się te nowe ledy!
Tak więc przed zakupem kompletnych ledów możemy mieć nie miłą niespodziankę że ich po prostu nie wepniemy bo nie będzie do czego :(
maniujr
Wiarus
Wiarus
Posty: 954
Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: R50, R53 przed lift. Rdza! Blacharka

Post autor: maniujr »

kupiłem w ASO te "szybki" oświetlenia tablicy, bo też mi brakowały. cena jeśli dobrze pamiętam poniżej 50pln za kompet.

żarówki przylutowałem, bo blaszki trzymające żarówkę przegniły...
Awatar użytkownika
Babak
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 358
Rejestracja: 22 mar 2010, 23:04
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: R50, R53 przed lift. Rdza! Blacharka

Post autor: Babak »

maniujr pisze:kupiłem w ASO te "szybki" oświetlenia tablicy, bo też mi brakowały. cena jeśli dobrze pamiętam poniżej 50pln za kompet.
O kurde! a mi wciskają coś innego. Muszę podjechać do tej Bawarii i to wyegzekwować.
Tylko nie wiem co z tymi blaszkami... ja ich nie mam...
ODPOWIEDZ