Witam jestem nowicjuszką na tym forum.Niedawno kupiłam Mini Cooper 2002 R50 .Proszę podpowiedzcie mi co powinnam zrobić,wymienić w pierwszej kolejności.Na co zwrócić szczególną uwagę w moim Miniaku?Wiem na bank ,że w grudniu 2012 r przy 196 000 tyś km był wymieniany olej w serwisie.
I drugie pytanie- mam radio na kasety czy jest możliwość wymiany na CD?
Kolejne pytanko- chce wymienić fotele czy macie może link bądz zaufany sklep z akcesoriami ,częściami do Mini?
Pozdrawiam
Mini Cooper R50
-
- Wiarus
- Posty: 537
- Rejestracja: 03 gru 2011, 23:21
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Szczecinek/Poznań
Re: Mini Cooper R50
jesli kupiles r50, to raczej nie sadze zeby Cie bylo stac na fotele ze sklepu
sam szukam fajnych foteli w dobrym stanie, ale nie jest latwo.
jesli chodzi o to "co wymieniac", to sprawa chyba prosta i oczywista - jechac do jakiegos zaufanego/polecanego mechanika i wymieniac to co uzna za stosowne - zwlaszcza jesli sie nie znasz. Nikt Ci nie powie co jest do wymiany na podstawie zdjecia
P.S.
Witaj w naszym gronie
.

sam szukam fajnych foteli w dobrym stanie, ale nie jest latwo.
jesli chodzi o to "co wymieniac", to sprawa chyba prosta i oczywista - jechac do jakiegos zaufanego/polecanego mechanika i wymieniac to co uzna za stosowne - zwlaszcza jesli sie nie znasz. Nikt Ci nie powie co jest do wymiany na podstawie zdjecia

P.S.
Witaj w naszym gronie

There's two muffins sitting side by side in a muffin tin in the oven. One muffin says to the other, "Boy, it's hot in here!", and the other one says, "Holy Crap! A talking muffin!".
- Bzyq
- Swój Człowiek
- Posty: 415
- Rejestracja: 16 cze 2012, 18:27
- Posiadane auto: MC R50
- Lokalizacja: SC
Re: Mini Cooper R50
Witamy i gratulujemy zakupu!
Nawiasem mówiąc bardzo ładne MINI
.
Ja bym radził w pierwszej kolejności wymienić: filtr powietrza, wszystkie płyny (chłodnica, spryskiwacze, olej w skrzyni, olej w silniku - w zależności ile km było zrobione od grudnia '12), klimatyzacje odgrzybić i naładować, akumulator jeśli dawno nie był wymieniany, można filtr paliwa, świece, warto też zobaczyć jak zawieszenie się trzyma. Auto już trochę przejechane ma więc coś już musiało być wymieniane ale trzeba by więcej o nim wiedzieć. Generalnie to tak jak mówi Brennt.
Radio oczywiście da się wymienić na takie z CD.
Co do foteli to nie wiem ale można szukać na allegro, tablicy, gumtree. Można też oddać do renowacji - gdzieś był o tym osobny temat. Pozdro!


Ja bym radził w pierwszej kolejności wymienić: filtr powietrza, wszystkie płyny (chłodnica, spryskiwacze, olej w skrzyni, olej w silniku - w zależności ile km było zrobione od grudnia '12), klimatyzacje odgrzybić i naładować, akumulator jeśli dawno nie był wymieniany, można filtr paliwa, świece, warto też zobaczyć jak zawieszenie się trzyma. Auto już trochę przejechane ma więc coś już musiało być wymieniane ale trzeba by więcej o nim wiedzieć. Generalnie to tak jak mówi Brennt.
Radio oczywiście da się wymienić na takie z CD.
Co do foteli to nie wiem ale można szukać na allegro, tablicy, gumtree. Można też oddać do renowacji - gdzieś był o tym osobny temat. Pozdro!
Bzyku
Re: Mini Cooper R50
Dziękuję za informacje.Choć o tych podstawach wiedziałam ,myślałam że może jest coś innego w tych autkach na co powinnam zwrócić szczególnie uwagę.
Fakt nawet nie myślałam o zakupie nowych foteli heh tylko o używanych .
Co do zaufanych mechaników hmm ,no własnie tu jest największy problem ;/ ,juz tyle razy zostałam przez " zaufanych" z polecenia oczywiście mechaników oszukana ,że ręce i cycuszki opadają ;/. A szkoda mi jest oddać w ręce jakiś patałachów mojego Miniaczka .
Pozdrawiam serdecznie
Fakt nawet nie myślałam o zakupie nowych foteli heh tylko o używanych .
Co do zaufanych mechaników hmm ,no własnie tu jest największy problem ;/ ,juz tyle razy zostałam przez " zaufanych" z polecenia oczywiście mechaników oszukana ,że ręce i cycuszki opadają ;/. A szkoda mi jest oddać w ręce jakiś patałachów mojego Miniaczka .
Pozdrawiam serdecznie

Re: Mini Cooper R50
Czasem można ustrzelić fajne fotele. Ja za moje "nowe - stare" fotele raczej nie przepłaciłem. 79 pln za komplet. 100% sprawne z poduszkami i matami grzewczymi. Zregenerowałem tzn. polakierowałem boczek od strony kierowcy i są jak nowe. W sumie zamknąłem się w 100 pln.
Dla niedowiarków link do aukcji na której je nabyłem :
http://allegro.pl/fotele-kanapa-do-mini ... 56463.html
W rzeczywistości wyglądają duuuużo lepiej. Wrzucę kiedyś foto w galerii.
Dla niedowiarków link do aukcji na której je nabyłem :
http://allegro.pl/fotele-kanapa-do-mini ... 56463.html
W rzeczywistości wyglądają duuuużo lepiej. Wrzucę kiedyś foto w galerii.
- Kocyk
- Swój Człowiek
- Posty: 264
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:38
- Posiadane auto: MINI Cooper Green Arrow
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Mini Cooper R50
Co trzeba sprawdzić/wymienić po zakupie w MINI Cooper R50 - 2002r.:
- podłączyć pod komputer i sprawdzić błędy
- olej, filtr oleju, filtr powietrza (bezwarunkowo, chyba, że auto jest ze 100% pewnego źródła),
- sprawdzić płyn pompy wspomagania, ewentualnie wymienić (warto dbać o pompę bo droga),
- otworzyć maskę, później auto na podnośnik i sprawdzić czy nie cieknie z jakiejkolwiek dziury (a lubi sobie pociec z miski olejowej, z półosiek, z przewodu ciśnieniowego pompy wspomagania, z pod pokrywy zaworów, czy dekla rozrządu),
- sprawdzić zawieszenie, w szczególności tuleje wahaczy (są mało żywotne),
- wymienić filtr paliwa (który znajduje się przy baku pod tylną kanapą; wiele osób bagatelizuje tę część, a jest ona baaardzo ważna),
- pojechać do wulkanizatora i wyważyć kółeczka,
- można jeszcze sprawdzić świece zapłonowe,
Generalnie jeżeli większość z tych rzeczy będzie do wymiany to z kieszeni ubywa +/- 2000zł (NIE W ASO, bo ASO zgarnęłoby dwa razy tyle), lecz auto będzie wtedy CACY!
- podłączyć pod komputer i sprawdzić błędy

- olej, filtr oleju, filtr powietrza (bezwarunkowo, chyba, że auto jest ze 100% pewnego źródła),
- sprawdzić płyn pompy wspomagania, ewentualnie wymienić (warto dbać o pompę bo droga),
- otworzyć maskę, później auto na podnośnik i sprawdzić czy nie cieknie z jakiejkolwiek dziury (a lubi sobie pociec z miski olejowej, z półosiek, z przewodu ciśnieniowego pompy wspomagania, z pod pokrywy zaworów, czy dekla rozrządu),
- sprawdzić zawieszenie, w szczególności tuleje wahaczy (są mało żywotne),
- wymienić filtr paliwa (który znajduje się przy baku pod tylną kanapą; wiele osób bagatelizuje tę część, a jest ona baaardzo ważna),
- pojechać do wulkanizatora i wyważyć kółeczka,
- można jeszcze sprawdzić świece zapłonowe,
Generalnie jeżeli większość z tych rzeczy będzie do wymiany to z kieszeni ubywa +/- 2000zł (NIE W ASO, bo ASO zgarnęłoby dwa razy tyle), lecz auto będzie wtedy CACY!
- Kocyk
- Swój Człowiek
- Posty: 264
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:38
- Posiadane auto: MINI Cooper Green Arrow
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Mini Cooper R50
P.S.
Jeszcze warto sprawdzić tarcze, klocki i płyn hamulcowy.
Jeszcze warto sprawdzić tarcze, klocki i płyn hamulcowy.