Podłączenie starego licznika (jajka) do nowszej instalacji

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
czestermo
Zarząd
Zarząd
Posty: 1393
Rejestracja: 29 sty 2005, 12:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: Podłączenie starego licznika (jajka) do nowszej instalacji

Post autor: czestermo »

a znacie sposób na poprawne działanie temperatury wody w zegarach zintegrowanych z prędkościomierzem??
wiem że nie tylko ja mam taki problem.
wskaźnik startuje od zera a następnie szybko wpada na czerwone pole.
sądu nie ma... ale wyrok wydany na wieczność, z ogólnego też mnie wyrzucą;-)
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Podłączenie starego licznika (jajka) do nowszej instalacji

Post autor: markfive »

Przyczyną złych wskazań mogą być:
1. Żle dobrany czujnik temperatury w głowicy. Jeżeli wskaźnik (zegar) jest smitha to i czujnik taki musi być. Jeżeli wskaźnik włoski innocenti to i czujnik musi być włoski z tego samego zestawu. Chodzi o parametry i system ( bimetal lub rezystor w czujniku)
2. Jeżeli w zasilaniu wskaźników przewidziany jest stabilizator obniżajacy napięcie to musi on być i działać prawidłowo
3. Wskaźnik wychyla się szybko do poz max po właczeniu zapłonu wtedy gdy obwód czujnika zwarty jest do masy.
ODPOWIEDZ