Prośba do fachowców.
Prośba do fachowców.
Witam.
Jako że zamierzam zakupić mini dla małżonki postanowiłem zapisać się na forum.
Zrobiłem to dlatego, ponieważ mam nadzieję, że szanowni forumowicze pomożecie mi swoimi radami uniknąć bubla poskładanego z dwóch czy trzech miniaków w jeden.
Pochodzę z Konina. Swoje poszukiwania chcę zaokrąglić w okolicach 100km. W grę wchodzi więc Poznań, Łódź i okolice (jeśli znajdzie się gdzies perełka to pofatyguję się po nia jechać dalej).
Przeglądając oczywiście alledogo natknąłem sie wiele ofert. Większość oczywiście bezwypadkowy, I właściciel, serwisowany w ASO.
Dlatego chciałbym byście rzucili na okiem na kilka propozycji, które wstępnie wybrałem (budżet w okolicach 23- 24 tyś. Będe wdzięczny za wszelkie sugestie. Wiem że ciężko coś wywnioskowac po zdjęciach. Dlatego mam nadzieje, że byc może wskażecie mi jakiś kierunek- na co zwracać uwagę.
http://otomoto.pl/mini-cooper-1-6-C28583239.html
http://otomoto.pl/mini-cooper-stan-bdb- ... 08162.html
http://otomoto.pl/mini-cooper-klima-alu ... 62215.html
Jako że zamierzam zakupić mini dla małżonki postanowiłem zapisać się na forum.
Zrobiłem to dlatego, ponieważ mam nadzieję, że szanowni forumowicze pomożecie mi swoimi radami uniknąć bubla poskładanego z dwóch czy trzech miniaków w jeden.
Pochodzę z Konina. Swoje poszukiwania chcę zaokrąglić w okolicach 100km. W grę wchodzi więc Poznań, Łódź i okolice (jeśli znajdzie się gdzies perełka to pofatyguję się po nia jechać dalej).
Przeglądając oczywiście alledogo natknąłem sie wiele ofert. Większość oczywiście bezwypadkowy, I właściciel, serwisowany w ASO.
Dlatego chciałbym byście rzucili na okiem na kilka propozycji, które wstępnie wybrałem (budżet w okolicach 23- 24 tyś. Będe wdzięczny za wszelkie sugestie. Wiem że ciężko coś wywnioskowac po zdjęciach. Dlatego mam nadzieje, że byc może wskażecie mi jakiś kierunek- na co zwracać uwagę.
http://otomoto.pl/mini-cooper-1-6-C28583239.html
http://otomoto.pl/mini-cooper-stan-bdb- ... 08162.html
http://otomoto.pl/mini-cooper-klima-alu ... 62215.html
Re: Prośba do fachowców.
Na moje oko, wszytskie są ok... Ostatni link wydaje sie najciekawszy (http://otomoto.pl/mini-cooper-klima-alu ... 62215.html) , półskórzana tapicerka jest spoko ale i tak wiele jej brakuje do tej z park lane
Jeżeli pojedziesz oglądać miniaki zwróć uwage na takie sprawy jak: -opony(stan i sposób w jakim są starte bo wg. mojego mechanika r50 lubi tracić zbierzność) - spasowanie drzwi( mam na myśli szpary pomiędzy elementami metalowymi) - no i okna czy odpowiednio się domykają.... Możesz jeszcze otworzyć bagażnik i porównać spawy karoseri prawa lewa strona bedzie je widać po otwarciu bocznych drzwiczek w bagażniku. Zwróć uwage na spawy w komorze silnikowej czy są identycnze po lewej i prwej stronie... To tyle jeśli chodzi o spawanei MINI z kilku różnych aut 


Re: Prośba do fachowców.
Dziś byłem zapoznać się z ofertą białego, a w sumie to ecru- jak to określiła moja kobieta. Autko fajne- klimatyczne. Szyby po otwarciu się domykają same. Niby nic nie stuka nie puka. Choć po wyjściu na zewnątrz gdy chodził słyszałem dziwny łękot jakby pasek się źlizgał. Ponoć miał coś z tyłu robione. przód ponoć nie tknięty. Szyby z tego samego okresu
P.S.
Czy we wszystkich miniakach sprzęgło tak ciężko chodzi???

P.S.
Czy we wszystkich miniakach sprzęgło tak ciężko chodzi???
-
- Nowy
- Posty: 73
- Rejestracja: 20 cze 2013, 13:17
- Posiadane auto: Cooper D 2011
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Prośba do fachowców.
Nie mam mini zbyt dlugo, ale moim zdaniem pedał sprzegła pracuje normalnie, nie ciezko
- mainecoon6
- Swój Człowiek
- Posty: 136
- Rejestracja: 29 lip 2012, 16:39
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Brzeziny/Łódź
Re: Prośba do fachowców.
ciężko chodzące sprzęgło to normalka. tak samo jak kierownica, każdy gdy wsiądzie do mojego mini pyta się, "masz ty wspomaganie ? " 

MINI R50 R52 R56 ONE-->COOPER programowa zmiana ECU na Cooper w każdym MINI One
Remap 90--> 120 KM
DIAGNOSTYKA KODOWANIE DOPOSAŻANIE NAGŁOŚNIENIE
BMW MINI NAWIGACJE POLSKIE MENU MAPY 2015 KODY FSC
http://bmw-retrofit.pl/
TEL: 533-734-913
Remap 90--> 120 KM
DIAGNOSTYKA KODOWANIE DOPOSAŻANIE NAGŁOŚNIENIE
BMW MINI NAWIGACJE POLSKIE MENU MAPY 2015 KODY FSC
http://bmw-retrofit.pl/
TEL: 533-734-913
Re: Prośba do fachowców.
Wielkie dzięki za info mainecoon6.
Faktycznie też zauważyłem, że kierownica ciężko chodzi- szczególnie na postoju.
Sprzęgło w porównaniu do mojego focusa chodzi cieżko, a do Yariski to różnica jest ogromna.
Ok. Jutro jade do Poznania obejrzeć jeszcze parę sztuk. Myślę jeszcze zachaczyc o Słupcę po drodze. Jest tam jedna sztuka przerobiona na gaz. (http://otomoto.pl/mini-cooper-1-6-benz- ... 28272.html). Przypuszczam, że wielu powie że to profanacja, ale chciałem się dowiedzieć, czy są jakieś istotne-głównie negatywne czynniki wpływające na silnik mini przez instalacje gazową.
Z góry dzięki za odpowiedź.
Faktycznie też zauważyłem, że kierownica ciężko chodzi- szczególnie na postoju.
Sprzęgło w porównaniu do mojego focusa chodzi cieżko, a do Yariski to różnica jest ogromna.
Ok. Jutro jade do Poznania obejrzeć jeszcze parę sztuk. Myślę jeszcze zachaczyc o Słupcę po drodze. Jest tam jedna sztuka przerobiona na gaz. (http://otomoto.pl/mini-cooper-1-6-benz- ... 28272.html). Przypuszczam, że wielu powie że to profanacja, ale chciałem się dowiedzieć, czy są jakieś istotne-głównie negatywne czynniki wpływające na silnik mini przez instalacje gazową.
Z góry dzięki za odpowiedź.
- Kocyk
- Swój Człowiek
- Posty: 264
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:38
- Posiadane auto: MINI Cooper Green Arrow
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Prośba do fachowców.
Pozwolisz, że zacytuję swoją wypowiedź z "kiedys" 
Co trzeba sprawdzić/wymienić przed i po zakupie w MINI Cooper R50.
- podłączyć pod komputer i sprawdzić błędy
- olej, filtr oleju, filtr powietrza (bezwarunkowo, chyba, że auto jest ze 100% pewnego źródła),
- klocki, tarcze hamulcowe,
- sprawdzić płyn pompy wspomagania, ewentualnie wymienić (warto dbać o pompę bo droga),
- otworzyć maskę, później auto na podnośnik i sprawdzić czy nie cieknie z jakiejkolwiek dziury (a lubi sobie pociec z miski olejowej, z półosiek, z przewodu ciśnieniowego pompy wspomagania, z pod pokrywy zaworów, czy dekla rozrządu),
- sprawdzić zawieszenie, w szczególności tuleje wahaczy (są mało żywotne),
- wymienić filtr paliwa (który znajduje się przy baku pod tylną kanapą; wiele osób bagatelizuje tę część, a jest ona baaardzo ważna),
- pojechać do wulkanizatora i wyważyć kółeczka,
- można jeszcze sprawdzić świece zapłonowe,
Generalnie jeżeli większość z tych rzeczy będzie do wymiany to z kieszeni ubywa +/- 2000zł (NIE W ASO, bo ASO zgarnęłoby dwa razy tyle), lecz auto będzie wtedy CACY!

Co trzeba sprawdzić/wymienić przed i po zakupie w MINI Cooper R50.
- podłączyć pod komputer i sprawdzić błędy

- olej, filtr oleju, filtr powietrza (bezwarunkowo, chyba, że auto jest ze 100% pewnego źródła),
- klocki, tarcze hamulcowe,
- sprawdzić płyn pompy wspomagania, ewentualnie wymienić (warto dbać o pompę bo droga),
- otworzyć maskę, później auto na podnośnik i sprawdzić czy nie cieknie z jakiejkolwiek dziury (a lubi sobie pociec z miski olejowej, z półosiek, z przewodu ciśnieniowego pompy wspomagania, z pod pokrywy zaworów, czy dekla rozrządu),
- sprawdzić zawieszenie, w szczególności tuleje wahaczy (są mało żywotne),
- wymienić filtr paliwa (który znajduje się przy baku pod tylną kanapą; wiele osób bagatelizuje tę część, a jest ona baaardzo ważna),
- pojechać do wulkanizatora i wyważyć kółeczka,
- można jeszcze sprawdzić świece zapłonowe,
Generalnie jeżeli większość z tych rzeczy będzie do wymiany to z kieszeni ubywa +/- 2000zł (NIE W ASO, bo ASO zgarnęłoby dwa razy tyle), lecz auto będzie wtedy CACY!
- mainecoon6
- Swój Człowiek
- Posty: 136
- Rejestracja: 29 lip 2012, 16:39
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Brzeziny/Łódź
Re: Prośba do fachowców.
Kolego :besmart123
W swoim mini one+chip (modowany wsad od coopera ~120km) posiadam gaz, moje spostrzeżenia przy zakupie auta z gazem.
Po pierwsze , to nie jest profanacja tego samochodu, gdyż silnik w mini to zwykłe 1.6 ! a to że zaoszczędze sobie bo kosz przejechania 100 km to ok 22zł to czysta przyjemność z jazdy, nie musze sobię żałować, jeżdze dużo, a zrobiłem na gazie juz ponad 30 tyś. Wymieniałem jedynie filtr za 30 zł..+ 1 przeglad 50zł
Po drugie, klasa/jakoś założonych komponentów instalacji gazowej. Spisujesz nazwe, i wujek google.
Po trzecie, poprostu dej mu na zimnym, i benzynie i na gazie. Nie może być wyczuwalnej różnicy w mocy miedzy gazem a bezyną.
Po czwarte głównym czynnikiem wpływającym negatywnie w posiadaniu gazu, jest to że państwo zarabia na Tobie zdecydowanie mniej !
Pamiętaj dobra instalacja nie ma żadnego wpływu na silnik benzynowy !
W swoim mini one+chip (modowany wsad od coopera ~120km) posiadam gaz, moje spostrzeżenia przy zakupie auta z gazem.
Po pierwsze , to nie jest profanacja tego samochodu, gdyż silnik w mini to zwykłe 1.6 ! a to że zaoszczędze sobie bo kosz przejechania 100 km to ok 22zł to czysta przyjemność z jazdy, nie musze sobię żałować, jeżdze dużo, a zrobiłem na gazie juz ponad 30 tyś. Wymieniałem jedynie filtr za 30 zł..+ 1 przeglad 50zł
Po drugie, klasa/jakoś założonych komponentów instalacji gazowej. Spisujesz nazwe, i wujek google.
Po trzecie, poprostu dej mu na zimnym, i benzynie i na gazie. Nie może być wyczuwalnej różnicy w mocy miedzy gazem a bezyną.
Po czwarte głównym czynnikiem wpływającym negatywnie w posiadaniu gazu, jest to że państwo zarabia na Tobie zdecydowanie mniej !
Pamiętaj dobra instalacja nie ma żadnego wpływu na silnik benzynowy !
MINI R50 R52 R56 ONE-->COOPER programowa zmiana ECU na Cooper w każdym MINI One
Remap 90--> 120 KM
DIAGNOSTYKA KODOWANIE DOPOSAŻANIE NAGŁOŚNIENIE
BMW MINI NAWIGACJE POLSKIE MENU MAPY 2015 KODY FSC
http://bmw-retrofit.pl/
TEL: 533-734-913
Remap 90--> 120 KM
DIAGNOSTYKA KODOWANIE DOPOSAŻANIE NAGŁOŚNIENIE
BMW MINI NAWIGACJE POLSKIE MENU MAPY 2015 KODY FSC
http://bmw-retrofit.pl/
TEL: 533-734-913
Re: Prośba do fachowców.
Tylko trzeba pamietac o jednym, ze gaz tez sie serwisuje co 15tys zeby wszystko potem smigalo az milo i warto wymienic ten durny filtr oraz nie tankowac najgorszego scierwa bo jest tyle syfu w nim ze szok (wiem z autopsji) I czestsze wymiany swiec bo na gazie je szybciej upala
- Kocyk
- Swój Człowiek
- Posty: 264
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:38
- Posiadane auto: MINI Cooper Green Arrow
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Prośba do fachowców.
Pytanie gdzie jest butla zamontowana.
Podobno można montować butlę pod samochodem, ale nigdy nie widziałem takiej instalacji w mini.
MINI to auto bardzo niepraktyczne, dużo pali i jest drogie w naprawach, a na polskich drogach wybija Ci kręgosłup... istnieje powszechna opinia, że MINI + LPG = WSTYD (o tym zaraz) lecz kiedy otworzysz drzwi, usiądziesz wygodnie w lekko wyprofilowanym fotelu, przekręcisz kluczyk w stacyjce i usłyszysz pomruk Tritec'a, dociśniesz pedał gazu zmieniając kolejno biegi, kiedy z błyskiem w oku i zawrotną prędkością pokonasz kolejny zakręt nie pomyślisz o tym co złe. Zakochasz się w tym aucie jak w pięknej kobiecie, a Twoim głównym marzeniem każdego dnia będzie przejechanie się nim.
LPG - kogo stać na benzynę, powie że gaz to wstyd. Kogo nie stać na benzynę, a kocha markę mini wstawi gaz żeby tylko częściej przeżywać to co opisałem wcześniej!
Podobno można montować butlę pod samochodem, ale nigdy nie widziałem takiej instalacji w mini.
MINI to auto bardzo niepraktyczne, dużo pali i jest drogie w naprawach, a na polskich drogach wybija Ci kręgosłup... istnieje powszechna opinia, że MINI + LPG = WSTYD (o tym zaraz) lecz kiedy otworzysz drzwi, usiądziesz wygodnie w lekko wyprofilowanym fotelu, przekręcisz kluczyk w stacyjce i usłyszysz pomruk Tritec'a, dociśniesz pedał gazu zmieniając kolejno biegi, kiedy z błyskiem w oku i zawrotną prędkością pokonasz kolejny zakręt nie pomyślisz o tym co złe. Zakochasz się w tym aucie jak w pięknej kobiecie, a Twoim głównym marzeniem każdego dnia będzie przejechanie się nim.
LPG - kogo stać na benzynę, powie że gaz to wstyd. Kogo nie stać na benzynę, a kocha markę mini wstawi gaz żeby tylko częściej przeżywać to co opisałem wcześniej!
Re: Prośba do fachowców.
Dzięki kocyk na wyczerpujące info.
Powiedz mi jeszcze, czy ten komputer dotyczy tylko ASO, czy można gdzie indziej udać się w tym celu- oczywiście jeśli ktoś posiada oprogramowanie?
Powiedz mi jeszcze, czy ten komputer dotyczy tylko ASO, czy można gdzie indziej udać się w tym celu- oczywiście jeśli ktoś posiada oprogramowanie?
Re: Prośba do fachowców.
Pytam dlatego, bo jakbym chciał każdego sprawdzić w ASO to bym drugie tyle co samochód musiał wydać.
pozdro
pozdro
Re: Prośba do fachowców.
Mini jest drogie w naprawach? Chyba nie miales hondy i nie wiesz ile tam co kosztujeKocyk pisze:Pytanie gdzie jest butla zamontowana.
Podobno można montować butlę pod samochodem, ale nigdy nie widziałem takiej instalacji w mini.
MINI to auto bardzo niepraktyczne, dużo pali i jest drogie w naprawach, a na polskich drogach wybija Ci kręgosłup... istnieje powszechna opinia, że MINI + LPG = WSTYD (o tym zaraz) lecz kiedy otworzysz drzwi, usiądziesz wygodnie w lekko wyprofilowanym fotelu, przekręcisz kluczyk w stacyjce i usłyszysz pomruk Tritec'a, dociśniesz pedał gazu zmieniając kolejno biegi, kiedy z błyskiem w oku i zawrotną prędkością pokonasz kolejny zakręt nie pomyślisz o tym co złe. Zakochasz się w tym aucie jak w pięknej kobiecie, a Twoim głównym marzeniem każdego dnia będzie przejechanie się nim.
LPG - kogo stać na benzynę, powie że gaz to wstyd. Kogo nie stać na benzynę, a kocha markę mini wstawi gaz żeby tylko częściej przeżywać to co opisałem wcześniej!


Lekko wyprofilowane fotele to sa w seryjnych betach w mini jest naprawde dobrze i nie ma co narzekac bo fotele super ma.
No tak ale istnieje takie cos jeszcze jak zdrowy rozsadek a nie zarzynanie sie zeby miec prawda ale w to nie wnikam to nie z mojej kieszeni idzie wiec robta co chcea

Peace V
- Kocyk
- Swój Człowiek
- Posty: 264
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:38
- Posiadane auto: MINI Cooper Green Arrow
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Prośba do fachowców.
Tak, MINI jest twarde
Szczególnie gdy jako drugi samochód używasz Citroena C5 z hydroaktywnym zawieszeniem. Tam nie czujesz nawet podjeżdżania pod krawężnik 
Mam runflaty na felgach 17 więc to dodatkowo robi swoje! I zawsze będę twierdził, że MINI jest mega twarde (jak na seryjne auto)
Może i honda jest droga, ale mini do najtańszych nie należy
A fotele
są LEKKO wyprofilowane. I to nie znaczy, że są to seryjne "krzesła" ani sparco
w sam raz!
Dobra instalacja lpg, dobrze serwisowana i zadbana nie narobi bałaganu w silniku


Mam runflaty na felgach 17 więc to dodatkowo robi swoje! I zawsze będę twierdził, że MINI jest mega twarde (jak na seryjne auto)

Może i honda jest droga, ale mini do najtańszych nie należy

A fotele


Dobra instalacja lpg, dobrze serwisowana i zadbana nie narobi bałaganu w silniku

- Alfik30
- Swój Człowiek
- Posty: 233
- Rejestracja: 25 lut 2013, 09:38
- Posiadane auto: Cooper S - R53
- Lokalizacja: Będzin
Re: Prośba do fachowców.
Mini jest drogie w naprawach? Chyba nie miales hondy i nie wiesz ile tam co kosztuje
Mini jest twarde?
Zmien runflaty na normalne opony.
Co do twardości Mini, ja mam R53 na felgach 17 z runflatami i muszę przyznać że ma bardzo twarde zawieszenie. Czuję każdą fałdkę asfaltu i każdy kamyczek. Miałem okazję pojeździć R56 na felgach 17 z ranflatami i R56 ma wyraźnie łagodniej zestrojone zawieszenie, lżej pracuje skrzynia biegów jak również kierownica. Odniosłem wrażenie że R 56 został ugładzony ( mimo wzrostu mocy który jest zauważalny), stąd mogą być różne opinie. Po prostu to 2 rózne modele


Co do twardości Mini, ja mam R53 na felgach 17 z runflatami i muszę przyznać że ma bardzo twarde zawieszenie. Czuję każdą fałdkę asfaltu i każdy kamyczek. Miałem okazję pojeździć R56 na felgach 17 z ranflatami i R56 ma wyraźnie łagodniej zestrojone zawieszenie, lżej pracuje skrzynia biegów jak również kierownica. Odniosłem wrażenie że R 56 został ugładzony ( mimo wzrostu mocy który jest zauważalny), stąd mogą być różne opinie. Po prostu to 2 rózne modele
