pasek osprzętu

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

maniujr
Wiarus
Wiarus
Posty: 954
Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

pasek osprzętu

Post autor: maniujr »

wg mechanika mój pasek osprzętu (i kompresora ? ) wygląda na zmęczony. mam niecałe 120k km.

czy wszystko działa na jednym pasku ? co ile się wymienia ? co z rolkami, napinaczem ?
Awatar użytkownika
Kuner
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 355
Rejestracja: 22 mar 2010, 15:09
Posiadane auto: R56, R50, BMW Rally, Chrysler
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: pasek osprzętu

Post autor: Kuner »

Wymienia się jak widać na nim oznaki zużycia. Tak samo z rolkami (gdy są głośne bądź maja luz). Przy każdym przeglądzie powinno się to sprawdzać.
http://www.swiatMINI.pl
Niezależny serwis samochodów MINI

Serwis, modyfikacje, części do Twojego MINI.

tel. 665 885 775; 690 094 000
Lewy
Nowy
Nowy
Posty: 27
Rejestracja: 21 wrz 2013, 13:31
Posiadane auto: MINI ONE R50 2004
Lokalizacja: Białystok

Re: pasek osprzętu

Post autor: Lewy »

Planuję zmianę paska bo dość mocno piszczy. Jaki kupić pasek? Co szło w oryginale?
Lubanski

Re: pasek osprzętu

Post autor: Lubanski »

Ja jak zamieniałem kupiłem firmy continental, długość dobrał mi sprzedawca. Jednakże i tak był troszkę krótszy od zamontowanego, ale mechanik i tak założył. I wszystko śmiga nie piszczy już. A jak chcesz sam szukać to możesz długość/symbol znaleźć w elektronicznym katalogu części BMW.
Awatar użytkownika
Kuner
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 355
Rejestracja: 22 mar 2010, 15:09
Posiadane auto: R56, R50, BMW Rally, Chrysler
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: pasek osprzętu

Post autor: Kuner »

Contitech albo Gates
http://www.swiatMINI.pl
Niezależny serwis samochodów MINI

Serwis, modyfikacje, części do Twojego MINI.

tel. 665 885 775; 690 094 000
Awatar użytkownika
Kuner
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 355
Rejestracja: 22 mar 2010, 15:09
Posiadane auto: R56, R50, BMW Rally, Chrysler
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: pasek osprzętu

Post autor: Kuner »

(za wcześnie wysłałem poprzednią wadomość, a zastanawia mnie brak możliwości edycji postu &%%$^$^&%*)

Contitech albo Gates - to dwóch wiodących producentów na rynku i ja bym ich polecał :)
http://www.swiatMINI.pl
Niezależny serwis samochodów MINI

Serwis, modyfikacje, części do Twojego MINI.

tel. 665 885 775; 690 094 000
maniujr
Wiarus
Wiarus
Posty: 954
Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: pasek osprzętu

Post autor: maniujr »

czy ta tym pasku jest też pompa wody ? dzisiaj mi padł i poza oczywistym brakiem wspomagania i ładowania to jeszcze szybko się zagotował, więc musiałem się dać holować...
beamish
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 245
Rejestracja: 18 lut 2014, 08:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kolumna

Re: pasek osprzętu

Post autor: beamish »

maniujr pisze:czy ta tym pasku jest też pompa wody ?
Pompa wody jest napędzana od kompresora, więc tak. Wspomaganie padło, bo nie było ładowania (jest przecież elektro-hydrauliczne). Długość paska zależy od tego, jakie masz kółko na kompresorze, standardowe 6PK1390, a -15% 6PK1374. Używam pasków Continental, są świetne, Gates też da radę.
maniujr
Wiarus
Wiarus
Posty: 954
Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: pasek osprzętu

Post autor: maniujr »

dzięki, ale pasek chyba to 6PK1388 czy nie ? czy to to samo ? bo tu jakieś dziwne zamieszanie jest na allegro z tymi numerami. w tej aukcji są podane i 88 i 90

http://allegro.pl/conti-pasek-wieloklin ... 37689.html
beamish
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 245
Rejestracja: 18 lut 2014, 08:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kolumna

Re: pasek osprzętu

Post autor: beamish »

1388 czy 1390 to bez znaczenia, 2mm nie robią różnicy.
maniujr
Wiarus
Wiarus
Posty: 954
Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: pasek osprzętu

Post autor: maniujr »

dzięki, a jak bym chciał na szybko kółko -15% i krótszy pasek jak już będą rozbierać, to gdzie kupię od ręki ?
beamish
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 245
Rejestracja: 18 lut 2014, 08:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kolumna

Re: pasek osprzętu

Post autor: beamish »

Krzych
Nowy
Nowy
Posty: 37
Rejestracja: 03 sty 2016, 13:12
Posiadane auto: R53
Lokalizacja: KRK

Re: pasek osprzętu

Post autor: Krzych »

Pasek kosztuje grosze a kłopotów przy jego zerwaniu wiele. Mi jeden wytrzymał 3mies (Gates) jak go rolka zcieła, ale to w innym aucie
maniujr
Wiarus
Wiarus
Posty: 954
Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: pasek osprzętu

Post autor: maniujr »

u mnie pasek, napinacz + rolka... 650pln

przy okazji poduszka silnika (gruszka) i końcówki tył... pewnie 1,5k pęknie
ODPOWIEDZ