Problem z Klimatyzacją cooper S
Problem z Klimatyzacją cooper S
To mój pierwszy post na forum zatem witam serdecznie.
Od neidawna jestem szczęśliwym (jak narazie) bądź nie (to się okaże) posiadaczem Coopera S z 2003 roku.
Mam problem z klimatyzacją w MINI. Mianowicie póki jadę działa znośnie, lecz tylko gdy stanę w korkach to przestaje chłdozić. Byłem w warsztacie w którym robiłem kiedyś mojego smarta, to zrobili mi ją na nowo nabijając, skasowali 190 zł i okazało się że nadal jest to samo. Zasugerowali zmiane kompresora klimatyzacji bo podobno jest przytarty i działa na wysokich obrotach a gdy stanę to nie ma siły. Chciałbym się upewnić czy jest to możliwe bo nie uśmiecha mi się wydać 2100 zł i by znowu okazało się że to nie jest to.
Z góry będę wdzięczny za porady.
Od neidawna jestem szczęśliwym (jak narazie) bądź nie (to się okaże) posiadaczem Coopera S z 2003 roku.
Mam problem z klimatyzacją w MINI. Mianowicie póki jadę działa znośnie, lecz tylko gdy stanę w korkach to przestaje chłdozić. Byłem w warsztacie w którym robiłem kiedyś mojego smarta, to zrobili mi ją na nowo nabijając, skasowali 190 zł i okazało się że nadal jest to samo. Zasugerowali zmiane kompresora klimatyzacji bo podobno jest przytarty i działa na wysokich obrotach a gdy stanę to nie ma siły. Chciałbym się upewnić czy jest to możliwe bo nie uśmiecha mi się wydać 2100 zł i by znowu okazało się że to nie jest to.
Z góry będę wdzięczny za porady.
- Alfik30
- Swój Człowiek
- Posty: 233
- Rejestracja: 25 lut 2013, 09:38
- Posiadane auto: Cooper S - R53
- Lokalizacja: Będzin
Re: Problem z Klimatyzacją cooper S
Wczoraj wertowałem dział " kupie/ sprzedam" i ktoś właśnie miał do sprzedania kompresor klimy więc poszukaj w tym dziale, z pewnością nie zapłacisz 2100:)
Re: Problem z Klimatyzacją cooper S
Dziękuję za odpowiedź, przeglądając ogłoszenia znalazłem jedynie temat kolegi który także szuka kompresora.
Tak czy inaczej wymieniając kompresor na używany, nie będę miał pewności co do jego wytrzymałości, nie chciałbym aby po zimie która już niedługo także i on przestał działać gdy będzie potrzeba.
Czy to nieodwołalnie wina kompresora? czy może coś jeszcze może wpływać na takie zachowanie?
Tak czy inaczej wymieniając kompresor na używany, nie będę miał pewności co do jego wytrzymałości, nie chciałbym aby po zimie która już niedługo także i on przestał działać gdy będzie potrzeba.
Czy to nieodwołalnie wina kompresora? czy może coś jeszcze może wpływać na takie zachowanie?
Re: Problem z Klimatyzacją cooper S
wentylator ten przy chłodnicy sprawny? jakie są ciśnienia lp i hp na wolnych obrotach a jakie na wysokich?
-
- Wiarus
- Posty: 925
- Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
- Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Problem z Klimatyzacją cooper S
z mojego doświadczenia lepiej dać do regeneracji i mieć gwarancję. używka może paść za miesiąc i wtedy kolejne koszty zakupu, nabijania itd. przy regenerowanym masz "prawie" nowy cały środek. to imho lepsza opcja.maniug pisze:Dziękuję za odpowiedź, przeglądając ogłoszenia znalazłem jedynie temat kolegi który także szuka kompresora.
Tak czy inaczej wymieniając kompresor na używany, nie będę miał pewności co do jego wytrzymałości, nie chciałbym aby po zimie która już niedługo także i on przestał działać gdy będzie potrzeba.
Czy to nieodwołalnie wina kompresora? czy może coś jeszcze może wpływać na takie zachowanie?
-
- Wiarus
- Posty: 925
- Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
- Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Problem z Klimatyzacją cooper S
a swoją drogą zacznij od podstaw czyli sprawdzenia jak pisano powyżej, czy są ciśnienia, czy wentyl chodzi itd. zazwyczaj jak słabo działa wystarczy nabić i sprawdzić szczelność. wymiana kompresora to ostateczność.
- Kuner
- Swój Człowiek
- Posty: 332
- Rejestracja: 22 mar 2010, 15:09
- Posiadane auto: R56, R50, BMW Rally, Chrysler
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Problem z Klimatyzacją cooper S
W klimatyzacjach siedzę od kilku dobrych lat i jestem przekonany że to wina wentylatorów (zakładając że jest odpowiednia ilość gazu). Jeśli jesteś z tych Łaz pod warszawą to masz do nas niedaleko. Podjedź i Ci to sprawdzimy. W podpisie masz telefon do mnie.
pzdr
pzdr
http://www.swiatMINI.pl
Niezależny serwis samochodów MINI
Serwis, modyfikacje, części do Twojego MINI.
tel. 665 885 775; 690 094 000
Niezależny serwis samochodów MINI
Serwis, modyfikacje, części do Twojego MINI.
tel. 665 885 775; 690 094 000
Re: Problem z Klimatyzacją cooper S
Wentylator sprawny, ale z tymi ciśnieniami to mnie zabiłeś.hz10 pisze:wentylator ten przy chłodnicy sprawny? jakie są ciśnienia lp i hp na wolnych obrotach a jakie na wysokich?
Re: Problem z Klimatyzacją cooper S
Jest to jakaś myśl, jakie mogą być koszty regeneracji w razie potrzeby?maniujr pisze: z mojego doświadczenia lepiej dać do regeneracji i mieć gwarancję. używka może paść za miesiąc i wtedy kolejne koszty zakupu, nabijania itd. przy regenerowanym masz "prawie" nowy cały środek. to imho lepsza opcja.
Nie jest to też tak jak z alternatorami że po wymianie bebechów może strzelić obudowa?
Może głupie pytania ale nie za bardzo jestem "mechanikiem":(
-
- Wiarus
- Posty: 925
- Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
- Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Problem z Klimatyzacją cooper S
dostajesz gwarancję. koszt ok 400-800pln zależnie co padło w środku.
Re: Problem z Klimatyzacją cooper S
Dziękuję za odpowiedź, trochę się zatem uspokoiłem z taką ceną.maniujr pisze:dostajesz gwarancję. koszt ok 400-800pln zależnie co padło w środku.
- Kuner
- Swój Człowiek
- Posty: 332
- Rejestracja: 22 mar 2010, 15:09
- Posiadane auto: R56, R50, BMW Rally, Chrysler
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Problem z Klimatyzacją cooper S
Cena 400 zł z Allegro za kompresor klimatyzacji = zero gwarancji na usługę w warsztacie w którym to zrobisz. Poza tym jest to loteria - klienci chcąc zaoszczędzić sami do nas przywożą takie kompresory i czasami się udaje, a czasami wyciągamy je dwu czy trzykrotnie (każdorazowo po np. 150 zł + nabicie). Warto wydać w sprawdzonym serwisie te 800-900 zł (805 zł do MINI z gwarancją 12 miesięcy) na regenerowany kompresor. Do tego koszty demontażu/montażu (150-200 zł z wymianą uszczelniaczy). Wymiana osuszacza (ok 100 zł) i płukanie układu które jest najważniejsze (200-400 zł). Czasami nie udaje się wypłukać skraplacza (zbyt duża ilość opiłków) i trzeba go wymienić (400-700 zł z wymianą) i tym sposobem robi nam się spora suma. Oczywiście niektóży sami zmieniają kompresor, potem jadą na nabicie, potem kupują kolejny kompresor i kolejny i kolejny... wybór należy do klienta zawsze. Niestety jak coś ma być zrobione dobrze to musi kosztować.
P.S maniug, nadal twierdzę że u Ciebie to nie wina kompresora. Te CVC6 to dość mocne sprzęty.
P.S maniug, nadal twierdzę że u Ciebie to nie wina kompresora. Te CVC6 to dość mocne sprzęty.
http://www.swiatMINI.pl
Niezależny serwis samochodów MINI
Serwis, modyfikacje, części do Twojego MINI.
tel. 665 885 775; 690 094 000
Niezależny serwis samochodów MINI
Serwis, modyfikacje, części do Twojego MINI.
tel. 665 885 775; 690 094 000
Re: Problem z Klimatyzacją cooper S
ja mam problem z klima i ost jak bylem u elektryka powiedzial tak, sprezarka ok, gaz jest, szczelnosc jest.. problemem u mnie jest wentylator, ktory ma zepsuty jeden bieg, a wentylatory w mini maja dwa biegi.. jalowy i szybki.. jak masz uszkodzony jalowy w wiatraku, to wiatarak wtedy wogole nei chlodzi i lipa, bo sie auto moze zagrzac.. ten drugi jest do podjazdow pod gorke np. i innych taki, jak silnik sie bardzo meczy, extremalne warunki.. ja mam jesczez akurat uszkodzony czujnik sloneczny, chyba czyli taki, ktory odpowiada za to, ze klimatyzacja wie, ze na dworze jest goraco i trzeba chlodzic... a u mnie on jest walniety i sie klima wogole nie zalacza.. u ciebie akurat wrozyl bym ten wentylator, ale mechanikiem nie jestem..

Re: Problem z Klimatyzacją cooper S
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź, własnie w sobote przejeżdzałem przez Raszyn i zajechałem do warsztatu Kunera. Przeraził mnie tam ogólnie panujący "nieład artystyczny" ale podejście było profesjonalne. Ogólnie podobno nie pracują wentylatory bo są jakieś duże ciśnienia w klimatyzacji, ale one same są sprawne bo się załączają gdy silnik się grzeje (przynajmniej tak zrozumiałem). na środę sie umówiliśmy więc okaże się co i jak, ale Twoja odpowiedź tylko upewnia mnie że to zapewne jest to co mówił.
Re: Problem z Klimatyzacją cooper S
Wygląda na to, że przechodzisz to, co miałem w swoim.
Ciśnienia w układzie klimatyzacji są duże, bo się wszystko grzeje, gdyż nie działa pierwszy bieg wentylatora chłodnicy. Spowodowane jest to zapewne spalonym rezystorem przy wentylatorze. Można wymienić cały komponent albo sam rezystor (0,33Ω 100W), co powinno wyjść taniej, ale i tak drożej, niż mogłoby się wydawać.
Te rezystory lubią się przepalać, bo są słabo chłodzone. Widziałem na zagranicznych forach, że niektórzy zostawiają oryginał przepalony, a dodają odpowiednio podłączony drugi w okolicach złącza zasilania wentylatora, ale tym razem z radiatorem i umocowany do metalowych elementów odprowadzających ciepło.
Tu masz schemat elektryczny http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 19592.svgz - silnik wentylatora jest po prawej u dołu.
Ciśnienia w układzie klimatyzacji są duże, bo się wszystko grzeje, gdyż nie działa pierwszy bieg wentylatora chłodnicy. Spowodowane jest to zapewne spalonym rezystorem przy wentylatorze. Można wymienić cały komponent albo sam rezystor (0,33Ω 100W), co powinno wyjść taniej, ale i tak drożej, niż mogłoby się wydawać.
Te rezystory lubią się przepalać, bo są słabo chłodzone. Widziałem na zagranicznych forach, że niektórzy zostawiają oryginał przepalony, a dodają odpowiednio podłączony drugi w okolicach złącza zasilania wentylatora, ale tym razem z radiatorem i umocowany do metalowych elementów odprowadzających ciepło.
Tu masz schemat elektryczny http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 19592.svgz - silnik wentylatora jest po prawej u dołu.