Gaśnie , 91r gaźnik 1.0
Moderator: flapjck1
- sezar
- Wiarus
- Posty: 559
- Rejestracja: 26 sie 2009, 14:34
- Posiadane auto: Mini'91 New Mini Cooper S '03
- Lokalizacja: 49.76314,19.060957
- Kontakt:
Gaśnie , 91r gaźnik 1.0
Panowie taka obserwacja, mini chodzi jak najbardziej ok, lecz przy kręcenie ostrym na parkingu gaśnie i nie chce przez chwile odpalić. Bak do połowy pełen. Co to może być?
- Psztymucel
- Wiarus
- Posty: 890
- Rejestracja: 05 gru 2004, 09:32
- Posiadane auto: IMA, Fulvia, 900, Ypsilon
- Lokalizacja: Świdnica
- Kontakt:
Re: Gaśnie , 91r gaźnik 1.0
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem... bo w dziwnym języku piszeszsezar pisze:przy kręcenie ostrym na parkingu gaśnie i nie chce przez chwile odpalić.
Przy kręceniu w jedną stronę czy nie ma to znaczenia
Gaźniki HS mają taką cechę konstrukcyjną, że przy ostrym skręcaniu w jedną stronę może go zalewać i właśnie silnik może gasnąć
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
- sezar
- Wiarus
- Posty: 559
- Rejestracja: 26 sie 2009, 14:34
- Posiadane auto: Mini'91 New Mini Cooper S '03
- Lokalizacja: 49.76314,19.060957
- Kontakt:
Re: Gaśnie , 91r gaźnik 1.0
Czyli recepta jedna, wymiana gaźnika ?
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Gaśnie , 91r gaźnik 1.0
chyba raczej przy kręceniu w jedną stronę paliwo odpływa i dlatego gaśnie, dokładnie jak będziesz ostro kręcił w lewo (powiedzmy ciasne szybkie kółka) to paliwo nie jest zasysane przez gaźnik z komory pływakowej która jest po prawej stronie
jak chodzi dobrze to po co wymieniać? chyba nie zamierzasz w kółko w lewo jeździć? no chyba, że źle zrozumieliśmy problem
jak chodzi dobrze to po co wymieniać? chyba nie zamierzasz w kółko w lewo jeździć? no chyba, że źle zrozumieliśmy problem
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- sezar
- Wiarus
- Posty: 559
- Rejestracja: 26 sie 2009, 14:34
- Posiadane auto: Mini'91 New Mini Cooper S '03
- Lokalizacja: 49.76314,19.060957
- Kontakt:
Re: Gaśnie , 91r gaźnik 1.0
Dobrze dobrze, czyli jak bączki to w prawo i już
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Gaśnie , 91r gaźnik 1.0
ja tam znam ciekawsze sporty niż jeżdżenie w kółko po parkingu, ale jak lubisz
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- sezar
- Wiarus
- Posty: 559
- Rejestracja: 26 sie 2009, 14:34
- Posiadane auto: Mini'91 New Mini Cooper S '03
- Lokalizacja: 49.76314,19.060957
- Kontakt:
Re: Gaśnie , 91r gaźnik 1.0
Hehe nie do końca to tak było. Poprostu próba efektownego parkowania i tyle
Re: Gaśnie , 91r gaźnik 1.0
Znam jeszcze jeden powód gaśnięcia Miniaka na zakręcie i piszę o tym raczej w kategorii
"ciekawostka". Mianowicie w pewnym Miniaku z jakichś powodów z cewki zapłonowej wyciekło sporo oleju.Tak więc na zakręcie olej przelewał się w cewce odsłaniając sporą część uzwojenia.Na wskutek tego powstawało zwarcie i brak iskry powodujące gaśnięcie.
"ciekawostka". Mianowicie w pewnym Miniaku z jakichś powodów z cewki zapłonowej wyciekło sporo oleju.Tak więc na zakręcie olej przelewał się w cewce odsłaniając sporą część uzwojenia.Na wskutek tego powstawało zwarcie i brak iskry powodujące gaśnięcie.
Re: Gaśnie , 91r gaźnik 1.0
Hej . Mam dokłądnie to samo. Gaśnie przy w miarę szybkiej nawrotce w lewo. Zrobi to za każdym razem i śmierdzi wtedy paliwem i nie mozna go odpalić przez kilkadziesiąt sekund.kamal1 pisze:Znam jeszcze jeden powód gaśnięcia Miniaka na zakręcie i piszę o tym raczej w kategorii
"ciekawostka". Mianowicie w pewnym Miniaku z jakichś powodów z cewki zapłonowej wyciekło sporo oleju.Tak więc na zakręcie olej przelewał się w cewce odsłaniając sporą część uzwojenia.Na wskutek tego powstawało zwarcie i brak iskry powodujące gaśnięcie.
Zmniejszyłem dawkę paliwa - dalej gaśnie tylko już nie śmierdzi paliwem, Wymieniłem cewkę, przewody, oczyściłem kopułkę i świecę wg założenia że jak bedzie mocniejsza iskra to nie zaleje świeć i nic nie pomogło. Sprawdziłem zaworek iglicowy i pływak i są dobre. Chyba że profilaktycznie wymienie je na nowe bo usteka moze byc niewidoczna.
Ma ktos może jeszcze jakaś koncepejce co z tym można zrobić ?
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Gaśnie , 91r gaźnik 1.0
wymiana świec itd. owszem zawsze jest wskazana ale tu problem tkwi w tym,że przy skręcie coś sprawia,że odcina prąd do świec i nie masz iskry/gaśnie. Nie ma iskry,paliwo leje i zalewa go. Potem musi odparować i można odpalić. Czyli przy skręcie coś się w zapłonie przesuwa/rozłącza/zwiera/itp. i prądu brak . Może to to co pisał kamal1 ?
Mi kiedyś auto gasło na wybojach bo rozłączało styki w starej kostce od stacyjki .
Mi kiedyś auto gasło na wybojach bo rozłączało styki w starej kostce od stacyjki .
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Gaśnie , 91r gaźnik 1.0
Zapłon nie ma nic do rzeczy. To jest przypadłość gaźników z boczną komorą. Zalewa na ostrych zakrętach.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Re: Gaśnie , 91r gaźnik 1.0
Dzieki za rady. Cewkę już wymieniłem wcześniej i nie pomogło. Pierwszy raz zdarzyło mi sie to gdy jechałem na próbie sprawnościowej na wyboistej trawie, Posprawdzam wszystkie styki i kostki, faktycznie moze tu być problem.Gibki Staruszek pisze:wymiana świec itd. owszem zawsze jest wskazana ale tu problem tkwi w tym,że przy skręcie coś sprawia,że odcina prąd do świec i nie masz iskry/gaśnie. Nie ma iskry,paliwo leje i zalewa go. Potem musi odparować i można odpalić. Czyli przy skręcie coś się w zapłonie przesuwa/rozłącza/zwiera/itp. i prądu brak . Może to to co pisał kamal1 ?
Mi kiedyś auto gasło na wybojach bo rozłączało styki w starej kostce od stacyjki .
I raczej nie poprzestanę na stwierdzeniu "że te typy tak mają" bo wg mnie coś odcina albo paliwo albo zapłon a problem jest upierdliwy i może byc niebezpieczny w ruchu drogowym
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Gaśnie , 91r gaźnik 1.0
pozakladaj polaczenia do cewki WN na oczka+srubki - każdy kto się sciga wie ze konektory wsuwane luzuja się, i auto gubi zaplony, albo wręcz gasnie - Czestermo potwierdzi
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Gaśnie , 91r gaźnik 1.0
.flapjck1 pisze:pozakladaj polaczenia do cewki WN na oczka+srubki - każdy kto się sciga wie ze konektory wsuwane luzuja się, i auto gubi zaplony, albo wręcz gasnie - Czestermo potwierdzi
Nie musi potwierdzać , wierze na słowo. Pomysł niegłupi, chociaz wczoraj wymieniłem te konektorki na nowe takie same, bo jeden był mocno pośniedziały ale nie zdążyłem jeszcze zrobic jazdy próbnej
Re: Gaśnie , 91r gaźnik 1.0
.Mimichooo pisze:flapjck1 pisze:pozakladaj polaczenia do cewki WN na oczka+srubki - każdy kto się sciga wie ze konektory wsuwane luzuja się, i auto gubi zaplony, albo wręcz gasnie - Czestermo potwierdzi
Jeden konektorek okragły przy stacyjce wyczyszczony, jeden przewód zaizolowany i nowe konektorki przy cewce....... i gaśnie nadal, chociaż mam wrażenie że teraz bardziej trzeba sie postarać na zakręcie żeby zgasł.