Front hub to drive shaft - nut . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 260 Nm
Nakrętka piasty przód rozmiar 33 mm. Moze byc nasadka 34 mm ale mocna na "duży kwadrat" 3/4 cala. Gwint z obu stron jest prawy bo jest to gwint zewnętrznego przegubu napędowego, a nie ma do minika przegubów napędowych prawych i lewych (są jednakowe). Dokręcać mocno ok 260 Nm . Zasada jest taka, że aby dało się włożyć zawleczkę i brakuje jeszcze część obrotu to dokręcać dalej a nie cofać do tyłu. Przy zakładaniu piasty ustawić ją tak by otwór na zawleczę wypadał między szpilkami piasty.
Brake disc to drive flange bolts . . . . . . . . . . . . . . . . . 57 Nm
Śruby mocowania tarczy hamulcowej do piasty
Brake caliper to swivel hub bolts . . . . . . . . . . . . . . . . 52 Nm
Sruby mocowania zacisku hamulcowego do zwrotnicy
Hamulce
Moderator: flapjck1
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2082
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Hamulce
Porządnie wyczyść miejsce styku tarczy z piastą
- Arti
- Wiarus
- Posty: 528
- Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
- Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Hamulce
Sukces!
Poszło bez większych problemów. Z racji, że robiłem to pierwszy raz w życiu zszedł mi na to cały dzień. Wszystko wg. rad! Dzięki wszystkim za pomoc.
Mam pytanie dotyczące odpowietrzania hamulców. W którym momencie dokręcić śrubę odpowietrznika - jak pedał jest wciśnięty czy nie? Ma to jakieś znaczenie?
Spuściłem cały płyn bo były w nim jakieś syfy (brud). Teoretycznie odpowietrzyłem wszystkie koła ale hamulec łapie jakoś tak tuż za połową ruchu pedałem. Czy prawidłowo odpowietrzony układ powinien zadziałać tuż po naciśnięciu? Tz. pedał hamulca powinien być "twardy"?
Poszło bez większych problemów. Z racji, że robiłem to pierwszy raz w życiu zszedł mi na to cały dzień. Wszystko wg. rad! Dzięki wszystkim za pomoc.
Mam pytanie dotyczące odpowietrzania hamulców. W którym momencie dokręcić śrubę odpowietrznika - jak pedał jest wciśnięty czy nie? Ma to jakieś znaczenie?
Spuściłem cały płyn bo były w nim jakieś syfy (brud). Teoretycznie odpowietrzyłem wszystkie koła ale hamulec łapie jakoś tak tuż za połową ruchu pedałem. Czy prawidłowo odpowietrzony układ powinien zadziałać tuż po naciśnięciu? Tz. pedał hamulca powinien być "twardy"?
Pozdrawiam,
Arti
Arti
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Hamulce
pedal powinien być twardy.
odpowietrzniki zakręcasz przy wcisnietym pedale
jak masz luz jalowy na pedale taki sam jak wcześniej to jest ok, jeśli jest gorzej to nie odpowietrzyles jak należy
generalnie możesz mieć jeszcze do ustawienia rozparcie szczek z tylu - to ma duzy wpływ na to jak wysoko bierze hamulec
odpowietrzniki zakręcasz przy wcisnietym pedale
jak masz luz jalowy na pedale taki sam jak wcześniej to jest ok, jeśli jest gorzej to nie odpowietrzyles jak należy
generalnie możesz mieć jeszcze do ustawienia rozparcie szczek z tylu - to ma duzy wpływ na to jak wysoko bierze hamulec
Ostatnio zmieniony 04 sie 2013, 18:01 przez flapjck1, łącznie zmieniany 1 raz.
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Arti
- Wiarus
- Posty: 528
- Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
- Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Hamulce
No to tu skopałem. Bo chyba w tyle dokręciłem przy podniesionym pedale.
Trzeba poprawić.
A czy ściąganie na jedną stronę podczas hamowania (podczas gwałtownego - bo jak delikatnie i wolno to efekt ściągania nie jest wyczuwalny) to wina hamulca czy może to być coś innego?
A uzupełniając temat to może dla innych to oczywiste ale w moim przypadku tak nie było
Zacisk odkręca się od wężyka a nie odwrotnie. To taka mała uwaga ode mnie.
Trzeba poprawić.
A czy ściąganie na jedną stronę podczas hamowania (podczas gwałtownego - bo jak delikatnie i wolno to efekt ściągania nie jest wyczuwalny) to wina hamulca czy może to być coś innego?
A uzupełniając temat to może dla innych to oczywiste ale w moim przypadku tak nie było
Zacisk odkręca się od wężyka a nie odwrotnie. To taka mała uwaga ode mnie.
Pozdrawiam,
Arti
Arti
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Hamulce
sciąganie przy hamowaniu to mog być heble ale tez i luzy w przednim zawieszeniu
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow