swiece,do wymiany?
Re: swiece,do wymiany?
nie kreci nic,swiece i kable sa ok,mysle ze to aku na mierniku mialem 12,22v wiec to jest 25% aku ,moze byc malo na odpalenie, Samochod stal u mechanika caly tydzien bo robil sprzeglo,wiec aku byl odlaczony ale pozniej jezdzilem dwa dni?jutro wpadni do mnie z komputerem i nowym aku,podlaczymy i zobaczymy co i jak.dzikei
Re: swiece,do wymiany?
nowy aku nie dal rady?jutro laweta i do mechanika ,kody bledow sprawdzone i glucho ,czysto zadnych bledow? pozdro
- Alfik30
- Swój Człowiek
- Posty: 233
- Rejestracja: 25 lut 2013, 09:38
- Posiadane auto: Cooper S - R53
- Lokalizacja: Będzin
Re: swiece,do wymiany?
Ja w kwestii świec zapłonowych- może trochę późno, ale komuś może się przydać.
Oryginalne świece do Mini oczywiście z logo BMW ( dostępne w ASO) to nic innego jak NGK. Co do wyboru świec do konkretnego modelu wystarczy wejść na strone internetową NGK, tam w wyszukiwarce wybrać markę, model i rok produkcji, i wyjdzie wynik jaki typ świecy jest odpowiedni.
Jeszcze jedna bardzo ważna kwestia. Dokręcenie świec z odpowiednią siłą. ( momentem obrotowym).
Zbyt lekkie dokręcenie świecy spowoduje że ta szybko się przegrzeje i będzie się nadawać tylko do wymiany.
Ja wymieniałem świece samodzielnie ale nie miałem klucza dynamometrycznego, więc dokręcałem " na czuja", a dokręciłem wydawało mi się że mocno bo dużego oporu, bałem się żeby nie przekręcić gwintu.
Następnego dnia podjechałem jednak do serwisu, i nieźle się zdziwiłem że każdą świecę dokręcali jeszcze 2 - 3 obrotami:)
Oryginalne świece do Mini oczywiście z logo BMW ( dostępne w ASO) to nic innego jak NGK. Co do wyboru świec do konkretnego modelu wystarczy wejść na strone internetową NGK, tam w wyszukiwarce wybrać markę, model i rok produkcji, i wyjdzie wynik jaki typ świecy jest odpowiedni.
Jeszcze jedna bardzo ważna kwestia. Dokręcenie świec z odpowiednią siłą. ( momentem obrotowym).
Zbyt lekkie dokręcenie świecy spowoduje że ta szybko się przegrzeje i będzie się nadawać tylko do wymiany.
Ja wymieniałem świece samodzielnie ale nie miałem klucza dynamometrycznego, więc dokręcałem " na czuja", a dokręciłem wydawało mi się że mocno bo dużego oporu, bałem się żeby nie przekręcić gwintu.
Następnego dnia podjechałem jednak do serwisu, i nieźle się zdziwiłem że każdą świecę dokręcali jeszcze 2 - 3 obrotami:)
- Alfik30
- Swój Człowiek
- Posty: 233
- Rejestracja: 25 lut 2013, 09:38
- Posiadane auto: Cooper S - R53
- Lokalizacja: Będzin
Re: swiece,do wymiany?
Tego niestety nie wiem. Ja podjechałem do serwisu i dokręcili mi za 10 zł 

Re: swiece,do wymiany?
23 Nm (+/- 3)benezis pisze:A jaki jest ten moment obrotowy?
Re: swiece,do wymiany?
W/w moment dotyczy modelu R56. Model R50, R53 kręcimy równe 27 Nm.
- Gutowski
- Swój Człowiek
- Posty: 297
- Rejestracja: 02 sie 2013, 12:38
- Posiadane auto: r50
- Lokalizacja: Skoczów
Re: swiece,do wymiany?
Alfik30 podaję tam rok 2001 i niestety nie ma MINI, a od 2002 roku nie ma MINI ONE.
Re: swiece,do wymiany?
Na stronie NGK wybierasz: świece zapłonowe - producenta: MINI - Model: R50 - i masz wszystko jak na dłoni tj. ONE i Cooper od 4.2001 -Gutowski pisze:Alfik30 podaję tam rok 2001 i niestety nie ma MINI, a od 2002 roku nie ma MINI ONE.
Nie rozumiem w czym problem

- Gutowski
- Swój Człowiek
- Posty: 297
- Rejestracja: 02 sie 2013, 12:38
- Posiadane auto: r50
- Lokalizacja: Skoczów
Re: swiece,do wymiany?
sorry podawalem te dane na glownej ngk.com