Ciężko w obroty...
Ciężko w obroty...
Witam
Mam taką zagwozdkę. W świeżo kupionym R50 z 2002 roku silnik ciężko wchodzi w obroty. Wymieniłem właśnie filtr powietrza i chyba troszeczkę pomogło ale generalnie to nie to. Ma ktoś pomysł od czego zacząć poszukiwania przyczyny?
Pozdrawiam
Mam taką zagwozdkę. W świeżo kupionym R50 z 2002 roku silnik ciężko wchodzi w obroty. Wymieniłem właśnie filtr powietrza i chyba troszeczkę pomogło ale generalnie to nie to. Ma ktoś pomysł od czego zacząć poszukiwania przyczyny?
Pozdrawiam
- Kuner
- Swój Człowiek
- Posty: 332
- Rejestracja: 22 mar 2010, 15:09
- Posiadane auto: R56, R50, BMW Rally, Chrysler
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Ciężko w obroty...
wypadanie zapłonu? Na wszystkich cylindrach pracuje?
http://www.swiatMINI.pl
Niezależny serwis samochodów MINI
Serwis, modyfikacje, części do Twojego MINI.
tel. 665 885 775; 690 094 000
Niezależny serwis samochodów MINI
Serwis, modyfikacje, części do Twojego MINI.
tel. 665 885 775; 690 094 000
Re: Ciężko w obroty...
Widzę, że kolega z Zawiercia, ja z Olkusza i też mam R50. Możemy się gdzieś spotkać i posprawdzać parę rzeczy. Może kable, może świece (mam idealny komplet BMW). Sporo filtrów paliwa było na forum zatkanych itp... Przejechać się. Porównać. Pogadać.
pompa paliwa
Czy ktoś z was wymieniał pompę paliwa? Moja chyba niestety umiera i dlatego silnik nie chce wchodzić na obroty. Nie trzyma ciśnienia na listwie zasilającej wtryskiwacze i po wyłączeniu zapłonu natychmiast siada ciśnienie. efekt to ciężki zapłon bo za każdym razem pompka musi najpierw wpompować paliwo i utworzyć ciśnienie. Zamówiłem juz pompkę ale nie próbowałem jak jest z dostępem do niej. Czy trzeba wymontowywać zbiornik czy jest dostęp od strony kabiny? Jak ktoś ma doświadczenie proszę o info.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8180
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Ciężko w obroty...
a filtr paliwa wymienial?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Ciężko w obroty...
Też sugeruję filtr paliwa (mniejsze koszty niż pompa). Jeśli będzie zapchany to i nowa pompa nie przepchnie.
Re: pompa paliwa
Dostęp do pompy paliwa oraz filtra masz po demontażu siedziska kanapy, później odkręcasz dwie metalowe przykrywki. Po lewej stronie, za kierowca znajduje się pompa paliwa. Po prawej stronie za pasażerem znajduje się filtr paliwa - bardzo często wielu użytkowników mini zapomina o jego wymianie!Barburka73 pisze:Czy ktoś z was wymieniał pompę paliwa? Moja chyba niestety umiera i dlatego silnik nie chce wchodzić na obroty. Nie trzyma ciśnienia na listwie zasilającej wtryskiwacze i po wyłączeniu zapłonu natychmiast siada ciśnienie. efekt to ciężki zapłon bo za każdym razem pompka musi najpierw wpompować paliwo i utworzyć ciśnienie. Zamówiłem juz pompkę ale nie próbowałem jak jest z dostępem do niej. Czy trzeba wymontowywać zbiornik czy jest dostęp od strony kabiny? Jak ktoś ma doświadczenie proszę o info.
Pozdrawiam
Sama pompa może dawać różne oznaki zużycia, zazwyczaj są to problemy z rozruchem bądź szarpanie/nie równomierne wkręcanie się na obroty przeważnie w górnym zakresie obrotomierza.
W twoim przypadku, zwłaszcza jeśli nie znasz ostatniej przeszłości serwisowej auta. Proponował bym przede wszystkim wymianę świec, oraz kabli zapłonowych i filtra paliwa. Jeśli problem nadal będzie występował, warto wykonać diagnostykę komputerowa powinna ocenić stan przepływomierza.
Re: Ciężko w obroty...
Temat filtra w R50/53 był niejednokrotnie przerabiany ale wrzucę jeszcze raz ilustrowaną instrukcję wymiany : http://www.pelicanparts.com/techarticle ... cement.htm
Wielkie dzięki :))
Super
Wielkie dzięki za podpowiedzi. W weekend biorę się za robotę. Świece właśnie wymieniłem, filtr powietrza wymieniłem.
Pozdrawiam
Wielkie dzięki za podpowiedzi. W weekend biorę się za robotę. Świece właśnie wymieniłem, filtr powietrza wymieniłem.
Pozdrawiam
Re: Ciężko w obroty...
Kilka osób z forum wymieniało filtr paliwa w R50/R53 i z tego co wyczytałem nie było większych problemów z wymianą.
Re: HELP
Metalowy filtr VDO? jesteś pewien, że był to filtr paliwa? VDO jest raczej producentem zegarów, wskaźników, czujników a nie filtrów paliwa. Osobiście nie spotkałem się z czymś takim w mini.Barburka73 pisze:Panowie. Kupiłem ten filtr paliwa (wkład) rozebrałem maszynę a tam w środku metalowy filtr VDO i lipa(( w dodatku nie wiem czy nie uszkodziłem poziomowskazu przy wyciąganiu tego cholerstwa. Co z tym począć jestem w kropce? Ma ktoś jakieś pomysły?
he
Na zegar mi nie wyglądało
)) niestety nie zrobiłem fotki Jest to część o numerze katalogowym 16146765122 z wierzchu wygląda podobnie do tych z wymiennym wkładem a w środku metalowa puszka wyglądająca jak dawniej w FSO filtr oleju. Był ten filtr montowany zaledwie przez kilka miesięcy na początku produkcji mini a potem BMW szybko się z nich wycofało. Mam już dosyć tego auta
dzisiaj udało mi się naprawić reflektor ksenonowy (uszkodzony zażarnik, starter) i oczywiście reflektory nie rozbieralne nic w tym aucie nie ma normalnie wszystko pod górkę. Znowu musiałem robić sztuki jak McGyver palnik , nóż itp.


poddaję się :)
No wymiękłem, nazbierałem kasy i umówiłem się w Bawaria Motors w Katowicach, niech diagnozują i działają.