Ciężko w obroty...

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Barburka73

Ciężko w obroty...

Post autor: Barburka73 »

Witam
Mam taką zagwozdkę. W świeżo kupionym R50 z 2002 roku silnik ciężko wchodzi w obroty. Wymieniłem właśnie filtr powietrza i chyba troszeczkę pomogło ale generalnie to nie to. Ma ktoś pomysł od czego zacząć poszukiwania przyczyny?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Kuner
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 332
Rejestracja: 22 mar 2010, 15:09
Posiadane auto: R56, R50, BMW Rally, Chrysler
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ciężko w obroty...

Post autor: Kuner »

wypadanie zapłonu? Na wszystkich cylindrach pracuje?
http://www.swiatMINI.pl
Niezależny serwis samochodów MINI

Serwis, modyfikacje, części do Twojego MINI.

tel. 665 885 775; 690 094 000
Awatar użytkownika
STi77
Wiarus
Wiarus
Posty: 595
Rejestracja: 23 lis 2012, 22:16
Posiadane auto: R56
Lokalizacja: Olkusz

Re: Ciężko w obroty...

Post autor: STi77 »

Widzę, że kolega z Zawiercia, ja z Olkusza i też mam R50. Możemy się gdzieś spotkać i posprawdzać parę rzeczy. Może kable, może świece (mam idealny komplet BMW). Sporo filtrów paliwa było na forum zatkanych itp... Przejechać się. Porównać. Pogadać.
Barburka73

pompa paliwa

Post autor: Barburka73 »

Czy ktoś z was wymieniał pompę paliwa? Moja chyba niestety umiera i dlatego silnik nie chce wchodzić na obroty. Nie trzyma ciśnienia na listwie zasilającej wtryskiwacze i po wyłączeniu zapłonu natychmiast siada ciśnienie. efekt to ciężki zapłon bo za każdym razem pompka musi najpierw wpompować paliwo i utworzyć ciśnienie. Zamówiłem juz pompkę ale nie próbowałem jak jest z dostępem do niej. Czy trzeba wymontowywać zbiornik czy jest dostęp od strony kabiny? Jak ktoś ma doświadczenie proszę o info.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8180
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Ciężko w obroty...

Post autor: flapjck1 »

a filtr paliwa wymienial?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
STi77
Wiarus
Wiarus
Posty: 595
Rejestracja: 23 lis 2012, 22:16
Posiadane auto: R56
Lokalizacja: Olkusz

Re: Ciężko w obroty...

Post autor: STi77 »

Też sugeruję filtr paliwa (mniejsze koszty niż pompa). Jeśli będzie zapchany to i nowa pompa nie przepchnie.
tomek-poznan

Re: pompa paliwa

Post autor: tomek-poznan »

Barburka73 pisze:Czy ktoś z was wymieniał pompę paliwa? Moja chyba niestety umiera i dlatego silnik nie chce wchodzić na obroty. Nie trzyma ciśnienia na listwie zasilającej wtryskiwacze i po wyłączeniu zapłonu natychmiast siada ciśnienie. efekt to ciężki zapłon bo za każdym razem pompka musi najpierw wpompować paliwo i utworzyć ciśnienie. Zamówiłem juz pompkę ale nie próbowałem jak jest z dostępem do niej. Czy trzeba wymontowywać zbiornik czy jest dostęp od strony kabiny? Jak ktoś ma doświadczenie proszę o info.
Pozdrawiam
Dostęp do pompy paliwa oraz filtra masz po demontażu siedziska kanapy, później odkręcasz dwie metalowe przykrywki. Po lewej stronie, za kierowca znajduje się pompa paliwa. Po prawej stronie za pasażerem znajduje się filtr paliwa - bardzo często wielu użytkowników mini zapomina o jego wymianie!

Sama pompa może dawać różne oznaki zużycia, zazwyczaj są to problemy z rozruchem bądź szarpanie/nie równomierne wkręcanie się na obroty przeważnie w górnym zakresie obrotomierza.

W twoim przypadku, zwłaszcza jeśli nie znasz ostatniej przeszłości serwisowej auta. Proponował bym przede wszystkim wymianę świec, oraz kabli zapłonowych i filtra paliwa. Jeśli problem nadal będzie występował, warto wykonać diagnostykę komputerowa powinna ocenić stan przepływomierza.
Awatar użytkownika
STi77
Wiarus
Wiarus
Posty: 595
Rejestracja: 23 lis 2012, 22:16
Posiadane auto: R56
Lokalizacja: Olkusz

Re: Ciężko w obroty...

Post autor: STi77 »

Temat filtra w R50/53 był niejednokrotnie przerabiany ale wrzucę jeszcze raz ilustrowaną instrukcję wymiany : http://www.pelicanparts.com/techarticle ... cement.htm
Barburka73

Wielkie dzięki :))

Post autor: Barburka73 »

Super
Wielkie dzięki za podpowiedzi. W weekend biorę się za robotę. Świece właśnie wymieniłem, filtr powietrza wymieniłem.
Pozdrawiam
Barburka73

HELP

Post autor: Barburka73 »

Panowie. Kupiłem ten filtr paliwa (wkład) rozebrałem maszynę a tam w środku metalowy filtr VDO i lipa :((( w dodatku nie wiem czy nie uszkodziłem poziomowskazu przy wyciąganiu tego cholerstwa. Co z tym począć jestem w kropce? Ma ktoś jakieś pomysły?
Barburka73

o kurcze

Post autor: Barburka73 »

Panowie. Dzwoniłem do serwisu Bawaria Motors i powiedzieli mi że tych filtrów nigdy nie wymieniali. Dziwne filtr którego się nie wymienia????
Awatar użytkownika
STi77
Wiarus
Wiarus
Posty: 595
Rejestracja: 23 lis 2012, 22:16
Posiadane auto: R56
Lokalizacja: Olkusz

Re: Ciężko w obroty...

Post autor: STi77 »

Kilka osób z forum wymieniało filtr paliwa w R50/R53 i z tego co wyczytałem nie było większych problemów z wymianą.
tomek-poznan

Re: HELP

Post autor: tomek-poznan »

Barburka73 pisze:Panowie. Kupiłem ten filtr paliwa (wkład) rozebrałem maszynę a tam w środku metalowy filtr VDO i lipa :((( w dodatku nie wiem czy nie uszkodziłem poziomowskazu przy wyciąganiu tego cholerstwa. Co z tym począć jestem w kropce? Ma ktoś jakieś pomysły?
Metalowy filtr VDO? jesteś pewien, że był to filtr paliwa? VDO jest raczej producentem zegarów, wskaźników, czujników a nie filtrów paliwa. Osobiście nie spotkałem się z czymś takim w mini.
Barburka73

he

Post autor: Barburka73 »

Na zegar mi nie wyglądało :))) niestety nie zrobiłem fotki Jest to część o numerze katalogowym 16146765122 z wierzchu wygląda podobnie do tych z wymiennym wkładem a w środku metalowa puszka wyglądająca jak dawniej w FSO filtr oleju. Był ten filtr montowany zaledwie przez kilka miesięcy na początku produkcji mini a potem BMW szybko się z nich wycofało. Mam już dosyć tego auta :( dzisiaj udało mi się naprawić reflektor ksenonowy (uszkodzony zażarnik, starter) i oczywiście reflektory nie rozbieralne nic w tym aucie nie ma normalnie wszystko pod górkę. Znowu musiałem robić sztuki jak McGyver palnik , nóż itp.
Barburka73

poddaję się :)

Post autor: Barburka73 »

No wymiękłem, nazbierałem kasy i umówiłem się w Bawaria Motors w Katowicach, niech diagnozują i działają.
ODPOWIEDZ