Różnica między głowicą A i A+

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Różnica między głowicą A i A+

Post autor: flapjck1 »

zasadniczo nie oprocz tego ze w A+ nie bylo glowic skrecanych 11 szpilkami
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Różnica między głowicą A i A+

Post autor: flapjck1 »

nie wszystkie glowice w A mialy 11 szpilek
generalnie wszystkie glowice sa wzajemnie wymienne
mozesz do silnika 9 szpilek zalozyc glowice 11
i odwrotnie ( po wykreceniu dwoch "nadmiarowych" szpil ) :mrgreen:

a skad takie pytania?? masz jakas lepsza glowe od A??
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Różnica między głowicą A i A+

Post autor: monsterk »

Głowice A+ w 1,3 różniły się bay-pasem, czyli miały różny obieg cieczy. W starszych głowicach zawór do ogrzewania był na głowicy a w nowszych jest na przewodzie i ciecz do nagrzewnicy płynie z pod termostatu, natomiast głowice 1,0 nie zmieniły się.
Awatar użytkownika
minimaniak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1828
Rejestracja: 05 sty 2005, 19:35
Posiadane auto: Klasyki "Dziadek" 25LE, 35LE, 40LE, Cabriolet, Van,Kombi i parę innych
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Różnica między głowicą A i A+

Post autor: minimaniak »

Ulver pisze:Już się pogubiłem :-)

A taka głowica :?: Jaka ona jest :?:


wygląda na nową no i jest srebrna :mrgreen:
Pozdrawiam Adam

TEL. 606-877-927
PIERWSZY W POLSCE SKLEP Z CZĘŚCIAMI DO MINI www.mini-land.pl
Awatar użytkownika
minimaniak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1828
Rejestracja: 05 sty 2005, 19:35
Posiadane auto: Klasyki "Dziadek" 25LE, 35LE, 40LE, Cabriolet, Van,Kombi i parę innych
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Różnica między głowicą A i A+

Post autor: minimaniak »

bypass to ta rurka po prawej stronie na dolnym zdjęciu
Pozdrawiam Adam

TEL. 606-877-927
PIERWSZY W POLSCE SKLEP Z CZĘŚCIAMI DO MINI www.mini-land.pl
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Różnica między głowicą A i A+

Post autor: flapjck1 »

tak to jest glowa typ A
ma bypass jak to adam napisal, ale mozna go zaslepic
tak samo otwor pod kranik
i mozesz ja uzyc do silnika A+
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Różnica między głowicą A i A+

Post autor: flapjck1 »

w zielonym kolku sa otwory pod kranik
w czerwonym bypass

otwor pod kranik zaslepia sie plytka z otworami na srubki :mrgreen:
bypass zaslepia sie takim kapturkiem gumowym z cybancikiem

ale uwazam ze lepiej by bylo zalozyc pompe z bypassem i to podlaczyc
oraz jesli nie kranik to chociaz kolanko, i polaczyc uklad chlodzenia tak jak bylo w mini 998ccm po 89 roku

chodzi o to aby odbierac cieplo z nad 4 tloka, minimalizuje sie ryzyko przegrzania glowicy w tym miejscu
generalnie im lepszy przeplyw cieczy w glowicy tym lepiej, mniejsze ryzyko spalania stukowego i "samopalu"
Załączniki
zaznaczone.JPG
zaznaczone.JPG (17.23 KiB) Przejrzano 1189 razy
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Różnica między głowicą A i A+

Post autor: flapjck1 »

koszty :)

odpada troche gumy, kranik otwierania nagrzewnicy zmieniono na "lepszy" na przewodzie

jak byl komputer to byl problem to wszystko upchnac pod maska, wiec z czegos zrezygnowali
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Różnica między głowicą A i A+

Post autor: monsterk »

flapjck1 pisze:koszty :)

odpada troche gumy, kranik otwierania nagrzewnicy zmieniono na "lepszy" na przewodzie

jak byl komputer to byl problem to wszystko upchnac pod maska, wiec z czegos zrezygnowali


to nie koszty spowodowały usunięcie z głowicy kranika,a to żeby było lepdze ogrzewanie w srodku pojazdu.
Witek, mam pytanie czy twój silnik zostaje na wtrysku czy będzie gażnik bo to wszystko od tego zalezy.
A teraz troche teorii:
W każdym silniku są dwa obiegi ciecz:
- mały przez który ciecz płynie jak jest silnik nie nagrzany[do tego służy baypas w starszych silnikach, a we wtryskowych króciec wychodzący spod termostatu i ciecz płynie przez kolektor ssący]
- duży przez który ciecz płynie jak silnik jest nagrzany i otworzy się termostat przez chłodnice.
Zmieniając ktoryś z elementów silnika należy o tym pamietać i prześledzić obieg cieczy w silniku.
Awatar użytkownika
makrojal
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 197
Rejestracja: 21 lut 2005, 17:31
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław

Re: Różnica między głowicą A i A+

Post autor: makrojal »

Witek,
kliknij na minicentrum i w yszukiwarce wpisz zawór,
to chyba to o co pytasz
Mirek
XanderQkla

Re: Różnica między głowicą A i A+

Post autor: XanderQkla »

Widze, ze polujesz na aluminiowa glowice :)
podobno cena to 800 $ bez zaworkow, zaworki to dodatkowe 200 $
ODPOWIEDZ