nadkola
Moderator: flapjck1
-
- Nowy
- Posty: 55
- Rejestracja: 20 lis 2011, 10:38
- Posiadane auto: Rover Mini Cooper 1.3 91r.
- Lokalizacja: Kraków
Re: nadkola
SEVEN - w jakiej cenie masz ?? może się dogadamy?se7ven pisze:Mam formę i wychodzą zdecydowanie lepiej niż te z GB ( mogą być z włokna węglowego lub z konwencjonalnej żywicy) jak również oryginały Rovera.
Pozdrawiam
Rafał
(0) 512-176-228
Rafał
(0) 512-176-228
-
- Nowy
- Posty: 55
- Rejestracja: 20 lis 2011, 10:38
- Posiadane auto: Rover Mini Cooper 1.3 91r.
- Lokalizacja: Kraków
Re: nadkola
dasz radę wrzucić foty jak to by wyglądało??se7ven pisze:800 włókno szklane
1000 carbon
Pozdrawiam
Rafał
(0) 512-176-228
Rafał
(0) 512-176-228
-
- Swój Człowiek
- Posty: 227
- Rejestracja: 31 lip 2012, 13:32
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Rzeszow/Anglia
Re: nadkola
Rowniez prosze o zdjecia...
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: nadkola
Proszę bardzo.
- Załączniki
-
- Nadkole carbon.jpg (302.1 KiB) Przejrzano 1116 razy
-
- mini_race_nadkola2_219.jpg (125.26 KiB) Przejrzano 1116 razy
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
-
- Nowy
- Posty: 55
- Rejestracja: 20 lis 2011, 10:38
- Posiadane auto: Rover Mini Cooper 1.3 91r.
- Lokalizacja: Kraków
Re: nadkola
Przy okazji, SEVEN - jesteś w stanie wrzucić zdjęcie cięcia blotnika pzedniego pod felgi 13tki i sportpaki?
Pozdrawiam
Rafał
(0) 512-176-228
Rafał
(0) 512-176-228
Re: nadkola
poszukaj w postach monsterka, tam jest w szczegółach pokazane co i jak
sądu nie ma... ale wyrok wydany na wieczność, z ogólnego też mnie wyrzucą;-)
-
- Nowy
- Posty: 55
- Rejestracja: 20 lis 2011, 10:38
- Posiadane auto: Rover Mini Cooper 1.3 91r.
- Lokalizacja: Kraków
Re: nadkola
kurcze, własnie szukam i nie mogę znaleść ;/ jakbyście znależli to proszę wrzucić linka, dziekujeczestermo pisze:poszukaj w postach monsterka, tam jest w szczegółach pokazane co i jak
Pozdrawiam
Rafał
(0) 512-176-228
Rafał
(0) 512-176-228
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: nadkola
Jakie ET felgi. To nie jest tak "hoop" jak niektórym się wydaje.morisek pisze:Przy okazji, SEVEN - jesteś w stanie wrzucić zdjęcie cięcia blotnika pzedniego pod felgi 13tki i sportpaki?
Pozostaje jeszcze ustawienie geometrii czyli kąty i wyprzedzenia.
Cięcie po zamontowaniu całości - czasami i zderzak trzeba machnąć w zależności od powyższych waruków.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: nadkola
Tak jak pisze se7ven trzeba najpierw zamontować kompletne koła jakie maja być zamontowane. Obracać w lewo i prawo przy max obniżonym zawieszeniu i dopiero wtedy ustalić granicę cięcia błotnika. Zasada jest podobna, cięcie zaczyna się w okolicy bocznego kierunkowskazu a kończy na przednim pasie pod zderzakiem. Na ogól prawa i lewa strona nie jest jednakowa. Błotniki mogą byc krzywo wspawane lub wózek naciąga nie równo mocowaniem przedni pas.
Pokazywałem już mój przykład cięcia pod szerokie 12".w tym miejscu
Pokazywałem już mój przykład cięcia pod szerokie 12".w tym miejscu
-
- Nowy
- Posty: 55
- Rejestracja: 20 lis 2011, 10:38
- Posiadane auto: Rover Mini Cooper 1.3 91r.
- Lokalizacja: Kraków
Re: nadkola
ET14. dziekuję za poradę, teraz wiem że po złożeniu wszytkiego do kupy będę robił cięcie.se7ven pisze:Jakie ET felgi. To nie jest tak "hoop" jak niektórym się wydaje.morisek pisze:Przy okazji, SEVEN - jesteś w stanie wrzucić zdjęcie cięcia blotnika pzedniego pod felgi 13tki i sportpaki?
Pozostaje jeszcze ustawienie geometrii czyli kąty i wyprzedzenia.
Cięcie po zamontowaniu całości - czasami i zderzak trzeba machnąć w zależności od powyższych waruków.
Pozdrawiam
Rafał
(0) 512-176-228
Rafał
(0) 512-176-228
-
- Nowy
- Posty: 55
- Rejestracja: 20 lis 2011, 10:38
- Posiadane auto: Rover Mini Cooper 1.3 91r.
- Lokalizacja: Kraków
Re: nadkola
Markfive - dziękuję, tego szukałem - Ty i Seven pomogliście mi, teraz wiem jak i kiedy się za to zabrać, przynajmniej mam większą wiedzę. dziekimarkfive pisze:Tak jak pisze se7ven trzeba najpierw zamontować kompletne koła jakie maja być zamontowane. Obracać w lewo i prawo przy max obniżonym zawieszeniu i dopiero wtedy ustalić granicę cięcia błotnika. Zasada jest podobna, cięcie zaczyna się w okolicy bocznego kierunkowskazu a kończy na przednim pasie pod zderzakiem. Na ogól prawa i lewa strona nie jest jednakowa. Błotniki mogą byc krzywo wspawane lub wózek naciąga nie równo mocowaniem przedni pas.
Pokazywałem już mój przykład cięcia pod szerokie 12".w tym miejscu
Pozdrawiam
Rafał
(0) 512-176-228
Rafał
(0) 512-176-228
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: nadkola
Jeszcze jedna ważna sprawa dotycząca nadkoli zewnętrznych (od tego zaczął się cały temat).
Planując modyfikację auta poprzez zmianę felg na inne /szersze / większe / mniejsze, czy o innym ET jak fabryka, większość popełnia błąd zaczynajac od zakupu czy montażu nadkoli. Później okazuje się że koła albo są za mocno "wepchnięte do środka" albo "wystają".
Nie trzeba chyba nikogo przekonywać do faktu, że auto najlepiej się prezentuje gdy krawędź nadkola "jest w równej płaszczyźnie" z zewnętrznym bokiem felgi z oponą czy samej opony w przypadku tzw "naciągu" gdy felga nieco wystaje.
Prawidłowa kolejność, to najpierw felgi z oponami takie jak sobie wybraliśmy do projektu.
Kolejny ruch to ewentualne dystansowanie felgi gdy ociera od wewnatrz o elementy zawieszenia (najczęściej amortyzatory czy sprężyny). Następnie dopasowujemy zarys samych błotników i dopiero wtedy można dokładnie ustalić jakiej szerokosci nadkola zewnętrzne są potrzebne.
Przy takim podejściu do projektu często okazuje się, że są przypadki że miniak nie potrzebuje żadnych nadkoli ( wystarczy ozdobna listwa na krawędzi błotnika) lub zupełnie wystarczajaca jest szerokość seryjnych nakoli zewnetrznych.
Moim zdaniem również źle to wyląda gdy są zbyt duże lub zbyt małe koła w stosunku do wielkości całego samochodu. Efekt ten uwydatnia / pogarsza jeszcze albo zbyt duża przerwa na obwodzie pomiędzy oponą a nadkolem (efekt terenówki) albo koło od góry wepchnięte w nadkole (efekt uszkodzonego / wygniecionego /opadniętego zawieszenia).
Pozdrawiam wszystkich, na serio odbudowujących i modyfikujących swoje samochody
Planując modyfikację auta poprzez zmianę felg na inne /szersze / większe / mniejsze, czy o innym ET jak fabryka, większość popełnia błąd zaczynajac od zakupu czy montażu nadkoli. Później okazuje się że koła albo są za mocno "wepchnięte do środka" albo "wystają".
Nie trzeba chyba nikogo przekonywać do faktu, że auto najlepiej się prezentuje gdy krawędź nadkola "jest w równej płaszczyźnie" z zewnętrznym bokiem felgi z oponą czy samej opony w przypadku tzw "naciągu" gdy felga nieco wystaje.
Prawidłowa kolejność, to najpierw felgi z oponami takie jak sobie wybraliśmy do projektu.
Kolejny ruch to ewentualne dystansowanie felgi gdy ociera od wewnatrz o elementy zawieszenia (najczęściej amortyzatory czy sprężyny). Następnie dopasowujemy zarys samych błotników i dopiero wtedy można dokładnie ustalić jakiej szerokosci nadkola zewnętrzne są potrzebne.
Przy takim podejściu do projektu często okazuje się, że są przypadki że miniak nie potrzebuje żadnych nadkoli ( wystarczy ozdobna listwa na krawędzi błotnika) lub zupełnie wystarczajaca jest szerokość seryjnych nakoli zewnetrznych.
Moim zdaniem również źle to wyląda gdy są zbyt duże lub zbyt małe koła w stosunku do wielkości całego samochodu. Efekt ten uwydatnia / pogarsza jeszcze albo zbyt duża przerwa na obwodzie pomiędzy oponą a nadkolem (efekt terenówki) albo koło od góry wepchnięte w nadkole (efekt uszkodzonego / wygniecionego /opadniętego zawieszenia).
Pozdrawiam wszystkich, na serio odbudowujących i modyfikujących swoje samochody
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: nadkola
A nie myślałęś o robieniu desek carbonowych ... ? bo ja bym sie na takie coś pisałse7ven pisze:800 włókno szklane
1000 carbon