Nowy wita i o kilka rzeczy pyta :-)
Nowy wita i o kilka rzeczy pyta :-)
Hej.
Mini to marzenie mojej żony, więc postanowiłem kupić jej ten samochód i dać w prezencie na 30 urodziny. Nic nie wie o zakupie, który już się dokonał
Model to Mini One z 2002r.
Mam kilka pytań, zanim oddam jej go do użytku:
1. Podczas kręcenia kierownicą słyszę delikatne stuknięcia, ale o dziwo nie metalowe, tylko plastikowe. Spotkałem się z czymś takim pierwszy raz. Dodam, że kierownica chodzi "lekko", tzn wspomaganie działa, tylko z tego co poczytałem, chodzi nieco ciężej niż w innych samochodach. Pompę słychać, że pracuje, ale nie wyje.
2. Jak wygląda sprawa z tłumikami końcowymi ? U mnie poszycie już odpada, więc pewnie lada moment trzeba będzie wymienić tłumik - są jakieś rozsądne zamienniki, czy oryginał ? Jakie koszty mniej więcej ?
3. Czy ten silnik jest na łańcuchu rozrządu ? I co ile powinno wymieniać się olej ?
4. Przeczytałem też, że ONE to ta sama jednostka napędowa co Cooper, tylko obcięta softem. Czy ktoś już rozszyfrował jak można odblokować ONE na Coopera ? Czy podmiana sterownika z coopera do One rozwiąże temat ? Po jakim kodzie rozpoznać komputer z coopera ?
5. Nie mogłem znaleźć nigdzie tematu związanego z "podwieszaną" butlą LPG - może ktoś podrzucić?
Z góry dzięki
Mini to marzenie mojej żony, więc postanowiłem kupić jej ten samochód i dać w prezencie na 30 urodziny. Nic nie wie o zakupie, który już się dokonał
Model to Mini One z 2002r.
Mam kilka pytań, zanim oddam jej go do użytku:
1. Podczas kręcenia kierownicą słyszę delikatne stuknięcia, ale o dziwo nie metalowe, tylko plastikowe. Spotkałem się z czymś takim pierwszy raz. Dodam, że kierownica chodzi "lekko", tzn wspomaganie działa, tylko z tego co poczytałem, chodzi nieco ciężej niż w innych samochodach. Pompę słychać, że pracuje, ale nie wyje.
2. Jak wygląda sprawa z tłumikami końcowymi ? U mnie poszycie już odpada, więc pewnie lada moment trzeba będzie wymienić tłumik - są jakieś rozsądne zamienniki, czy oryginał ? Jakie koszty mniej więcej ?
3. Czy ten silnik jest na łańcuchu rozrządu ? I co ile powinno wymieniać się olej ?
4. Przeczytałem też, że ONE to ta sama jednostka napędowa co Cooper, tylko obcięta softem. Czy ktoś już rozszyfrował jak można odblokować ONE na Coopera ? Czy podmiana sterownika z coopera do One rozwiąże temat ? Po jakim kodzie rozpoznać komputer z coopera ?
5. Nie mogłem znaleźć nigdzie tematu związanego z "podwieszaną" butlą LPG - może ktoś podrzucić?
Z góry dzięki
Re: Nowy wita i o kilka rzeczy pyta :-)
EDIT:
Nie mogę edytować swojego posta, więc dodaję:
Radio nie wyszukuje mi żadnych stacji ;/ Jak ręcznie ustawię 103FM np to coś tam słychać, ale bardzo szumi... Czy to jakiś powszechny problem ?
Nie mogę edytować swojego posta, więc dodaję:
Radio nie wyszukuje mi żadnych stacji ;/ Jak ręcznie ustawię 103FM np to coś tam słychać, ale bardzo szumi... Czy to jakiś powszechny problem ?
Re: Nowy wita i o kilka rzeczy pyta :-)
1. rozbierz kolumnę kierowniczą i popsikaj bo myślę że to chyba kwestia tarcia (też to muszę zrobić).lvs pisze:Hej.
Mini to marzenie mojej żony, więc postanowiłem kupić jej ten samochód i dać w prezencie na 30 urodziny. Nic nie wie o zakupie, który już się dokonał
Model to Mini One z 2002r.
Mam kilka pytań, zanim oddam jej go do użytku:
1. Podczas kręcenia kierownicą słyszę delikatne stuknięcia, ale o dziwo nie metalowe, tylko plastikowe. Spotkałem się z czymś takim pierwszy raz. Dodam, że kierownica chodzi "lekko", tzn wspomaganie działa, tylko z tego co poczytałem, chodzi nieco ciężej niż w innych samochodach. Pompę słychać, że pracuje, ale nie wyje.
2. Jak wygląda sprawa z tłumikami końcowymi ? U mnie poszycie już odpada, więc pewnie lada moment trzeba będzie wymienić tłumik - są jakieś rozsądne zamienniki, czy oryginał ? Jakie koszty mniej więcej ?
3. Czy ten silnik jest na łańcuchu rozrządu ? I co ile powinno wymieniać się olej ?
4. Przeczytałem też, że ONE to ta sama jednostka napędowa co Cooper, tylko obcięta softem. Czy ktoś już rozszyfrował jak można odblokować ONE na Coopera ? Czy podmiana sterownika z coopera do One rozwiąże temat ? Po jakim kodzie rozpoznać komputer z coopera ?
5. Nie mogłem znaleźć nigdzie tematu związanego z "podwieszaną" butlą LPG - może ktoś podrzucić?
Z góry dzięki
2. U mnie w Sce poleciał prawy tłumik więc go po prostu wyciąłem, Ty sobie na to pozwolic nie możesz bo masz chyba 1. Ja bym nie szedł w oryginał jeżeli Ci to nie będzie potem przeszkadzać, wpakować zamiennik - podjechać do jakiegoś gościa od tłumików, ciachnąć i wspawać.
3. nie jestem 100% pewien ale chyba wszystkie benzyniaki były na łańcuchu.
olej? nie wime
4. tak, róznica w sofcie - zachipuj
5. nie pakuj gazu proszę :F - na wolnossącym chyba nie masz za dużego spalania i tak. Na butlę pójdzie killka tys. a lepiej miec je w kieszeni jak przyjdzie naprawiać cos w miniaczu (chyba ze masz znajomego ktory butle zaklada .
a co do radia, RDS masz włączone?
Re: Nowy wita i o kilka rzeczy pyta :-)
Co do LPG - to nie ma co dyskutować. Są przeciwnicy, a są i fanatycy jak ja. Mam drugi 207 konny samochód na LPG i lata jak złoty, więc dlaczego Miniacz ma nie latać
Co do Radia, to próbowałem z RDS i bez - generalnie to samo...
Co do Radia, to próbowałem z RDS i bez - generalnie to samo...
Re: Nowy wita i o kilka rzeczy pyta :-)
fan podtlenku gazonu . ok ok.lvs pisze:Co do LPG - to nie ma co dyskutować. Są przeciwnicy, a są i fanatycy jak ja. Mam drugi 207 konny samochód na LPG i lata jak złoty, więc dlaczego Miniacz ma nie latać
Co do Radia, to próbowałem z RDS i bez - generalnie to samo...
hmm, nei wime jakie masz tam radio wsadzone, ale może zerknij czy wszystko ok jest na pin'ach z tyłu? nie zaszkodzi sprawdzić a może coś się jakimś cudem rozłączyło. Poza tym wszystko inne działa w radio? (czyli czy poza tym, że nie działa, działa )
Re: Nowy wita i o kilka rzeczy pyta :-)
hmm, CD jeszcze nie testowałem, bo akurat nie miałem pod ręką...
Ale może napiszę kilka słów o samym samochodzie, bo w sumie tego nie napisałem.
Granatowy, ze srebrnym dachem. Z wyposażenia, to manualna klima, el. szyby i lusterka.
Z mankamentów - lekko uszkodzony przedni zderzak i wystrzelone przednie airbagi.
Z plusów - wszystkie elementy oryginalne, nic nie malowane, nie szpachlowane - jedzie prosto jak po szynach, nic nie stuka w zawieszeniu.
No i oryginalny przebieg 160 tyś km
Ale może napiszę kilka słów o samym samochodzie, bo w sumie tego nie napisałem.
Granatowy, ze srebrnym dachem. Z wyposażenia, to manualna klima, el. szyby i lusterka.
Z mankamentów - lekko uszkodzony przedni zderzak i wystrzelone przednie airbagi.
Z plusów - wszystkie elementy oryginalne, nic nie malowane, nie szpachlowane - jedzie prosto jak po szynach, nic nie stuka w zawieszeniu.
No i oryginalny przebieg 160 tyś km
Re: Nowy wita i o kilka rzeczy pyta :-)
Granat i srebrny dach? jesteś pewien, że nic nie było malowane? Nie było chyba w serii takiej opcji kolorystycznej. Chyba lusterka byłyby też w kolorze dachu wówczas.
Przedni zderzak LEKKO uszkodzony, a airbagi wystrzeliły ? Może przesadziłeś z tą lekkościa zajścia . (cieakwe w co wydzwonił)
Ale sprawdź lepiej ten kolor. Masz pewność że lakier oryginalny?
Czas chyba spać, 6ta dochodzi!
Przedni zderzak LEKKO uszkodzony, a airbagi wystrzeliły ? Może przesadziłeś z tą lekkościa zajścia . (cieakwe w co wydzwonił)
Ale sprawdź lepiej ten kolor. Masz pewność że lakier oryginalny?
Czas chyba spać, 6ta dochodzi!
-
- Wiarus
- Posty: 954
- Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
- Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Nowy wita i o kilka rzeczy pyta :-)
Co do radia to miałem to samo i okazało się, że coś było grzebane przy antenie i nie dostawała zasilania do wzmacniacza. Jak zmieniałem kolor podsufitki sprawdzałem przy antenie, podłączyłem i działa, a wcześniej prawie żadnej stacji nie łapało (i na seryjnym i nowym radiu).
LPG posiadam, akurat u mnie kosztem bagażnika, bo w MCS masz w podłodze akumulator.
LPG posiadam, akurat u mnie kosztem bagażnika, bo w MCS masz w podłodze akumulator.
Re: Nowy wita i o kilka rzeczy pyta :-)
Radio - u mnie była ułamana antena, tylko poprzedni sprzedawca sprytnie oblał ją silikonem i pod puszką nie było widać. Koszt to sama antena ok 150zl-200zl, da się wymienić odchylając podsufitkę od strony bagażnika.
Re: Nowy wita i o kilka rzeczy pyta :-)
Lusterka w kolorze dachu.
Widziałem fotki samochodu uszkodzonego - walnięta była chłodnica i pas przedni. Dogadałem się ze sprzedającym, żeby to naprawił, bo chciałem wracać na kołach.
Lakier sprawdzałem - tak jak mówię, nic nie było malowane
Dzieki Panowie z tym radyjkiem. Będę musiał na to popatrzeć.
Widziałem fotki samochodu uszkodzonego - walnięta była chłodnica i pas przedni. Dogadałem się ze sprzedającym, żeby to naprawił, bo chciałem wracać na kołach.
Lakier sprawdzałem - tak jak mówię, nic nie było malowane
Dzieki Panowie z tym radyjkiem. Będę musiał na to popatrzeć.
Re: Nowy wita i o kilka rzeczy pyta :-)
Olej wymieniaj co 15k km.
Po wypadku najpierw wyciagnij radio i zobacz, czy zlacze anteny nie spadlo z radia.
Gaz spokojnie wejdzie pod podloge, nawet bez wywalania tego wglebienia na narzedzia w bagazniku. Trzeba jedynie usunac plastik - niby oslone nieistniejacego kola zapasowego.
Z wymiana tlumika poczekaj, az zacznie byc go slychac. Nic sie od tego nie zepsuje, a wydatek odwleczesz. Nie jest to wysoki koszt, kup zamiennik w ori ksztalcie najlepiej.
Po wypadku najpierw wyciagnij radio i zobacz, czy zlacze anteny nie spadlo z radia.
Gaz spokojnie wejdzie pod podloge, nawet bez wywalania tego wglebienia na narzedzia w bagazniku. Trzeba jedynie usunac plastik - niby oslone nieistniejacego kola zapasowego.
Z wymiana tlumika poczekaj, az zacznie byc go slychac. Nic sie od tego nie zepsuje, a wydatek odwleczesz. Nie jest to wysoki koszt, kup zamiennik w ori ksztalcie najlepiej.
Re: Nowy wita i o kilka rzeczy pyta :-)
Od jakiegoś czasu zauważyłem, że Miniacz ma trochę niestabilne obroty. Tzn chodzi ok, ale co kilka sekund wchodzi na nieco za niskie obroty, troszkę się zatrzęsie i zaraz wraca na normalne obroty. Gdzie szukać przyczyny ??
Dodatkowo, jak silnik nie ma jeszcze 90 stopni, to przy dodawaniu gazu robi lekką zamułkę. od 2500-3500, po czym zaczyna normalnie przyśpieszać.
Wcześniej obu tych efektów nie było. Obecnie wymieniłem tylko czujnik temperatury płynu chłodniczego, który daje sygnał do komputera.
Na co jeszcze zwrócić uwagę ?
Z rzeczy serwisowych, to wymieniałem tylko klocki i tarcze z tyłu, olej, świece i filtry.
Z góry dzięki
Dodatkowo, jak silnik nie ma jeszcze 90 stopni, to przy dodawaniu gazu robi lekką zamułkę. od 2500-3500, po czym zaczyna normalnie przyśpieszać.
Wcześniej obu tych efektów nie było. Obecnie wymieniłem tylko czujnik temperatury płynu chłodniczego, który daje sygnał do komputera.
Na co jeszcze zwrócić uwagę ?
Z rzeczy serwisowych, to wymieniałem tylko klocki i tarcze z tyłu, olej, świece i filtry.
Z góry dzięki
-
- Nowy
- Posty: 15
- Rejestracja: 21 paź 2015, 23:59
- Posiadane auto: MINI Cooper R50 1.6
- Lokalizacja: Kraków
Re: Nowy wita i o kilka rzeczy pyta :-)
Stukanie przy skręcaniu to może być to co u mnie - maglownica do wymiany... Chociaż widzę że temat trochę umarł