Pewnie gdzieś oryginalnie do obrotomierzkiujik pisze:oto kilka fotek do wglądu w sytuację
zauważyłem że moja " seryjna " instalacja elektryczna posiada jakieś dziwne rozwiązanie - mianowicie minus cewki idzie do aparatu i gdzieś ...
Pytanie jaki opór powinna mieć cewka podpięta tak jak u mnie ? opór mojej cewki wynosi 1,9-2,0 Omów
Odpalanie Mini i cewka WN
Moderator: flapjck1
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Odpalanie Mini i cewka WN
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
-
- Swój Człowiek
- Posty: 122
- Rejestracja: 05 paź 2007, 12:57
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Re: Odpalanie Mini i cewka WN
Poczyściłem dla pewności przerywacz i wymieniłem kabelek który był w środku bo poprzedni był już mocno wysłużony. Potem próba zakręcenia i nic. Następnie obadanie świec i ich przerw. Dwie mają 0.75, po jednej 0.8 i 0.85. Jaką przerwę zrobić dla wszystkich?
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Odpalanie Mini i cewka WN
Odpowiedź znajdziesz w FAQ na mojej stronie w tym miejscukiujik pisze:...jaki opór powinna mieć cewka podpięta tak jak u mnie ?
To cewka dedykowana do do instalacji z przewodem oporowym. Poza tym jest to tandetny zamiennik. Najlepszym rozwiązaniem było by znalezienie sprawnej cewki Ducelliera nawet przeznaczonej do zasilania przez rezystor. Te cewki są bardzo wytrzymałe a zasilanie wyższym napięciem rzadko im szkodzi.kiujik pisze:...opór mojej cewki wynosi 1,9-2,0 Omów
Sprawdź czy Twoja cewka jest sprawna.
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Odpalanie Mini i cewka WN
Przerwa na elektrodach świec 0,6 - 0,7 mm. Wielkość przerwy ma wpływ na równą pracę silnika w całym zakresie obrotów, ale nia ma wpływu na to, ze silnik nie chce zapalić.kiujik pisze:Poczyściłem dla pewności przerywacz i wymieniłem kabelek który był w środku bo poprzedni był już mocno wysłużony. Potem próba zakręcenia i nic. Następnie obadanie świec i ich przerw. Dwie mają 0.75, po jednej 0.8 i 0.85. Jaką przerwę zrobić dla wszystkich?
-
- Swój Człowiek
- Posty: 122
- Rejestracja: 05 paź 2007, 12:57
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Re: Odpalanie Mini i cewka WN
dzisiaj sprawdziłem czy jest iskra i jest dziwna sytuacja
nie daje iskry jak kręci rozrusznik puszczam kluczyk w stacyjce i na moment pojawia się iskra. Co to może być ?
nie daje iskry jak kręci rozrusznik puszczam kluczyk w stacyjce i na moment pojawia się iskra. Co to może być ?
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Odpalanie Mini i cewka WN
Miałem kiedyś taki przypadek, co prawda w innym samochodzie i powodem była uszkodzona stacyjka. Sprawdź kontrolką z żarówką podłączoną do zacisku + cewki czy potwierdzi sią brak zasilania cewki w momencie pracy rozrusznika.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 122
- Rejestracja: 05 paź 2007, 12:57
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Re: Odpalanie Mini i cewka WN
Wreszcie postęp! Przyczyną był zły punkt zasilania cewki. Test z żarówką od strony stacyjki nie pozostawił cienia wątpliwości. Po zmianie w elektryce błąd został naprawiony.
Odpalił za pierwszym razem ale chodzi na trzy cylindry. Metodą sprawdzania elementów wyszło że świeca na cylindrze nr 4 jest uszkodzona i nie daje iskry. Reszta ukopcona na czarno więc regulacja gaźnika niebawem nastąpi. Cewka się potwornie grzeje więc mam pytanie:
jakie parametry musi mieć balast rezystor dla w.w cewki ?
Odpalił za pierwszym razem ale chodzi na trzy cylindry. Metodą sprawdzania elementów wyszło że świeca na cylindrze nr 4 jest uszkodzona i nie daje iskry. Reszta ukopcona na czarno więc regulacja gaźnika niebawem nastąpi. Cewka się potwornie grzeje więc mam pytanie:
jakie parametry musi mieć balast rezystor dla w.w cewki ?
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Odpalanie Mini i cewka WN
Parametrów balast rezystora nie znam. Tu zostawiam pole do popisu dla innych znawców tematu . Natomiast miałem już problemy z podobnymi cewkami (zamiennikami oferowanymi jako cewki Lucasa ). Problem - mocne nagrzewanie się cewki i poważna zmiana parametrów oporności w stosunku do cewki zimnej oraz nienormalnie okopcone świece pomimo prawidłowej regulacji gaźników i zapłonu. Układ elektryczny podobny, zasilanie bez rezystora (cewka dedykowana do takiego sposobu zasilania). Zmieniłem cewkę na Zelmot BE200B czyli standard do układów zapłonu stykowego zasilanego bezzposrednio z 12 V dla PF 125 i PF126. Problemy zniknęły. Pisałem już o tymna forum w tym miejscu . Radził bym jednak w tym przypadku przede wszystkim wymienić kondensator na oryginalny Lucas (nie zamiennik), lub w ostateczności zrezygnować z konensatora umieszczonego w aparacie i podłączyć mocowany na zewnątrz inny firmowy (też moze być stosowany w PF 126) o pojemności około 0,20 - 0,25 mf. Kiepski kondensator może dawać podobne efekty - grzanie sie cewki i słabą iskrę /okopcone świecekiujik pisze:...Cewka się potwornie grzeje więc mam pytanie:
jakie parametry musi mieć balast rezystor dla w.w cewki ?
-
- Swój Człowiek
- Posty: 122
- Rejestracja: 05 paź 2007, 12:57
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Re: Odpalanie Mini i cewka WN
co musiałbym zmienić żeby mieć zapłon elektroniczny?
- icemac
- Super użytkownik
- Posty: 1775
- Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Odpalanie Mini i cewka WN
cewkę, aparat, kable, zasilanie do aparatu ...kiujik pisze:co musiałbym zmienić żeby mieć zapłon elektroniczny?
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Odpalanie Mini i cewka WN
ew zamiast aparatu wkladke "elektronik" w zamian zwyklego modulu stykow
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Swój Człowiek
- Posty: 122
- Rejestracja: 05 paź 2007, 12:57
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Re: Odpalanie Mini i cewka WN
właśnie mi o tego "elektronika" chodzi
muszę wpaść jednak do ciebie flap
muszę wpaść jednak do ciebie flap
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Odpalanie Mini i cewka WN
wpadaj, daleko nie masz
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow