Planowanie przeglądu okresowego.

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Awatar użytkownika
Alfik30
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 233
Rejestracja: 25 lut 2013, 09:38
Posiadane auto: Cooper S - R53
Lokalizacja: Będzin

Planowanie przeglądu okresowego.

Post autor: Alfik30 »

Mój miniaczek wybiera się w lutym na przegląd okresowy. Ze względu na fakt iż przejechał w czasie 9 lat prawie 110 000, i przez ten czas oprócz typowych czynności serwisowych wykonywanych przy przeglądach miał wymienione jedynie filtr i pompę paliwa postanowiłem że zaserwuję mu bardziej "wypasioną imprezkę" więc oprócz typowych wymian olej, filtry, świece dodam mu:
1. Wymianę oleju w skrzyni biegów - ale tutaj mam lekki dylemat ponieważ jeden z renomowanych serwisów BMW powiedział mi aby nie wymieniać oleju bo mają takie doświadczenia, że jak już się go wymieni to potem w krótkim czasie "pada" skrzynia biegów. Moim zdaniem ta wypowiedź nie ma sensu, ale skoro renomowany serwis tak twierdzi??? Co to tym myślicie???
2. Wymiana oleju w kompresorze - z tego względu że może być go już niewiele i mógłby się zacząć powoli"przycierać"
3. Wymiana - nie wiem czego. Chodzi o to że gdy odpalam go rano, to czasem (nie za każdym razem) słyszę delikatne klekotanie jakby diesla. Po rozgrzaniu ten delikatny klekot zanika.
Zdaję sobie sprawę że z opisu to można jedynie wróżyć z fusów, ale może macie jakieś sugestie co może być przyczyną. Ja stawiam na napinacz łańcucha rozrządu ponieważ rozrząd nie był ruszany przez 110 000 tys. Tutaj mam pytanie, czy wymieniać sam napinacz czy razem z łańcuchem, a może cały komplet - Kuner tutaj liczę na Ciebie :) chociaż nie pojadę do Ciebie bo jesteś zbyt daleko.
A może ten klekot odpowiada zupełnie coś innego, tak też myślałem że może sprzęgło (docisk-łożysko-dwumasa), ale czy po rozgrzaniu klekot by zanikał ????
4. Klima działa bez zarzutu - czy po takim przebiegu watro ją przejrzeć ???

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Awatar użytkownika
iad
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 151
Rejestracja: 25 maja 2012, 13:18
Posiadane auto: MCS R53
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Planowanie przeglądu okresowego.

Post autor: iad »

Ja wymieniłem olej w skrzyni na motula w maju i jest wszystko OK.
Ale słyszałem od jednego użytkownika mini że jak wymieniłem olej na inny niż w BMW to mi się skrzynia rozpadnie :)
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1443
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Planowanie przeglądu okresowego.

Post autor: se7ven »

iad pisze:Ja wymieniłem olej w skrzyni na motula w maju i jest wszystko OK.
Ale słyszałem od jednego użytkownika mini że jak wymieniłem olej na inny niż w BMW to mi się skrzynia rozpadnie :)
Tak się wieść niesie, że BMW produkuje jakieś dziwne oleje. facepalm
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Awatar użytkownika
Kuner
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 332
Rejestracja: 22 mar 2010, 15:09
Posiadane auto: R56, R50, BMW Rally, Chrysler
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Planowanie przeglądu okresowego.

Post autor: Kuner »

BMW nie produkuje olejów. Produkują je producenci olejów i można u nich kupić taki olej zawsze :)
http://www.swiatMINI.pl
Niezależny serwis samochodów MINI

Serwis, modyfikacje, części do Twojego MINI.

tel. 665 885 775; 690 094 000
adrianoscyganos

Re: Planowanie przeglądu okresowego.

Post autor: adrianoscyganos »

Olej w kompresorze - warto, będzie poprawa a na pewno przedłuży to jego żywotność. Nie każdy potrafi to zrobić (tak miałem w przypadku mesia CLK230K)
Klekotanie na zimnym w Mini - przeglądnij łańcuch rozrządu oraz napinacz. Może on wymagać wymiany. Klekotanie na zimnym to właśnie takie objawy :)
Co więcej wymienić? Filtry, oleje, płyny, płukanka układu chłodzenia, nowy płyn hamulcowy, nabicie klimy. Tyle mu wystarczy.
Wymieniać więcej nie ma sensu, bo szkoda pieniędzy , po prostu :) pozalewaj nowymi płynami, pośmigaj, i nabijaj kilometrów :)

Co do oleju w skrzyni biegów, nie wypowiem się bo nie wymieniam. Chociaż popatrz, jeśli skrzynia biegów np. rozszczelni się i część oleju się wyleje to na spokojnie się go wylewa i zalewa nowym, i skrzynia działa. Więc? Jakiś mit. Faktycznie BMW nie przewiduje wymiany oleju ale każdy mechanik wie że olej nie jest wieczny. Zalej skrzynie dobrym markowym olejem i śmigaj, akurat o skrzynie w miniaczu warto dbać, bo wymiana boli :twisted:
Więcej nic nie pisze bo się nie znam :mrgreen:
pol343

Re: Planowanie przeglądu okresowego.

Post autor: pol343 »

Potwierdzam - klekot na zimnym -> rozrząd. Jeśli tylko na zimnym to wymiana napinacza powinna pomóc (dosyć prosta, od strony serwisowej sprawa) - u mnie jak ręką odjął.
Niestety doświadczenia amerykańskie pokazują, że nie zawsze wymiana napinacza stanowi 100% rozwiązanie - czasami wymiany wymagają ślizgi/szyny.
Awatar użytkownika
mainecoon6
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 29 lip 2012, 16:39
Posiadane auto:
Lokalizacja: Brzeziny/Łódź

Re: Planowanie przeglądu okresowego.

Post autor: mainecoon6 »

U siebie wymieniałem olej w skrzyni przy ~ 120tkm. Raczej żadnych odczuwalnych zmian w oporze wrzucania biegów (może troche na lepsze ale pewnie to psychika :mrgreen: )
W każdym bądź razie lepiej zmienić ten olej bo wiadomo opiłki metalowe od zgrzytów skrzyni(szczególnie że poprzedni właściciel to studenka z belgii), na pewno wydłuży żywotność.
MINI R50 R52 R56 ONE-->COOPER programowa zmiana ECU na Cooper w każdym MINI One
Remap 90--> 120 KM
DIAGNOSTYKA KODOWANIE DOPOSAŻANIE NAGŁOŚNIENIE
BMW MINI NAWIGACJE POLSKIE MENU MAPY 2015 KODY FSC

http://bmw-retrofit.pl/
TEL: 533-734-913
Awatar użytkownika
Alfik30
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 233
Rejestracja: 25 lut 2013, 09:38
Posiadane auto: Cooper S - R53
Lokalizacja: Będzin

Re: Planowanie przeglądu okresowego.

Post autor: Alfik30 »

Dzięki za podpowiedzi.

Tak więc wezmę sie za przeglądnięcie rozrządu, a poza tym:
1. Wymiana filtra i oleju silnikowego (Millers)
2. Wymiana oleju kompresora (dedykowany GM)
3. wymiana oleju skrzyni biegów (tutaj nie wiem czy kupić orygyginalny BMW czy Millersa?)
4. Wymiana płynu hamulcowego (znalazłem Millersa o podwyższonej temperaturze wrzenia pow. 300st.C. ale jest wyraźnie napisane że TYLKO w sporcie motorowym - czy to oznacza że podczas normalnej eksploatacji ten płyn będzie się gorzej zachowywał od zwykłego DOT-4???)
5. Płukanie układu chłodzenia
6. Wymiana płynu chłodniczego (Prestone powinien być OK)
7. Filtry kabinowy i powietrza

tyle na raz do wymiany ze względu na przebieg 100 000.
Później przy przeglądach 1 do roku, będzie tylko "olejówka" i filtry.
Nie wiem z jaką częstotliwością powinienem wymieniać płyn chłodniczy i płyn hamulcowy przy przebiegach ok. 6 tys. km rocznie ??? ( w sensie co ile lat)
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8180
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Planowanie przeglądu okresowego.

Post autor: flapjck1 »

zly plyn ham. moze doprowadzic do uszkodzenia przewodow gumowych oraz uszczelnien ruchomych elementow hamulcow

poza tym im wyzsza liczba dot tym wieksza sklonnosc do abosorbowania wilgoci, w przecietnym aucie plyn dot4 powinno sie wymieniac raz w roku, dot5.1 i inne wyczynowe nawet czesciej
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Kuner
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 332
Rejestracja: 22 mar 2010, 15:09
Posiadane auto: R56, R50, BMW Rally, Chrysler
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Planowanie przeglądu okresowego.

Post autor: Kuner »

Millers ma płyn o wysokiej temperaturze wrzenia, do motorsportu, a nadal jest to DOT4 :) Śmiało można zalewać, ale jeśli auto słuzy do zwykłej jazdy codziennej, a nie upalania to szkoda kasy :)
http://www.swiatMINI.pl
Niezależny serwis samochodów MINI

Serwis, modyfikacje, części do Twojego MINI.

tel. 665 885 775; 690 094 000
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1090
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: Planowanie przeglądu okresowego.

Post autor: pididi »

A jak ma być coś lepszego w przyjemnej cenie to ATE TYP 200 lub Superblue :smile:
static
Awatar użytkownika
Alfik30
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 233
Rejestracja: 25 lut 2013, 09:38
Posiadane auto: Cooper S - R53
Lokalizacja: Będzin

Re: Planowanie przeglądu okresowego.

Post autor: Alfik30 »

Kuner pisze:Millers ma płyn o wysokiej temperaturze wrzenia, do motorsportu, a nadal jest to DOT4 :) Śmiało można zalewać, ale jeśli auto słuzy do zwykłej jazdy codziennej, a nie upalania to szkoda kasy :)
Przy ogólnej kwocie przeglądu 20 zł na butelce DOT nie robi na mnie szczególnego wrażenia. Chodzi mi bardziej o to czy płyn wyczynowy nie jest "przerostem formy nad treścią" przy normalnej jeździe.
Pytanko jeszcze o olej silnikowy. Czy wybrać millersa CFS 5W30 czy millersa Tridenta 5W30, zaznaczam że chodzi o coopera S. Z jednej strony lepszy CFS ale z drugiej wymiana co 5 - 6 tys km więc może Trident?
ODPOWIEDZ