maszynka Wadowice

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

sadzik43
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 187
Rejestracja: 04 sty 2012, 12:42
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wadowice

Re: projekt jaś

Post autor: sadzik43 »

urwała sie śruba poduszki od przechyłu silnika która mocowana jest do ściany grodziowej. urwała sie przy silniku;/ nie wiem czemu, moze była jakas już "zmęczona". Istnieją jakies mocniejsze ?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: projekt jaś

Post autor: flapjck1 »

urwala sie bo: byla nie dokrecona, silnik latal na wybitych tulejach, masz popekany uchwyt przy scianie grodziowej lub sa zerwane poduszki

wybierz
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
sadzik43
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 187
Rejestracja: 04 sty 2012, 12:42
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wadowice

Re: projekt jaś

Post autor: sadzik43 »

nowe poduszki byly założone i tuleje. uchwytu bombą by nie ruszył wiec wychodzi ze sie popuściła :mrgreen: założe śrube 8.8 mam nadzieje ze wystarczy
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: projekt jaś

Post autor: flapjck1 »

pamietaj ze tam jest calowy gwint!!!!!!! a nie jakies M8 czy inne M6
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
sadzik43
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 187
Rejestracja: 04 sty 2012, 12:42
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wadowice

Re: projekt jaś

Post autor: sadzik43 »

sprawa naprawiona. Teraz kolejne pytanie, regulatory HILOW, które wybrac te tańsze czy droższe minisparesowe? jazdze spokojnie, bez szalenstw. czy jest az tak duza roznica w jakosci wykonania? to jest najblizszy plan na zime, zrobienie zawieszenia i od razu dylemat
Ostatnio zmieniony 18 gru 2013, 21:20 przez sadzik43, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: projekt jaś

Post autor: flapjck1 »

drozsze, orginalne

takie
http://minispares.com/product/Classic/S ... classic/hi lo.aspx|Back to search

podrobki potrafia sie zlamac, przechodzilem to osobiscie, i kilka osob w pl jeszcze
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
sadzik43
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 187
Rejestracja: 04 sty 2012, 12:42
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wadowice

Re: projekt jaś

Post autor: sadzik43 »

Panowie w jakim celu trzeba odkręcić te duże śruby mocowania wózka do belki poprzecznej nadwozia aby wymienić gruszki na spręzyny? trzeba je odkrecic całkowicie czy tylko popuscic? wózek bedzie sie wtedy trzymał? czy jak to wyglada?
Awatar użytkownika
Arti
Wiarus
Wiarus
Posty: 528
Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: projekt jaś

Post autor: Arti »

Odkręcasz tą śrubę całkowicie. Wózek będzie się trzymał - nie wypadnie ;)
Po wyjęciu śruby masz otwór, w który wkładasz pręt gwintowany M14. Pręt wkręcasz w gruszkę, która ma zatopioną w sobie nakrętkę. Chodzi o to by gruszkę ścisnąć tak by aluminiowa "trąbka" dostała luzu i by można było ją wyjąć. Jak ją wyciągniesz to będziesz mógł albo wymienić gruszkę, która wyjdzie dołem albo np. mieć dostęp do górnego wahacza.
Jeżeli masz zestaw hi-lo możesz wszystko zrobić bez odkręcania tej górnej śruby. Wówczas luz generujesz nakrętką w tym zestawie.
Pozdrawiam,
Arti
sadzik43
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 187
Rejestracja: 04 sty 2012, 12:42
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wadowice

Re: projekt jaś

Post autor: sadzik43 »

dzieki wielkie za dobry opis. juz wszystko kminie :mrgreen:
Awatar użytkownika
Arti
Wiarus
Wiarus
Posty: 528
Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: projekt jaś

Post autor: Arti »

Nie ma za co - udaje mądrale bo sam jestem tuż przed tą "operacją" ;)
Do tego przyda się to narzędzie http://www.minispares.com/product/Class ... 0to%20shop
Można je samemu zrobić. Pręt, rura, podkładki. Ja dodatkowo nabyłem sobie łożysko wzdłużne coby oporów przy wkręcaniu nie mieć ;) Dziś zaczynam montowanie tego wynalazku i potem wymiana gruszek.
Pozdrawiam,
Arti
sadzik43
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 187
Rejestracja: 04 sty 2012, 12:42
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wadowice

Re: projekt jaś

Post autor: sadzik43 »

ja hilow i sprezyny :cool: :mrgreen:
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: projekt jaś

Post autor: monsterk »

Musisz wymontować górny wahacz bo nie wyjmiesz gruszki
Awatar użytkownika
Arti
Wiarus
Wiarus
Posty: 528
Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: projekt jaś

Post autor: Arti »

Wiedziałem, że o czymś zapomniałem ;)
Pozdrawiam,
Arti
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: projekt jaś

Post autor: markfive »

Kilka podstawowych informacji przydatnych przy naprawach przedniego zawieszenia :

1. modyfikacja - zawieszenie regulowane
2.elementy przedniego zawieszenia
3.regulatory przedniego zawieszenia
Ostatnio zmieniony 29 sty 2014, 09:15 przez markfive, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: projekt jaś

Post autor: markfive »

Jeszcze dodatkowa informacja. Artykuły na moją stronę pisałem około 10 lat temu. Mogą być pewne nieścisłości co do budowy samych regulatorów obecnie dostępnych na rynku. Np. tylne regulatory w większości mają możliwość regulacji poprzez obrót elementu dystansowego między gruszka a sworzniem tak, że nie ma potrzeby wiercenia otworów w tylnym pasie. Ogólna zasada jest jednak taka sama.
ODPOWIEDZ