Wymiana klocków (przód-tył) i płyn hamulcowy - koszty

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Awatar użytkownika
kalaharri
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 9
Rejestracja: 29 sty 2014, 09:53
Posiadane auto:
Lokalizacja: Łódź

Wymiana klocków (przód-tył) i płyn hamulcowy - koszty

Post autor: kalaharri »

Dzień dobry,

Mam klika pytań.

1) Zaświeciła mi się żółta kontrolka od klocków - ile czasu mniej więcej mam jeszcze na wymianę klocków?
2) Czy kontrolka zmienia się na czerwoną?
3) Czy ktoś poleci dobry serwis w Łodzi, gdzie moje Mini nie wyjedzie w gorszym stanie, ale też nie zapłącę za serwis fortuny? Zawsze serwisowałam samochód w serwisie BMW, ale jednak koszty serwisowania w BMW zaczęły mnie przerastać...
4) Jakie mniej więcej czekają mnie koszty związane z wymianą klocków (przód i tył) oraz wymianą płynu hamulcowego?

Będę wdzięczna za odpowiedź.

Pozdrawiam,
kalaharri


Mini One D, R50, 1.4D, 2004
Awatar użytkownika
kalaharri
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 9
Rejestracja: 29 sty 2014, 09:53
Posiadane auto:
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana klocków (przód-tył) i płyn hamulcowy - koszty

Post autor: kalaharri »

Niestety nikt nie odpisał... W związku z tym zapytam: czy polecacie klocki Zimmermanna ? Może macie jakiegoś dobrego sprawdzonego Sprzedawcę?
Barburka73

koszty

Post autor: Barburka73 »

Narzekasz na koszty a klocki Zimmerman to grupa Premium. Z pewnością dobre ale nie przeceniałbym tego, bo Brembo, ATE , Bosch wydaje mi się, że są tańsze a nie zauważysz różnicy. Takie moje skromne zdanie :) Żebyśmy się dobrze zrozumieli nie namawiam cię do zakupu najtańszego badziewia na rynku. Pozdrawiam
maniujr
Wiarus
Wiarus
Posty: 925
Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: koszty

Post autor: maniujr »

Barburka73 pisze:Narzekasz na koszty a klocki Zimmerman to grupa Premium. Z pewnością dobre ale nie przeceniałbym tego, bo Brembo, ATE , Bosch wydaje mi się, że są tańsze a nie zauważysz różnicy. Takie moje skromne zdanie :) Żebyśmy się dobrze zrozumieli nie namawiam cię do zakupu najtańszego badziewia na rynku. Pozdrawiam
dokładnie, Zimmerman chodzi głównie w Porsche i cenowo to lekki przerost formy nad treścią zwłąszcza w 1.4D. Nie kupuj noname'ów i będzie si. ATE, Bosch, EBC to wszystko dobre opcje. Jak chcesz chcesz "sportowo" to kup Brembo.

Zdejmij koło i sprawdź, czy jest sens już zmieniać klocki. Te kontrolki to często na wyrost świecą.
maniug

Re: Wymiana klocków (przód-tył) i płyn hamulcowy - koszty

Post autor: maniug »

Ja części do MINI kupuje zawsze w www.sklep.swiatmini.pl
Napisz im maila a na pewno zaproponują Ci różne opcje.
Ajo_00
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 145
Rejestracja: 03 paź 2013, 19:40
Posiadane auto:
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Wymiana klocków (przód-tył) i płyn hamulcowy - koszty

Post autor: Ajo_00 »

Na forum dużo już było o klockach i tarczach...

Ja tylko dodam od siebie (bo już drugi raz nie będę wylewał to co opisywałem kiedyś) mam obecnie ZIMMERMANN Sport (nawiercana) z zestawem kloców, chwale sobie bardzo i raczej nie będę testował innych. Jako ze robiłem kiedyś w sklepie motoryzacyjnym to wiem ze te wszystkie Bosche czy ATE przy cięższych autach się nie sprawdzają, ponieważ co chwila reklamacja ze pogięte. Przykład kumpel w BMW 530d (ciężar 2t) miał nacinane ATE pogięły się, brat w takim samym aucie ma ZIMMERMANN standardowe i jedynie co wspominał to tylko ze klocki zużywają się szybciej niż innych producentów.
A cena znowu aż nie jest taka wysoka porównywalna z takim brembo.
maniujr
Wiarus
Wiarus
Posty: 925
Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Wymiana klocków (przód-tył) i płyn hamulcowy - koszty

Post autor: maniujr »

Ajo_00 pisze:Na forum dużo już było o klockach i tarczach...

Ja tylko dodam od siebie (bo już drugi raz nie będę wylewał to co opisywałem kiedyś) mam obecnie ZIMMERMANN Sport (nawiercana) z zestawem kloców, chwale sobie bardzo i raczej nie będę testował innych. Jako ze robiłem kiedyś w sklepie motoryzacyjnym to wiem ze te wszystkie Bosche czy ATE przy cięższych autach się nie sprawdzają, ponieważ co chwila reklamacja ze pogięte. Przykład kumpel w BMW 530d (ciężar 2t) miał nacinane ATE pogięły się, brat w takim samym aucie ma ZIMMERMANN standardowe i jedynie co wspominał to tylko ze klocki zużywają się szybciej niż innych producentów.
A cena znowu aż nie jest taka wysoka porównywalna z takim brembo.
cenna uwaga :!: czasem faktycznie warto dołożyć.
Lolo

Re: Wymiana klocków (przód-tył) i płyn hamulcowy - koszty

Post autor: Lolo »

Ale koleżanka chce wymienić tylko klocki. Nie róbcie z tego nie wiadomo czego bo się kobieta przerazi.

Polecam podjechać do sklepu/hurtowni motoryzacyjnej i powiedz że chcesz klocki przód/tył z lepszej firmy właśnie takiej jak ATE, TRW, LUCAS. Spokojnie ci wystarczą i są to dobre klocki. Nie pchaj się w lepsze bo w tak małym i lekkim autku z tym silnikiem to przerost formy nad treścią.

Co do wymiany to trudno mi powiedzieć ale za przód i tył max. 200zł.
Awatar użytkownika
kalaharri
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 9
Rejestracja: 29 sty 2014, 09:53
Posiadane auto:
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana klocków (przód-tył) i płyn hamulcowy - koszty

Post autor: kalaharri »

Hej,

Dzięki bardzo za odpowiedź, przepraszam, jeżeli temat się już pojawiał - następnym razem dokładnie przeszukam całe forum :)

Odnośnie klocków, chciałam doprecyzować - interesuje mnie tańsza opcja, oczywiście, ale bardziej chodziło o tańszą opcję niż w serwisie BMW, gdzie wycenili mi klocki przód tył na niecałe 1300 zł razem z robocizną............... a jezeli jeszcze trzeba by bylo wymienic tarcze to obie tarcze tył 800zl, przod troche "taniej" ... generalnie KOSMOS... uznałam, że sama się tym zajmę, bo to trochę przesada, dlatego jak znalałam o wiele taniej komplety Zimmermanna to się ucieszyłam, a nie znam się, więc pytam ... Jeszcze raz - dzięki za odp.
emilioo

Re: Wymiana klocków (przód-tył) i płyn hamulcowy - koszty

Post autor: emilioo »

W naszym mini wymiana tylnych tarcz i klockow wyszła 450zl z robocizna.

takie założyłem tarcze i klocki:

http://allegro.pl/bosch-tarcze-tyl-mini ... 42696.html

http://allegro.pl/bosch-klocki-tyl-mini ... 28198.html

i czujnik abs

http://allegro.pl/czujnik-abs-tyl-mini- ... 86788.html

z czystym sumieniem moge polecic w/w graty
venomenon

Re: Wymiana klocków (przód-tył) i płyn hamulcowy - koszty

Post autor: venomenon »

Zmieniałem hamulce w R50 na wiosnę zeszłego roku.
Tarcze Zimmermann + klocki Ferodo Premier. Za komplet zapłaciłem coś 660zł (po zniżkach). Zmieniałem sam, więc nie wiem jakie koszty robocizny.
Jeśli chodzi o tarcze Zimmermann'a to były jednymi z najtańszych, o ile nie najtańszymi tarczami w sklepie, w którym kupowałem. Droższe były nawet Bosch'e. Jeśli ktoś byłby zainteresowany, to ten sklep -www.brakes.pl.
Awatar użytkownika
hello
Wiarus
Wiarus
Posty: 536
Rejestracja: 20 lis 2008, 16:33
Posiadane auto: '96 Sportspack
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Wymiana klocków (przód-tył) i płyn hamulcowy - koszty

Post autor: hello »

czeka mnie gruntowne "robienie" hamulców (dotychczas jedynie zmieniałem klocki, a auto przejechało 150k). czy mógłby ktoś wytłumaczyć laikowi co muszę na tę okoliczność kupić? na pewno tarcze i razem z nimi pewnie nowe klocki (rozumiem że trzeba nawet jeśli są mało zużyte?) - czy zaciski też się wymienia i płyn hamulcowy? czy coś pominąłem?
Awatar użytkownika
Julx
Nowy
Nowy
Posty: 37
Rejestracja: 18 lis 2013, 08:29
Posiadane auto: MINI Cooper 2005r
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana klocków (przód-tył) i płyn hamulcowy - koszty

Post autor: Julx »

W Łodzi na św. Teresy jest serwis w którym specjalizują się w MINI i BMW, znajomi naprawiali tam nieraz swoje cacka i byli zadowoleni. Nie wiem dokładnie jak z kosztami, na pewno taniej niż w ASO :mrgreen:

Pozdrawiam :wink:
Awatar użytkownika
hello
Wiarus
Wiarus
Posty: 536
Rejestracja: 20 lis 2008, 16:33
Posiadane auto: '96 Sportspack
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Wymiana klocków (przód-tył) i płyn hamulcowy - koszty

Post autor: hello »

serwis mam, jeżdżę na krzemieniecką lub do prostych tematów blisko, ale wolę samodzielnie kupować części i tu pytanie - co powinienem kupić?
maniujr
Wiarus
Wiarus
Posty: 925
Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Wymiana klocków (przód-tył) i płyn hamulcowy - koszty

Post autor: maniujr »

Tarcze, klocki, 2 czujniki (jeśli masz). O płyn bym się nie martwił.
ODPOWIEDZ