przeskoki przy skręcie kierownicy r50 2002r
przeskoki przy skręcie kierownicy r50 2002r
Witam,
Przy skręcie kierownicą w lewo pojawia się taki delikatny ale wyczuwalny i irytujący przeskok, takie klik, w jednym i tym samym miejscu.
Proszę o pomoc
Przy skręcie kierownicą w lewo pojawia się taki delikatny ale wyczuwalny i irytujący przeskok, takie klik, w jednym i tym samym miejscu.
Proszę o pomoc
- t_scarf
- Swój Człowiek
- Posty: 202
- Rejestracja: 26 lip 2012, 12:25
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Mysłowice
Re: przeskoki przy skręcie kierownicy r50 2002r
Miałem dokładnie taki sam objaw, tyle że przy skręcie w prawo: wyczuwalny na kierownicy lekki przeskok w jednym, konkretnym położeniu kierownicy (wychylenie ok. 45 stopni).
Na forum polecano abym sprawdził krzyżaki (czerwone strzałki), których wymiana nie jest droga. Problem polega na tym, że oficjalnie BMW uznaje tę część jako jeden, spójny element zestawu naprawczego. Mój mechanik sprawdził te krzyżaki i stwierdził po pierwsze, że nie ma na nich żadnych luzów i nie noszą oznak zużycia a po drugie, że i tak za żadne pieniądze mi ich nie wymieni, bo to jest jeden element i on odpowiedzialności nie będzie brał za takie, jak to określił - "półśrodki"...
Na szczęście (o ile można tak powiedzieć) dodał również, że znalazł wyraźne luzy w tym elemencie kolumny, ale w innych miejscach (żółte strzałki). Zamówiłem część, Pan Krystian ją wymienił i problemu już nie ma
Możesz pójść tą samą drogą, albo zaryzykować wymianę samych krzyżaków (znacznie mniejszy koszt, ok.100zł jeśli dobrze pamiętam), jeśli znajdziesz kogoś w okolicy, kto podejmie się wymiany. Cały element naprawczy kolumny to koszt ok 550zł + 150-200 zł robocizny - nr OEM 32306763722 (choć nie wiem, czy dla Coopera jest taki sam i nie chce mi się już sprawdzać
)
Na forum polecano abym sprawdził krzyżaki (czerwone strzałki), których wymiana nie jest droga. Problem polega na tym, że oficjalnie BMW uznaje tę część jako jeden, spójny element zestawu naprawczego. Mój mechanik sprawdził te krzyżaki i stwierdził po pierwsze, że nie ma na nich żadnych luzów i nie noszą oznak zużycia a po drugie, że i tak za żadne pieniądze mi ich nie wymieni, bo to jest jeden element i on odpowiedzialności nie będzie brał za takie, jak to określił - "półśrodki"...
Na szczęście (o ile można tak powiedzieć) dodał również, że znalazł wyraźne luzy w tym elemencie kolumny, ale w innych miejscach (żółte strzałki). Zamówiłem część, Pan Krystian ją wymienił i problemu już nie ma

Możesz pójść tą samą drogą, albo zaryzykować wymianę samych krzyżaków (znacznie mniejszy koszt, ok.100zł jeśli dobrze pamiętam), jeśli znajdziesz kogoś w okolicy, kto podejmie się wymiany. Cały element naprawczy kolumny to koszt ok 550zł + 150-200 zł robocizny - nr OEM 32306763722 (choć nie wiem, czy dla Coopera jest taki sam i nie chce mi się już sprawdzać

- Załączniki
-
- 002.jpg (18.07 KiB) Przejrzano 850 razy
-
- krzyak_naprawa__mini_r50_part_no_32306763722_185.jpg (47.65 KiB) Przejrzano 850 razy
Re: przeskoki przy skręcie kierownicy r50 2002r
Wielkie dzieki, jesli dodrze zrozumialem to za 550zl jest caly zestaw naprawczy kolumny.
Bede dzialal
Pozdro
Bede dzialal
Pozdro
- Kuner
- Swój Człowiek
- Posty: 332
- Rejestracja: 22 mar 2010, 15:09
- Posiadane auto: R56, R50, BMW Rally, Chrysler
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: przeskoki przy skręcie kierownicy r50 2002r
Zestaw naprawczy kolumny: http://swiatmini.pl/sklep/index.php?id_ ... er=product
http://www.swiatMINI.pl
Niezależny serwis samochodów MINI
Serwis, modyfikacje, części do Twojego MINI.
tel. 665 885 775; 690 094 000
Niezależny serwis samochodów MINI
Serwis, modyfikacje, części do Twojego MINI.
tel. 665 885 775; 690 094 000
- t_scarf
- Swój Człowiek
- Posty: 202
- Rejestracja: 26 lip 2012, 12:25
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Mysłowice
Re: przeskoki przy skręcie kierownicy r50 2002r
@fudzin, tak, cały zestaw naprawczy kolumny ok. 550zł
Kunar wrzucił link właśnie do tych krzyżaków, które są elementem całego zestawu. U mnie akurat nie one były problemem i postanowiłem wymienić całość.
Kunar wrzucił link właśnie do tych krzyżaków, które są elementem całego zestawu. U mnie akurat nie one były problemem i postanowiłem wymienić całość.
Re: przeskoki przy skręcie kierownicy r50 2002r
Kunar, z racji, że masz duże doświadczenie w materii Mini, jak myślisz, opisane przeze mnie objawy to krzyżak czy lepiej kupić cały zestaw naprawczy do kolumny? (podaj mi cenę całego zestawu)
Jak byłem na ustawianiu geometrii, to powiedzieli, że mam delikatny luz w kolumnie kierowniczej.
Dużo z tym roboty?Ile mnie mogą policzyć, bo muszę to sobie skalkulować:)
Pozdro i dzięki
Jak byłem na ustawianiu geometrii, to powiedzieli, że mam delikatny luz w kolumnie kierowniczej.
Dużo z tym roboty?Ile mnie mogą policzyć, bo muszę to sobie skalkulować:)
Pozdro i dzięki
- Kuner
- Swój Człowiek
- Posty: 332
- Rejestracja: 22 mar 2010, 15:09
- Posiadane auto: R56, R50, BMW Rally, Chrysler
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: przeskoki przy skręcie kierownicy r50 2002r
Krzyżak to przeskoki. Luz na kolumnie można zniwelować.
http://www.swiatMINI.pl
Niezależny serwis samochodów MINI
Serwis, modyfikacje, części do Twojego MINI.
tel. 665 885 775; 690 094 000
Niezależny serwis samochodów MINI
Serwis, modyfikacje, części do Twojego MINI.
tel. 665 885 775; 690 094 000