R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

adrianoscyganos

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

Post autor: adrianoscyganos »

Mocy po założeniu tych pierdolek nie spodziewaj sie wyzszej niz seria. Lomoga wystroic to lepiej ale na pewno nie dadza duzego efektu na serii. To nie Cai itd aby bylo czuc roznice. 120km w Mini to nie jest dalej demon jqk 328i ktore tez miqlem jako poprzednie auto ale laczac ta moc z swietnymi wlasciwosciami jezdnymi Mini to mozna powkurzac niektórych szybkich na prostej a wolnych na rondach :D nie jeden sie juz zdziwil z moich znajomych jqk to male autko jest zwawe i jak fajnie lata sie nim w zakretach :)
Z ciekawosci jaki masz przebieg w Mini? Ciekawy jestem ile wypluje po hamowni bo na pewno cos z jego kunikow ucieklo.. No i ile wyciagnie po programie bo to jest tez ciekawe :)
Awatar użytkownika
Gutowski
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 297
Rejestracja: 02 sie 2013, 12:38
Posiadane auto: r50
Lokalizacja: Skoczów

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

Post autor: Gutowski »

148 tyś,
co do 328Ci, to nawet cooper S ma słabszy czas do setki, więc nie wymagam tam jakiś super osiągów, tylko tak jak pisałem w miarę dynamicznego podróżowania.

no a co powiesz na te dane co podaje LOHOEN na swojej stronie? program, świece + wkładka i 130KM?
adrianoscyganos

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

Post autor: adrianoscyganos »

Jesli chodzi o sam zestaw z lohena to tak. Na pewno filtr mozna wymienic oraz swiece. To nigdy nie zaszkodzi. Po tych modyfikacjach nie ma co liczyc na mega przyrost mocy.
A teraz jesli chodzi o box... jestem bardzo negatywnie nastawiony do tego czarnego cholerstwa. Box dziala na zasadzie urzadzenia ktore oszukuje dane idace do komputera co powoduje pewne zmiany w ilosci paliwa itd. Cos co oszukuje nie jest dla mnie dobre. Z reszta nie wszystko co idzie masowo jest dobre. Wole zaplacic te 500zl za wgranie poprawionej mapy na stale niz ryzykowac kupna tego pudelka. Czytajac kome tarze w tym linku niby to dziala i ludzie sa zadowoleni. Jednak mnie to nie przekonuje. Wkladke filtra wymien sobie przy nastepnym przegladzie i swiece bo to nie duzy koszt. A program w nastepnej kolejnosci.


Ja w swoim Mini będę w tym tygodniu wymienial juz filtr na jakis inny typu kn lub pipercross i zobaczymy jak ladnie bedzie gral... :D ogolnie kiedys jak mialem honde accord 3, 0 v6 to po zmianie filtra ze zwyklego na wkladke kn mozna bylo odczuc roznice w dzwieku oczywiście na plus! Nie wiem jak to bedzie tutaj. Ale na pewno dam znac.

Czy ktos sie orientuje czy w Mini pod puszka filtra jest takie cos jak rezonator??

A moje Mini ma 154500km teraz wiec mysle ze wynik osiagniemy podobny. Kreator Mocy mowil mi ze z jego doswiadczejia wie ze moge sie spodziewac mocy ok 125km
Awatar użytkownika
Gutowski
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 297
Rejestracja: 02 sie 2013, 12:38
Posiadane auto: r50
Lokalizacja: Skoczów

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

Post autor: Gutowski »

no i 125km to już jest wynik
adrianoscyganos

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

Post autor: adrianoscyganos »

Patrzyłem właśnie na realoem i mam! Jest rezonator, na razie nic nie mówię ale wywalenie rezonatora powinno zaowocować fajnym dźwiękiem :D Nic nie mówie, nic nie polecam, jak tylko zrobię to na dniach to pochwale się efektem :twisted:

Jak nic nie da to będę zły.. :mrgreen:
A dlaczego o tym myśle? A no dlatego, że wywalenie rezonatora w Hondzie zawsze daje i więcej powietrza a i lepszy dźwięk, basowy... W acco działało, zobaczymy i tu :D :razz:
adrianoscyganos

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

Post autor: adrianoscyganos »

No! Tak przeglądając tego realoema doszedłem do wniosku że w Mini jest za dużo o kilka części :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Tak więc. REZONATOR. Totalnie zbędna rzecz, co prawda wygłuszająca pracę silnika ale no cóż, wiem już że nie bardzo... Tak więc wracając, rezonator jest elementem który można usunąć bez obaw o jakiekolwiek konsekwencje a ciesząc się poprawionym dźwiękiem silnika! Tak jest! Tak jak mówiłem wcześniej wywalenie rezonatora zaowocowało delikatnie bardziej basowym dźwiękiem zwłaszcza powyżej 4 tyś obr/min.

Jest jedno ale... Żeby go wyjąć trzeba zdjąć zderzak, wzmocnienie pod zderzakiem, prawą "strefe zgniotu" przykręcaną do wzmocnienia.. Wtedy mamy pełny dostęp do rezonatoa i można go śmiało usuwać. Na dniach będę miał również sportowy filtr powietrza który w połączeniu z usuniętym rezonatorem powinien dać bardzo ciekawy efekt! :twisted: :twisted:

Później wstawię filmik z jazdy, z dźwiękiem fuulll hd 3d 892983y743p

A , nie wiem czy to moje odczucia ale mam wrażenie że Mini chętniej wkręca się na obroty :razz:
Awatar użytkownika
STi77
Wiarus
Wiarus
Posty: 595
Rejestracja: 23 lis 2012, 22:16
Posiadane auto: R56
Lokalizacja: Olkusz

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

Post autor: STi77 »

Mam odmienne zdanie. Do wygłuszenia pracy silnika służą tłumiki. Rezonator ma zupełnie inne zadania (poprawę napełniania cylindrów powietrzem) i z reguły jego usunięcie nie dodaje mocy a już napewno pogarsza elastyczność. Jedyne "korzyści" to ciekawszy dźwięk.
adrianoscyganos

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

Post autor: adrianoscyganos »

Rezonator ma inne zadanie no ale dobra, mniejsza z tym. Auto dostaje więcej powietrza, bezpośrednio do filtra a co za tym idzie lepiej mu się oddycha.

Nie będę tutaj polemizował na temat tego czy po wyciągnięciu rezonatora auto jest mniej elastyczne czy więcej pali, czy ma lepszy dźwięk. DLA MNIE, W MOIM AUCIE korzyści są następujące:
- samochód chętniej wkręca się na obroty, płynniej przyśpiesza
- ma przyjemniejszy dla ucha dźwięk
- różnicy w spalaniu nie ma na ten moment

Rezonator to element który usuwałem w każdym z aut które miałem i efekt zawsze był ten sam, dźwięk i lepsza elastyczność i większa ochota auta do oddychania.


Z resztą, i tak jestem na etapie tworzenia układu dolotowego CAI dla tego silnika i to co jest teraz to wersja testowa dla zabicia mojej ciekawości oraz testu dla forumowiczów :) Ktoś chce, zrobi to co ja, nie to nie. Dziele się tylko swoimi doświadczeniami. :wink:
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8180
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

Post autor: flapjck1 »

dopóki nie ma wykresu na poparcie zysku momentu/mocy to uważam jak przedmowca ze zdjecie rezonatora raczej osłabi auto

a subiektywne wrazenia to efekt placebo i zwiększonej glosnosci silnika


ale :neutral: mogę się mylic :roll:
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
adrianoscyganos

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

Post autor: adrianoscyganos »

Dlatego nie upieram się przy swoim i tylko dziele się swoją opinią :)

Aj wy, no nie będę jeździł cały czas na hamownie aby zobaczyć czy zyskałem te 0.2KM , Panowie... :D Albo straciłem... :twisted:

Jak ogarnę wszystko to co chce a wam nie mówię jeszcze :mrgreen: to się pochwalę wynikiem przed i po , tak aby wszyscy byli zadowoleni :razz:

Na razie mam jeden problem, czy ktoś wie w którym miejscu jest wyprowadzony filtr w systemie CAI do Coopera? Skąd ma poprowadzone powietrze?
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1443
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

Post autor: se7ven »

adrianoscyganos pisze:No! Tak przeglądając tego realoema doszedłem do wniosku że w Mini jest za dużo o kilka części :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ktoś to zaprojektował, sprawdził.
Zrób głowicę porządnie i dostaniesz niezły wynik.
AHA to kosztuje, brzmienie jest prawie gratis - gratulacje. :wink:
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
adrianoscyganos

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

Post autor: adrianoscyganos »

Wkładka filtra Pipercross jest już zamontowana w Mini od 2 dni, na razie zrobiłem z 150km na wkładce i 400 na wywalonym rezonatorze. Mocy nie czuje żeby było więcej ani mniej, dźwięk jest taki sam (porównałem dziś z cooperem znajomej, nie ma różnicy). Jedyna różnica jest taka , że auto zdecydowanie chętniej wkręca się na obroty ale co nie znaczy że jest szybsze, jest elastyczniejsze, nie ma takiego efektu buczenia jak przynajmniej był u mnie czyli jeśli miałem tak ok 1.5 tyś obr/min i wcisnąłem gaz z podłogę to auto nie szarpało tylko tak dziwnie buczało jakby chciał zaciągnąć powietrze a nie mógł, teraz tego nie ma i auto się zbiera tak jak powinno.

Na pewno dla was bez wykresu nic nie znaczą moje słowa ale cóż, dziele się swoimi doświadczeniami.

Wkładkę kupiłem w Inter Carsie za 97zł , dostępna na następny dzień po zamówieniu. Jest jeszcze dostępna wkładka K&N jednak cena na poziomie 150zł za ten sam produkt to hmm... nie fajnie :???:
Awatar użytkownika
Gutowski
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 297
Rejestracja: 02 sie 2013, 12:38
Posiadane auto: r50
Lokalizacja: Skoczów

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

Post autor: Gutowski »

zamierzam właśnie takową kupić. na jakimś sklepie znalazłem ją za 85zł.
Awatar użytkownika
lookee94
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 428
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
Posiadane auto: R55 Clubman S
Lokalizacja: Częstochowa

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

Post autor: lookee94 »

Jak coś służę pomocą na terenie wawy :D
Awatar użytkownika
Gutowski
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 297
Rejestracja: 02 sie 2013, 12:38
Posiadane auto: r50
Lokalizacja: Skoczów

Re: R50 ONE - Modyfikacje mechaniczne pod kątem mocy

Post autor: Gutowski »

looke94 a jesteś w stanie gdzies dojechać za zwrot paliwa?
ODPOWIEDZ