Biorąc pod uwagę w ilu markach i modelach ten silnik jest instalowany nie dziwi fakt dużej ilości napraw np. turbiny.1.6 HDI to chyba obecnie najpopularniejszy diesel na świecie. Montują go do Citroena, Peugeota, Forda, Volvo, Mazdy, Mini ... Na brak części zamiennych i serwis napewno nie można narzekać.Ajo_00 pisze:Jako ze robię w regeneracjach turbosprężarek to powiem ci ze z tymi słynnymi 1.6 HDI jest trochę przemiał dużo tego przychodzi do nas. To w jakim opłakanym stanie przychodzą to ręce opadają.
Problemy jak to już przedmówca wspomniał wężyki doprowadzające olej to raz, dwa odma i 3 smok oleju. Największym błędem jest przechodzenie z oleju zalecanego przez producenta na 10W40 (bo tanio) wypłukuje co się da i zatkany smok i odma (pokrywa zaworów, tam jest taka sprężynka na której nagar/syf się osadza)
Ogólnie jest także jak się pojawiają u nas te auta to czyścimy te wężyki, smok nowy, miska w dół, płukanie silnika, i czyszczenie pokrywy zaworów (wszystko w ultradźwiękach) i potem już silniki odżywają.
Ale ogólnie zasada jak dbasz to nie ma problemy na czas olej podstawa.
silnik diesel 1,6 w roczniku 2008
Re: silnik diesel 1,6 w roczniku 2008
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8180
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: silnik diesel 1,6 w roczniku 2008
a większość problemów bierze się ze skąpstwa uzytkownikow lub chytrości/niedouczenia mechanikow
jednym słowem: oszczednosci
jednym słowem: oszczednosci
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1443
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: silnik diesel 1,6 w roczniku 2008
Podstawowa zasada zmieniać często olej jak się jeździ na krótkich dystansach.
Kolejna rzecz nie dawać "ognia" jak silnik jest zimny i nie gasić natychmiast jak jest gorący.
Producenci aut w EU chyba celowo podają serwis wymiany wg wskazań lub nawet co 30tkm.
W instrukcjach aut z USA wymiana oleju nawet co 3000mil ( przy silnikach V8 wolnossących).
Kolejna rzecz nie dawać "ognia" jak silnik jest zimny i nie gasić natychmiast jak jest gorący.
Producenci aut w EU chyba celowo podają serwis wymiany wg wskazań lub nawet co 30tkm.
W instrukcjach aut z USA wymiana oleju nawet co 3000mil ( przy silnikach V8 wolnossących).
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2533
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: silnik diesel 1,6 w roczniku 2008
eeehhh... wprowadzili te durne oleje "long life" a ludzie jak barany wymieniają olej co 30000 tyś. 

- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1443
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: silnik diesel 1,6 w roczniku 2008
Do pełni szczęścia brakuje jeszcze innych olei (skrzynia biegów, dyfry ewentualnie reduktor). Te wg wielu producentów nie trzeba wymieniać. Kolejna bzdura.
Oleje w tych mechanizmach należy wymieniać i to nawet dość często ; przebieg lub lata.
Przy małych obciążeniach i przebiegach minimum co 5 lat.
Konkluzja:
skrzynie się sypią, raporty, fora, sfora - niestety jak się dba tak się ma.
PS
Marketing producenta zrobi wszystko aby auto nie psuło się na gwarancji.
Mam kilka aut benzynowych i każde ma wymianę oleju co 15 tkm (jeżdżą na trasach) lub jeden raz w roku a nawet częściej (Classic Mini do sportu).
Z diesli zrezygnowałem bo są za drogie w zakupie i eksploatacji.
Oleje w tych mechanizmach należy wymieniać i to nawet dość często ; przebieg lub lata.
Przy małych obciążeniach i przebiegach minimum co 5 lat.
Konkluzja:
skrzynie się sypią, raporty, fora, sfora - niestety jak się dba tak się ma.
PS
Marketing producenta zrobi wszystko aby auto nie psuło się na gwarancji.
Mam kilka aut benzynowych i każde ma wymianę oleju co 15 tkm (jeżdżą na trasach) lub jeden raz w roku a nawet częściej (Classic Mini do sportu).
Z diesli zrezygnowałem bo są za drogie w zakupie i eksploatacji.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2533
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: silnik diesel 1,6 w roczniku 2008
taki fajny artykuł znalazłem .. + wypowiedzi użytkowników ...
http://www.auto-swiat.pl/1-wszystko-o-d ... ika-16-hdi
http://www.auto-swiat.pl/1-wszystko-o-d ... ika-16-hdi
Re: silnik diesel 1,6 w roczniku 2008
pytanie, czy 200 tys zrobil w Polsce, czy za granica ???
Jak w Polsce i w dodatku na ALU na niskim profilu, zawieszenie moze byc totalnie do wymiany
Jak w Polsce i w dodatku na ALU na niskim profilu, zawieszenie moze byc totalnie do wymiany
Re: silnik diesel 1,6 w roczniku 2008
Powiedz kolego ile kosztuje u ciebie taka usługa kompleksowa?Ajo_00 pisze:Jako ze robię w regeneracjach turbosprężarek to powiem ci ze z tymi słynnymi 1.6 HDI jest trochę przemiał dużo tego przychodzi do nas. To w jakim opłakanym stanie przychodzą to ręce opadają.
Problemy jak to już przedmówca wspomniał wężyki doprowadzające olej to raz, dwa odma i 3 smok oleju. Największym błędem jest przechodzenie z oleju zalecanego przez producenta na 10W40 (bo tanio) wypłukuje co się da i zatkany smok i odma (pokrywa zaworów, tam jest taka sprężynka na której nagar/syf się osadza)
Ogólnie jest także jak się pojawiają u nas te auta to czyścimy te wężyki, smok nowy, miska w dół, płukanie silnika, i czyszczenie pokrywy zaworów (wszystko w ultradźwiękach) i potem już silniki odżywają.
Ale ogólnie zasada jak dbasz to nie ma problemy na czas olej podstawa.
Re: silnik diesel 1,6 w roczniku 2008
Chodziło mi tylko o orientacyjne o koszty. Nie ukrywam, że słono:)
Re: silnik diesel 1,6 w roczniku 2008
W Mini mamy ten silnik.
Przebieg 72 tysiące, wersja 109 KM.
Przejechaliśmy z tego 7 tysięcy.
Miałem wersje 90 KM w Partnerze VTC 2008-.
Przejechałem 100 kkm, kupiłem nowego - zupełnie bezawaryjnie.
I w Mini i w Partnerze wymieniłem wadliwy rozrząd - piszcząca rolka, była akcja serwisowa w BMW i Peugeot. Ja wymieniałem na własną ręke, bo do ASO jeźdze tylko z Lexusem.
Znam dwa poprzednie modele Partnera z bezawaryjnymi przebiegami ponad 200 kkm.
Wszystko poza filtrem powietrza to PSA, więc jest tanio.
Przebieg 72 tysiące, wersja 109 KM.
Przejechaliśmy z tego 7 tysięcy.
Miałem wersje 90 KM w Partnerze VTC 2008-.
Przejechałem 100 kkm, kupiłem nowego - zupełnie bezawaryjnie.
I w Mini i w Partnerze wymieniłem wadliwy rozrząd - piszcząca rolka, była akcja serwisowa w BMW i Peugeot. Ja wymieniałem na własną ręke, bo do ASO jeźdze tylko z Lexusem.
Znam dwa poprzednie modele Partnera z bezawaryjnymi przebiegami ponad 200 kkm.
Wszystko poza filtrem powietrza to PSA, więc jest tanio.