maszynka Wadowice
Moderator: flapjck1
-
- Swój Człowiek
- Posty: 187
- Rejestracja: 04 sty 2012, 12:42
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wadowice
Re: projekt jaś
jak wymienic szpilki z tyłu?(bębny)
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: projekt jaś
najlepiej wycisnąć je na prasie
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: projekt jaś
dokładniej to rozbierasz tak aby mieć w ręku piastę i gonisz z nią na praske.
tu ma filmie wymieniają na długie a schemat ci się przyda
http://www.youtube.com/watch?v=7bz7m__Jpmo
tu ma filmie wymieniają na długie a schemat ci się przyda
http://www.youtube.com/watch?v=7bz7m__Jpmo
- Załączniki
-
- 2926.gif (44.03 KiB) Przejrzano 1004 razy
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: projekt jaś
weź mlotek, taki cięższy i palnij w szpilke, tylko osiowo żebys gwintu nie zniszczyl
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Swój Człowiek
- Posty: 187
- Rejestracja: 04 sty 2012, 12:42
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wadowice
Re: projekt jaś
ja wiem jak wyciagnac szpilke tylko jak sie dobrac do tego bebna zeby go sciagnac?
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: projekt jaś
Odkręcić śrubkę trzymającą bęben śrubokrętem i ściągnąć z piasty.
Jedno tylko mnie dziwi, że robiłeś gruntowny remont a tylnych bębnów nie potrafisz ściągnąć.
Wyciągałeś tylny wózek, wahacze itd. Śruby regulacyjne luzu szczęk są ruchliwe?
Cylinderki pracują?
Coś mi się wydaje, że tak trochę po macoszemu to potraktowałeś.
Jedno tylko mnie dziwi, że robiłeś gruntowny remont a tylnych bębnów nie potrafisz ściągnąć.
Wyciągałeś tylny wózek, wahacze itd. Śruby regulacyjne luzu szczęk są ruchliwe?
Cylinderki pracują?
Coś mi się wydaje, że tak trochę po macoszemu to potraktowałeś.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
-
- Swój Człowiek
- Posty: 187
- Rejestracja: 04 sty 2012, 12:42
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wadowice
Re: projekt jaś
na takie szczegóły jak mówisz zwracał uwage mechanik ktory pomagał mi to zawieszenie złożyc
-
- Swój Człowiek
- Posty: 187
- Rejestracja: 04 sty 2012, 12:42
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wadowice
Re: projekt jaś
ani nakretka piasty ta 33 z przodu nie chce puscic ani te sruby na krzyzaka w bebnach co robic?
-
- Swój Człowiek
- Posty: 397
- Rejestracja: 30 sty 2010, 21:41
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Opalenica
Re: projekt jaś
z przodu pomóż sobie przedłużeniem z rury i możesz postawić samochód na koła, no a tył to wypadałoby odkręcić, od strony tarczy kotwicznej masz regulację szczęk na stożku, jak ją wykręcisz trochę może pójść łatwiej samo zesunięcie bębna.
- Załączniki
-
- P1014504a.jpg (170.77 KiB) Przejrzano 915 razy
-
- Swój Człowiek
- Posty: 232
- Rejestracja: 05 wrz 2008, 09:24
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Nysa//Wrocław
Re: projekt jaś
Małą śrubę, trzymającą bęben możesz rozwiercić, jak ściągniesz bęben wykręcisz ją kleszczami a jak się nie uda to zawsze zostaje drugi nagwintowany otwór po przeciwnej stronie.sadzik43 pisze:ani nakretka piasty ta 33 z przodu nie chce puscic ani te sruby na krzyzaka w bebnach co robic?
Jak bębny nie chcą nawet drgnąć, możesz spróbować lekko wbić szpilki, czasami trzyma właśnie rdza między szpilkami a otworami w bębnach. Dodatkowo opukanie młotkiem nie zaszkodzi.
Poluzowanie regulatora szczęk jest konieczne, jak zapieczony to trzeba trochę się pomęczyć. Gdy uda Ci się poluzować to bęben wyjdzie w miarę gładko.
Co do nakrętki piasty, pamiętaj że w lewym kole odkręcasz w prawo a w prawym w lewo
Ostatnio zmieniony 20 lut 2014, 20:53 przez Szolders, łącznie zmieniany 1 raz.
Back on the road...
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: projekt jaś
Z doświadczenia trzeba wymontować wahacz i z reguły grzać palnikiem regulator aby ruszył.
Dla ludzi bez specjalistycznego sprzętu warsztatowego rzecz praktycznie niewykonalna.
Hamulce mają jeszcze jeden newralgiczny pkt. - pin w wahaczu mocujący półksiężyc linki ręcznego hamulca. Czasami jest zablokowany na 100% i też trzeba grzać.
Następnie wszystkie elementy do czyszczenia (piasek, szczotka) plus malowanie i ocynk.
Mało ludzi zwraca na to uwagę a jest to istotne a zarazem kosztowne.
Dla ludzi bez specjalistycznego sprzętu warsztatowego rzecz praktycznie niewykonalna.
Hamulce mają jeszcze jeden newralgiczny pkt. - pin w wahaczu mocujący półksiężyc linki ręcznego hamulca. Czasami jest zablokowany na 100% i też trzeba grzać.
Następnie wszystkie elementy do czyszczenia (piasek, szczotka) plus malowanie i ocynk.
Mało ludzi zwraca na to uwagę a jest to istotne a zarazem kosztowne.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
-
- Swój Człowiek
- Posty: 187
- Rejestracja: 04 sty 2012, 12:42
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wadowice
Re: projekt jaś
W lewym kole czyli od strony kierowcy puscila i odkrecalem w lewo. A w prawym kole (strona pasazera) jest lewy gwint=idkrecanie w prawo?kurde miala byc tylko wymiana szpilek +dystans a tyle z tym zamieszania
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: projekt jaś
srubokret udarowy uzyjsadzik43 pisze:ani nakretka piasty ta 33 z przodu nie chce puscic ani te sruby na krzyzaka w bebnach co robic?
taki http://www.karolewscy.pl/galerie/w/wkre ... i_1410.jpg
a do piasty z przodu to czasami konkretna rura potrzebna albo konkretny pneumat
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: projekt jaś
Fajna dyskusja, pytania prawdopodobnie o przód gdzie obie centralne nakrętki mają prawy gwint,a dobre rady cały czas dotyczące tyłu gdzie faktycznie gwinty się różnią
Jeszcze warto by uściślić czy chodzi o bębny czy tarcze z przodu, bo mam wrażenie, że mowa jest o bębnach z przodu.
Jeszcze warto by uściślić czy chodzi o bębny czy tarcze z przodu, bo mam wrażenie, że mowa jest o bębnach z przodu.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: projekt jaś
pomieszanie z poplataniem ale z przodu tarcze ( sruba 33 mm ) a z tylu szpilki do wymiany, ale najpierw trzeba stargać bebny
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow