Pytanie
- iad
- Swój Człowiek
- Posty: 151
- Rejestracja: 25 maja 2012, 13:18
- Posiadane auto: MCS R53
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Pytanie
Należy zacząć od przeszukania forum bo takich pytań było tysiące.
- satyr88
- Swój Człowiek
- Posty: 265
- Rejestracja: 08 lut 2012, 02:14
- Posiadane auto: MCS R53
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Pytanie
ja jak kupowałem mojego coopera s to standardowo sprawdziłem spasowanie elementów, szyby, lakier, sprawdziłem wszystkie elementy elektryczne, przełączniki itp. nasłuchałem i obejrzałem silnik szukając wycieków, nasłuchałem zawieszenie, szukałem śladów napraw typu spawy, szpachla, nieoryginalne śruby itp , obejrzałem książkę serwisową , faktury i dokumenty, numery vin, warto porównać kilka egzemplarzy przed zakupem. przy zaniżonych przebiegach zwróć uwagę na stan tapicerki, wytarcia kierownicy i sprawdź wpisy przebiegu na fakturach, karteczce zmiany oleju itp
mi się trafił dobry egzemplarz, ale pare dni przed jego zakupem oglądałem też inny w komisie.. wszystkie tarcze hamulcowe miał przegnite, z głębokimi wżerami i pokruszoną rdzą - co świadczyło o tym, że stał dość długo, przedni zderzak był źle spasowany, kierownica, fotele wytarte maksymalnie itp
dla spokoju najlepiej podjechać na stację diagnostyczną i pozwolić prześwietlić auto specjalistom. powodzenia
!
mi się trafił dobry egzemplarz, ale pare dni przed jego zakupem oglądałem też inny w komisie.. wszystkie tarcze hamulcowe miał przegnite, z głębokimi wżerami i pokruszoną rdzą - co świadczyło o tym, że stał dość długo, przedni zderzak był źle spasowany, kierownica, fotele wytarte maksymalnie itp
dla spokoju najlepiej podjechać na stację diagnostyczną i pozwolić prześwietlić auto specjalistom. powodzenia

- Kocyk
- Swój Człowiek
- Posty: 264
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:38
- Posiadane auto: MINI Cooper Green Arrow
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pytanie
W zasadzie zakup dobrego egzemplarza MINI, nie ważne czy One, Cooper, czy Cooper S to temat na tyle złożony, że ciężko byłoby to opisać w jednym poście.satyr88 pisze:ja jak kupowałem mojego coopera s to standardowo sprawdziłem spasowanie elementów, szyby, lakier, sprawdziłem wszystkie elementy elektryczne, przełączniki itp. nasłuchałem i obejrzałem silnik szukając wycieków, nasłuchałem zawieszenie, szukałem śladów napraw typu spawy, szpachla, nieoryginalne śruby itp , obejrzałem książkę serwisową , faktury i dokumenty, numery vin, warto porównać kilka egzemplarzy przed zakupem. przy zaniżonych przebiegach zwróć uwagę na stan tapicerki, wytarcia kierownicy i sprawdź wpisy przebiegu na fakturach, karteczce zmiany oleju itp
mi się trafił dobry egzemplarz, ale pare dni przed jego zakupem oglądałem też inny w komisie.. wszystkie tarcze hamulcowe miał przegnite, z głębokimi wżerami i pokruszoną rdzą - co świadczyło o tym, że stał dość długo, przedni zderzak był źle spasowany, kierownica, fotele wytarte maksymalnie itp
dla spokoju najlepiej podjechać na stację diagnostyczną i pozwolić prześwietlić auto specjalistom. powodzenia!
Tak jak kolega wyżej napisał - warto zarwać nockę i poczytać forum. Zapoznać się ogólną charakterystyką, czym różnią się od siebie różne wersje. Temat był poruszany bardzo często i nie ma co rozpisywać się ponownie.
Powiem jedno - z Cooperem S trzeba uważać, bo większość egzemplarzy na rynku wtórnym jest strasznie skatowanych! Nie oszukujmy się, ale ktoś kto kupuję S'kę nie robi tego, żeby jeździć zgodnie z przepisami

- satyr88
- Swój Człowiek
- Posty: 265
- Rejestracja: 08 lut 2012, 02:14
- Posiadane auto: MCS R53
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Pytanie
Dokładnie, warto poczytać forum zapoznać się trochę z tematem. Ja przez 1,5 roku śledziłem to forum czytając najróżniejsze tematy zanim podjąłem się zakupu auta. Przeglądałem prawie codziennie oferty sprzedaży, dzięki czemu miałem rozeznanie rynku
Re: Pytanie
Kocyk czy to generalizowanie to wyraz goryczy, że nie masz S-ki?Kocyk pisze: Powiem jedno - z Cooperem S trzeba uważać, bo większość egzemplarzy na rynku wtórnym jest strasznie skatowanych! Nie oszukujmy się, ale ktoś kto kupuję S'kę nie robi tego, żeby jeździć zgodnie z przepisami
Jaki związek ma przestrzeganie przepisów do utrzymania i dbania o samochód? Z tego co czytam na forum i własnego doświadczenia to właściciele S-ek zmieniaja olej i inne materiały eksploatacyjne zdecydowanie częściej niż zaleca producent... stan naszych dróg jest taki sam dla wszystkich, a idiota potrafi zakatować każde auto.
- t_scarf
- Swój Człowiek
- Posty: 202
- Rejestracja: 26 lip 2012, 12:25
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Mysłowice
Re: Pytanie
Zgadzam się, ale mimo wszystko rozbieżność cenowa S-ek jest tak ogromna, że powinno to dać do myślenia... Samochód kusi mocą i wyglądem, ale te najtańsze sprowadzane to po prostu złom bez wyjątku - kto oglądnął kilka takich ten potwierdzi.
- Kocyk
- Swój Człowiek
- Posty: 264
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:38
- Posiadane auto: MINI Cooper Green Arrow
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pytanie
WW, to fakt, w wielu momentach bardzo żałuję, że nie posiadam S'kiWW pisze: Kocyk czy to generalizowanie to wyraz goryczy, że nie masz S-ki?
Jaki związek ma przestrzeganie przepisów do utrzymania i dbania o samochód? Z tego co czytam na forum i własnego doświadczenia to właściciele S-ek zmieniaja olej i inne materiały eksploatacyjne zdecydowanie częściej niż zaleca producent... stan naszych dróg jest taki sam dla wszystkich, a idiota potrafi zakatować każde auto.

Nie zmienia to faktu, że coraz trudniej będzie kupić zadbane R53... nie z uwagi na to, że ktoś nie zmieniał oleju jak trzeba, lecz powtórzę się - nie kupujesz S'ki żeby jeździć jak dziadek. A wyczynowe użytkowanie niszczy.
- lookee94
- Swój Człowiek
- Posty: 428
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
- Posiadane auto: R55 Clubman S
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Pytanie
Myslę, że to się tyczy nie tylko S-ek...t_scarf pisze:Zgadzam się, ale mimo wszystko rozbieżność cenowa S-ek jest tak ogromna, że powinno to dać do myślenia... Samochód kusi mocą i wyglądem, ale te najtańsze sprowadzane to po prostu złom bez wyjątku - kto oglądnął kilka takich ten potwierdzi.