Kółko kompresora !

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

B!G LAM3
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 218
Rejestracja: 16 lis 2012, 17:15
Posiadane auto:
Lokalizacja: eter

Re: Kółko kompresora !

Post autor: B!G LAM3 »

AleXander pisze:
B!G LAM3 pisze:Będą pieniądze, będzie i większy IC. Ale spokojnie, przy tych warunkach pogodowych z tym kółkiem i na oryginalnym IC nie ma problemów. Zobaczymy, czy dalej będę taki szczęśliwy przy 40-sto stopniowych upałach w lecie ;) . Także zapytaj mnie znów za kilka miechów :grin:
Dokładnie, teraz jest OK. Ale nie chcę Cię martwić... jak tylko pojawi się na termometrze 25-30 stopni to IAT będzie 60-80 stopni i auto straci ze 25% mocy :/

Tak było u mnie dopóki nie wymieniłem IC na ten z wersji GP (swoją drogą polecam, gdyż daje lepsze efekty niż 90% aftermarketowych - potwierdzone badaniami). Kosztuje coś pod 2tys pln razem z diverterem.
Przepraszam, nie mogę edytować wcześniejszego posta, ale gdzie znalazłeś IC od GP za 2 tys? Mówimy o nowym? Tak szybko przeczesując internet widziałem kwoty na poziome $900, $1100, £979 :cry:
AleXander
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1632
Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: W-wa

Re: Kółko kompresora !

Post autor: AleXander »

Hey,

Może to jest jeszcze aktualne: http://forum.mini.org.pl/viewtopic.php?p=114819 a jak nie to zadzwoń do BMW bo mój był kupowany w AUTO FUS i kosztował własnie ca. 2k pln :)

pozdr,
A.
Bartek!

Re: Kółko kompresora !

Post autor: Bartek! »

upewniam się:

przy modach w r53 nie ma znaczenia czy mamy przedlifta czy polifta?
Bartek!

Re: Kółko kompresora !

Post autor: Bartek! »

potwierdzi ktoś?
plak105

Re: Kółko kompresora !

Post autor: plak105 »

Jakby tak tak ktoś zmieniał jeszcze raz kółko kompresora a miał stare na zbyciu, to chętnie przygarnę.

Może ktoś się spotkał z wymianą oryginalnego na oryginalne?
maxi king
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 156
Rejestracja: 11 maja 2015, 22:07
Posiadane auto: r53
Lokalizacja: PL

Re: Kółko kompresora !

Post autor: maxi king »

kondziorally pisze:Mam kółko -15%, świece Denso zimniejsze o 1st, wkładkę filtra k&n i one ball... według moich odczuć autko stało się dużo żywsze, szybciej przyśpiesza i dźwięk kompresora jest nieporównywalny ;)
Pasek trzeba krótszy kupić, jedyny minus to większe spalanie jednak każdy wie, że przyjemność z jazdy zaczyna się tam gdzie kończy się ekonomia ;)
B!G LAM3 pisze:Też mam te same mody, co kondziorally, tylko kółko 17%. Również bez mapy, ale różnica jest znaczna.


Panowie proszę o jakieś info na temat zmiany samego kółka(-15%), paska, świec, bez mapy w r53.
W kompresorach MB jest to dość powszechne z tego co czytałem kiedyś.
Liczę się z tym, że nie będzie efektów takich jak ze strojeniem - na które przyjdzie czas, ale czy nie będzie jakiś innych skutków negatywnych do momentu strojenia?
Ktoś tak jeszcze jeździ, może ktoś hamował?
maxi king
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 156
Rejestracja: 11 maja 2015, 22:07
Posiadane auto: r53
Lokalizacja: PL

Re: Kółko kompresora !

Post autor: maxi king »

kondziorally pisze:Mam kółko -15%, świece Denso zimniejsze o 1st, wkładkę filtra k&n i one ball... według moich odczuć autko stało się dużo żywsze, szybciej przyśpiesza i dźwięk kompresora jest nieporównywalny ;)

Pasek trzeba krótszy kupić, jedyny minus to większe spalanie jednak każdy wie, że przyjemność z jazdy zaczyna się tam gdzie kończy się ekonomia ;)

B!G LAM3 pisze:Też mam te same mody, co kondziorally, tylko kółko 17%. Również bez mapy, ale różnica jest znaczna.

Panowie proszę o jakieś info na temat zmiany samego kółka(-15%), paska, świec, bez mapy w r53.
W kompresorach MB jest to dość powszechne z tego co czytałem kiedyś.
Liczę się z tym, że nie będzie efektów takich jak ze strojeniem - na które przyjdzie czas, ale czy nie będzie jakiś innych skutków negatywnych do momentu strojenia?
Ktoś tak jeszcze jeździ, może ktoś hamował?

speedfight pisze:nie dawno wróciłem właśnie z hamowni... oto co mi wyszło...
197,7 KM i 250,4 Nm :grin:

Chyba pokuszę się jeszcze o IC z GP


speedfight
Doczytałem, że chodzi o kółko - 17%, było to to strojone przed hamownią?



A tu ciekawostka...
AleXander pisze: Ku przestrodze...

już wiem jakie są efekty zamontowanie kółka kompresora (bez innych modyfikacji)... z seryjnych 177KM i 214Nm zrobiło się:

UWAGA!
UWAGA!

171KM i 220Nm :lol: facepalm

odczucie zwyżki mocy było spowodowane prawdopodobnie mniejszą średnicą kół oraz ich mniejszą wagą... facepalm again

dzisiaj po godzinie strojenia na hamowni urządzenia zwącego się DET3 z firmy ECUmaster - Kuba z PromotoR'a zrobił kapkę więcej...
maxi king
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 156
Rejestracja: 11 maja 2015, 22:07
Posiadane auto: r53
Lokalizacja: PL

Re: Kółko kompresora !

Post autor: maxi king »

:roll:
AleXander
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1632
Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: W-wa

Re: Kółko kompresora !

Post autor: AleXander »

Maxi, wchodzę tu bardzo sporadycznie więc wybacz brak odpowiedzi.

Przy zmniejszaniu kółka rośnie temperatura w dolocie i dlatego u mnie był spadek mocy. Seryjny IC w MCS R53 jest słaby i w słabym miejscu, tak naprawdę powietrze nie ma jak przez niego efektywnie przelatywać.

Jeśli wymieniać to kompleksowo: kółko i pasek, intercooler, świece, wydech + mapa. I tak dojdzie do tego, że zrobisz wszystko więc warto jest zająć się tym od razu.
maxi king
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 156
Rejestracja: 11 maja 2015, 22:07
Posiadane auto: r53
Lokalizacja: PL

Re: Kółko kompresora !

Post autor: maxi king »

AleXander pisze:Maxi, wchodzę tu bardzo sporadycznie więc wybacz brak odpowiedzi.

Przy zmniejszaniu kółka rośnie temperatura w dolocie i dlatego u mnie był spadek mocy. Seryjny IC w MCS R53 jest słaby i w słabym miejscu, tak naprawdę powietrze nie ma jak przez niego efektywnie przelatywać.

Jeśli wymieniać to kompleksowo: kółko i pasek, intercooler, świece, wydech + mapa. I tak dojdzie do tego, że zrobisz wszystko więc warto jest zająć się tym od razu.


Dzięki Alex za odpowiedź.

Jakie są możliwości strojenia i która opcja najkorzystniejsza?
1. DET3? Czy jak ktoś pisał grzebanie w seryjnym sterowniku?
2. Jak do tego ma się sam reset ECU zamiast strojenia.

Drążę ponieważ czytam wiele rozbieżnych opinii na tym forum jak i na zagranicznych, a chciałbym to sobie jakoś uporządkować :mrgreen:
alan
Wiarus
Wiarus
Posty: 789
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:20
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Re: Kółko kompresora !

Post autor: alan »

Można pokusić się o emu ,na pewno będzie lepsze niż det
Artur
Nowy
Nowy
Posty: 25
Rejestracja: 23 lut 2015, 18:20
Posiadane auto: Mini Cooper S
Lokalizacja: <ck>

Re: Kółko kompresora !

Post autor: Artur »

witam jestem u was nowy.Posiadam Mini coopera S 2003 rok.Ichcialbym w nim zmienic kolko i pasek kompresora.i jak to procentowo trzeba dobrac.
Gdzie moge owe rzeczy kupic.Dziekuje
maxi king
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 156
Rejestracja: 11 maja 2015, 22:07
Posiadane auto: r53
Lokalizacja: PL

Re: Kółko kompresora !

Post autor: maxi king »

maxi king
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 156
Rejestracja: 11 maja 2015, 22:07
Posiadane auto: r53
Lokalizacja: PL

Re: Kółko kompresora !

Post autor: maxi king »

Tu masz cały zestaw,
linki wklejam tylko poglądowo żebyś wiedział co i jak,
najniższe ceny są na ebay-u.

http://altaperformance.com/i-14007120-m ... -pack.html
AleXander
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1632
Rejestracja: 04 lip 2006, 20:17
Posiadane auto:
Lokalizacja: W-wa

Re: Kółko kompresora !

Post autor: AleXander »

maxi king pisze:

Dzięki Alex za odpowiedź.

Jakie są możliwości strojenia i która opcja najkorzystniejsza?
1. DET3? Czy jak ktoś pisał grzebanie w seryjnym sterowniku?
2. Jak do tego ma się sam reset ECU zamiast strojenia.

Drążę ponieważ czytam wiele rozbieżnych opinii na tym forum jak i na zagranicznych, a chciałbym to sobie jakoś uporządkować
Ecumaster EMU (budzetowo DET3 ale jak robic to porzadnie) + PromotoR + Remap. Z terminami krucho ale ogarnia jak malo kto.
ODPOWIEDZ