MCS r53 vs r56
MCS r53 vs r56
Panowie,
szukam aktualnie dla siebie MCS'a r56 ale poczytałem trochę różnych for i martwi mnie trwałość tego silnika... czy to na forum peugeota, czy mini czy od kolegi który pracuje w ASO słyszę dużo obaw jeśli chodzi o jego niezawodność. r56 przekonał mnie do siebie tym, że jest nowszy, fajniejszy, bardziej podatny na mody, a przede wszystkim ekonomiczniejszy. dojeżdżam codziennie 40km do pracy, teraz mam auto które pali 12/100. wybierając r56 nastawiam się na 3-4 litry oszczędności względem aktualnego auta, moje obawy budzi natomiast zła opinia silnika. Tutaj powstaje pomysł r53 z ostatniego roku produkcji. Tylko czy tutaj będzie realna opcja przy oszczędnym trybie jazdy jakiejkolwiek oszczędności względem aktualnych 12l?
Ogólnie porównajcie jeśli możecie r56 vs r53? Plusy i minusy jednego i drugiego.
szukam aktualnie dla siebie MCS'a r56 ale poczytałem trochę różnych for i martwi mnie trwałość tego silnika... czy to na forum peugeota, czy mini czy od kolegi który pracuje w ASO słyszę dużo obaw jeśli chodzi o jego niezawodność. r56 przekonał mnie do siebie tym, że jest nowszy, fajniejszy, bardziej podatny na mody, a przede wszystkim ekonomiczniejszy. dojeżdżam codziennie 40km do pracy, teraz mam auto które pali 12/100. wybierając r56 nastawiam się na 3-4 litry oszczędności względem aktualnego auta, moje obawy budzi natomiast zła opinia silnika. Tutaj powstaje pomysł r53 z ostatniego roku produkcji. Tylko czy tutaj będzie realna opcja przy oszczędnym trybie jazdy jakiejkolwiek oszczędności względem aktualnych 12l?
Ogólnie porównajcie jeśli możecie r56 vs r53? Plusy i minusy jednego i drugiego.
- bob.dsk
- Wiarus
- Posty: 711
- Rejestracja: 01 lis 2009, 13:31
- Posiadane auto: A45 AMG
- Lokalizacja: Gdynia/Toruń
Re: MCS r53 vs r56
Jeśli myślisz o modach zapomnij o małym spalaniu, wiec małe spalanie to inne auto.
R56 239km 342nm
-
- Wiarus
- Posty: 954
- Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
- Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: MCS r53 vs r56
1,6turbo/kompresor w cyklu mieszanym też Ci weźmie 12l. Wszystko kwestia drogi (trasa/miasto/korki) i ciężaru nogi. MCS to nie jest auto dla oszczędnych... chyba, że zagazujesz Do super komfortowych też nie należy, więc najlepiej się przejedź wpierw.
Re: MCS r53 vs r56
Panowie litości, jeżdżę sporo, różnymi autami i w różnych warunkach i nie ma opcji żeby 1.6 turbo po wydechu+ ic + mapie spalił w mieście 12 litrów... przy kręceniu pod czerwone pole na każdym biegu okej, ale nie przy normalnej jeździe do pracy. O tym, że r53 palą sporo słyszałem ale o r56 opinia jest wręcz odwrotna.
poza tym tutaj potwierdzają się te dane:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
jeśli jestem w błędzie to wyprowadźcie mnie z niego, ale na logikę coś mi tutaj nie pasuje z tym spalaniem...
komfort i inne rzeczy pomijam bo jestem tego świadomy, jeździłem autem i znam jego charakter
poza tym tutaj potwierdzają się te dane:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
jeśli jestem w błędzie to wyprowadźcie mnie z niego, ale na logikę coś mi tutaj nie pasuje z tym spalaniem...
komfort i inne rzeczy pomijam bo jestem tego świadomy, jeździłem autem i znam jego charakter
- Kocyk
- Swój Człowiek
- Posty: 267
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:38
- Posiadane auto: MINI Cooper Green Arrow
- Lokalizacja: Warszawa
Re: MCS r53 vs r56
Mi zwykła 1.6 w R50 pali 12l - fakt, mam ciężką nogę.
Poza tym osobiście nie sugerowałbym się opiniami innych na temat silnika. Jak dbasz tak masz - powiadają. Poza tym jeżeli chcesz oszczędne auto to Cooper S nie jest dobrym wyborem... chyba, że zagazujesz
Poza tym osobiście nie sugerowałbym się opiniami innych na temat silnika. Jak dbasz tak masz - powiadają. Poza tym jeżeli chcesz oszczędne auto to Cooper S nie jest dobrym wyborem... chyba, że zagazujesz
Re: MCS r53 vs r56
poprzez oszczędny rozumiem taki który spali mi ~8-9 litrów w mieście przy dojazdach do pracy, wydaje mi się, że przy spokojnej jeździe zrobię taki wynik nawet w r53
Re: MCS r53 vs r56
Przy normalnej, dynamicznej jeździe w Warszawie bez korków mój JCW 2013 pali ciut poniżej 10l/100 km. Dla porównania Honda S2000 przy podobnej jeździe paliła ok 14.Bartek! pisze:poprzez oszczędny rozumiem taki który spali mi ~8-9 litrów w mieście przy dojazdach do pracy, wydaje mi się, że przy spokojnej jeździe zrobię taki wynik nawet w r53
Gdy kupowałem auto też szukałem R53, odpuściłem ponieważ to, co widziałem miało albo słaby stan albo nie takie wyposażenie jak chciałem. Przyzwyczaiłem się już do R56, silnika turbo i nie zamieniłbym się na poprzednią generację.
Re: MCS r53 vs r56
Jeszcze jedno - to są wyniki przeliczone kalkulatorem na podstawie tego ile wlewam do baku i ile km przejadę. Komputer zaniża
R53 imho będzie palił więcej również dlatego, że będziesz jeździł na wyższych obrotach. Moment silnika z turbiną powoduje że często jedziesz na wyższym biegu.
R53 imho będzie palił więcej również dlatego, że będziesz jeździł na wyższych obrotach. Moment silnika z turbiną powoduje że często jedziesz na wyższym biegu.
Re: MCS r53 vs r56
i to jest dla mnie do zaakceptowania
w MCS fajne jest jego prowadzenie, jara mnie jego uniwersalność, w miarę ekonomicznie do pracy, a jak potrzeba to i poniżej 2.00 na poznaniu zrobię poza tym powiedziałem sobie, że kiedyś musze mieć MCS
w MCS fajne jest jego prowadzenie, jara mnie jego uniwersalność, w miarę ekonomicznie do pracy, a jak potrzeba to i poniżej 2.00 na poznaniu zrobię poza tym powiedziałem sobie, że kiedyś musze mieć MCS
Re: MCS r53 vs r56
spalanie szczerze powiedziawszy jestem w stanie przełknąć, nawet jak spali 10 tragedii nie będzie tragedi
powiedzcie coś natomiast o rzekomej awaryjności tego silnika? jakby nie było trochę się tego obawiam i stąd też rozważam r53? odpowiedź, że jak dbasz tak masz przy używanym aucie trochę bez sensu. unikać jakiś konkretnych roczników? jest jakiś graniczny przebieg dla tego motoru?
powiedzcie coś natomiast o rzekomej awaryjności tego silnika? jakby nie było trochę się tego obawiam i stąd też rozważam r53? odpowiedź, że jak dbasz tak masz przy używanym aucie trochę bez sensu. unikać jakiś konkretnych roczników? jest jakiś graniczny przebieg dla tego motoru?
Re: MCS r53 vs r56
A tak szczerze, to niezaleznie czy r53/ 56 i tak coś pewnie będzie trzeba dołożyć do interesu(aczkolwiek o r56 nasłuchałem się więcej złego niż o r53).
Kwestia bardziej, co wolisz: kompresor/turbo.
Jak już szukać modelu S to lepiej od razu przyjąć założenie, kupię droższy, może mniej później zaboli.
-----------------
coś mi wiadomości nie chcialo wysłać w całości
Kwestia bardziej, co wolisz: kompresor/turbo.
Jak już szukać modelu S to lepiej od razu przyjąć założenie, kupię droższy, może mniej później zaboli.
-----------------
coś mi wiadomości nie chcialo wysłać w całości
-
- Swój Człowiek
- Posty: 146
- Rejestracja: 03 paź 2013, 19:40
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: MCS r53 vs r56
W nawiązaniu do tych filmików to chodzi pewnie o rozrządB!G LAM3 pisze:http://www.youtube.com/results?search_query=r56%20death%20rattle&sm=3
http://www.youtube.com/watch?v=u6E_BBV_REs
To to jeszcze tragedią nie jest ponieważ znajomy mechanik mówi ze to już tak BMW robi że cały rozrząd trzeba już wymieniać przy przebiegach ok. 160000.
To nie te stare mercedesy czy BMW gdzie nie widziałeś co to łańcuch i dopiero przy 300000 się naciągał.
-
- Wiarus
- Posty: 954
- Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
- Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: MCS r53 vs r56
Warszawa bez korków ?
MCS pali dużo i tyle. W mieście 12l to min. standard i kropka. Mi na trasie jeżdżąc emerycko raz zdarzyło się mniej niż 10... podkreślam że na trasie, przelotowo 90 max 100km/h. Jak lece 110 to 11l.
MCS pali dużo i tyle. W mieście 12l to min. standard i kropka. Mi na trasie jeżdżąc emerycko raz zdarzyło się mniej niż 10... podkreślam że na trasie, przelotowo 90 max 100km/h. Jak lece 110 to 11l.