Cześć!
Przychodzi powoli czas na zabranie się za wydech i standardowo pojawiło się kilka pytań. Zanim zacznę przedstawię specyfikację autka: silnik 1.3, gaźnik HIF38 z planowaną zmianą na HIF44 za jakiś czas. NIE planuję też jakiegoś dłubania w głowicy etc. w przyszłości.
A więc tak, mój wybór padł wstępnie na wydech + kolektor i tutaj prośba o poradę.
Kolektor wybrałem taki ponieważ ma on miejsce na wkręcenie - nazwijmy to amatorsko - "metalowej rurki", która kończy się przy bloku silnika w okolicach cewki/świec. Nie zauważyłem tego w innych kolektorach i chciałbym się dowiedzieć do czego to służy?
Kolejną sprawą jest temat katalizatora. Jak widzicie w przedstawionym przeze mnie zestawie postanowiłem się go pozbyć. Nie jestem fanem wielkich tuningu (choć szczerze podziwiam prace niektórych forumowiczów), mimo wszystko chciałbym zyskać może nie nie wiadomo ile KM, ale jakoś usprawnić wydech aby silnikowi oddychało się możliwie "lekko". Tutaj pojawia się pytanie jaki będzie to (usunięcie kata.) miało wpływ na całość i jak ma się sprawa przeglądów. Pytam bo jest też bliźniacza wersja takiego setup'u z katalizatorem i jeśli ma to przynieść więcej zamieszania niż pożytku to może po prostu zostawić ten katalizator na miejscu.
I ostatnie pytanie chyba najłatwiejsze, czy przedstawiony przeze mnie zestaw jest typem "plug&play"? Jako, że wiele rzeczy staram się robić sam nie chciałbym nic docinać/kombinować.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i podpowiedzi. Wszelkie sugestie odnośnie innych wydechów oczywiście są mile widziane!
Jasiu
Układ wydechowy - prośba o pomoc w wyborze.
Moderator: flapjck1
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Układ wydechowy - prośba o pomoc w wyborze.
ta rurka o której mówisz to rurka do diagnostyki składu mieszanki w starego typu katalizatorach montowanych zwłaszcza w Niemczech,
w silniku z gaźnikiem dziura na sonde jest przydatna tylko wtedy gdy chcesz wystroić auto za pomocą szerokopasmowki
jeśli chcesz się pozbyć katalizatora to i ta rurka jest ci zbedna, a tym samym niepotrzebne jest ci LCB z dziura na sonde ( chyba ze postanowiono jak powyżej )
jak cos sa dostępne "korki" do zakręcenia takiej tulejki
w silniku z gaźnikiem dziura na sonde jest przydatna tylko wtedy gdy chcesz wystroić auto za pomocą szerokopasmowki
jeśli chcesz się pozbyć katalizatora to i ta rurka jest ci zbedna, a tym samym niepotrzebne jest ci LCB z dziura na sonde ( chyba ze postanowiono jak powyżej )
jak cos sa dostępne "korki" do zakręcenia takiej tulejki
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2082
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Układ wydechowy - prośba o pomoc w wyborze.
Z tego silnika nic nie wyciśniesz jak nie zmienisz wałka rozrządu, wywalenie kata spowoduje raczej spadek momentu
Re: Układ wydechowy - prośba o pomoc w wyborze.
Nie wykluczam i takiej opcji w przyszłości. Najpierw chciałbym jednak doprowadzić wszystko inne do możliwie najlepszego stanu, a później zająć się samym silnikiem.
Czy te elementy, które podlinkowałem będą w porządku zakładając, że zmienię ten wałek na lepszy czy szukać czegoś innego?
Czy te elementy, które podlinkowałem będą w porządku zakładając, że zmienię ten wałek na lepszy czy szukać czegoś innego?
-
- Swój Człowiek
- Posty: 450
- Rejestracja: 31 sie 2008, 22:04
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Scotland, UK
Re: Układ wydechowy - prośba o pomoc w wyborze.
kup w zestawie "stage one kit" - bedziesz miał od razu elementy montażowe i uszczelki i pare innych dupereliJasiu pisze: Czy te elementy, które podlinkowałem będą w porządku zakładając, że zmienię ten wałek na lepszy czy szukać czegoś innego?
a "real mini" is definitely not big, plastic and german